FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 346
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Jocul Micilor Fraze

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   dezvoltare   nevoi speciale   discriminare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   marginalizare   drepturi   formare   copii cu ces   personalitate   cultura   deficiente   libertate   violenta  

All Tags

Famous Forum

 

Jocul Micilor Fraze

 Q:   Intreaba despre Jocul Micilor Fraze       
Jocul Micilor Fraze Copii sunt aşezaţi în cerc. Unul din ei stă în mijlocul cercului şi spune ceva de genul: „Cei care au curea !”. Toţi cei care au curea îşi schimbă atunci locul, mutându-se în locul cuiva care la rândul său are curea. Cel din mijloc trebuie să-şi găsească şi el un loc. Acel copil care nu găseşte unde să se aşeze se duce în centrul cercului şi trebuie să ofere altă sugestie. Copiii îşi dau repede seama că pot fi în acelaşi timp asemănători şi deosebiţi, în nenumărate feluri. Un mod interesant de a încheia jocul constă în alegerea unei mici fraze care conţine un calificativ precum: „Cei ce sunt bucuroşi !”. Din pricină că o calitate este mai greu de identificat dintr-o privire, jocul se încheie îndeobşte aici. Educatorul poate dori să v adă cum sunt în general, percepute calităţile sale de către copii.

Trebuie de asemenea pusă le punct împreună cu clasa o strategie coerentă de aboradare a adversităţii. Ne izbim tot timpul de adversitate. Cu toate acestea, există nişte mijloace care ne îngăduie să-i facem faţă. Folosite în clasă în mod deliberat, acestea pot să creeze nişte reflexe care vor deveni un atu important în viaţă.

Este neapărat nevoie ca educatorul să fie în permanenţă dispus să discute despre adversitate, sau chiar despre conflicte. Trebuie insistat asupra faprului că fiecare problemă îşi are rezolvarea. Este important ca elevul să poată să reflecteze asupra unei probleme şi să-i găsească soluţia. Un mod mai sistematic de rezolvare ar fi următorul:

1. Delimitarea şi recunoaşterea problemei. Încetarea oricărei forme de activitate fizică sau verbală; elevilor în cauză li se solicită analizarea întregului lor comportament;

2. Cerem să ni se povestească faptele. Îi întrebăm pe copiii în cauză şi pe cei care au fost prezenţi cum s-au întâmplat lucrurile. Îi lăsăm să se exprime pe rând, fără a-i întrerupe. Ca să domolim sentimentul de furie sau de vinovăţie al copilului este util să-l încurajăm aşezându-i, de pildă mâna pe umăr, sau strâgându-l în braţe;

3. Trecem în revistă soluţiile posibile. Întrebăm cum ar putea fi rezolvată problema. În cazul în care copiii nu propun nimic, educatorul poate să ofere nişte sugestii;

4. Examinăm soluţiile oferite. Arătăm că există adesea mai multe soluţii echitabile. Îi încurajăm pe copii să se gândească la consecinţele pe care acestea le-ar avea, în plan fizic şi afectiv, şi le amintim experienţele analoage anterioare;

5. Alegem o soluţie. Optăm pentru una din soluţiile propuse, pe baza unui acord reciproc;

6. Aplicăm această soluţie.

În cazul unui comportament discriminatoriu, nu este prea uşor de găsit o rezolvare. Într-adevăr, nici copilul insultat şi nici autorul insultei nu realizează prea bine care sunt sensurile pe care le acoperă noţiunea de discriminare. În acest caz, educatorul are de îndeplinit un rol foarte important. Este de dorit ca el să critice imediat şi în mod hotărât comportamentul rasist şi să spună fără ocolişuri că acest comportament este inacceptabil. Educatorul se poate foarte limpede aşeza de partea copilului insultat, fărăr să-i reproşeze manifestarea furiei, a fricii sau zăpăcelii, arătându-se în acelaşi timp, ferm, dar înţelegător faţă de copilul care a avut o atitudine rasistă. Educatorului îi revine sarcina de a-l ajuta pe copilul căzut victimă unui astfel de comportament să înţeleagă că reacţiile negative faţă de aspectul exterior, faţă de rasa sau limba sa, sunt produsul unei atitudini rasiste.

Incidentul va trebui comunicat părinţilor, personalului şcolar şi membrilor comunităţii locale.

Această metodă este valabilă la toate nivelurile de învăţământ, poate fi aplicată oricărei situaţii critice produse în afara şcolii. Ea poate fi aplicată oricărei forme de comportament discriminatoriu. Pe cât posibil, şi de fiecare dată când se iveşte ocazia, trebuie pusă în evidenţă, lămurită şi chiar salutată diversitatea etnică existentă în interiorul unei clase. Nu trebuie uitat că rasismul şi atitudinea discriminatorie faţă de sex sunt de obicei întâlnite la copiii de vâstă foarte mică; această metodă poate, deci, avea valoare de remediu.

Elevii trebuie de asemenea încurajaţi să se ocupe de colegii lor handicapaţi. Vom găsi în continuare tot atâtea metode la îndemâna copiilor de a-şi exprima identitatea.
sursa imaginii :freeschoolclipart.com


Tag-uri: educatie, reguli, conflicte, joc, calitati, abordare, strategie



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 12 December '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :