Statistics:
Visits: 1,566 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Invatarea incluziva, integrare sau includere
Q: | Intreaba despre Invatarea incluziva, integrare sau includere |
Învăţarea incluzivă este cea mai bună armonizare între nevoile individuale ale persoanei care învaţă şi prevederile sau modul în care se răspunde acestor nevoi.
Este vorba de cea mai bună armonizare între:
• un individ şi profesorul său
• cel care învaţă şi şcoală
• cel care învaţă şi serviciile de învăţare disponibile în comunitate.
Este vorba de construirea unui mediu de învăţare accesibil, inclusiv procesele, echipamentele, mediul de predare şi mediul fizic, ca de exemplu:
• Programe de învăţare individuală care să promoveze progresul şi învăţarea;
• Sprijin pentru învăţare: specializat şi general;
†¢ Materiale ÅŸi resurse de învăţare adecvate stilurilor de învăţare;
• Personal bine pregătit;
• Săli de clasă, cantină, bibliotecă.
Educaţia bazată pe integrare presupune urmatoarele principii:
◠elevul este supus unui proces de schimbare pentru a se integra în sistem, prin terapie şi reabilitare;
◠sistemul rămâne acelaşi;
◠copilul trebuie să se adapteze sau să sufere un eşec;
â— se concentrează pe „deficienţăâ€.
În schimb educaţia cu caracter de includere acceptă faptul că toţii elevii sunt diferiţi, dar şi faptul că toţi elevii pot învăţa. Elevii pot fi diferiţi în ceea ce priveşte abilităţile, etnia, vârsta, mediul din care provine, sexul. Sistemul se schimbă pentru a se adapta nevoilor copilului:
Pe de o parte educaţia cu caracter de includere presupune anumite principii, dar şi anumite implicaţii, ce se cer respectate. Ca şi principii amintim:
1. fiecare elev este unic şi are dreptul să înveţe;
2. elevii cu nevoi speciale reprezintă o parte normală a unei comunităţi;
3. cea mai bună predare centrată pe elev ia în considerare diferenţele şi nevoile individuale.
Dintre implicaţii enumerăm în primul rând dezvoltarea unor valori conform cărora şcoala trebuie să primească cu bucurie şi să îngrijească de toţi elevii, pe de altă parte acordarea unei atenţii speciale nevoilor individuale aduce beneficii tuturor elevilor şi nu în ultimul rând sprijinul suplimentar care este un drept, nu o favoare.
Şcoala noastră promovează în mod activ un mediu de învăţare inclusiv, ceea ce înseamnă că dorim să venim în sprijinul nevoilor de învăţare ale elevilor oferind o gamă largă de oportunităţi şi facilităţi de învăţare, care să satisfacă diferite stiluri de învăţare.
În ultimii ani am asistat la o creştere a numărului de elevi care ar putea avea nevoie de sprijin suplimentar în cadrul şi în afara orelor de curs, pentru a-i ajuta să-şi realizeze obiectivele de studiu.
La fiecare şcoală este necesar să existe un Coordonator pentru Copiii cu Nevoi Speciale, al cărui rol să fie acela de a evalua necesităţile elevilor cu dificultăţi de învăţare şi invalidităţi înainte de a fi înscrişi la şcoală şi de a organiza şi monitoriza acordarea unui sprijin adecvat pe durata activităţii şcolare a acestora. Această persoană colaborează îndeaproape cu şcolile la care a învăţat elevul, cu elevul şi cu părinţii acestuia, pentru a se asigura că necesarul de sprijin al elevului a fost corect identificat şi poate fi satisfăcut.
Există anumiţi elevi care manifestă un comportament nepotrivit şi dificil atât în clasă cât şi în afara acesteia. Printre exemplele de comportament nepotrivit se numără acele cazuri în care elevii răspund obraznic profesorului, distrag atenţia colegilor şi îi deranjează, nu respecta regulile şi regulamentele şcolii, au o atitudine care denotă plictiseală şi lipsă de motivaţie, nu se pot concentra, nu se implică în niciuna din activităţile clasei, întârzie la şcoală, folosesc un limbaj neadecvat şi lista poate continua! Pot exista mai multe motive al comportamentului nepotrivit al elevilor, iar aceste motive pot diferi în funcţie de anumite condiţii care se află în afara controlului sau influenţei dumneavoastră! Cu toate acestea, cale mai multe manifestări de comportament nepotrivit ale elevilor au drept cauze următoarele:
- Curriculum nu este interesant sau este prea dificil, fie prea uÅŸor pentru elevi
- Nu există o varietate suficientă de activităţi care să stimuleze procesul de învăţare.
- Se simt subapreciaţi şi sunt lipsiţi de încredere în sine.
- Nu primesc suficiente laude şi încurajări generale.
- Au dificultăţi în a stabili relaţii cu ceilalţi.
- Au probleme acasă sau cu prietenii, probleme care se reflectă în activitatea şcolară.
- Experienţele anterioare de învăţătură sunt negative, astfel încât elevul şi uneori familia acestuia nu preţuiesc educaţia.
- Au dobândit anumite trăsături nepotrivite de comportament, care nu au fost tratate în mod corespunzător de cadrele didactice şi astfel acest tip de comportament se perpetuă.
- Condiţiile de acasă, condiţiile de trai care determină pe elev să ajungă târziu sau nu se poate concentra.
Nu va exista niciodată un răspuns simplu pentru cele de mai sus şi trebuie să vă aşteptaţi ca elevii care se află la această vârstă să aibă o istorie şi o experienţă din trecut care vor avea un impact asupra modului în care abordaţi acestă problemă şi asupra perioadei de timp necesare pentru a o rezolva sau a o îmbunătăţi. Cu toate acestea, următoarele sfaturi vă vor ajuta în rezolvarea problemei:
Vorbiţi elevului într-un loc liniştit şi în care nu veţi fi întrerupt. Încercaţi să descopriţi, prin întrebări atente şi prin discuţie, care sunt motivele care îl determină pe elev să aibă un asemenea comportament.
Analizaţi aspectele pozitive ale comportamentului acestuia. Fiecare elev are şi un punct bun.
Descoperiţi un anumit lucru care îi face plăcere pentru a crea o relaţie bună cu elevul respectiv. Deseori, tinerii au nevoie de cineva cu care să poată vorbi. Această persoană poate fi un profesor sau cineva din şcoală.
Vorbiţi elevului cu exactitate despre comportamentul pe care acesta îl manifestă şi despre efectul pe care acest comportament îl are asupra celorlelţi elevi şi asupra profesorului. Deseori, elevii nu îşi dau seama de consecinţele comportamentului lor.
Stabiliţi un acord, un plan simplu. Dacă elevul are o atitudine nervoasă sau are dificultăţi într-o anumită relaţie cu colegii, stabiliţi de comun acord o strategie pentru ca elevul să poată face faţă situaţiei respective, de exemplu. Să se aşeze într-o altă parte a clasei sau să mergă să vorbească cu altcineva.
Folosiţi laudele cât de mult puteţi în ceea ce priveşte activitatea elevilor, atitudinea lor şi modul în care şi-au îmbunătăţit comportamentul. Gândiţivă la anumite modalităţi de răsplată care i-ar putea motiva pe elevi. Acestea ar putea fi folosite de întreaga clasă. Tuturor elevilor le plac răsplăţile, chiar dacă acestea constau dintr-un simplu zâmbet sau cuvânt!
Analizaţi curriculum, modul în care acesta este predat şi dacă elevii îl consideră interesant sau motivant. Printr-o mai mare implicare în propriul proces de învăţare, elevii sunt deseori mai motivaţi. Folosiţi o varietate de activităţi, inclusiv cele care implică utilizarea calculatorului. Deseori elevii se implică atunci când elevii lucrează cu programe interactive şi le face plăcere să caute pe INTERNET.
Distribuiţi elevii în grupuri cu alţi elevi care îi vor motiva şi sprijini.
Încercaţi să aflaţi problemele pe care elevii le au acasă, dacă vi se par că acestea ar fi motivele şi încercaţi să arătaţi o anumită îngăduinţă.
Discutaţi problemele de comportament cu colegii dumneavoastră şi propuneţi diferite strategii pe care le puteţi utiliza în clasă. Acestea trebuie să respecte o abordare generală la nivelul şcolii.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Este vorba de cea mai bună armonizare între:
• un individ şi profesorul său
• cel care învaţă şi şcoală
• cel care învaţă şi serviciile de învăţare disponibile în comunitate.
Este vorba de construirea unui mediu de învăţare accesibil, inclusiv procesele, echipamentele, mediul de predare şi mediul fizic, ca de exemplu:
• Programe de învăţare individuală care să promoveze progresul şi învăţarea;
• Sprijin pentru învăţare: specializat şi general;
†¢ Materiale ÅŸi resurse de învăţare adecvate stilurilor de învăţare;
• Personal bine pregătit;
• Săli de clasă, cantină, bibliotecă.
Educaţia bazată pe integrare presupune urmatoarele principii:
◠elevul este supus unui proces de schimbare pentru a se integra în sistem, prin terapie şi reabilitare;
◠sistemul rămâne acelaşi;
◠copilul trebuie să se adapteze sau să sufere un eşec;
â— se concentrează pe „deficienţăâ€.
În schimb educaţia cu caracter de includere acceptă faptul că toţii elevii sunt diferiţi, dar şi faptul că toţi elevii pot învăţa. Elevii pot fi diferiţi în ceea ce priveşte abilităţile, etnia, vârsta, mediul din care provine, sexul. Sistemul se schimbă pentru a se adapta nevoilor copilului:
Pe de o parte educaţia cu caracter de includere presupune anumite principii, dar şi anumite implicaţii, ce se cer respectate. Ca şi principii amintim:
1. fiecare elev este unic şi are dreptul să înveţe;
2. elevii cu nevoi speciale reprezintă o parte normală a unei comunităţi;
3. cea mai bună predare centrată pe elev ia în considerare diferenţele şi nevoile individuale.
Dintre implicaţii enumerăm în primul rând dezvoltarea unor valori conform cărora şcoala trebuie să primească cu bucurie şi să îngrijească de toţi elevii, pe de altă parte acordarea unei atenţii speciale nevoilor individuale aduce beneficii tuturor elevilor şi nu în ultimul rând sprijinul suplimentar care este un drept, nu o favoare.
Şcoala noastră promovează în mod activ un mediu de învăţare inclusiv, ceea ce înseamnă că dorim să venim în sprijinul nevoilor de învăţare ale elevilor oferind o gamă largă de oportunităţi şi facilităţi de învăţare, care să satisfacă diferite stiluri de învăţare.
În ultimii ani am asistat la o creştere a numărului de elevi care ar putea avea nevoie de sprijin suplimentar în cadrul şi în afara orelor de curs, pentru a-i ajuta să-şi realizeze obiectivele de studiu.
La fiecare şcoală este necesar să existe un Coordonator pentru Copiii cu Nevoi Speciale, al cărui rol să fie acela de a evalua necesităţile elevilor cu dificultăţi de învăţare şi invalidităţi înainte de a fi înscrişi la şcoală şi de a organiza şi monitoriza acordarea unui sprijin adecvat pe durata activităţii şcolare a acestora. Această persoană colaborează îndeaproape cu şcolile la care a învăţat elevul, cu elevul şi cu părinţii acestuia, pentru a se asigura că necesarul de sprijin al elevului a fost corect identificat şi poate fi satisfăcut.
Există anumiţi elevi care manifestă un comportament nepotrivit şi dificil atât în clasă cât şi în afara acesteia. Printre exemplele de comportament nepotrivit se numără acele cazuri în care elevii răspund obraznic profesorului, distrag atenţia colegilor şi îi deranjează, nu respecta regulile şi regulamentele şcolii, au o atitudine care denotă plictiseală şi lipsă de motivaţie, nu se pot concentra, nu se implică în niciuna din activităţile clasei, întârzie la şcoală, folosesc un limbaj neadecvat şi lista poate continua! Pot exista mai multe motive al comportamentului nepotrivit al elevilor, iar aceste motive pot diferi în funcţie de anumite condiţii care se află în afara controlului sau influenţei dumneavoastră! Cu toate acestea, cale mai multe manifestări de comportament nepotrivit ale elevilor au drept cauze următoarele:
- Curriculum nu este interesant sau este prea dificil, fie prea uÅŸor pentru elevi
- Nu există o varietate suficientă de activităţi care să stimuleze procesul de învăţare.
- Se simt subapreciaţi şi sunt lipsiţi de încredere în sine.
- Nu primesc suficiente laude şi încurajări generale.
- Au dificultăţi în a stabili relaţii cu ceilalţi.
- Au probleme acasă sau cu prietenii, probleme care se reflectă în activitatea şcolară.
- Experienţele anterioare de învăţătură sunt negative, astfel încât elevul şi uneori familia acestuia nu preţuiesc educaţia.
- Au dobândit anumite trăsături nepotrivite de comportament, care nu au fost tratate în mod corespunzător de cadrele didactice şi astfel acest tip de comportament se perpetuă.
- Condiţiile de acasă, condiţiile de trai care determină pe elev să ajungă târziu sau nu se poate concentra.
Nu va exista niciodată un răspuns simplu pentru cele de mai sus şi trebuie să vă aşteptaţi ca elevii care se află la această vârstă să aibă o istorie şi o experienţă din trecut care vor avea un impact asupra modului în care abordaţi acestă problemă şi asupra perioadei de timp necesare pentru a o rezolva sau a o îmbunătăţi. Cu toate acestea, următoarele sfaturi vă vor ajuta în rezolvarea problemei:
Vorbiţi elevului într-un loc liniştit şi în care nu veţi fi întrerupt. Încercaţi să descopriţi, prin întrebări atente şi prin discuţie, care sunt motivele care îl determină pe elev să aibă un asemenea comportament.
Analizaţi aspectele pozitive ale comportamentului acestuia. Fiecare elev are şi un punct bun.
Descoperiţi un anumit lucru care îi face plăcere pentru a crea o relaţie bună cu elevul respectiv. Deseori, tinerii au nevoie de cineva cu care să poată vorbi. Această persoană poate fi un profesor sau cineva din şcoală.
Vorbiţi elevului cu exactitate despre comportamentul pe care acesta îl manifestă şi despre efectul pe care acest comportament îl are asupra celorlelţi elevi şi asupra profesorului. Deseori, elevii nu îşi dau seama de consecinţele comportamentului lor.
Stabiliţi un acord, un plan simplu. Dacă elevul are o atitudine nervoasă sau are dificultăţi într-o anumită relaţie cu colegii, stabiliţi de comun acord o strategie pentru ca elevul să poată face faţă situaţiei respective, de exemplu. Să se aşeze într-o altă parte a clasei sau să mergă să vorbească cu altcineva.
Folosiţi laudele cât de mult puteţi în ceea ce priveşte activitatea elevilor, atitudinea lor şi modul în care şi-au îmbunătăţit comportamentul. Gândiţivă la anumite modalităţi de răsplată care i-ar putea motiva pe elevi. Acestea ar putea fi folosite de întreaga clasă. Tuturor elevilor le plac răsplăţile, chiar dacă acestea constau dintr-un simplu zâmbet sau cuvânt!
Analizaţi curriculum, modul în care acesta este predat şi dacă elevii îl consideră interesant sau motivant. Printr-o mai mare implicare în propriul proces de învăţare, elevii sunt deseori mai motivaţi. Folosiţi o varietate de activităţi, inclusiv cele care implică utilizarea calculatorului. Deseori elevii se implică atunci când elevii lucrează cu programe interactive şi le face plăcere să caute pe INTERNET.
Distribuiţi elevii în grupuri cu alţi elevi care îi vor motiva şi sprijini.
Încercaţi să aflaţi problemele pe care elevii le au acasă, dacă vi se par că acestea ar fi motivele şi încercaţi să arătaţi o anumită îngăduinţă.
Discutaţi problemele de comportament cu colegii dumneavoastră şi propuneţi diferite strategii pe care le puteţi utiliza în clasă. Acestea trebuie să respecte o abordare generală la nivelul şcolii.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: invatare, incluziv, integrare, includere, profesor, elev, nevoi speciale |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 19 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :