Statistics:
Visits: 1,155 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Formarea omului de caracter
Q: | Intreaba despre Formarea omului de caracter |
Între factorii educaţiei, familia a fost şi este considerată ca factor prioritar şi primordial deoarece, în ordinea firească a lucrurilor educaţia începe din familie, motiv care l-a determinat pe Loisel să afirme că "în familie şi pe genunchii mamei se formează ceea ce este mai valoros pe lume- omul de caracter".
Citatul pune în evidenţă dimensiunea morală a educaţiei din familie dar într-un anumit fel şi într-o anumită măsură familia îşi aduce contribuţia în toate sectoarele educaţiei, aici copilul făcându-şi ucenicia pentru viaţă, cea morală rămânând însă esenţială prin substanţa pe care i-o imprimă familia.
Încă de la începutul seco lului trecut, Kant - urmărind un proiect de emancipare a condiţiei umane - scria: "Părinţii care au primit ei înşişi o educaţie sunt deja nişte modele după care se îndreaptă copiii. Dar pentru a-i face pe aceştia mai buni, este necesar sa facem din pedagogie un studiu; altfel nu este nimic de sperat de la dânsa, iar educaţia este încredinţată unor oameni cu pregătire rea" .
Spre sfârşitul aceluiaşi secol, Eminescu - cu genialitate si profunda simţire - nota: "Astăzi, ca totdeauna, ei (n.n. - adică "speculanţii frumoaselor principii", care în locul unei legi pentru întemeierea instrucţiei generale "au urzit o cabala") strigă: "răspândirea luminii şi culturii în masa poporului"; în vremea aceasta însă poporul dacă ar fi întrebat, le-ar răspunde: "boieri dumneavoastră, lumina ca lumina, nu zicem că nu-i bună; dar, până una alta, daţi-ne mijloace de hrană, scăpaţi-ne de briciul administraţiei" .
Din perspectivă istorică, educaţia părinţilor - ca si educaţia (poporului) în general - apare necesară, atât pentru creşterea şi educarea copiilor, cât şi ca o cale de emancipare spirituală şi socială, ca un vector al democratizării educaţiei şi societăţii.
Ponderea familiei ca factor educaţional este cu atât mai mare cu cât copilul este mai mic, aceasta scăzând odată cu înaintarea copilului pe treptele superioare ale ontogenezei.
Una din trăsăturile specifice ale educaţiei în familie este afectivitatea sporită. Fără îndoială că orice educator trebuie să imprime activităţii sale educaţionale şi o tentă afectivă; când este vorba de părinţi această tentă este mult mai pronunţată, chiar şi atunci când , din prudenţă aceştia nu o afişează; copilul însă o simte, iar aceasta îi conferă un sentiment de securitate. Importanţa acestui climat afectiv se poate vedea mai ales la copii care sunt crescuţi de la o vârstă fragedă în orfelinate şi case de copii: ei sunt mai rigizi, mai suspicioşi şi mai duri în relaţiile cu semenii, după ce ajung la maturitate. Dacă din punct de vedere intelectual ei sunt normal dezvoltaţi, unii ajungând chiar la performanţe, în plan afectiv şi moral se simt carenţele generate de absenţa căldurii familiale.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Citatul pune în evidenţă dimensiunea morală a educaţiei din familie dar într-un anumit fel şi într-o anumită măsură familia îşi aduce contribuţia în toate sectoarele educaţiei, aici copilul făcându-şi ucenicia pentru viaţă, cea morală rămânând însă esenţială prin substanţa pe care i-o imprimă familia.
Încă de la începutul seco lului trecut, Kant - urmărind un proiect de emancipare a condiţiei umane - scria: "Părinţii care au primit ei înşişi o educaţie sunt deja nişte modele după care se îndreaptă copiii. Dar pentru a-i face pe aceştia mai buni, este necesar sa facem din pedagogie un studiu; altfel nu este nimic de sperat de la dânsa, iar educaţia este încredinţată unor oameni cu pregătire rea" .
Spre sfârşitul aceluiaşi secol, Eminescu - cu genialitate si profunda simţire - nota: "Astăzi, ca totdeauna, ei (n.n. - adică "speculanţii frumoaselor principii", care în locul unei legi pentru întemeierea instrucţiei generale "au urzit o cabala") strigă: "răspândirea luminii şi culturii în masa poporului"; în vremea aceasta însă poporul dacă ar fi întrebat, le-ar răspunde: "boieri dumneavoastră, lumina ca lumina, nu zicem că nu-i bună; dar, până una alta, daţi-ne mijloace de hrană, scăpaţi-ne de briciul administraţiei" .
Din perspectivă istorică, educaţia părinţilor - ca si educaţia (poporului) în general - apare necesară, atât pentru creşterea şi educarea copiilor, cât şi ca o cale de emancipare spirituală şi socială, ca un vector al democratizării educaţiei şi societăţii.
Ponderea familiei ca factor educaţional este cu atât mai mare cu cât copilul este mai mic, aceasta scăzând odată cu înaintarea copilului pe treptele superioare ale ontogenezei.
Una din trăsăturile specifice ale educaţiei în familie este afectivitatea sporită. Fără îndoială că orice educator trebuie să imprime activităţii sale educaţionale şi o tentă afectivă; când este vorba de părinţi această tentă este mult mai pronunţată, chiar şi atunci când , din prudenţă aceştia nu o afişează; copilul însă o simte, iar aceasta îi conferă un sentiment de securitate. Importanţa acestui climat afectiv se poate vedea mai ales la copii care sunt crescuţi de la o vârstă fragedă în orfelinate şi case de copii: ei sunt mai rigizi, mai suspicioşi şi mai duri în relaţiile cu semenii, după ce ajung la maturitate. Dacă din punct de vedere intelectual ei sunt normal dezvoltaţi, unii ajungând chiar la performanţe, în plan afectiv şi moral se simt carenţele generate de absenţa căldurii familiale.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 21 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :