FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,518
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Factori importanti in procesul educatiei

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Factori importanti in procesul educatiei

 Q:   Intreaba despre Factori importanti in procesul educatiei       
Factori importanti in procesul educatiei Şcoala reprezintă un factor important al educaţiei. Educaţia se realizează în forme diverse, cel mai adesea prin activităţi în comun, elevii învăţând gesticulaţii unii de la alţii. Conţinuturile care se transmit sunt selectate cu grija după criterii psihopedagogice, activităţile educative se cer a fi structurate respectându-se principiile didactice, sunt dimensionate cele mai pertinente metode de predare-învăţare, cunoştinţele specifice atitudinilor şi condiţiile trebuie să fie apreciate şi evaluate.

Educaţia trebuie să răspudă necontenit exigenţelor cerute de evoluţia realităţi naţionale şi internaţionale. Aşadar sarcinile educaţiei sunt inedite şi dificile.
Educatia pentru şi într-o Europă (sau lume) unită trebuie să cultive valori prec um toleranţa, respectul reciproc, credinţa in egalitate sau complementaritate culturală universalizând eventuale diferenţe spirituale sau valori localae în vederea unei bune comunicări sau convieţuiri.

Trebuie să se nască o noua mentalitate mai atentă la aspectele calitative si umane
ale dezvoltării şi la formarea unui curent de opinie conform căruia progresul trece prin educaţie si culturaă.

Educaţia pentru respectarea drepturilor fundamentale ale omului reprezintă o
constantă a epocii actuale şi vizează conştientizarea oamenilor în legătură cu drepturile acestora la viaţă, la libera exprimare, la circulaţie, la opinie, la consideraţie etc.

Este o ipostază a educaţiei cu vocaţie internatională si presupune conjugarea eforturilor realizate de factori educaţionali in vedere unei socializări adecvate a copiilor si tinerilor in perspectiva valorilor fundamentale ale omului,in spiritul interiorizării si activări unor norme si valori conoscute cu idealurile persoanei,cu drepturile acesteia de a exista entitate;

Finalitatea acestui nivel actional este conştientizarea asupra propriei identităţi, respectul alteritati cum se manifesta ea,valorizarea obiectiva plurakitati de existenta si de exprimare a celor ce nu sunt sau nu gandesc ca noi.
Trebuie stăvilite si eliminate din sistemele de educaţie platformele ideologice care propagă ura,deconsideraţia altora, supremaţia, războiul, discriminarea si inegalitatea dinre oameni;

Se cuvine a fi creat un front atitudinal activ faţă de orice incercare de justificare a conflictelor, a războiului prin tematizări in cadre formale si informale in randul elevilor, profesorilor, parintilor, factorilor de decizie etc;

Este necesara de asemenea o aliniere cu producţiile artistice sau cu alte manifestări (sportive, religioase, economice) purtătoare mesaje clare in perspectiva păcii si intelegerii la nivel comunitar si international.

Intr-o societate deschisă si democratică este nevoie de un om activ, dispus să se implice in organizare, conducere,validarea responsabilă a propriilor acte si a altora.

Deceniile din urmă au arătat că inactivismul social poate genera formule totalitare de organizare a societăţii.

Participarea si implicarea sunt condiţii pentru buna funcţionare a unei şcoli, remediul cel mai adecvat pentru alunecări autoritariste sau totalitariste. Gradul de democratizare a unei societăţi este dat de această predispoziţie a indivizilor de a actiona si reactiona, de a genera discuţia, de a-şi exprima punctul de vedere de a proiecta si si anticipa

Caracterul democratic al unei societăţi se menţine şi se compensează prin fiecare persoană. Individul trebuie format pentru a-şi exprima poziţia, pentru a se implica in luarea deciziilor pentru a fi mereu treaz din punct de vedere civic.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com


Tag-uri: procesul educatiei, drepturi fundamentale, criterii psihopedagogice



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 10 December '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :