FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 696
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole

Intrebari despre Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza

- Care este rolul textului literar in educatia pentru mediu? by anastasia

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   dezvoltare   nevoi speciale   discriminare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   marginalizare   drepturi   formare   copii cu ces   personalitate   cultura   deficiente   libertate   violenta  

All Tags

Famous Forum

 

Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza

 Q:        
Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza “EDUCATIA NU IL CREEAZA PE OM
EA IL AJUTA SA SE CREEZE”
(DEBESSE)

De cum deschidem ochii spre lumea inconjuratoare, privirile noastre se
intalnesc cu chipuri de oameni. Mai intai , chipurile parintilor, ale fratilor, ale bunicilor, ale celorlalte rude, apoi ale vecinilor, ale oamenilor de pe strada, din parc. Mai tarziu, cand pasim pe portile scolii, chipurile dascalilor, ale colegilor.

Pretitundeni oameni, oameni de toate varstele si infatisarile. Pana si rostul lucrurilor din jurul nostrum il invatam tot prin intermediul oamenilor. Omul nu poate exista in afara societatii.

Cand intreprinde o fapta, omul intai o vede cu ochii mintii, ii judeca urmarile, cauta sa desluseasca nu numai daca lui ii foloseste, ci si daca nu cumva pricinuieste cuiva vreun rau si ab ia apoi trece la executarea ei. Ce inseamna oare aceasta? Aceasta inseamna ca omul este o fiinta constienta, o fiinta care isi cumpaneste vorbele si faptele dupa ratiune, dupa constiinta.

Convietuind in cadrul aceleiasi colectivitati, oamenii si-au creat anumite norme de comportare in societate. Reglementarea comportarii oamenilor in societate o face in primul rand statul, prin legile sale.Dar exista si anumite legi nescrise, adica reguli de comportare, statornicite in relatiile dintre oameni si intrate in obisnuinta oamenilor, in constiinta lor.

Regulile de purtare care ne indruma cum sa procedam in anumite imprejurari se numesc principii si norme morale.

Familia este prima scoala. Aici invatam prima oara ca relatiile dintre oameni sunt nu numai un lant nesfarsit de drepturi, ci si obligatii reciproce.

Al doilea colectiv omenesc este scoala,in care profesorii si elevii au un ideal comun: formarea pentru viata a tinerilor .

Rostul scolii este sa ofere cunostintele necesare, sa educe si sa formeze, sa modeleze caractere..

In scopul formarii copiilor potrivit exigentelor societatii civile, democratice, al integrarii lor firesti in viata sociala, acestia vor fi sensibilizati, constientizati, antrenati in exersarea si practicarea unor norme elementare de conduita, pentru formarea propriilor valente ale EU-lui.

EDUCATIA ECOLOGICA ( ocrotirea mediului inconjurator) constituie o componenta esentiala a efortului inteprins in diferite tari pentru a imprima educatiei o mai mare eficacitate si pentru a o transforma intr-un factor de educatie nationala.

Nu exista modele universale pentru integrarea educatiei privind mediul inconjurator in procesul educativ.

Modalitatile acestei integrari sunt definite in functie de conditiile, finalitatile si structurile educative si socio-economice fiecarei tari.

In functie de varsta elevilor, dar mai ales de nivelul initial, prealabil, se aplica practice pedagogice diferentiate.

Educatia pentru ocrotirea mediului nu ignora disciplinele clasice,dar propune un alt demers in scoala si in afara acesteia.

Scopul educatiei ecologice este de a forma cetateni constienti si preocupati de mediul natural si de cel creat de om,care sa inteleaga sis a actioneze cu responsabilitate pentru ocrotirea mediului.

Obiectivele educatiei ecologice sunt:

- sa ajute si sa sensibilizeze indivizii si grupurile sociale pentru a deveni constienti de dezvoltarea mediului;
- sa achizitioneze cunostinte fundamentale: dezvoltarea globala a mediului, prezenta omului in mediu;
- sa traiasca sentimente de interes pentru mediu si motivatie: sa vrea sa participle la protejare si ameliorarea mediului.

Educatia ecologica se poate solda cu efecte reale in comportamentul tinerilor, doar prin realizarea in stransa legatura cu educatia morala, educatia sanitara, educatia rutiera, educatia religioasa, educatia estetica.
Referinte:
Educatia si problemele lumii contemporane
Ghid practic pentru aplicarea programei de educatie moral-
civica in inv. Primar
Mediu curat pentru lumea intreaga
Cum putem ajuta natura
sursa imaginii : freeschoolclipart.com


Tag-uri: mediu, ocrotire, educatie, colectivitate, scoala, familie, reguli



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 16 December '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :