FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 714
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Bazele educatiei se pun la 5 ani

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   dezvoltare   nevoi speciale   discriminare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   marginalizare   drepturi   formare   copii cu ces   personalitate   cultura   deficiente   libertate   violenta  

All Tags

Famous Forum

 

Bazele educatiei se pun la 5 ani

 Q:   Intreaba despre Bazele educatiei se pun la 5 ani       
Bazele educatiei se pun la 5 ani Colaborarea grădiniţei cu familia în educarea copiilor

Vârsta preşcolară este, fără îndoială, temelia educativă a întregii vieţi. Datorită vârstei mici, educaţia preşcolară capătă un caracter specific. Această perioadă, ca îngrijire şi educaţie, formează temelia întregii vieţi de mai tărziu. În legătură cu acestea, A.S. Makarenko spunea: ''Bazele educaţiei se pun până la 5 ani şi ceea ce-aţi făcut până la 5 ani reprezintă 90% din întregul proces educativ, după aceea educaţia omului continuă, dar în general voi începeţi să culegeţi roadele, căci florile pe care le-aţi îngrijit au fost până la 5 ani''. Deci, reuşita în viaţa de mai târziu a copilului depinde în mare măsură de strânsa legătură dintre grădiniţă şi f amilie.

Trebuie deci să aibă loc permanent un dialog interesant, educativ, constructiv între părinţi şi educatoare. Întălnim frecvent copii supuşi de către familie unui regim de suprasolicitare, în contradicţie cu regimul din grădiniţă. Părinţii îşi împing copiii într-o cursă de performanţă prematură, epuizantă. În raport cu cerinţele familiei, ceea ce oferă instituţia preşcolară pare întotdeauna puţin. Este în acest caz un dialog al reproşurilor, al contradicţiilor. Preocuparea educatorilor este de a-l antrena pe copil în activităţi plăcute şi utile, să-i dezvolte ataşamentul faţă de colectiv şi să-l ajute să-şi descopere propriile limite de extindere în raport cu copiii din grupă.

Familia însă, în paralel şi în contrast, este preocupată cu o grijă egoistă de a încărca achiziţiile intelectuale ale copilului chiar cu preţul sacrificării unor cerinţe elementare vârstei: timp de odihnă, de joacă, de plimbare. Asemenea părinţi cu grijă pentru viitorul copilului îi calcă în picioare prezentul, dintr-un abuz afectiv. Educatoarea va trebui să-i ''vindece'' pe părinţi de dragostea lor sufocantă, să elibereze copilul de presiunea unor maturizări prematur impuse şi să-i restituie astfel dreptul de a fi copil. Dialogul nu este uşor. Familia renunţa cu greu la punctul ei de vedere, motivaţia afectivă li se pare părinţilor un argument absolut, dincolo de care ei nu mai pot vedea abuzul, suprasolicitarea şi, uneori, amăgirea.

Există şi cazul copiilor neglijaţi de familie, lăsaţi cu totul în seama grădiniţei, a educatoarei.

În cele două cazuri de abatere de la norma de colaborare dintre grădiniţă şi familie, iniţiativa dialogului trebuie să o aibă educatoarea, ea este chemată să forţeze uşile înţelegerii familiei.

Reliefând ideea unei ambianţe afective în educaţia copilului nu trebuie confundată această idee cu aceea a instaurării unui regim de dezmierdări şi răsfăţ, de satisfacere a oricăror dorinţe, fără a-i cere nimic, fără a-l angaja în activităţi utile pentru formarea lui multilaterală.

Însuşirea comportării morale reprezinta rezultatul unui sistem de cerinţe precise, dublat de un permanent respect pentru copil, făcându-l totodată pe acesta să se simtă iubit şi ocrotit. Îndrumarea atentă şi supravegherea cu multă grijă, fără a-i stingheri libertatea şi spiritul de iniţiativă, constituie cea mai însemnată condiţie în desăvârşirea operei educaţionale. Regulile de conduită se impun, de la început, chiar cu hotărâre, ceea ce nu înseamnă brutalitate.

A manifesta dragoste faţă de copil înseamnă a-i crea maxim de condiţii, a-i pune la dispoziţie totul. Grave sunt acele situaţii în familie când părinţii consideră că important este să nu le lipsească nimic copiilor în ceea ce priveşte hrana, îmbrăcămintea, o cameră cu lucruri deosebite ş.a., dar în relaţiile zilnice sunt rigizi, distanţi, indiferenţi faţă de micile necazuri ale copiilor ori brutali în modul de a-i îndruma. Cele mai frecvente tulburări de comportament sunt generate, de obicei, de un astfel de mediu social. Copiii crescuţi în asemenea condiţii vor fi nişte egoişti, indiferenţi la solicitările colegilor, brutali.

Necesitatea colaborării strânse dintre grădiniţă şi familie este dictată de rolul deosebit de mare pe care-l joacă aceasta din urmă în educarea copilului.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com


Tag-uri: baze, educatie, gradinita, familie, educare, copii



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 21 January '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :