FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 697
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Sa traim intr-o lume a includerii

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   dezvoltare   nevoi speciale   discriminare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   marginalizare   drepturi   formare   copii cu ces   personalitate   cultura   deficiente   libertate   violenta  

All Tags

Famous Forum

 

Sa traim intr-o lume a includerii

 Q:   Intreaba despre Sa traim intr-o lume a includerii       
Sa traim intr-o lume a includerii Lumea de azi evolueaza intr-o directie noua: Invatam ca nu traim intr-un univers al “excluderii”, ci intr-o lume a “includerii”, nu intr-o lume a “scindarii” ci intr-o lume a relatiei simbiotice intre interactiune si interdependenta. Fiecare persoana care locuieste aceasta planeta poseda o abilitate deosebita de a urca culmile sau de a cadea in disperare, dar ni se ofera tuturor sansa de a putea incerca? Toti avem “daruri” si “talente”. Toti suntem identici si, totusi, deosebiti. Un suflet inocent ca cel al unui copil este ca o pasare care doreste sa isi ia zborul. Zborul spiritului nu poate fi ingradit sau restrictionat, el doreste sa fie liber sa poata sa atinga imensitatea albastrului de o claritate orbitoare.Indata ce un copil este dezavantajat, marginalizat, zborul este compromis, nu mai poate sa atinga inaltimi nemarginite, este reprimat, iar aripile ii vor fi frante, la fel si spiritul. Egalitatea intre copii ar trebui sa reprezinte un mod de viata existent, nu doar o conceptie care pare imposibil de atins din cauza unor lucruri minore care in ochii unora iau proportii colosale. Sanatatea este unul din lucrurile esentiale la care are dreptul un copil, deoarece sanatatea este o virtute necesara unei vieti senine, ea permite tuturor celor care se bucura de ea indestulare.

Handicapul este definit ca “o pierdere sau limitare a abilitatilor functionale fizice sau psihice”. Ca urmare a unei asemenea definitii, handicapul poate fi considerat o problema, o boala. Este deplin acceptat ca persoanele cu nevoi speciale au, in general, mai putine posibilitati de afirmare si o calitate a vietii mai scazuta. Astfel, orice actiune pe care o intreprindem pentru a micsora dezavantajele ce decurg dintr-un handicap depind de ceea ce credemm noi ca ar putea cauza acel handicap. Misiunea noastra este sa oferim tuturor copiilor posibilitatea se a-si exprima valoarea, de a simti bucuria copilariei si de a descoperi lumea care-i inconjoara. Statul si familia ofera – sau ar trebui sa ofere! – sanse egale pentru fiecare prin educatie, grija, dragoste.

Rezolvarea problemelor copiilor cu nevoi speciale reprezinta un pas important in drumul integrarii Romaniei in Europa. Politica guvernului, urmareste integrarea copiilor in familiile lor naturale. Rezolvarea problemelor cu care se confrunta copiii cu nevoi speciale se reintoarce astfel in mijlocul comunitatilor locale – locul ideal pentru rezolvarea problemelor cu care se confrunta acesti copii. Parinti motivati, o populatie care recunoaste valoarea pozitiva a integrarii si specialisti pregatiti pentru a rezolva problemele copiilor cu nevoi speciale sunt cea mai buna garantie pentru integrarea lor. Pozitia copiilor cu nevoi speciale se numara la problemele sociale cele mai urgente cu care se confrunta comunitatea romana. O parte a acestor copii, care traiesc in diferite institutii, se afla in centrul intereselor nationale si internationale.

Politica guvernului, care este solicitata si sprijinita in acest sens de catre institutiile europene, urmareste integrarea copiilor in familiile lor naturale, sau acolo unde nu este posibil, sub ingrijirea altor familii si mici institutii. Rezolvarea problemelor cu care se confrunta copiii cu nevoi speciale se reintoarce astfel in mijlocul comunitatilor locale: scoala joaca un rol important alaturi de parinti si de ceilalti cetateni ai comunitatii. Parinti motivati, o populatie care recunoaste valoarea pozitiva a integrarii si specialisti pregatiti pentru a rezolva problemele copiilor cu nevoi speciale sunt cea mai buna garantie pentru imbunatatirea situatiei acestei categorii sociale. Succesul integrariiacestor copii este hotarator pentru viitorul lor. In multe cazuri alternativa la integrare reprezinta decizia de a renunta la educatie sub orice forma. Integrarea in gradinite si scoli reprezinta o sansa de a se integra mai tarziu in societate si la locul de munca. Fara integrare se va ajunge, cu putine exceptii, la marginalizare sociala si copiii vor deveni cazuri sociale pentru o intreaga viata.Specialistii au, in majoritatea cazurilor, posibilitatea de a schimba situatia copiilor. Adesea, insa, acestora le lipseste motivatia si nu isi dau interesul pentru a interveni activ pentru interesul copiilor. Este si datoria noastra san e alaturam lor, sa le oferim mijloacele necesare pentru ca ei sa fie incurajati sa isi asume responsabilitatile.

Conceptul “copii cu nevoi speciale” a fost inteles intr-un sens larg si a cuprins toti copiii care necesita o atentie speciala si care foarte des se afla la marginea societatii.

In acest sens prin “copii cu nevoi speciale” am putea enumera urmatoarele categorii:

copii cu handicap, copii cu boli cornice, copii cu tulburari de comportament, copii proveniti din familii dezorganizate sau aflate in situatie de risc social,copii care sunt victimele violentelor, copii din etnii defavorizate

Educarea integrata ajuta in cresterea copiilor cu nevoi speciale: daca sunt crescuti ca si membrii bineveniti ai comunitatii, comunitatea le da incredere in sine si ajuta la acumularea de noi cunostinte si abilitati. Jocul si munca cu alti copii incurajeaza copiii dezavantajati in dezvoltarea lor. Efortul depus pentru atingerea unor rezultate mai bune ajuta si la formarea imaginii de sine. Pentru o parte din acesti copii gradinita reprezinta prima sansa sa beneficieze de sprijin si educare necesara. Educarea integrata ajuta si copiii fara deficiente sa accepte si sa tolereze diferentele dintre oameni. Cercetarile au demonstrat ca jocul comun ajuta la dezvoltarea unor relatii sanatoase intre copiii dezavantajati si ceilalti copii. Specialiastii si parintii trebuie sa isi asume responsabilitatea impreuna pentru educarea copiilor; parintii se simt mai putin izolati, pot sa-si insuseasca metode noi de ajutorare a copiilor, isi pot forma o imagine reala despre copii deoarece sunt sprijiniti de specialisti. Aceasta colaborare mareste competenta familiei in rezolvarea problemelor. Astfel, triunghiul: profesor – parinte – specialist devine realmente benefic si influenteaza benefic dezvoltarea copilului. Metodele insusite se pot folosi si in cazul copiilor fara deficiente. De fapt, cele mai eficiente metode de educare si invatare au fost dezvoltate pentru copii cu deficiente.

Integrarea este in favoarea comunitatii, ajutai in dezvoltarea solidaritii si tolerantei, dand posibilitate familiilor sa-si asume un rol mai important in comunitate, iar pe termen lung, previne si reduce problemele sociale ale comunitatii si societatii este foarte importanta evitarea mediilor restrictive pentru dezvoltarea copiilor. Acesta inseamna ca educarea copilului cu nevoi speciale sa se faca intr-un mediu cat mai apropiat de al celorlalti copii si pe langa acesta sa beneficieze si de sprijinul necesar nevoilor sale. De aceea colaborarea pedagogilor, a parintilor, a specialistilor – specialisti care asigura consultanta in domeniul sanatatii, educatiei, reabilitatii, servicii sociale – este capitala.

In legatura cu integrarea copiilor cu nevoi speciale apar probleme pe mai multe nivele:sa mentionam aici mentalitatea parintilor, dezinteresul sau comoditatea familiilor, probleme materiale, atitudinea comunitatii care nu accepta ca anumite grupe de copii sa vina la scoala, sau – in mod contrar – respinge copilul cu dizabilitati, obiceiuri, traditii, inexistenta serviciilor sau serviciile se afla la o distanta prea mare, lipsa coordonarii - programul scolar nu corespunde posibilitatilor copilului, lipsa de pregatire a personalului, inexistenta unui invatamant (forma de scolarizare) in concordanta cu nevoile copiilor si multe altele.

Concluzia care se impune este ca trebuie creat un system efficient pentru integrarea copilului cu nevoi speciale in colectivitati de copii in concordanta cu varsta si nevoile lui. Prin urmare trebuie organizat un sistem de instruire si informare pentru specialistii care intra in contact cu copiii cu nevoi speciale. De asemenea, trebuie dezvoltata capacitatea de a integra copii cu nevoi speciale in gradinita si scoala prin instruirea si calificarea specialistilor in medicina, invatamant si asistenta sociala. Trebuie avut in vedere si organizarea unei campanii de sensibilizarea a opiniei publice in ceea ce priveste integrarea acestor copiilor in societate. Va trebui sa actionam astfel incit sa existe o schimbare de atitudine, de mentalitate fata de acesti copii.

Sanatatea este elementara deoarece fără ea, loviturile vor fi prea dureroase.Ea ofera totul fara sa ceara nimic in schimb… Dar va trebui sa acceptam si boala ca pe un modus vivendi in momentul in care vom privi in ochii unor copii cu nevoi speciale. Exista doua motivatii ale dezavantajelor existentiale ale unor astfel de fiinte: disabilitatea medicala si cea sociala. Disabilitatea medicala vizeaza inabilitatea persoanei cu nevoi speciale de a se integra in societate, avand ca rezultat direct instrainarea sa intr-o astfel societate ce nu poate fi schimbata. Dar copilul este o fiinţă plină de candoare care printr-un lucru atât de simplu ca un zambet poate sa te induioşeze sis a te determine sa ii zambesti inapoi. Oricit de afectati am putea fi la vederea unui copil cu nevoi speciale, un zimbet trebuie sa fluture si pe buzele noastre.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com


Tag-uri: includere, excludere, dar, talent, egalitate, educatie, abilitati psihice, handicap, nevoi speciale



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 10 December '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :