Statistics:
Visits: 1,421 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Sa traim intr-o lume a includerii
Q: | Intreaba despre Sa traim intr-o lume a includerii |
Lumea de azi evolueaza intr-o directie noua: Invatam ca nu traim intr-un univers al “excluderiiâ€, ci intr-o lume a “includeriiâ€, nu intr-o lume a “scindarii†ci intr-o lume a relatiei simbiotice intre interactiune si interdependenta. Fiecare persoana care locuieste aceasta planeta poseda o abilitate deosebita de a urca culmile sau de a cadea in disperare, dar ni se ofera tuturor sansa de a putea incerca? Toti avem “daruri†si “talenteâ€. Toti suntem identici si, totusi, deosebiti. Un suflet inocent ca cel al unui copil este ca o pasare care doreste sa isi ia zborul. Zborul spiritului nu poate fi ingradit sau restrictionat, el doreste sa fie liber sa poata sa atinga imensitatea albastrului de o claritate orbitoare.Indata ce un copil
Handicapul este definit ca “o pierdere sau limitare a abilitatilor functionale fizice sau psihiceâ€. Ca urmare a unei asemenea definitii, handicapul poate fi considerat o problema, o boala. Este deplin acceptat ca persoanele cu nevoi speciale au, in general, mai putine posibilitati de afirmare si o calitate a vietii mai scazuta. Astfel, orice actiune pe care o intreprindem pentru a micsora dezavantajele ce decurg dintr-un handicap depind de ceea ce credemm noi ca ar putea cauza acel handicap. Misiunea noastra este sa oferim tuturor copiilor posibilitatea se a-si exprima valoarea, de a simti bucuria copilariei si de a descoperi lumea care-i inconjoara. Statul si familia ofera – sau ar trebui sa ofere! – sanse egale pentru fiecare prin educatie, grija, dragoste.
Rezolvarea problemelor copiilor cu nevoi speciale reprezinta un pas important in drumul integrarii Romaniei in Europa. Politica guvernului, urmareste integrarea copiilor in familiile lor naturale. Rezolvarea problemelor cu care se confrunta copiii cu nevoi speciale se reintoarce astfel in mijlocul comunitatilor locale – locul ideal pentru rezolvarea problemelor cu care se confrunta acesti copii. Parinti motivati, o populatie care recunoaste valoarea pozitiva a integrarii si specialisti pregatiti pentru a rezolva problemele copiilor cu nevoi speciale sunt cea mai buna garantie pentru integrarea lor. Pozitia copiilor cu nevoi speciale se numara la problemele sociale cele mai urgente cu care se confrunta comunitatea romana. O parte a acestor copii, care traiesc in diferite institutii, se afla in centrul intereselor nationale si internationale.
Politica guvernului, care este solicitata si sprijinita in acest sens de catre institutiile europene, urmareste integrarea copiilor in familiile lor naturale, sau acolo unde nu este posibil, sub ingrijirea altor familii si mici institutii. Rezolvarea problemelor cu care se confrunta copiii cu nevoi speciale se reintoarce astfel in mijlocul comunitatilor locale: scoala joaca un rol important alaturi de parinti si de ceilalti cetateni ai comunitatii. Parinti motivati, o populatie care recunoaste valoarea pozitiva a integrarii si specialisti pregatiti pentru a rezolva problemele copiilor cu nevoi speciale sunt cea mai buna garantie pentru imbunatatirea situatiei acestei categorii sociale. Succesul integrariiacestor copii este hotarator pentru viitorul lor. In multe cazuri alternativa la integrare reprezinta decizia de a renunta la educatie sub orice forma. Integrarea in gradinite si scoli reprezinta o sansa de a se integra mai tarziu in societate si la locul de munca. Fara integrare se va ajunge, cu putine exceptii, la marginalizare sociala si copiii vor deveni cazuri sociale pentru o intreaga viata.Specialistii au, in majoritatea cazurilor, posibilitatea de a schimba situatia copiilor. Adesea, insa, acestora le lipseste motivatia si nu isi dau interesul pentru a interveni activ pentru interesul copiilor. Este si datoria noastra san e alaturam lor, sa le oferim mijloacele necesare pentru ca ei sa fie incurajati sa isi asume responsabilitatile.
Conceptul “copii cu nevoi speciale†a fost inteles intr-un sens larg si a cuprins toti copiii care necesita o atentie speciala si care foarte des se afla la marginea societatii.
In acest sens prin “copii cu nevoi speciale†am putea enumera urmatoarele categorii:
copii cu handicap, copii cu boli cornice, copii cu tulburari de comportament, copii proveniti din familii dezorganizate sau aflate in situatie de risc social,copii care sunt victimele violentelor, copii din etnii defavorizate
Educarea integrata ajuta in cresterea copiilor cu nevoi speciale: daca sunt crescuti ca si membrii bineveniti ai comunitatii, comunitatea le da incredere in sine si ajuta la acumularea de noi cunostinte si abilitati. Jocul si munca cu alti copii incurajeaza copiii dezavantajati in dezvoltarea lor. Efortul depus pentru atingerea unor rezultate mai bune ajuta si la formarea imaginii de sine. Pentru o parte din acesti copii gradinita reprezinta prima sansa sa beneficieze de sprijin si educare necesara. Educarea integrata ajuta si copiii fara deficiente sa accepte si sa tolereze diferentele dintre oameni. Cercetarile au demonstrat ca jocul comun ajuta la dezvoltarea unor relatii sanatoase intre copiii dezavantajati si ceilalti copii. Specialiastii si parintii trebuie sa isi asume responsabilitatea impreuna pentru educarea copiilor; parintii se simt mai putin izolati, pot sa-si insuseasca metode noi de ajutorare a copiilor, isi pot forma o imagine reala despre copii deoarece sunt sprijiniti de specialisti. Aceasta colaborare mareste competenta familiei in rezolvarea problemelor. Astfel, triunghiul: profesor – parinte – specialist devine realmente benefic si influenteaza benefic dezvoltarea copilului. Metodele insusite se pot folosi si in cazul copiilor fara deficiente. De fapt, cele mai eficiente metode de educare si invatare au fost dezvoltate pentru copii cu deficiente.
Integrarea este in favoarea comunitatii, ajutai in dezvoltarea solidaritii si tolerantei, dand posibilitate familiilor sa-si asume un rol mai important in comunitate, iar pe termen lung, previne si reduce problemele sociale ale comunitatii si societatii este foarte importanta evitarea mediilor restrictive pentru dezvoltarea copiilor. Acesta inseamna ca educarea copilului cu nevoi speciale sa se faca intr-un mediu cat mai apropiat de al celorlalti copii si pe langa acesta sa beneficieze si de sprijinul necesar nevoilor sale. De aceea colaborarea pedagogilor, a parintilor, a specialistilor – specialisti care asigura consultanta in domeniul sanatatii, educatiei, reabilitatii, servicii sociale – este capitala.
In legatura cu integrarea copiilor cu nevoi speciale apar probleme pe mai multe nivele:sa mentionam aici mentalitatea parintilor, dezinteresul sau comoditatea familiilor, probleme materiale, atitudinea comunitatii care nu accepta ca anumite grupe de copii sa vina la scoala, sau – in mod contrar – respinge copilul cu dizabilitati, obiceiuri, traditii, inexistenta serviciilor sau serviciile se afla la o distanta prea mare, lipsa coordonarii - programul scolar nu corespunde posibilitatilor copilului, lipsa de pregatire a personalului, inexistenta unui invatamant (forma de scolarizare) in concordanta cu nevoile copiilor si multe altele.
Concluzia care se impune este ca trebuie creat un system efficient pentru integrarea copilului cu nevoi speciale in colectivitati de copii in concordanta cu varsta si nevoile lui. Prin urmare trebuie organizat un sistem de instruire si informare pentru specialistii care intra in contact cu copiii cu nevoi speciale. De asemenea, trebuie dezvoltata capacitatea de a integra copii cu nevoi speciale in gradinita si scoala prin instruirea si calificarea specialistilor in medicina, invatamant si asistenta sociala. Trebuie avut in vedere si organizarea unei campanii de sensibilizarea a opiniei publice in ceea ce priveste integrarea acestor copiilor in societate. Va trebui sa actionam astfel incit sa existe o schimbare de atitudine, de mentalitate fata de acesti copii.
Sanatatea este elementara deoarece fără ea, loviturile vor fi prea dureroase.Ea ofera totul fara sa ceara nimic in schimb… Dar va trebui sa acceptam si boala ca pe un modus vivendi in momentul in care vom privi in ochii unor copii cu nevoi speciale. Exista doua motivatii ale dezavantajelor existentiale ale unor astfel de fiinte: disabilitatea medicala si cea sociala. Disabilitatea medicala vizeaza inabilitatea persoanei cu nevoi speciale de a se integra in societate, avand ca rezultat direct instrainarea sa intr-o astfel societate ce nu poate fi schimbata. Dar copilul este o fiinţă plină de candoare care printr-un lucru atât de simplu ca un zambet poate sa te induioşeze sis a te determine sa ii zambesti inapoi. Oricit de afectati am putea fi la vederea unui copil cu nevoi speciale, un zimbet trebuie sa fluture si pe buzele noastre.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
este dezavantajat, marginalizat, zborul este compromis, nu mai poate sa atinga inaltimi nemarginite, este reprimat, iar aripile ii vor fi frante, la fel si spiritul. Egalitatea intre copii ar trebui sa reprezinte un mod de viata existent, nu doar o conceptie care pare imposibil de atins din cauza unor lucruri minore care in ochii unora iau proportii colosale. Sanatatea este unul din lucrurile esentiale la care are dreptul un copil, deoarece sanatatea este o virtute necesara unei vieti senine, ea permite tuturor celor care se bucura de ea indestulare.
Handicapul este definit ca “o pierdere sau limitare a abilitatilor functionale fizice sau psihiceâ€. Ca urmare a unei asemenea definitii, handicapul poate fi considerat o problema, o boala. Este deplin acceptat ca persoanele cu nevoi speciale au, in general, mai putine posibilitati de afirmare si o calitate a vietii mai scazuta. Astfel, orice actiune pe care o intreprindem pentru a micsora dezavantajele ce decurg dintr-un handicap depind de ceea ce credemm noi ca ar putea cauza acel handicap. Misiunea noastra este sa oferim tuturor copiilor posibilitatea se a-si exprima valoarea, de a simti bucuria copilariei si de a descoperi lumea care-i inconjoara. Statul si familia ofera – sau ar trebui sa ofere! – sanse egale pentru fiecare prin educatie, grija, dragoste.
Rezolvarea problemelor copiilor cu nevoi speciale reprezinta un pas important in drumul integrarii Romaniei in Europa. Politica guvernului, urmareste integrarea copiilor in familiile lor naturale. Rezolvarea problemelor cu care se confrunta copiii cu nevoi speciale se reintoarce astfel in mijlocul comunitatilor locale – locul ideal pentru rezolvarea problemelor cu care se confrunta acesti copii. Parinti motivati, o populatie care recunoaste valoarea pozitiva a integrarii si specialisti pregatiti pentru a rezolva problemele copiilor cu nevoi speciale sunt cea mai buna garantie pentru integrarea lor. Pozitia copiilor cu nevoi speciale se numara la problemele sociale cele mai urgente cu care se confrunta comunitatea romana. O parte a acestor copii, care traiesc in diferite institutii, se afla in centrul intereselor nationale si internationale.
Politica guvernului, care este solicitata si sprijinita in acest sens de catre institutiile europene, urmareste integrarea copiilor in familiile lor naturale, sau acolo unde nu este posibil, sub ingrijirea altor familii si mici institutii. Rezolvarea problemelor cu care se confrunta copiii cu nevoi speciale se reintoarce astfel in mijlocul comunitatilor locale: scoala joaca un rol important alaturi de parinti si de ceilalti cetateni ai comunitatii. Parinti motivati, o populatie care recunoaste valoarea pozitiva a integrarii si specialisti pregatiti pentru a rezolva problemele copiilor cu nevoi speciale sunt cea mai buna garantie pentru imbunatatirea situatiei acestei categorii sociale. Succesul integrariiacestor copii este hotarator pentru viitorul lor. In multe cazuri alternativa la integrare reprezinta decizia de a renunta la educatie sub orice forma. Integrarea in gradinite si scoli reprezinta o sansa de a se integra mai tarziu in societate si la locul de munca. Fara integrare se va ajunge, cu putine exceptii, la marginalizare sociala si copiii vor deveni cazuri sociale pentru o intreaga viata.Specialistii au, in majoritatea cazurilor, posibilitatea de a schimba situatia copiilor. Adesea, insa, acestora le lipseste motivatia si nu isi dau interesul pentru a interveni activ pentru interesul copiilor. Este si datoria noastra san e alaturam lor, sa le oferim mijloacele necesare pentru ca ei sa fie incurajati sa isi asume responsabilitatile.
Conceptul “copii cu nevoi speciale†a fost inteles intr-un sens larg si a cuprins toti copiii care necesita o atentie speciala si care foarte des se afla la marginea societatii.
In acest sens prin “copii cu nevoi speciale†am putea enumera urmatoarele categorii:
copii cu handicap, copii cu boli cornice, copii cu tulburari de comportament, copii proveniti din familii dezorganizate sau aflate in situatie de risc social,copii care sunt victimele violentelor, copii din etnii defavorizate
Educarea integrata ajuta in cresterea copiilor cu nevoi speciale: daca sunt crescuti ca si membrii bineveniti ai comunitatii, comunitatea le da incredere in sine si ajuta la acumularea de noi cunostinte si abilitati. Jocul si munca cu alti copii incurajeaza copiii dezavantajati in dezvoltarea lor. Efortul depus pentru atingerea unor rezultate mai bune ajuta si la formarea imaginii de sine. Pentru o parte din acesti copii gradinita reprezinta prima sansa sa beneficieze de sprijin si educare necesara. Educarea integrata ajuta si copiii fara deficiente sa accepte si sa tolereze diferentele dintre oameni. Cercetarile au demonstrat ca jocul comun ajuta la dezvoltarea unor relatii sanatoase intre copiii dezavantajati si ceilalti copii. Specialiastii si parintii trebuie sa isi asume responsabilitatea impreuna pentru educarea copiilor; parintii se simt mai putin izolati, pot sa-si insuseasca metode noi de ajutorare a copiilor, isi pot forma o imagine reala despre copii deoarece sunt sprijiniti de specialisti. Aceasta colaborare mareste competenta familiei in rezolvarea problemelor. Astfel, triunghiul: profesor – parinte – specialist devine realmente benefic si influenteaza benefic dezvoltarea copilului. Metodele insusite se pot folosi si in cazul copiilor fara deficiente. De fapt, cele mai eficiente metode de educare si invatare au fost dezvoltate pentru copii cu deficiente.
Integrarea este in favoarea comunitatii, ajutai in dezvoltarea solidaritii si tolerantei, dand posibilitate familiilor sa-si asume un rol mai important in comunitate, iar pe termen lung, previne si reduce problemele sociale ale comunitatii si societatii este foarte importanta evitarea mediilor restrictive pentru dezvoltarea copiilor. Acesta inseamna ca educarea copilului cu nevoi speciale sa se faca intr-un mediu cat mai apropiat de al celorlalti copii si pe langa acesta sa beneficieze si de sprijinul necesar nevoilor sale. De aceea colaborarea pedagogilor, a parintilor, a specialistilor – specialisti care asigura consultanta in domeniul sanatatii, educatiei, reabilitatii, servicii sociale – este capitala.
In legatura cu integrarea copiilor cu nevoi speciale apar probleme pe mai multe nivele:sa mentionam aici mentalitatea parintilor, dezinteresul sau comoditatea familiilor, probleme materiale, atitudinea comunitatii care nu accepta ca anumite grupe de copii sa vina la scoala, sau – in mod contrar – respinge copilul cu dizabilitati, obiceiuri, traditii, inexistenta serviciilor sau serviciile se afla la o distanta prea mare, lipsa coordonarii - programul scolar nu corespunde posibilitatilor copilului, lipsa de pregatire a personalului, inexistenta unui invatamant (forma de scolarizare) in concordanta cu nevoile copiilor si multe altele.
Concluzia care se impune este ca trebuie creat un system efficient pentru integrarea copilului cu nevoi speciale in colectivitati de copii in concordanta cu varsta si nevoile lui. Prin urmare trebuie organizat un sistem de instruire si informare pentru specialistii care intra in contact cu copiii cu nevoi speciale. De asemenea, trebuie dezvoltata capacitatea de a integra copii cu nevoi speciale in gradinita si scoala prin instruirea si calificarea specialistilor in medicina, invatamant si asistenta sociala. Trebuie avut in vedere si organizarea unei campanii de sensibilizarea a opiniei publice in ceea ce priveste integrarea acestor copiilor in societate. Va trebui sa actionam astfel incit sa existe o schimbare de atitudine, de mentalitate fata de acesti copii.
Sanatatea este elementara deoarece fără ea, loviturile vor fi prea dureroase.Ea ofera totul fara sa ceara nimic in schimb… Dar va trebui sa acceptam si boala ca pe un modus vivendi in momentul in care vom privi in ochii unor copii cu nevoi speciale. Exista doua motivatii ale dezavantajelor existentiale ale unor astfel de fiinte: disabilitatea medicala si cea sociala. Disabilitatea medicala vizeaza inabilitatea persoanei cu nevoi speciale de a se integra in societate, avand ca rezultat direct instrainarea sa intr-o astfel societate ce nu poate fi schimbata. Dar copilul este o fiinţă plină de candoare care printr-un lucru atât de simplu ca un zambet poate sa te induioşeze sis a te determine sa ii zambesti inapoi. Oricit de afectati am putea fi la vederea unui copil cu nevoi speciale, un zimbet trebuie sa fluture si pe buzele noastre.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: includere, excludere, dar, talent, egalitate, educatie, abilitati psihice, handicap, nevoi speciale |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 10 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :