FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 2,134
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti

 Q:   Intreaba despre Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti       
Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti Multicultura inseamna coexistenta in acelasi teritoriu a unor grupuri entice diverse.
Intercultura, in domeniul educativ reprezinta un schimb pozitiv intre culturile diverse prezente si implica existenta unei actiuni pedagogice intentionate.

Domeniul educatiei ofera modalitati pentru a gestiona coexistenta intre cultura majoritatii si cultura minoritatilor.

Europa insasi este teatrul unei revolutii multietnice care obliga la cautarea de solutii interculturale. Istoria fiecarei tari prezinta acest tip de problema si fenomenul se extinde in spatiu si timp, intr-o dimensiune europeana. Comunitatea Europeana se vede nevoita, pe de o parte, sa apere dialectele regionale ale minoritatilor, si pe de alta parte, sa garanteze respectul si integrarea limbilor straine prioritare. Scoala are un rol fundamental in acest sens.

Tipologia educatiei interculturale e constituita din procese de invatare care duc la cunoasterea altor culturi si formarea, prin comparare, a unor atitudini de deschidere si dialog. A cunoaste o alta cultura inseamna a sesiza aspectele ce o fac “diversa” de a noastra si imbogatirea propriei cultulturi prin intelegerea diferentelor ca “valori”.

Obiectivul prioritar al educatiei interculturale este promovarea capacitatii de convietuire constructiva in contextul cultural si social variat. Aceasta inseamna nu doar acceptare si respect pentru alte culturi, ci chiar recunoasterea identitatii culturale a emigrantilor, incercarea zilnica de dialog, intelegere si colaborare, in perspectiva unei imbogatiri culturale reciproce.

Procesul incepe odata cu sosirea emigrantilor intr-o tara si se dezvolta apoi intr-o dimensiune interna a educatiei, in care educatia interculturala devine importanta pentru a favoriza relatiile cu ceilalti sub aspectul uman si social, dezvoltand conceptul de respect, dialog, acceptare, toleranta, comparare, pace. Scoala reprezinta mediul fundamental pentru educarea viitorilor cetateni, indepartand si prevenind prejudecati din trecut si chiar cele prezente, ce pot conduce spre rasism.
In Italia, ca in multe tari europene, fenomenul emigrarii a adus mai mult in atentie problema integrarii, inainte de toate, integrarea strainilor ca cetateni si in acelasi timp integrarea copiilor de emigranti in scoala.

In acest sens scoala incearca sa gaseasca solutii concrete care sa favorizeze integrarea elevilor straini:

- intensificarea initiativelor de predare a limbii italiene;
- colaborarea, dialogul cu familiile elevilor straini;
- valorificarea celor mai bune practice de integrare;
- schimb de experienta cu alte tari.

Fiecare scoala poate fi un atelier de convietuire democratica, unde copiii pot invata sa convietuiasca in mod constructiv, sa accepte si sa aprecieze diferentele ca “valori” si nu sa fie refuzate sau evitate, elevii experimentand concret cetatenia globala.

Pentru a obtine aceste rezultate, scoala trebuie sa dezvolte raporturile de colaborare dintre elevi dar si cooperarea intre scoli, scoala si comunitate, organizatii publice sau private.

Persoana foarte importanta in integrarea elevilor straini este mediatorul cultural. Acesta nu este doar un ajutor pentru profesor in predarea – invatarea celei de-a doua limbi, el este mai intai o legatura intre profesor si familie, facilitand colaborarea intre ei. Ambele parti au astfel posibilitatea de a cunoaste si intelege obiceiurile si traditiile celuilalt. In acest fel profesorul intelege mai usor atitudinea elevului si a familiei, masura in care elevul este legat de cultura sa. In acelasi timp, familia invata noile obisnuinte si reguli si intelege ca si copilul trebuie sa se integreze, constientizeaza necesitatea colaborarii cu scoala.

Educatia interculturala are o semnificatie variata si trebuie sa fie studiata sub diverse aspecte:

- identitatea, diferenta si noua cetatenie;
- dimensiunea europeana a educatiei;
- rasismul, antisemitismul,prejudecatile si intoleranta;
- varietatea culturala;
- imigrarea si emigrarea;
- limba nationala ca a II-a limba de studiu;
- dialogul interreligios.

Acestea sunt cateva repere pentru a ilustra problema integrarii copiilor de emigranti si responsabilitatile ce ii revin scolii in societatea multiculturala create de schimbarile economice, sociale si culturale intr-o Europa ce tinde spre globalizare.
sursa imaginii: news.bbc.co.uk


Tag-uri: multicultura, intercultura, integrare, minoritate, emigranti, rromi, tigani, etnie



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 19 December '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :