FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,744
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Fenomenul migratiei interne si externe

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Fenomenul migratiei interne si externe

 Q:   Intreaba despre Fenomenul migratiei interne si externe       
Fenomenul migratiei interne si externe Realizarea compatibilităţii sistemului de învăţământ cu normele europene constituie o componentă definitorie a politicii de reformă a educaţiei în ţara noastră, urmărindu-se astfel crearea unui sistem educaţional coerent şi modern. Asigurarea compatibilităţii cu sistemul european de educaţie presupune un real efort, conjugat, al tuturor factorilor cu responsabilităţi în domeniul învăţământului, care să asigure formarea tinerei generaţii în spiritul normelor, valorilor şi exigenţelor europene.

Cel mai evident fenomen de migraţie este cea sezonieră, datorată specificului unor meserii (cărămidari, căldărari, fierari, lăutari etc.). Este un fenomen care afectează grav procesul de învăţământ, deoarece mulţi copii romi sunt luaţi la muncile părinţilor în sezonul cald (mai-octombrie), perioada foarte importantă pentru derularea procesului de învăţământ.

Migraţia se produce şi în exteriorul ţării de origine a romilor şi este, de obicei, un fenomen de familie sau de grup restrâns. Un număr important de copii romi sunt afectaţi de acest fenomen.

Inadaptabilitatea este o tendinţă caracteristică lumii romilor de a primi cu suspiciune şi, uneori, cu ostilitate solicitările fireşti ale societăţii în mijlocul căreia trăiesc, ceea ce influenţează negativ apropierea copiilor faţă de şcoală sau de orice sistem educaţional.

Infracţionalitatea a atins cote îngrijorătoare, iar vendeta romilor nu lipseşte.. Prin tradiţie, anumite forme de neînţelegere din lumea romă se transformă cu timpul în forme de ostilitate şi necomunicare între membrii aceleiaşi comunităţi. Aceste delimitări se transmit şi la nivelul copiilor şi au un important impact negativ în procesul şcolarizării elevilor romi. Toate aceste date iniţiale ale lumii romilor pot constitui un punct de plecare pentru găsirea unei soluţii la problema şcolarizării romilor în ţările Europei.

Inspectoratele şcolare împreună cu Guvernul trebuie să colaboreze pentru a implementa programe noi în şcolii şi licee, elevului minoritar trebuie să i se asigure condiţii bune pentru a studia şi a merge mai departe în carieră.Uniunea Europeană sprijină aceste programe şi încearcă prin toate mijloacele mass-media să oprească abandonul şcolar.

Profesorul sau cadrul didactic care predă la o şcoală cu elevi minoritari trebuie să aibă anumite calităţi şi să fie:

• o persoană deschisă către ceilalţi, conştiinţă de valoarea pe care o au ceilalţi şi capabilă să contribuie la dezvoltarea comunităţii din care face parte;
• o persoană care construieşte relaţii cu ceilalţi, în spiritul solidarităţii şi al toleranţei;
• o persoană care doreşte să comunice şi caută soluţii de rezolvare a problemelor, împreună cu ceilalţi;
• o persoană care are principii de viaţă, capabilă să dialogheze cu ceilalţi, să trăiască împreună cu ceilalţi într-un climat de respect, solidaritate şi acceptare a diversităţii;
• o persoană care ştie să se integreze responsabil în comunitate;
• o persoană integrată în cultura poporului său, în acelaşi timp deschisă spre alte culturi, capabilă să accepte şi să-i respecte pe ceilalţi.
• Identitatea personală a profesorului apare la intersecţia mai multor vectori dintre care aşteptarea celorlalţi de la individ este foarte importantă. Ea defineşte o finalitate educaţională interculturală care conduce la un tip ideal de identitate.
sursa imaginii : worldvision.org


Tag-uri: migratie, minoritate, tigani, rromi, educatie



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 06 December '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :