Statistics:
Visits: 1,764 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Fenomenul migratiei interne si externe
Q: | Intreaba despre Fenomenul migratiei interne si externe |
Realizarea compatibilităţii sistemului de învăţământ cu normele europene constituie o componentă definitorie a politicii de reformă a educaţiei în ţara noastră, urmărindu-se astfel crearea unui sistem educaţional coerent şi modern. Asigurarea compatibilităţii cu sistemul european de educaţie presupune un real efort, conjugat, al tuturor factorilor cu responsabilităţi în domeniul învăţământului, care să asigure formarea tinerei generaţii în spiritul normelor, valorilor şi exigenţelor europene.
Cel mai evident fenomen de migraţie este cea sezonieră, datorată specificului unor meserii (cărămidari, căldărari, fierari, lăutari etc.). Este un fenomen care afectează grav procesul de învăţământ, deoarece mulţi copii romi sunt luaţi la muncile părinţilor în sezonul cald (mai-octombrie), perioada foarte importantă pentru derularea procesului de învăţământ.
Migraţia se produce şi în exteriorul ţării de origine a romilor şi este, de obicei, un fenomen de familie sau de grup restrâns. Un număr important de copii romi sunt afectaţi de acest fenomen.
Inadaptabilitatea este o tendinţă caracteristică lumii romilor de a primi cu suspiciune şi, uneori, cu ostilitate solicitările fireşti ale societăţii în mijlocul căreia trăiesc, ceea ce influenţează negativ apropierea copiilor faţă de şcoală sau de orice sistem educaţional.
Infracţionalitatea a atins cote îngrijorătoare, iar vendeta romilor nu lipseşte.. Prin tradiţie, anumite forme de neînţelegere din lumea romă se transformă cu timpul în forme de ostilitate şi necomunicare între membrii aceleiaşi comunităţi. Aceste delimitări se transmit şi la nivelul copiilor şi au un important impact negativ în procesul şcolarizării elevilor romi. Toate aceste date iniţiale ale lumii romilor pot constitui un punct de plecare pentru găsirea unei soluţii la problema şcolarizării romilor în ţările Europei.
Inspectoratele şcolare împreună cu Guvernul trebuie să colaboreze pentru a implementa programe noi în şcolii şi licee, elevului minoritar trebuie să i se asigure condiţii bune pentru a studia şi a merge mai departe în carieră.Uniunea Europeană sprijină aceste programe şi încearcă prin toate mijloacele mass-media să oprească abandonul şcolar.
Profesorul sau cadrul didactic care predă la o şcoală cu elevi minoritari trebuie să aibă anumite calităţi şi să fie:
• o persoană deschisă către ceilalţi, conştiinţă de valoarea pe care o au ceilalţi şi capabilă să contribuie la dezvoltarea comunităţii din care face parte;
• o persoană care construieşte relaţii cu ceilalţi, în spiritul solidarităţii şi al toleranţei;
• o persoană care doreşte să comunice şi caută soluţii de rezolvare a problemelor, împreună cu ceilalţi;
• o persoană care are principii de viaţă, capabilă să dialogheze cu ceilalţi, să trăiască împreună cu ceilalţi într-un climat de respect, solidaritate şi acceptare a diversităţii;
• o persoană care ştie să se integreze responsabil în comunitate;
• o persoană integrată în cultura poporului său, în acelaşi timp deschisă spre alte culturi, capabilă să accepte şi să-i respecte pe ceilalţi.
• Identitatea personală a profesorului apare la intersecţia mai multor vectori dintre care aşteptarea celorlalţi de la individ este foarte importantă. Ea defineşte o finalitate educaţională interculturală care conduce la un tip ideal de identitate.
sursa imaginii : worldvision.org
Cel mai evident fenomen de migraţie este cea sezonieră, datorată specificului unor meserii (cărămidari, căldărari, fierari, lăutari etc.). Este un fenomen care afectează grav procesul de învăţământ, deoarece mulţi copii romi sunt luaţi la muncile părinţilor în sezonul cald (mai-octombrie), perioada foarte importantă pentru derularea procesului de învăţământ.
Migraţia se produce şi în exteriorul ţării de origine a romilor şi este, de obicei, un fenomen de familie sau de grup restrâns. Un număr important de copii romi sunt afectaţi de acest fenomen.
Inadaptabilitatea este o tendinţă caracteristică lumii romilor de a primi cu suspiciune şi, uneori, cu ostilitate solicitările fireşti ale societăţii în mijlocul căreia trăiesc, ceea ce influenţează negativ apropierea copiilor faţă de şcoală sau de orice sistem educaţional.
Infracţionalitatea a atins cote îngrijorătoare, iar vendeta romilor nu lipseşte.. Prin tradiţie, anumite forme de neînţelegere din lumea romă se transformă cu timpul în forme de ostilitate şi necomunicare între membrii aceleiaşi comunităţi. Aceste delimitări se transmit şi la nivelul copiilor şi au un important impact negativ în procesul şcolarizării elevilor romi. Toate aceste date iniţiale ale lumii romilor pot constitui un punct de plecare pentru găsirea unei soluţii la problema şcolarizării romilor în ţările Europei.
Inspectoratele şcolare împreună cu Guvernul trebuie să colaboreze pentru a implementa programe noi în şcolii şi licee, elevului minoritar trebuie să i se asigure condiţii bune pentru a studia şi a merge mai departe în carieră.Uniunea Europeană sprijină aceste programe şi încearcă prin toate mijloacele mass-media să oprească abandonul şcolar.
Profesorul sau cadrul didactic care predă la o şcoală cu elevi minoritari trebuie să aibă anumite calităţi şi să fie:
• o persoană deschisă către ceilalţi, conştiinţă de valoarea pe care o au ceilalţi şi capabilă să contribuie la dezvoltarea comunităţii din care face parte;
• o persoană care construieşte relaţii cu ceilalţi, în spiritul solidarităţii şi al toleranţei;
• o persoană care doreşte să comunice şi caută soluţii de rezolvare a problemelor, împreună cu ceilalţi;
• o persoană care are principii de viaţă, capabilă să dialogheze cu ceilalţi, să trăiască împreună cu ceilalţi într-un climat de respect, solidaritate şi acceptare a diversităţii;
• o persoană care ştie să se integreze responsabil în comunitate;
• o persoană integrată în cultura poporului său, în acelaşi timp deschisă spre alte culturi, capabilă să accepte şi să-i respecte pe ceilalţi.
• Identitatea personală a profesorului apare la intersecţia mai multor vectori dintre care aşteptarea celorlalţi de la individ este foarte importantă. Ea defineşte o finalitate educaţională interculturală care conduce la un tip ideal de identitate.
sursa imaginii : worldvision.org
Tag-uri: migratie, minoritate, tigani, rromi, educatie |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 06 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :