Statistics:
Visits: 1,444 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Cum spunem o poveste?
Q: | Intreaba despre Cum spunem o poveste? |
Cu totii stim ca povestile sunt adorate de copii. Dar toata lumea stie cum sa spuna o poveste astfel incat sa le incite interesul? Puteti citi sau spune povesti copiilor inca de la varste foarte fragede, insa nu uitati unele trucuri.
La copiii foarte mici puteti inventa chiar dumneavoastra scurte povestioare folosindu-va de jucariile lor. Astfel, aratand jucariile pe masura ce sunt mentionate in povestire si executand anumite activitati simultan cu descrierea lor verbala, puteti alege o papusa care-si povesteste pataniile, sau un ursulet care vorbeste despre viata lui in padure. Cu cat copilul inainteaza in varsta puteti inlocui jucaria cu imagini sau le folositi impreuna. O alta modalitate de expunere a povestilor este a teatrului de papusi. Starea de spectator poate conveni mai bine temperamentului copilului dumneavoastra si astfel ar putea sa retina mai multe in acest fel.
Orice modalitate de a povesti abordati trebuie respectata ordinea cronologica a evenimentelor din poveste. Imaginile folosite trebuie sa fie clare si concise, simple si accesibile copiilor. Pentru ca expunerea unei povesti sa aiba succes in fata copilului trebuie sa va transformati in mici „actori†incercand sa fiti cat mai expresivi. Vocea si tonul sunt mijloacele cele mai importante de care trebuie sa va folositi pentru a sublinia unele stari afective. Acestea trebuie sa varieze conform cu continutul povestii. Un ton monoton si o voce indiferenta actioneaza negativ asupra copilului. Vocea trebuie modificata pentru fiecare personaj din poveste, astfel veti vorbi mai gros cand imitati glasul lupului din povesteaâ€Capra cu trei iezi†si cald si duios cand imitati vocea capei-mama. Deasemenea un rol important il au mimica si gestica care contribuie la marirea expresivitatii povestii, la stabilirea unui contact mai viu intre povestitor si ascultator si mai ales, la asigurarea perceperii afective si constiente de catre copil a textului.
Copiii recepteaza in mod natural sentimentele si ideile prin intermediul actelor motrice. Tristetea poate fi infatisata prin coborarea capului, surpriza prin inaltarea umerilor, bucuria prin batai din palme si sarituri intr-un picior.
Povestile si povestirile trebuie alese in concordanta cu particularitatile de varsta si dezvoltarea psiho-individuala a copilului.
Momentul zilei, in care este spusa o poveste, trebuie sa fie si el bine ales. Copiii trebuie sa fie intr-o dispozitie propice audierii. Se recomanda ca povestea sa fie spusa dupa terminarea unei perioade in care s-au jucat mult sau spre seara, inainte de culcare.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
La copiii foarte mici puteti inventa chiar dumneavoastra scurte povestioare folosindu-va de jucariile lor. Astfel, aratand jucariile pe masura ce sunt mentionate in povestire si executand anumite activitati simultan cu descrierea lor verbala, puteti alege o papusa care-si povesteste pataniile, sau un ursulet care vorbeste despre viata lui in padure. Cu cat copilul inainteaza in varsta puteti inlocui jucaria cu imagini sau le folositi impreuna. O alta modalitate de expunere a povestilor este a teatrului de papusi. Starea de spectator poate conveni mai bine temperamentului copilului dumneavoastra si astfel ar putea sa retina mai multe in acest fel.
Orice modalitate de a povesti abordati trebuie respectata ordinea cronologica a evenimentelor din poveste. Imaginile folosite trebuie sa fie clare si concise, simple si accesibile copiilor. Pentru ca expunerea unei povesti sa aiba succes in fata copilului trebuie sa va transformati in mici „actori†incercand sa fiti cat mai expresivi. Vocea si tonul sunt mijloacele cele mai importante de care trebuie sa va folositi pentru a sublinia unele stari afective. Acestea trebuie sa varieze conform cu continutul povestii. Un ton monoton si o voce indiferenta actioneaza negativ asupra copilului. Vocea trebuie modificata pentru fiecare personaj din poveste, astfel veti vorbi mai gros cand imitati glasul lupului din povesteaâ€Capra cu trei iezi†si cald si duios cand imitati vocea capei-mama. Deasemenea un rol important il au mimica si gestica care contribuie la marirea expresivitatii povestii, la stabilirea unui contact mai viu intre povestitor si ascultator si mai ales, la asigurarea perceperii afective si constiente de catre copil a textului.
Copiii recepteaza in mod natural sentimentele si ideile prin intermediul actelor motrice. Tristetea poate fi infatisata prin coborarea capului, surpriza prin inaltarea umerilor, bucuria prin batai din palme si sarituri intr-un picior.
Povestile si povestirile trebuie alese in concordanta cu particularitatile de varsta si dezvoltarea psiho-individuala a copilului.
Momentul zilei, in care este spusa o poveste, trebuie sa fie si el bine ales. Copiii trebuie sa fie intr-o dispozitie propice audierii. Se recomanda ca povestea sa fie spusa dupa terminarea unei perioade in care s-au jucat mult sau spre seara, inainte de culcare.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 23 March '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :