FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,003
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Valente formative ale democratiei la varste timpurii

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Valente formative ale democratiei la varste timpurii

 Q:   Intreaba despre Valente formative ale democratiei la varste timpurii       
Valente formative ale democratiei la varste timpurii Într-o lume a schimbărilor rapide, în care informaţia electronică a acaparat interesul omenirii, proporţional cu scăderea interesului pentru cultură, se pune problema ce ne mai poate uni şi care sunt astăzi domeniile susceptibile de a uni Europa şi lumea.
Aceste valori sunt drepturile omului. Aici există unitate şi unanimitate de conştiinţă.

Problema care se pune este cum se învaţă drepturile omului.

Frederico Maior---director general la UNESCO spunea-- "drepturile omului nu sunt cunoscute pentru că nu sunt predate". Şi are dreptate. Necunoaşterea lor are o mare influenţă asupra conştiinţei, asupra comportamentelor, asupra relaţiilor care se stabilesc între membrii unei societăţi, asupra soci etăţii însăşi.

Educaţia în spiritul drepturilor omului trebuie să înceapă de timpuriu.
Procesul acesta este unul îndelungat. El începe cu prima zi când copilul intră în grădiniţă, iar rezultatele lui sunt măsurabile doar atunci când copilul va deveni adult.

Acest proces de conştientizare a copilului asupra drepturilor pe care le are şi a valorilor care trebuie preţuite este un proces de durată.

Mergând pe această idee,consider că, programa trebuie să fie centrată pe elev şi nu pe disciplină, contribuind la dezvoltarea socială a copilului. Pregătim elevul ca viitor cetăţean, facilitând dezvoltarea lui, apelând în mod deosebit la afectivitate dar şi la raţiune.

Trebuie avut în vedere permanent faptul că societatea în care trăieşte elevul în prezent şi în care va trebui să se integreze viitorul cetăţean nu este lipsită de violenţă şi agresivitate şi în această societate, trebuie să se adapteze cât mai bine. De aceea elevul trebuie învăţat să se cunoască, să se respecte pe sine însuşi, să descopere şi să folosească propiile resurse, bogăţia interioară, să colaboreze şi să coopereze pentru a se dezvolta într-o direcţie pozitivă, direcţie acceptată de societate.

Consider că, scopul acestei discipline este de a-i ajuta pe elevi să cunoască şi să respecte drepturile,să conştientizeze responsabilităţiile speciale pe care comunitatea le are faţă de copii şi responsabilităţiile pe care ei, copiii, le au faţă de comunitate, să promoveze democraţia, toleranţa şi cooperarea într-o societate planetară.

Pe baza aceasta mi-am propus câteva obiective cadru :

1. Înţelegerea şi utilizarea în comunicare a unor termeni şi concepte specifice educaţiei pentru democraţie şi pentru drepturile copilului.
2. Formularea şi dezvoltarea capacităţilor şi abilităţilor de identificare,investigare şi rezolvare a situaţiilor de nerespectare a drepturilor copilului şi a principiilor democraţiei.
3. Dezvoltarea atitudinii de preţuire a valorilor democraţiei
4. Dezvoltarea interesului şi a responsabilităţii pentru a deveni subiect social activ în cadrul comunităţii.

La primul obiectiv mi-aş îndrepta atenţia spre aflarea conţinuturilor unor articole importante din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului şi din Convenţia privind Drepturile Copilului,spre înţelegerea unor termeni şi concepte specifice educaţiei pentru democraţie şi pentru drepturile copilului şi totodată spre utilizarea corectă în comunicare a unor termeni specifici educaţiei pentru democraţie şi pentru drepturile copilului.

Aceste obiective de referinţă le-aş putea realiza prin diferite activităţi---
***lectura unor articole din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului şi din Carta Drepturilor Copilului,urmată de conversaţie,
***exerciţii de iniţiere teoretică,
***exerciţii de folosire a dicţionarului
***ilustrarea prin desen a unor drepturi,
***exprimarea orală a unor opinii,
***jocurii de rol.
La cel de-al doilea obiectiv cadru propus aş pune accent pe, selectarea drepturilor fundamentale care sunt respectate în ţările democratice, conştientizându-se faptul că există ţări în care drepturile copilului nu se respectă,pe identificarea situaţiilor de nerespectare a drepturilor copilului ,pe investigarea ,reflectarea şi analizarea unor fapte şi întâmplări din viaţă/reale sau posibile/pentru a aprecia corect conduita proprie şi a celorlalţi şi pe găsirea unor căi de rezolvare a situaţiilor de nerespectare a drepturilor copilului.

Toate acestea le-aş putea realiza prin diferite activităţi---
***dialog punctat cu precizări şi exemple /lucru în echipă/
***vizonarea unor secvenţe filmate
***diolog cu persoane abilitate
***,,citirea,, unor imagini din reviste,ziare ÅŸi interpretarea lor
***observarea spontană şi dirijată
***studiul de caz
***solicitarea de informaţii
***emiterea unor aprecieri/judecăţi de valoare/
***dezbaterea unor idei
***scrisori de sprijin
***conversaţii telefonice
La cel de-al treilea obiectiv mi-am propus să-i fac să înţeleagă că respectarea drepturilor omului constituie fundamentul libertăţii, dreptăţii şi păcii în lume şi să-şi cultive încrederea în sine, toleranţa, compasiunea pentru a preţui valorile democraţiei. Aceste aspecte le-aş putea realiza prin diferite activităţi de exemplu---
***dezbaterea unor idei
***exprimarea unor opinii
***exerciţii de cunoaştere a unor regulamente,angajamente,norme legale
***dialog punctat cu precizări şi exemple
***jocuri de rol pentru formarea unor comportamente adecvate în şi pentru diferite situaţii
Pentru a atinge ultimul obiectiv propus aş pune accent pe perceperea unor aspecte şi atribuţii ce-i revin în colectivitate,totodată să manifeste înţelegere faţă de semeni şi să se implice în soluţionarea unor probleme, să dovedească încredere,voinţă şi dorinţă de a se integra în acţiunea de evoluţie a ţării pe calea unei societăţi libere,democratice.

Aceste obiective le-aş putea realiza prin următoarele activităţi de învăţare---
***opinii vizând aspectul civic
***ilustrarea prin desen a unor drepturi şi îndatoriri
***completarea unor formulare
***găsirea de soluţii la situaţii deosebite,reale sau imaginare,povestite sau închipuite
***alcătuirea unor scrisori adresate unor copii cu situaţii deosebite,dar şi oamenilor pentru ajutorarea lor
Mi-am propus şi câteva conţinuturi ale învăţării şi anume---
1.A.B.C.-ul educaţiei pentru democraţie şi drepturile copilului
**vocabularul etic—drepturi,îndatoriri,conduită
**ilustrarea prin desen a unor drepturi şi îndatorări
2.Copilul şi legea—protecţia vieţii
**dreptul la o familie,la hrană,securitate,sănătate
**dreptul la viaţă,la muncă,la odihnă,la învăţătură,la asistenţă socilă
**fără violenţă şi exploatare
**copiii ÅŸi pacea
3.Învăţ să fiu responsabil
**receptarea de situaţii în care se găsesc copii
**identificarea drepturilor care nu sunt respectate
**găsirea de soluţii
4. Cine mă poate ajuta
**instituţii abilitate în protecţia copilului şi respectarea drepturilor acestora
**întâlniri cu reprezentanţi ai acestor instituţii
Ca finalitate,la această disciplină, aş urmări---
*cunoaşterea înţelesului/sensului/ unor termeni şi concepte specifice educaţiei pentru democraţie şi drepturile copilului
*folosirea în comunicare a unor termeni specifici
*ilustrarea unor drepturi şi îndatoriri
*identificarea unor situaţii de nerespectare a drepturilor copilului şi a principiilor democraţiei
*găsirea de soluţii de rezolvare a situaţiilor deosebite
*cunoaşterea valorilor democraţiei
*preţuirea libertăţii,dreptăţii,păcii
*abordarea cu responsabilitate a obligaţiilor ce-i revin ca membru al comunităţii
*manifestarea disponibilităţii de soluţionare a unor situaţii deosebite
*dorinţa de a se integra în acţiunea de evoluţie a ţării.
Consider că, formarea conştiinţei democratice vizează implicit şi schimbarea modului de a-l privi pe copil. Fiinţa umană poate să înţeleagă numai dialogând cu ceilalţi, fapt ce dă naştere democraţiei. Iar democraţia înseamnă drepturi, obligaţii şi demnitate. Toţi oamenii se nasc egali în drepturi şi demnitate. Să-i învăţăm deci pe copiii noştri drepturile omului, dar să-i învăţăm să gândească, să selecteze informaţia primită. Numai astfel, vom putea forma oameni capabili să preia destinele omenirii
şi să rezolve problemele mileniului trei.
Referinte :
1.GEORGE VĂIDEANU---Unesco—50.Educaţie,EDP---Bucureşti
2.Convenţia cu privire la drepturile copilului—1990
3.Fii alături de copilul tău---Organizaţia "Salvaţi copiii"
sursa imaginii : freeschoolclipart.com


Tag-uri: valente, democratie, drepturile omului, valori, toleranta, educatie



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 10 December '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :