Statistics:
Visits: 1,068 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Valente formative ale democratiei la varste timpurii
Q: | Intreaba despre Valente formative ale democratiei la varste timpurii |
Într-o lume a schimbărilor rapide, în care informaţia electronică a acaparat interesul omenirii, proporţional cu scăderea interesului pentru cultură, se pune problema ce ne mai poate uni şi care sunt astăzi domeniile susceptibile de a uni Europa şi lumea.
Aceste valori sunt drepturile omului. Aici există unitate şi unanimitate de conştiinţă.
Problema care se pune este cum se învaţă drepturile omului.
Frederico Maior---director general la UNESCO spunea-- "drepturile omului nu sunt cunoscute pentru că nu sunt predate". Şi are dreptate. Necunoaşterea lor are o mare influenţă asupra conştiinţei, asupra comportamentelor, asupra relaţiilor care se stabilesc între membrii unei societăţi, asupra soci etăţii însăşi.
Educaţia în spiritul drepturilor omului trebuie să înceapă de timpuriu.
Procesul acesta este unul îndelungat. El începe cu prima zi când copilul intră în grădiniţă, iar rezultatele lui sunt măsurabile doar atunci când copilul va deveni adult.
Acest proces de conştientizare a copilului asupra drepturilor pe care le are şi a valorilor care trebuie preţuite este un proces de durată.
Mergând pe această idee,consider că, programa trebuie să fie centrată pe elev şi nu pe disciplină, contribuind la dezvoltarea socială a copilului. Pregătim elevul ca viitor cetăţean, facilitând dezvoltarea lui, apelând în mod deosebit la afectivitate dar şi la raţiune.
Trebuie avut în vedere permanent faptul că societatea în care trăieşte elevul în prezent şi în care va trebui să se integreze viitorul cetăţean nu este lipsită de violenţă şi agresivitate şi în această societate, trebuie să se adapteze cât mai bine. De aceea elevul trebuie învăţat să se cunoască, să se respecte pe sine însuşi, să descopere şi să folosească propiile resurse, bogăţia interioară, să colaboreze şi să coopereze pentru a se dezvolta într-o direcţie pozitivă, direcţie acceptată de societate.
Consider că, scopul acestei discipline este de a-i ajuta pe elevi să cunoască şi să respecte drepturile,să conştientizeze responsabilităţiile speciale pe care comunitatea le are faţă de copii şi responsabilităţiile pe care ei, copiii, le au faţă de comunitate, să promoveze democraţia, toleranţa şi cooperarea într-o societate planetară.
Pe baza aceasta mi-am propus câteva obiective cadru :
1. Înţelegerea şi utilizarea în comunicare a unor termeni şi concepte specifice educaţiei pentru democraţie şi pentru drepturile copilului.
2. Formularea şi dezvoltarea capacităţilor şi abilităţilor de identificare,investigare şi rezolvare a situaţiilor de nerespectare a drepturilor copilului şi a principiilor democraţiei.
3. Dezvoltarea atitudinii de preţuire a valorilor democraţiei
4. Dezvoltarea interesului şi a responsabilităţii pentru a deveni subiect social activ în cadrul comunităţii.
La primul obiectiv mi-aş îndrepta atenţia spre aflarea conţinuturilor unor articole importante din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului şi din Convenţia privind Drepturile Copilului,spre înţelegerea unor termeni şi concepte specifice educaţiei pentru democraţie şi pentru drepturile copilului şi totodată spre utilizarea corectă în comunicare a unor termeni specifici educaţiei pentru democraţie şi pentru drepturile copilului.
Aceste obiective de referinţă le-aş putea realiza prin diferite activităţi---
***lectura unor articole din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului şi din Carta Drepturilor Copilului,urmată de conversaţie,
***exerciţii de iniţiere teoretică,
***exerciţii de folosire a dicţionarului
***ilustrarea prin desen a unor drepturi,
***exprimarea orală a unor opinii,
***jocurii de rol.
La cel de-al doilea obiectiv cadru propus aş pune accent pe, selectarea drepturilor fundamentale care sunt respectate în ţările democratice, conştientizându-se faptul că există ţări în care drepturile copilului nu se respectă,pe identificarea situaţiilor de nerespectare a drepturilor copilului ,pe investigarea ,reflectarea şi analizarea unor fapte şi întâmplări din viaţă/reale sau posibile/pentru a aprecia corect conduita proprie şi a celorlalţi şi pe găsirea unor căi de rezolvare a situaţiilor de nerespectare a drepturilor copilului.
Toate acestea le-aş putea realiza prin diferite activităţi---
***dialog punctat cu precizări şi exemple /lucru în echipă/
***vizonarea unor secvenţe filmate
***diolog cu persoane abilitate
***,,citirea,, unor imagini din reviste,ziare ÅŸi interpretarea lor
***observarea spontană şi dirijată
***studiul de caz
***solicitarea de informaţii
***emiterea unor aprecieri/judecăţi de valoare/
***dezbaterea unor idei
***scrisori de sprijin
***conversaţii telefonice
La cel de-al treilea obiectiv mi-am propus să-i fac să înţeleagă că respectarea drepturilor omului constituie fundamentul libertăţii, dreptăţii şi păcii în lume şi să-şi cultive încrederea în sine, toleranţa, compasiunea pentru a preţui valorile democraţiei. Aceste aspecte le-aş putea realiza prin diferite activităţi de exemplu---
***dezbaterea unor idei
***exprimarea unor opinii
***exerciţii de cunoaştere a unor regulamente,angajamente,norme legale
***dialog punctat cu precizări şi exemple
***jocuri de rol pentru formarea unor comportamente adecvate în şi pentru diferite situaţii
Pentru a atinge ultimul obiectiv propus aş pune accent pe perceperea unor aspecte şi atribuţii ce-i revin în colectivitate,totodată să manifeste înţelegere faţă de semeni şi să se implice în soluţionarea unor probleme, să dovedească încredere,voinţă şi dorinţă de a se integra în acţiunea de evoluţie a ţării pe calea unei societăţi libere,democratice.
Aceste obiective le-aş putea realiza prin următoarele activităţi de învăţare---
***opinii vizând aspectul civic
***ilustrarea prin desen a unor drepturi şi îndatoriri
***completarea unor formulare
***găsirea de soluţii la situaţii deosebite,reale sau imaginare,povestite sau închipuite
***alcătuirea unor scrisori adresate unor copii cu situaţii deosebite,dar şi oamenilor pentru ajutorarea lor
Mi-am propus şi câteva conţinuturi ale învăţării şi anume---
1.A.B.C.-ul educaţiei pentru democraţie şi drepturile copilului
**vocabularul etic—drepturi,îndatoriri,conduită
**ilustrarea prin desen a unor drepturi şi îndatorări
2.Copilul şi legea—protecţia vieţii
**dreptul la o familie,la hrană,securitate,sănătate
**dreptul la viaţă,la muncă,la odihnă,la învăţătură,la asistenţă socilă
**fără violenţă şi exploatare
**copiii ÅŸi pacea
3.Învăţ să fiu responsabil
**receptarea de situaţii în care se găsesc copii
**identificarea drepturilor care nu sunt respectate
**găsirea de soluţii
4. Cine mă poate ajuta
**instituţii abilitate în protecţia copilului şi respectarea drepturilor acestora
**întâlniri cu reprezentanţi ai acestor instituţii
Ca finalitate,la această disciplină, aş urmări---
*cunoaşterea înţelesului/sensului/ unor termeni şi concepte specifice educaţiei pentru democraţie şi drepturile copilului
*folosirea în comunicare a unor termeni specifici
*ilustrarea unor drepturi şi îndatoriri
*identificarea unor situaţii de nerespectare a drepturilor copilului şi a principiilor democraţiei
*găsirea de soluţii de rezolvare a situaţiilor deosebite
*cunoaşterea valorilor democraţiei
*preţuirea libertăţii,dreptăţii,păcii
*abordarea cu responsabilitate a obligaţiilor ce-i revin ca membru al comunităţii
*manifestarea disponibilităţii de soluţionare a unor situaţii deosebite
*dorinţa de a se integra în acţiunea de evoluţie a ţării.
Consider că, formarea conştiinţei democratice vizează implicit şi schimbarea modului de a-l privi pe copil. Fiinţa umană poate să înţeleagă numai dialogând cu ceilalţi, fapt ce dă naştere democraţiei. Iar democraţia înseamnă drepturi, obligaţii şi demnitate. Toţi oamenii se nasc egali în drepturi şi demnitate. Să-i învăţăm deci pe copiii noştri drepturile omului, dar să-i învăţăm să gândească, să selecteze informaţia primită. Numai astfel, vom putea forma oameni capabili să preia destinele omenirii
şi să rezolve problemele mileniului trei.
Referinte :
1.GEORGE VĂIDEANU---Unesco—50.Educaţie,EDP---Bucureşti
2.Convenţia cu privire la drepturile copilului—1990
3.Fii alături de copilul tău---Organizaţia "Salvaţi copiii"
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Aceste valori sunt drepturile omului. Aici există unitate şi unanimitate de conştiinţă.
Problema care se pune este cum se învaţă drepturile omului.
Frederico Maior---director general la UNESCO spunea-- "drepturile omului nu sunt cunoscute pentru că nu sunt predate". Şi are dreptate. Necunoaşterea lor are o mare influenţă asupra conştiinţei, asupra comportamentelor, asupra relaţiilor care se stabilesc între membrii unei societăţi, asupra soci etăţii însăşi.
Educaţia în spiritul drepturilor omului trebuie să înceapă de timpuriu.
Procesul acesta este unul îndelungat. El începe cu prima zi când copilul intră în grădiniţă, iar rezultatele lui sunt măsurabile doar atunci când copilul va deveni adult.
Acest proces de conştientizare a copilului asupra drepturilor pe care le are şi a valorilor care trebuie preţuite este un proces de durată.
Mergând pe această idee,consider că, programa trebuie să fie centrată pe elev şi nu pe disciplină, contribuind la dezvoltarea socială a copilului. Pregătim elevul ca viitor cetăţean, facilitând dezvoltarea lui, apelând în mod deosebit la afectivitate dar şi la raţiune.
Trebuie avut în vedere permanent faptul că societatea în care trăieşte elevul în prezent şi în care va trebui să se integreze viitorul cetăţean nu este lipsită de violenţă şi agresivitate şi în această societate, trebuie să se adapteze cât mai bine. De aceea elevul trebuie învăţat să se cunoască, să se respecte pe sine însuşi, să descopere şi să folosească propiile resurse, bogăţia interioară, să colaboreze şi să coopereze pentru a se dezvolta într-o direcţie pozitivă, direcţie acceptată de societate.
Consider că, scopul acestei discipline este de a-i ajuta pe elevi să cunoască şi să respecte drepturile,să conştientizeze responsabilităţiile speciale pe care comunitatea le are faţă de copii şi responsabilităţiile pe care ei, copiii, le au faţă de comunitate, să promoveze democraţia, toleranţa şi cooperarea într-o societate planetară.
Pe baza aceasta mi-am propus câteva obiective cadru :
1. Înţelegerea şi utilizarea în comunicare a unor termeni şi concepte specifice educaţiei pentru democraţie şi pentru drepturile copilului.
2. Formularea şi dezvoltarea capacităţilor şi abilităţilor de identificare,investigare şi rezolvare a situaţiilor de nerespectare a drepturilor copilului şi a principiilor democraţiei.
3. Dezvoltarea atitudinii de preţuire a valorilor democraţiei
4. Dezvoltarea interesului şi a responsabilităţii pentru a deveni subiect social activ în cadrul comunităţii.
La primul obiectiv mi-aş îndrepta atenţia spre aflarea conţinuturilor unor articole importante din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului şi din Convenţia privind Drepturile Copilului,spre înţelegerea unor termeni şi concepte specifice educaţiei pentru democraţie şi pentru drepturile copilului şi totodată spre utilizarea corectă în comunicare a unor termeni specifici educaţiei pentru democraţie şi pentru drepturile copilului.
Aceste obiective de referinţă le-aş putea realiza prin diferite activităţi---
***lectura unor articole din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului şi din Carta Drepturilor Copilului,urmată de conversaţie,
***exerciţii de iniţiere teoretică,
***exerciţii de folosire a dicţionarului
***ilustrarea prin desen a unor drepturi,
***exprimarea orală a unor opinii,
***jocurii de rol.
La cel de-al doilea obiectiv cadru propus aş pune accent pe, selectarea drepturilor fundamentale care sunt respectate în ţările democratice, conştientizându-se faptul că există ţări în care drepturile copilului nu se respectă,pe identificarea situaţiilor de nerespectare a drepturilor copilului ,pe investigarea ,reflectarea şi analizarea unor fapte şi întâmplări din viaţă/reale sau posibile/pentru a aprecia corect conduita proprie şi a celorlalţi şi pe găsirea unor căi de rezolvare a situaţiilor de nerespectare a drepturilor copilului.
Toate acestea le-aş putea realiza prin diferite activităţi---
***dialog punctat cu precizări şi exemple /lucru în echipă/
***vizonarea unor secvenţe filmate
***diolog cu persoane abilitate
***,,citirea,, unor imagini din reviste,ziare ÅŸi interpretarea lor
***observarea spontană şi dirijată
***studiul de caz
***solicitarea de informaţii
***emiterea unor aprecieri/judecăţi de valoare/
***dezbaterea unor idei
***scrisori de sprijin
***conversaţii telefonice
La cel de-al treilea obiectiv mi-am propus să-i fac să înţeleagă că respectarea drepturilor omului constituie fundamentul libertăţii, dreptăţii şi păcii în lume şi să-şi cultive încrederea în sine, toleranţa, compasiunea pentru a preţui valorile democraţiei. Aceste aspecte le-aş putea realiza prin diferite activităţi de exemplu---
***dezbaterea unor idei
***exprimarea unor opinii
***exerciţii de cunoaştere a unor regulamente,angajamente,norme legale
***dialog punctat cu precizări şi exemple
***jocuri de rol pentru formarea unor comportamente adecvate în şi pentru diferite situaţii
Pentru a atinge ultimul obiectiv propus aş pune accent pe perceperea unor aspecte şi atribuţii ce-i revin în colectivitate,totodată să manifeste înţelegere faţă de semeni şi să se implice în soluţionarea unor probleme, să dovedească încredere,voinţă şi dorinţă de a se integra în acţiunea de evoluţie a ţării pe calea unei societăţi libere,democratice.
Aceste obiective le-aş putea realiza prin următoarele activităţi de învăţare---
***opinii vizând aspectul civic
***ilustrarea prin desen a unor drepturi şi îndatoriri
***completarea unor formulare
***găsirea de soluţii la situaţii deosebite,reale sau imaginare,povestite sau închipuite
***alcătuirea unor scrisori adresate unor copii cu situaţii deosebite,dar şi oamenilor pentru ajutorarea lor
Mi-am propus şi câteva conţinuturi ale învăţării şi anume---
1.A.B.C.-ul educaţiei pentru democraţie şi drepturile copilului
**vocabularul etic—drepturi,îndatoriri,conduită
**ilustrarea prin desen a unor drepturi şi îndatorări
2.Copilul şi legea—protecţia vieţii
**dreptul la o familie,la hrană,securitate,sănătate
**dreptul la viaţă,la muncă,la odihnă,la învăţătură,la asistenţă socilă
**fără violenţă şi exploatare
**copiii ÅŸi pacea
3.Învăţ să fiu responsabil
**receptarea de situaţii în care se găsesc copii
**identificarea drepturilor care nu sunt respectate
**găsirea de soluţii
4. Cine mă poate ajuta
**instituţii abilitate în protecţia copilului şi respectarea drepturilor acestora
**întâlniri cu reprezentanţi ai acestor instituţii
Ca finalitate,la această disciplină, aş urmări---
*cunoaşterea înţelesului/sensului/ unor termeni şi concepte specifice educaţiei pentru democraţie şi drepturile copilului
*folosirea în comunicare a unor termeni specifici
*ilustrarea unor drepturi şi îndatoriri
*identificarea unor situaţii de nerespectare a drepturilor copilului şi a principiilor democraţiei
*găsirea de soluţii de rezolvare a situaţiilor deosebite
*cunoaşterea valorilor democraţiei
*preţuirea libertăţii,dreptăţii,păcii
*abordarea cu responsabilitate a obligaţiilor ce-i revin ca membru al comunităţii
*manifestarea disponibilităţii de soluţionare a unor situaţii deosebite
*dorinţa de a se integra în acţiunea de evoluţie a ţării.
Consider că, formarea conştiinţei democratice vizează implicit şi schimbarea modului de a-l privi pe copil. Fiinţa umană poate să înţeleagă numai dialogând cu ceilalţi, fapt ce dă naştere democraţiei. Iar democraţia înseamnă drepturi, obligaţii şi demnitate. Toţi oamenii se nasc egali în drepturi şi demnitate. Să-i învăţăm deci pe copiii noştri drepturile omului, dar să-i învăţăm să gândească, să selecteze informaţia primită. Numai astfel, vom putea forma oameni capabili să preia destinele omenirii
şi să rezolve problemele mileniului trei.
Referinte :
1.GEORGE VĂIDEANU---Unesco—50.Educaţie,EDP---Bucureşti
2.Convenţia cu privire la drepturile copilului—1990
3.Fii alături de copilul tău---Organizaţia "Salvaţi copiii"
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: valente, democratie, drepturile omului, valori, toleranta, educatie |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 10 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :