Statistics:
Visits: 1,236 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Remedii educationale prin stimularea cititului
Q: | Intreaba despre Remedii educationale prin stimularea cititului |
Abilitatea de a scrie şi de a citi face posibilă cunoaşterea şi dezvoltarea. Calitatea educaţiei depinde de calitatea acestor achiziţii de bază. Componenta care poate remedia se adresează dificultăţilor de scriere şi citire prin înaintarea unor strategii eficiente pentru evitarea extinderii problemei prin metode testate de rezolvare a deficienţelor de scriere şi citire şi prin proiecte capabile să stimuleze abilităţile copiilor de scriere şi citire.
Această componentă se centrează pe mai multe idei esenţiale în vederea performanţelor şcolare:
- proiectarea şi valorificarea mediului educaţional
- iniţierea proiectelor de îmbunătăţire a abilităţilor de scriere şi citire
- elabo rarea materialelor didactice ca suport pentru învăţarea limbii şi a abilităţii de scrire şi citire corectă
- intervenţia în clasă, ulterioară supunerii la programul de remediere
- organizarea programelor de remediere
- adaptarea procesului didactic la programul de remediere
Ulterior se va atrage atenţia asupra proiectelor de evoluţie care stimulează interesul profesorilor în încurajarea elevilor din ciclul primar:
- să se centreze pe scrierea cuvintelor
- să arate recunoştinţă şi respect cunoaşterii
- să-şi cultive abilitatea de a-şi exprima părerile, gândurile şi sentimentele
- să-şi îmbunătăţească vocabularul
- să se familiarizeze cu diverse tipare de scriere
- să se informeze asupra instituţiilor care publică, distribuie sau permit accesul la cărţi
- să-şi împărtaşească experienţele personale
Şcoala va fi astfel asistată în sarcina dificilă de a stimula citirea şi imaginaţia copiilor din ciclul primar. Pentru a susţine dezvoltarea şcolii şi implicarea comunităţii care promovează în mod eficient accesul direct la educaţie şi standarde înalte, opţiunile strategice ale proiectului sunt:
- de a facilita schimbările organizatorice pentru o implicare sporită a interesului şi consecvenţei comunităţii
- de a spori interesul părinţilor pentru şcoală, un factor crucial al copiilor rromi, educarea tinerilor şi succesul social.
Ambele opţiuni strategice au o relevanţă managerială sporită şi ceea ce este şi mai important, managementul şcolar şi proiectele de dezvoltare instituţională trebuie să asigure o implementare consistentă a activităţilor potrivit tiparului: Conştientizare, Cunoştinte, Realizare la nivelul fiecărui participant din şcoală incluzând o politică adecvată în reţeaua şcolilor – pilot.
O strategie managerială bună ar trebui să cuprindă cât mai multe componente. Misiunea explicită de a asista dezvoltarea instituţională a şcolilor prin implicarea comunităţii în special a părinţilor astfel încât copiii rromi să fie capabili să devină conştienţi de statutul lor în comunitate şi în societate:
- să fie implicaţi activ în viaţa socială şi în comunitate, pregătiţi să-şi însuşească identitatea culturală
- să-şi realizeze o educaţie de nivel înalt la standarde profesionale şi sociale
Misiunea implicită- să promoveze strategii adecvate dezvoltării şcolare în sistemul educaţional şi să monitorizeze metodele adoptate în acest domeniu.
Problema accesului la educaţie pentru grupurile minoritare este aceea de a li se garanta şanse egale la educaţie şi afirmare a oricărui copil, dezvoltarea personalităţii sale, a talentelor şi abilităţilor mintale şi fizice la un potenţial maxim.
Instituţiile de învăţământ trebuie să îşi orienteze strategiile de acţiune în scopul unui aport semnificativ la realizarea societăţii educaţionale care să valorifice resurse umane, alături de educaţia formală şi formarea iniţială şi prin educaţia permanentă pregătirea pentru educaţia informală, dar şi reducerea abandonului şcolar în special în segmentele minorităţilor.
Toţi copiii trebuie educaţi pentru a participa deplin şi a contribui la societatea democratică. Aceasta înseamnă că trebuie să le fie transmise principiile democratice de bază. Astfel ei se angajează în apărarea valorilor democratice dobândind cunoştinţele, deprinderile, atitudinile şi abilităţile necesare.Acestea includ un angajament faţă de o ordine socială dreaptă şi umană,încredere mutuală,respect pentru drepturile şi identităţile celorlalti, deschidere, abilităţi analitice, abilităţi interpersonale.
Trăim încă într-o lume confuză,ne lăsăm de multe ori influenţaţi de prejudecăţi. Nu valorizăm şi nu valorificăm diferenţele dintre noi ca fapt,ne lăsăm conduşi de suspiciune şi respingere.Nu înţelegem multiculturalitatea ca fenomen care ne îmbogăţeşte cu diversitate şi pe care noi înşine nu trebuie să ne permitem să-l risipim.
Referinte :
Serban Iosifescu – Managerial Development Project
Mihaela Chiru- Parents Involvment
Mihaela Ionescu- Class Management
Quality of Education. Instruments of Self-Evaluation
Beyond Subjects. A Guide of Cross- Curricular Integrated Learning
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Această componentă se centrează pe mai multe idei esenţiale în vederea performanţelor şcolare:
- proiectarea şi valorificarea mediului educaţional
- iniţierea proiectelor de îmbunătăţire a abilităţilor de scriere şi citire
- elabo rarea materialelor didactice ca suport pentru învăţarea limbii şi a abilităţii de scrire şi citire corectă
- intervenţia în clasă, ulterioară supunerii la programul de remediere
- organizarea programelor de remediere
- adaptarea procesului didactic la programul de remediere
Ulterior se va atrage atenţia asupra proiectelor de evoluţie care stimulează interesul profesorilor în încurajarea elevilor din ciclul primar:
- să se centreze pe scrierea cuvintelor
- să arate recunoştinţă şi respect cunoaşterii
- să-şi cultive abilitatea de a-şi exprima părerile, gândurile şi sentimentele
- să-şi îmbunătăţească vocabularul
- să se familiarizeze cu diverse tipare de scriere
- să se informeze asupra instituţiilor care publică, distribuie sau permit accesul la cărţi
- să-şi împărtaşească experienţele personale
Şcoala va fi astfel asistată în sarcina dificilă de a stimula citirea şi imaginaţia copiilor din ciclul primar. Pentru a susţine dezvoltarea şcolii şi implicarea comunităţii care promovează în mod eficient accesul direct la educaţie şi standarde înalte, opţiunile strategice ale proiectului sunt:
- de a facilita schimbările organizatorice pentru o implicare sporită a interesului şi consecvenţei comunităţii
- de a spori interesul părinţilor pentru şcoală, un factor crucial al copiilor rromi, educarea tinerilor şi succesul social.
Ambele opţiuni strategice au o relevanţă managerială sporită şi ceea ce este şi mai important, managementul şcolar şi proiectele de dezvoltare instituţională trebuie să asigure o implementare consistentă a activităţilor potrivit tiparului: Conştientizare, Cunoştinte, Realizare la nivelul fiecărui participant din şcoală incluzând o politică adecvată în reţeaua şcolilor – pilot.
O strategie managerială bună ar trebui să cuprindă cât mai multe componente. Misiunea explicită de a asista dezvoltarea instituţională a şcolilor prin implicarea comunităţii în special a părinţilor astfel încât copiii rromi să fie capabili să devină conştienţi de statutul lor în comunitate şi în societate:
- să fie implicaţi activ în viaţa socială şi în comunitate, pregătiţi să-şi însuşească identitatea culturală
- să-şi realizeze o educaţie de nivel înalt la standarde profesionale şi sociale
Misiunea implicită- să promoveze strategii adecvate dezvoltării şcolare în sistemul educaţional şi să monitorizeze metodele adoptate în acest domeniu.
Problema accesului la educaţie pentru grupurile minoritare este aceea de a li se garanta şanse egale la educaţie şi afirmare a oricărui copil, dezvoltarea personalităţii sale, a talentelor şi abilităţilor mintale şi fizice la un potenţial maxim.
Instituţiile de învăţământ trebuie să îşi orienteze strategiile de acţiune în scopul unui aport semnificativ la realizarea societăţii educaţionale care să valorifice resurse umane, alături de educaţia formală şi formarea iniţială şi prin educaţia permanentă pregătirea pentru educaţia informală, dar şi reducerea abandonului şcolar în special în segmentele minorităţilor.
Toţi copiii trebuie educaţi pentru a participa deplin şi a contribui la societatea democratică. Aceasta înseamnă că trebuie să le fie transmise principiile democratice de bază. Astfel ei se angajează în apărarea valorilor democratice dobândind cunoştinţele, deprinderile, atitudinile şi abilităţile necesare.Acestea includ un angajament faţă de o ordine socială dreaptă şi umană,încredere mutuală,respect pentru drepturile şi identităţile celorlalti, deschidere, abilităţi analitice, abilităţi interpersonale.
Trăim încă într-o lume confuză,ne lăsăm de multe ori influenţaţi de prejudecăţi. Nu valorizăm şi nu valorificăm diferenţele dintre noi ca fapt,ne lăsăm conduşi de suspiciune şi respingere.Nu înţelegem multiculturalitatea ca fenomen care ne îmbogăţeşte cu diversitate şi pe care noi înşine nu trebuie să ne permitem să-l risipim.
Referinte :
Serban Iosifescu – Managerial Development Project
Mihaela Chiru- Parents Involvment
Mihaela Ionescu- Class Management
Quality of Education. Instruments of Self-Evaluation
Beyond Subjects. A Guide of Cross- Curricular Integrated Learning
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: citit, educatie, scoala, rromi, cunoastere, dezvoltare |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 06 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :