Statistics:
Visits: 1,173 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Efectele esecului conjugal-parental asupra personalitatii copilului
Q: | Intreaba despre Efectele esecului conjugal-parental asupra personalitatii copilului |
Motto : "In familie si pe genunchii mamei se formeaza ceea ce este mai valoros pe lume - omul de caracter" Loisel
Multe din dificultăţile de adaptare şi integrare socială, atât ale copilului cât şi ale adultului, îşi au originea în disfuncţiile familiare din mica copilărie, ca şi în cele de mai târziu. Conflictul conjugal sau lent, începând cu tensiuni emoţionale şi defecte de comunicare între soţi şi sfârşind cu atitudini parentale neconsensuale, modele educaţionale şi morale alterate sau deviate (ex. comportamente agresive, alcoolismul, adulterul, abuzul sexual al mamei sau al tatălui, patologia psihiatrică a unuia dintre soţi, neparticiparea la suportul financiar al familiei, s ărăcia endemică favorizând insecuritatea biologică şi socială a copilului)- toate acestea sunt de natură să producă fisuri şi răni adânci în structura personalităţii copiilor, greu corectabile sau niciodată vindecabile.
Adultul cu un trecut emoţional fragil şi confuz se structurează adesea psihopatic sau devine nevrotic cronic. El se află mereu în căutarea identităţii de sine cu sentimentul unei neîmpliniri şi insecurităţi afective, el însuşi nefericit şi nefericindu-i pe alţii. De cele mai multe ori el încearcă sentimente negative sau ambivalente, confuze faţă de sine şi faţă de alţii, nu-şi poate asuma echilibrat rolul de partener şi părinte.
„Copilul revelator†al eşecului conjugal parental este aproape întotdeauna imatur emoţional, chiar dacă uneori, compensator şi sub influenţa altor factori el poate avea o evoluţie intelectuală şi performanţională bună sau chiar de excepţie.
În familiile cu mai mulţi copii se pune problema repartizării echitabile a dragostei şi a exigenţelor, astfel ca nici unul dintre copii să nu trăiască sentimentul priorităţii sau al magnetizării. De obicei, când apare cel de-al doilea copil, primul este plasat în plan secund, celui mic acordându-i-se atenţie sporită.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Multe din dificultăţile de adaptare şi integrare socială, atât ale copilului cât şi ale adultului, îşi au originea în disfuncţiile familiare din mica copilărie, ca şi în cele de mai târziu. Conflictul conjugal sau lent, începând cu tensiuni emoţionale şi defecte de comunicare între soţi şi sfârşind cu atitudini parentale neconsensuale, modele educaţionale şi morale alterate sau deviate (ex. comportamente agresive, alcoolismul, adulterul, abuzul sexual al mamei sau al tatălui, patologia psihiatrică a unuia dintre soţi, neparticiparea la suportul financiar al familiei, s ărăcia endemică favorizând insecuritatea biologică şi socială a copilului)- toate acestea sunt de natură să producă fisuri şi răni adânci în structura personalităţii copiilor, greu corectabile sau niciodată vindecabile.
Adultul cu un trecut emoţional fragil şi confuz se structurează adesea psihopatic sau devine nevrotic cronic. El se află mereu în căutarea identităţii de sine cu sentimentul unei neîmpliniri şi insecurităţi afective, el însuşi nefericit şi nefericindu-i pe alţii. De cele mai multe ori el încearcă sentimente negative sau ambivalente, confuze faţă de sine şi faţă de alţii, nu-şi poate asuma echilibrat rolul de partener şi părinte.
„Copilul revelator†al eşecului conjugal parental este aproape întotdeauna imatur emoţional, chiar dacă uneori, compensator şi sub influenţa altor factori el poate avea o evoluţie intelectuală şi performanţională bună sau chiar de excepţie.
În familiile cu mai mulţi copii se pune problema repartizării echitabile a dragostei şi a exigenţelor, astfel ca nici unul dintre copii să nu trăiască sentimentul priorităţii sau al magnetizării. De obicei, când apare cel de-al doilea copil, primul este plasat în plan secund, celui mic acordându-i-se atenţie sporită.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: efecte, esec, conjugal-parental, personalitate, copii |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 21 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :