FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,355
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Constelatia familiala si actul educational

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Constelatia familiala si actul educational

 Q:   Intreaba despre Constelatia familiala si actul educational       
Constelatia familiala si actul educational "Trateaza-l pe om asa cum este si asa va ramane, trateaza-l asa cum poate si ar trebui sa fie si va deveni asa cum poate ar trebui sa fie."
J.W.von Goethe

Privita ca nucleu social ,familia este prima care influenteaza dezvoltarea omului, punandu-si amprenta pe intreaga sa personalitate. Cea dintai scoala este familia, ea fiind temelia pe care se zideste edificiul prersonalitatii. In cadrul familiei se armonizeaza trasaturile unei institutii cu cele ale unui grup. Unitatea grupului este consolidata de fenomene interioare si fenomene exterioare lui iar dinamica grupului este influentata de factori materiali, culturali si psihologici. Elementul esential al dezvoltarii familiei ramane implicarea factorilor economici, materiali etc; totusi familia in ansamblu nu este o deriv atie a economicului, pentru ca ea isi gaseste resurse si in alte categorii cum ar fi factorii morali

In sistemul actual al educatiei tinerei generatii o importanta covarsitoare o are colaborarea: familie-scoala-comunitate, aceasta fiind in egala masura cerinta, conditie si modalitate de realizare a formarii si dezvoltarii personalitatii copilului solicitate de conditiile sociale ale unei etape. Familia are obligatia de a asigura cresterea, ingrijirea, sanatatea fizica si intelectuala a copilului si de a se ocupa de educarea, invatarea si pregatirea profesionala a acestuia pentru colectivitate, pentru viata in general.

Familia, scoala si alte microgrupuri (strada, cartierul, grupul de prieteni) constituie medii de viata cu ponderi diferite de influentare asupra copilului. Comportamentul sau nu poate fi inteles decat totalizand ansamblul acestor influente.

In cadrul grupului familiar, parintii exercita direct sau indirect influente educational-formative asupra propriilor copii. Cuplul conjugal, prin intreg sistemul sau de acte comportamentale, constituie un adevarat model social care are un cuvant de spus in formarea conceptiei lor despre viata, in relatiile cu normele si valorile sociale. Pe de o parte parintii au influente educational-moderatorii in cadrul familiei intrucat « cei sapte ani de acasa »constituie bazele unor importante componente de personalitate si apare impetuos necesar ca educatia sa se desfasoare in mod unitar, pe baza unui ansamblu de principii psiho-pedagogice si a unei metodologii clar conturate. In plus, succesul actului educativ este in stransa corelatie cu gradul de cunoastere a fiecarui educat (copil) de catre cel ce realizeaza educatia (profesor), cu evidentierea resurselor intelectuale si psihice ale fiecarui copil in procesul educativ, cu spatiul acordat pregatirii de catre copil , recepterea cunostintelor, atitudinea fata de scoala, de educatie in general.Altfel spus, succesul scolar depinde de gradul de implicare al familiei in educatie .

Strategiile educationale pe care le utilizeaza unii parinti – si-i luam in considerare doar parintii bine intentionati, convinsi de efectele pozitive ale modalitatilor lor de relationare cu proprii copii- nu conduc intotdeauna la realizarea acelui optimum educational care sa favorizeze personalitatea copiluilui. In astfel de situatii pot aparea si consecinte negative in formarea unor componente de personalitate . Necunoscand suficient urmarile reale ale modalitatilor educative folosite , unii parinti ajung la un moment dat in situatii paradoxale : se ocupa intens de copil iar rezultatele sunt negative, sun opusul a ceea ce asteptau. Daca se constientizeaza la timp corectia se poate face insa , din pacate, asteptand dovezi clare , evidente ale propriilor greseli, nu constientizeaza realitatea si raman convinsi ca eventualele necazuri aparute sunt determinate de cauze care raman straine si necunoscute.

Climatul educational familiar este o foratiune psihosociala foarte complexa ce cuprinde ansamblul de stari psihice, modul de relationare interpersonala, atitudini ce caracterizeaza grupul familial o perioada de timp. Acest climat care poate fi bun sau rau, pozitiv sau negativ se impune ca un filtru intre influentele educationale exercitate de parinti si achizitiile comportamentale realizate la nivelul personalitatii copiilor .

Astfel, climatul educational familial poate fi analizat dupa :

• Modul de raportare interpersonala a parintilor
• Sistemul de atitudini parentale in raport cu diferitele norme si valori sociale
• Modul in care este perceput si considerat copilul
• Modul de manifestare a autoritatii parintesti
• Gradul de acceptare a unor comportamente variate ale copilului
• Dinamica aparitiei unor stari tensionate si conflictuale
• Modul de acordare a recompendelor si de aplicare a sanctiunilor
• Gradul de deschidere si sinceritate al copilului in raport cu parintii

Colaborarea dintre scoala si familie devine o prioritate .Informatiile utile factorilor educationali se obtin prin colaborare permanenta, schimb de idei si depind de gradul de influentare pe care il are scoala asupra personalitatii elevului, reactia familiei la solicitarea scolii etc Pentru a stabili aceasta armonie in cadrul grupurilor sunt necesare anumite repere care sa-i ghideze in a se intelege pe ei insisi, pe cei din jur si lumea in care triesc cu regulile care o guverneaza. De asemeneaeste necesara prezenta unei demnitati speciale care se impune a fi demonstrata copiilor, la ei fiind foarte dezvoltata capacitatea de imitatie.

Este absolut necesar ca adultii cu experienta de viata, cu o foarte buna moralitate si mai ales care detin cunostinte despre formarea personalitatii copiilor, sa-i ajute sa se regaseasca, sa-si creze un ideal si un scop in viata si sa le ofere posibilitatile de a-l urma. Acest scop este necesar sa fie demonstrat, jucat, asupra acestuia trebuie sa se gandeasca profund si sa reflecteze cu seriozitate copiii .

Indiferent de situatie, copilul si actul educationaltrebuie sa ramana pe primul loc, mai mult, este foarte important a-i lasa pe copii sa participe singuri la propia lor schimbare, sa fie ei singuri initiatorii revolutiei profunde care poate avea loc in atitudinile, deprinderile si comportamentul lor.
sursa imaginii : safenetwork.org


Tag-uri: constelatie, familie, educatie, comunitate



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 21 January '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :