Statistics:
Visits: 1,359 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Constelatia familiala si actul educational
Q: | Intreaba despre Constelatia familiala si actul educational |
"Trateaza-l pe om asa cum este si asa va ramane, trateaza-l asa cum poate si ar trebui sa fie si va deveni asa cum poate ar trebui sa fie."
J.W.von Goethe
Privita ca nucleu social ,familia este prima care influenteaza dezvoltarea omului, punandu-si amprenta pe intreaga sa personalitate. Cea dintai scoala este familia, ea fiind temelia pe care se zideste edificiul prersonalitatii. In cadrul familiei se armonizeaza trasaturile unei institutii cu cele ale unui grup. Unitatea grupului este consolidata de fenomene interioare si fenomene exterioare lui iar dinamica grupului este influentata de factori materiali, culturali si psihologici. Elementul esential al dezvoltarii familiei ramane implicarea factorilor economici, materiali etc; totusi familia in ansamblu nu este o deriv atie a economicului, pentru ca ea isi gaseste resurse si in alte categorii cum ar fi factorii morali
In sistemul actual al educatiei tinerei generatii o importanta covarsitoare o are colaborarea: familie-scoala-comunitate, aceasta fiind in egala masura cerinta, conditie si modalitate de realizare a formarii si dezvoltarii personalitatii copilului solicitate de conditiile sociale ale unei etape. Familia are obligatia de a asigura cresterea, ingrijirea, sanatatea fizica si intelectuala a copilului si de a se ocupa de educarea, invatarea si pregatirea profesionala a acestuia pentru colectivitate, pentru viata in general.
Familia, scoala si alte microgrupuri (strada, cartierul, grupul de prieteni) constituie medii de viata cu ponderi diferite de influentare asupra copilului. Comportamentul sau nu poate fi inteles decat totalizand ansamblul acestor influente.
In cadrul grupului familiar, parintii exercita direct sau indirect influente educational-formative asupra propriilor copii. Cuplul conjugal, prin intreg sistemul sau de acte comportamentale, constituie un adevarat model social care are un cuvant de spus in formarea conceptiei lor despre viata, in relatiile cu normele si valorile sociale. Pe de o parte parintii au influente educational-moderatorii in cadrul familiei intrucat « cei sapte ani de acasa »constituie bazele unor importante componente de personalitate si apare impetuos necesar ca educatia sa se desfasoare in mod unitar, pe baza unui ansamblu de principii psiho-pedagogice si a unei metodologii clar conturate. In plus, succesul actului educativ este in stransa corelatie cu gradul de cunoastere a fiecarui educat (copil) de catre cel ce realizeaza educatia (profesor), cu evidentierea resurselor intelectuale si psihice ale fiecarui copil in procesul educativ, cu spatiul acordat pregatirii de catre copil , recepterea cunostintelor, atitudinea fata de scoala, de educatie in general.Altfel spus, succesul scolar depinde de gradul de implicare al familiei in educatie .
Strategiile educationale pe care le utilizeaza unii parinti – si-i luam in considerare doar parintii bine intentionati, convinsi de efectele pozitive ale modalitatilor lor de relationare cu proprii copii- nu conduc intotdeauna la realizarea acelui optimum educational care sa favorizeze personalitatea copiluilui. In astfel de situatii pot aparea si consecinte negative in formarea unor componente de personalitate . Necunoscand suficient urmarile reale ale modalitatilor educative folosite , unii parinti ajung la un moment dat in situatii paradoxale : se ocupa intens de copil iar rezultatele sunt negative, sun opusul a ceea ce asteptau. Daca se constientizeaza la timp corectia se poate face insa , din pacate, asteptand dovezi clare , evidente ale propriilor greseli, nu constientizeaza realitatea si raman convinsi ca eventualele necazuri aparute sunt determinate de cauze care raman straine si necunoscute.
Climatul educational familiar este o foratiune psihosociala foarte complexa ce cuprinde ansamblul de stari psihice, modul de relationare interpersonala, atitudini ce caracterizeaza grupul familial o perioada de timp. Acest climat care poate fi bun sau rau, pozitiv sau negativ se impune ca un filtru intre influentele educationale exercitate de parinti si achizitiile comportamentale realizate la nivelul personalitatii copiilor .
Astfel, climatul educational familial poate fi analizat dupa :
• Modul de raportare interpersonala a parintilor
• Sistemul de atitudini parentale in raport cu diferitele norme si valori sociale
• Modul in care este perceput si considerat copilul
• Modul de manifestare a autoritatii parintesti
• Gradul de acceptare a unor comportamente variate ale copilului
• Dinamica aparitiei unor stari tensionate si conflictuale
• Modul de acordare a recompendelor si de aplicare a sanctiunilor
• Gradul de deschidere si sinceritate al copilului in raport cu parintii
Colaborarea dintre scoala si familie devine o prioritate .Informatiile utile factorilor educationali se obtin prin colaborare permanenta, schimb de idei si depind de gradul de influentare pe care il are scoala asupra personalitatii elevului, reactia familiei la solicitarea scolii etc Pentru a stabili aceasta armonie in cadrul grupurilor sunt necesare anumite repere care sa-i ghideze in a se intelege pe ei insisi, pe cei din jur si lumea in care triesc cu regulile care o guverneaza. De asemeneaeste necesara prezenta unei demnitati speciale care se impune a fi demonstrata copiilor, la ei fiind foarte dezvoltata capacitatea de imitatie.
Este absolut necesar ca adultii cu experienta de viata, cu o foarte buna moralitate si mai ales care detin cunostinte despre formarea personalitatii copiilor, sa-i ajute sa se regaseasca, sa-si creze un ideal si un scop in viata si sa le ofere posibilitatile de a-l urma. Acest scop este necesar sa fie demonstrat, jucat, asupra acestuia trebuie sa se gandeasca profund si sa reflecteze cu seriozitate copiii .
Indiferent de situatie, copilul si actul educationaltrebuie sa ramana pe primul loc, mai mult, este foarte important a-i lasa pe copii sa participe singuri la propia lor schimbare, sa fie ei singuri initiatorii revolutiei profunde care poate avea loc in atitudinile, deprinderile si comportamentul lor.
sursa imaginii : safenetwork.org
J.W.von Goethe
Privita ca nucleu social ,familia este prima care influenteaza dezvoltarea omului, punandu-si amprenta pe intreaga sa personalitate. Cea dintai scoala este familia, ea fiind temelia pe care se zideste edificiul prersonalitatii. In cadrul familiei se armonizeaza trasaturile unei institutii cu cele ale unui grup. Unitatea grupului este consolidata de fenomene interioare si fenomene exterioare lui iar dinamica grupului este influentata de factori materiali, culturali si psihologici. Elementul esential al dezvoltarii familiei ramane implicarea factorilor economici, materiali etc; totusi familia in ansamblu nu este o deriv atie a economicului, pentru ca ea isi gaseste resurse si in alte categorii cum ar fi factorii morali
In sistemul actual al educatiei tinerei generatii o importanta covarsitoare o are colaborarea: familie-scoala-comunitate, aceasta fiind in egala masura cerinta, conditie si modalitate de realizare a formarii si dezvoltarii personalitatii copilului solicitate de conditiile sociale ale unei etape. Familia are obligatia de a asigura cresterea, ingrijirea, sanatatea fizica si intelectuala a copilului si de a se ocupa de educarea, invatarea si pregatirea profesionala a acestuia pentru colectivitate, pentru viata in general.
Familia, scoala si alte microgrupuri (strada, cartierul, grupul de prieteni) constituie medii de viata cu ponderi diferite de influentare asupra copilului. Comportamentul sau nu poate fi inteles decat totalizand ansamblul acestor influente.
In cadrul grupului familiar, parintii exercita direct sau indirect influente educational-formative asupra propriilor copii. Cuplul conjugal, prin intreg sistemul sau de acte comportamentale, constituie un adevarat model social care are un cuvant de spus in formarea conceptiei lor despre viata, in relatiile cu normele si valorile sociale. Pe de o parte parintii au influente educational-moderatorii in cadrul familiei intrucat « cei sapte ani de acasa »constituie bazele unor importante componente de personalitate si apare impetuos necesar ca educatia sa se desfasoare in mod unitar, pe baza unui ansamblu de principii psiho-pedagogice si a unei metodologii clar conturate. In plus, succesul actului educativ este in stransa corelatie cu gradul de cunoastere a fiecarui educat (copil) de catre cel ce realizeaza educatia (profesor), cu evidentierea resurselor intelectuale si psihice ale fiecarui copil in procesul educativ, cu spatiul acordat pregatirii de catre copil , recepterea cunostintelor, atitudinea fata de scoala, de educatie in general.Altfel spus, succesul scolar depinde de gradul de implicare al familiei in educatie .
Strategiile educationale pe care le utilizeaza unii parinti – si-i luam in considerare doar parintii bine intentionati, convinsi de efectele pozitive ale modalitatilor lor de relationare cu proprii copii- nu conduc intotdeauna la realizarea acelui optimum educational care sa favorizeze personalitatea copiluilui. In astfel de situatii pot aparea si consecinte negative in formarea unor componente de personalitate . Necunoscand suficient urmarile reale ale modalitatilor educative folosite , unii parinti ajung la un moment dat in situatii paradoxale : se ocupa intens de copil iar rezultatele sunt negative, sun opusul a ceea ce asteptau. Daca se constientizeaza la timp corectia se poate face insa , din pacate, asteptand dovezi clare , evidente ale propriilor greseli, nu constientizeaza realitatea si raman convinsi ca eventualele necazuri aparute sunt determinate de cauze care raman straine si necunoscute.
Climatul educational familiar este o foratiune psihosociala foarte complexa ce cuprinde ansamblul de stari psihice, modul de relationare interpersonala, atitudini ce caracterizeaza grupul familial o perioada de timp. Acest climat care poate fi bun sau rau, pozitiv sau negativ se impune ca un filtru intre influentele educationale exercitate de parinti si achizitiile comportamentale realizate la nivelul personalitatii copiilor .
Astfel, climatul educational familial poate fi analizat dupa :
• Modul de raportare interpersonala a parintilor
• Sistemul de atitudini parentale in raport cu diferitele norme si valori sociale
• Modul in care este perceput si considerat copilul
• Modul de manifestare a autoritatii parintesti
• Gradul de acceptare a unor comportamente variate ale copilului
• Dinamica aparitiei unor stari tensionate si conflictuale
• Modul de acordare a recompendelor si de aplicare a sanctiunilor
• Gradul de deschidere si sinceritate al copilului in raport cu parintii
Colaborarea dintre scoala si familie devine o prioritate .Informatiile utile factorilor educationali se obtin prin colaborare permanenta, schimb de idei si depind de gradul de influentare pe care il are scoala asupra personalitatii elevului, reactia familiei la solicitarea scolii etc Pentru a stabili aceasta armonie in cadrul grupurilor sunt necesare anumite repere care sa-i ghideze in a se intelege pe ei insisi, pe cei din jur si lumea in care triesc cu regulile care o guverneaza. De asemeneaeste necesara prezenta unei demnitati speciale care se impune a fi demonstrata copiilor, la ei fiind foarte dezvoltata capacitatea de imitatie.
Este absolut necesar ca adultii cu experienta de viata, cu o foarte buna moralitate si mai ales care detin cunostinte despre formarea personalitatii copiilor, sa-i ajute sa se regaseasca, sa-si creze un ideal si un scop in viata si sa le ofere posibilitatile de a-l urma. Acest scop este necesar sa fie demonstrat, jucat, asupra acestuia trebuie sa se gandeasca profund si sa reflecteze cu seriozitate copiii .
Indiferent de situatie, copilul si actul educationaltrebuie sa ramana pe primul loc, mai mult, este foarte important a-i lasa pe copii sa participe singuri la propia lor schimbare, sa fie ei singuri initiatorii revolutiei profunde care poate avea loc in atitudinile, deprinderile si comportamentul lor.
sursa imaginii : safenetwork.org
Tag-uri: constelatie, familie, educatie, comunitate |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 21 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :