Statistics:
Visits: 3,904 Votes: 1 Fame Riser |
Fame Rank
3
Fame Riser
|
|||||||||||
Rolul limbajului in dezvoltarea prescolarilor
Q: | Intreaba despre Rolul limbajului in dezvoltarea prescolarilor |
Comunicarea orala este o metoda cardinala in dezvoltarea personalitatii prescolarilor.
Limbajul ii cofera copilului prescolar autonomie si posibilitatea de ase misca cu usurinta in mediul inconjurator. Dobandind inca de la varsta prescolara capacitatea de a comunica cu cei din jur, de a-si exprima in mod inteligibil gandurile, ideile, impresiile, copilul isi formeaza o baza pentru activitatea scolara si pentru viata sociala de mai tarziu.
In procesul instructiv-educativ limbajul reprezinta un mijloc de comunicare, dar si un mijloc de cunoastere, deoarece prin intermediul lui se se transmit cunostinte si se largeste orizontul copiilor cu noi reprezentari.
Prin limbaj copilul transmite propriile sale nevoi, cerinte, elaboreaza si comunica propriile ganduri, isi manifesta bucuriil e si supararile si isi organizeaza activitatile sale. Imposibilitatea de a comunica prin limbaj atrage dupa sine stagnarea dezvoltarii personalitatii copilului, ceea ce duce la modificarea relatiilor lui cu cu oamenii si cu realitatea inconjuratoare.
Cu cat isi insuseste mai bine vorbirea,cu atat copilul poate fi educat mai usor. Prin intermediul cuvantului se contribuie la educarea lui intelectuala. Utilizand limbajul, copilul poate sa gandeasca, sa analizeze, sa compare, sa clasifice si sa traga concluzii asupra unor probleme ce se cer rezolvate. Astfel isi dezvolta gandirea, vocabularul si modul de exprimare. Cunoscand direct si indirect realitatea inconjuratoare, munca parintilor si grija lor pentru ei, dragostea cu care sunt inconjurati, se educa la copii anumite trasaturi morale. Lumea minunata a basmelor si povestilor, rimele si expresiile ritmate din poezii, cantecele ii ajuta pe copii sa deosebeasca faptele bune de cele rele, sa-si imbogateasca vocabularul, dar si sa-si formeze o conduita morala si estetica. Copiii retin cu usurinta expresiile care le-au placut si i-au impresionat si incep sa le foloseasca in vorbirea curenta.
Copilulul are nevoie permanenta de prezenta unui adult in preajma sa. Este imperios ca acesta sa-l indrume, sa-l ajute sa comunice si ce-i mai important sa-l corecteze atunci cand greseste. Cand comunicam cu un copil trebuie sa-i acordam toata atentia, sa-l facem sa aiba incredere in noi si sa-l tratam ca pe un egal. Explicati copiilor tot ce intreaba evitand expresiile „esti prea micâ€, „nu sti tuâ€, „iti explic altadataâ€.
Prescolarul este la varsta cand recepteaza cu usurinta orice cuvant si din acest motiv trebuie sa avem mare grija cum ne exprimam in preajma lor. Limbajul folosit in familie si in mediul frecventat de copil isi pune amprenta asupra dezvoltarii lui.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Limbajul ii cofera copilului prescolar autonomie si posibilitatea de ase misca cu usurinta in mediul inconjurator. Dobandind inca de la varsta prescolara capacitatea de a comunica cu cei din jur, de a-si exprima in mod inteligibil gandurile, ideile, impresiile, copilul isi formeaza o baza pentru activitatea scolara si pentru viata sociala de mai tarziu.
In procesul instructiv-educativ limbajul reprezinta un mijloc de comunicare, dar si un mijloc de cunoastere, deoarece prin intermediul lui se se transmit cunostinte si se largeste orizontul copiilor cu noi reprezentari.
Prin limbaj copilul transmite propriile sale nevoi, cerinte, elaboreaza si comunica propriile ganduri, isi manifesta bucuriil e si supararile si isi organizeaza activitatile sale. Imposibilitatea de a comunica prin limbaj atrage dupa sine stagnarea dezvoltarii personalitatii copilului, ceea ce duce la modificarea relatiilor lui cu cu oamenii si cu realitatea inconjuratoare.
Cu cat isi insuseste mai bine vorbirea,cu atat copilul poate fi educat mai usor. Prin intermediul cuvantului se contribuie la educarea lui intelectuala. Utilizand limbajul, copilul poate sa gandeasca, sa analizeze, sa compare, sa clasifice si sa traga concluzii asupra unor probleme ce se cer rezolvate. Astfel isi dezvolta gandirea, vocabularul si modul de exprimare. Cunoscand direct si indirect realitatea inconjuratoare, munca parintilor si grija lor pentru ei, dragostea cu care sunt inconjurati, se educa la copii anumite trasaturi morale. Lumea minunata a basmelor si povestilor, rimele si expresiile ritmate din poezii, cantecele ii ajuta pe copii sa deosebeasca faptele bune de cele rele, sa-si imbogateasca vocabularul, dar si sa-si formeze o conduita morala si estetica. Copiii retin cu usurinta expresiile care le-au placut si i-au impresionat si incep sa le foloseasca in vorbirea curenta.
Copilulul are nevoie permanenta de prezenta unui adult in preajma sa. Este imperios ca acesta sa-l indrume, sa-l ajute sa comunice si ce-i mai important sa-l corecteze atunci cand greseste. Cand comunicam cu un copil trebuie sa-i acordam toata atentia, sa-l facem sa aiba incredere in noi si sa-l tratam ca pe un egal. Explicati copiilor tot ce intreaba evitand expresiile „esti prea micâ€, „nu sti tuâ€, „iti explic altadataâ€.
Prescolarul este la varsta cand recepteaza cu usurinta orice cuvant si din acest motiv trebuie sa avem mare grija cum ne exprimam in preajma lor. Limbajul folosit in familie si in mediul frecventat de copil isi pune amprenta asupra dezvoltarii lui.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: rol, limbaj, prescolari, copii, gradinita |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 23 March '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :