Statistics:
Visits: 2,269 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Familia-Universul Copilariei
Q: | Intreaba despre Familia-Universul Copilariei |
"Orice copil are dreptul de a-şi cunoaşte ambii părinţi şi dreptul de a creşte într-un mediu familial sigur.
Copilul care nu trăieşte cu ambii părinţi are însă dreptul de a-i vedea în mod regulat.
Numai în cazuri excepţionale, şi atunci pentru a asigura interesul superior al copilului autorităţile pot separa copilul de părinţii săi."
Pentru majoritatea copiilor familia este cadrul protector în care se nasc, care le asigură existenţa şi afecţiunea de care au nevoie pentru a supravieţui, a creşte, a-şi dezvolta personalitatea.
Ce este, în fond, familia?
Sunt multe răspunsuri posibile, dar, în sensul Convenţiei cu privire la drepturile copilului, familia reprezintă un gru p de persoane legate între ele prin rudenie, prin căsătorie, prin descendenţă sau adopţie, prin interese comune.
Se pot distinge trei tipuri de familii:
a) familia extinsă care cuprinde copiii, părinţii, bunicii, unchii, matuşile şi verii, cu alte cuvinte, pe toţi au un strămoş cumun.
b) familia nucelară sau primară, specifică epocii noastre, compusă din părinţi şi copii
c) familia mono-parentală în care copiii sunt crescuţi de un singur părinte, în cele mai multe cazuri, de către mamă.
Oricărui aparÅ£ine, familia are drepturi ÅŸi obligaÅ£ii referitoare la creÅŸterea ÅŸi educarea copilului. Conform articolului 5 din textul ConvenÅ£iei cu privire la drepturile copilului, familia, tutorii sau alte persoane cărora le este încredinÅ£at copilul au obigaÅ£ia să-i ofere acestuia “într-un mod care să corespundă dezvoltării capacităţii sale orientarea ÅŸi sfaturile corespunzătoare exercitării drepturilor stabilite prin ConvenÅ£ieâ€.
Toţi copii au aceleaşi nevoi indiferent de vârstă ,sex, religie, nivel socio-cultural sau particularitate de dezvoltare. Satisfacerea nevoilor se face diferenţiat în funcţie de individualitatea fiecăruia, cultura, epoca istorică, statutul economic, tradiţii şi obiceiuri. România semnatară a Convenţiei Drepturilor Copilului face eforturi pentru a satisface nevoiele copilului ca şi alte state, ceea ce nu este nici simplu nici uşor.
Statul preia o parte din obligaţiile tradiţionale ale familiei, contribuind la asigurarea unor condiţii minime de supravieţuire şi dezvoltare tuturor copiilor prin acordarea de burse, alocaţii băneşti lunare, asistenţă medicală gratuită, ocrotire pentru cei aflaţi în dificultate.
Unii copii deşi nu s-au născut în familia care îi creşte, deoarece din diferite motive au fost abandonaţi, se bucură de aceleaşi drepturi, iar familia adoptivă are aceleaşi obilgaţii ca şi familia naturală.
TOÅ¢I COPII AU NEVOIE DE O FAMILIE.
În cazul în care părinţii hotărăsc să divorţeze, să se separe, copilul este încredinţat prin înţelegere între părinţi unuia dintre ei sau, dacă nu se poate ajunge la un acord, decizia este luată de instanţa de judecată. Oricum, AMBII PĂRINŢI POARTĂ RĂSPUNDEREA ŞI DEZVOLTAREA COPILULUI. Părinţii, deci, NU POT DIVORŢA DE COPII, CI NUMAI DE PARTENERUL DE VIAŢĂ!
Ştim totuşi că sunt şi copii fără familie, fie că aceştia au fost abandonaţi încă de la naştere, fie că au fost alungaţi din familie sau, pur şi simplu, ei, copii, au părăsit familia care nu le oferea sprijin şi afecţiune.
Copilul care nu creşte într-o familie va suferi toată viaţa va fi fără istorie, fără amintiri şi se va afla suspendat într-un spaţiu virtual care nu-i va oferi nici o satisfacţie.
Comunitatea, statul este obligat să sprijine aceşti copii, să-i protejeze şi, pe cât posibil, să le găsească o familie care să se ofere un cămin, îngrijirea şi dragostea de care are nevoie orice copil.
Aceşti copii pot fi adoptaţi de familii din România sau din străinătate, în baza legilor statului român şi a convenţiilor internaţionale.
Oriunde s-ar afla, în ţară sau în străinătate orice copil născut în România sau din părinţi români dobândeşte, în mod firesc, cetăţenia română.
Familia are rol important de a asigura copilului mediul potrivit de viaţă, afecţiune, dragoste, ocrotire, să reprezinte modelul de viaţă pe care copilul, încă de la naştere începe să şi-l însuşească.
Părinţii sunt modele importante pentru copiii lor şi au rol deosebit de important în dezvoltarea socială, etică şi emoţională a acestora. Cine ar dori mai mult şi din toată inima, binele şi fericirea copilului şi cine ar putea iubi mai mult, mai sincer, mai generos decât părinţii. Ei pot fi îngrijoraţi dacă copii lor pot cunoaşte tot ceea ce trebuie să cunoască pentru a-i ajuta să i-a cele mai potrivite decizii.
Misiunea de a fi părinte este deosebit de grea şi întotdeauna ne este frică să nu facem greşeli, deşi facem. Dar, în general când nu ştim cu să reacţionăm la un anumit comportament al copilului, apelăm la cărţi care tratează educaţia şi căutăm soluţii.
Lumea copiilor este atât de vastă, de bogată ÅŸi de greu de înÅ£eles pentru noi- părinÅ£ii, iar în neÅŸtiinÅ£a noastră acÅ£ionăm uneori total greÅŸit, vorba unei vechi zicale: “greÅŸelile pictorilor se văd pe pânză, greÅŸelile medicilor nu se văd (sunt în pământ), iar greÅŸelile noatre se văd la copiii noÅŸtriâ€.
Şi cum adevăr grăia părintele Arsenie Boca: “LUAŢI AMINTE PĂRINŢI, CĂ NU E GLUMĂ CU VIAŢA COPIILOR PE CARE ÎI AVEŢI SAU VREŢI SĂ-I AVEŢI. SUNTE-ŢI RĂSPUNZĂTORI DE EI ŞI DE TOATĂ VIAŢA LOR, CĂCI CUM LE-AŢI DAT-O AŞA O AU!
Şi copii voştri vă vor judeca pe voi după cum bine ştiţi şi bine plătiţi. Iar când v-or supăra, fiţi cuminţi nu-i blestemaţi, ci daţi-vă seama că ei vă aduc aminte păcatele voastre cele nemărturisite şi neispăşite.
RugaÅ£i-vă pentru ei ÅŸi pentru voi chiar dacă vă vor blestema!â€.
Ar fi ideal ca părinţii să înveţe de la copii că trebuie să îi crească pentru ei înşişi, nu pentru a-şi îndeplini propriile dorinţe, aşteptări şi visele prin intermediul copiilor.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Copilul care nu trăieşte cu ambii părinţi are însă dreptul de a-i vedea în mod regulat.
Numai în cazuri excepţionale, şi atunci pentru a asigura interesul superior al copilului autorităţile pot separa copilul de părinţii săi."
Pentru majoritatea copiilor familia este cadrul protector în care se nasc, care le asigură existenţa şi afecţiunea de care au nevoie pentru a supravieţui, a creşte, a-şi dezvolta personalitatea.
Ce este, în fond, familia?
Sunt multe răspunsuri posibile, dar, în sensul Convenţiei cu privire la drepturile copilului, familia reprezintă un gru p de persoane legate între ele prin rudenie, prin căsătorie, prin descendenţă sau adopţie, prin interese comune.
Se pot distinge trei tipuri de familii:
a) familia extinsă care cuprinde copiii, părinţii, bunicii, unchii, matuşile şi verii, cu alte cuvinte, pe toţi au un strămoş cumun.
b) familia nucelară sau primară, specifică epocii noastre, compusă din părinţi şi copii
c) familia mono-parentală în care copiii sunt crescuţi de un singur părinte, în cele mai multe cazuri, de către mamă.
Oricărui aparÅ£ine, familia are drepturi ÅŸi obligaÅ£ii referitoare la creÅŸterea ÅŸi educarea copilului. Conform articolului 5 din textul ConvenÅ£iei cu privire la drepturile copilului, familia, tutorii sau alte persoane cărora le este încredinÅ£at copilul au obigaÅ£ia să-i ofere acestuia “într-un mod care să corespundă dezvoltării capacităţii sale orientarea ÅŸi sfaturile corespunzătoare exercitării drepturilor stabilite prin ConvenÅ£ieâ€.
Toţi copii au aceleaşi nevoi indiferent de vârstă ,sex, religie, nivel socio-cultural sau particularitate de dezvoltare. Satisfacerea nevoilor se face diferenţiat în funcţie de individualitatea fiecăruia, cultura, epoca istorică, statutul economic, tradiţii şi obiceiuri. România semnatară a Convenţiei Drepturilor Copilului face eforturi pentru a satisface nevoiele copilului ca şi alte state, ceea ce nu este nici simplu nici uşor.
Statul preia o parte din obligaţiile tradiţionale ale familiei, contribuind la asigurarea unor condiţii minime de supravieţuire şi dezvoltare tuturor copiilor prin acordarea de burse, alocaţii băneşti lunare, asistenţă medicală gratuită, ocrotire pentru cei aflaţi în dificultate.
Unii copii deşi nu s-au născut în familia care îi creşte, deoarece din diferite motive au fost abandonaţi, se bucură de aceleaşi drepturi, iar familia adoptivă are aceleaşi obilgaţii ca şi familia naturală.
TOÅ¢I COPII AU NEVOIE DE O FAMILIE.
În cazul în care părinţii hotărăsc să divorţeze, să se separe, copilul este încredinţat prin înţelegere între părinţi unuia dintre ei sau, dacă nu se poate ajunge la un acord, decizia este luată de instanţa de judecată. Oricum, AMBII PĂRINŢI POARTĂ RĂSPUNDEREA ŞI DEZVOLTAREA COPILULUI. Părinţii, deci, NU POT DIVORŢA DE COPII, CI NUMAI DE PARTENERUL DE VIAŢĂ!
Ştim totuşi că sunt şi copii fără familie, fie că aceştia au fost abandonaţi încă de la naştere, fie că au fost alungaţi din familie sau, pur şi simplu, ei, copii, au părăsit familia care nu le oferea sprijin şi afecţiune.
Copilul care nu creşte într-o familie va suferi toată viaţa va fi fără istorie, fără amintiri şi se va afla suspendat într-un spaţiu virtual care nu-i va oferi nici o satisfacţie.
Comunitatea, statul este obligat să sprijine aceşti copii, să-i protejeze şi, pe cât posibil, să le găsească o familie care să se ofere un cămin, îngrijirea şi dragostea de care are nevoie orice copil.
Aceşti copii pot fi adoptaţi de familii din România sau din străinătate, în baza legilor statului român şi a convenţiilor internaţionale.
Oriunde s-ar afla, în ţară sau în străinătate orice copil născut în România sau din părinţi români dobândeşte, în mod firesc, cetăţenia română.
Familia are rol important de a asigura copilului mediul potrivit de viaţă, afecţiune, dragoste, ocrotire, să reprezinte modelul de viaţă pe care copilul, încă de la naştere începe să şi-l însuşească.
Părinţii sunt modele importante pentru copiii lor şi au rol deosebit de important în dezvoltarea socială, etică şi emoţională a acestora. Cine ar dori mai mult şi din toată inima, binele şi fericirea copilului şi cine ar putea iubi mai mult, mai sincer, mai generos decât părinţii. Ei pot fi îngrijoraţi dacă copii lor pot cunoaşte tot ceea ce trebuie să cunoască pentru a-i ajuta să i-a cele mai potrivite decizii.
Misiunea de a fi părinte este deosebit de grea şi întotdeauna ne este frică să nu facem greşeli, deşi facem. Dar, în general când nu ştim cu să reacţionăm la un anumit comportament al copilului, apelăm la cărţi care tratează educaţia şi căutăm soluţii.
Lumea copiilor este atât de vastă, de bogată ÅŸi de greu de înÅ£eles pentru noi- părinÅ£ii, iar în neÅŸtiinÅ£a noastră acÅ£ionăm uneori total greÅŸit, vorba unei vechi zicale: “greÅŸelile pictorilor se văd pe pânză, greÅŸelile medicilor nu se văd (sunt în pământ), iar greÅŸelile noatre se văd la copiii noÅŸtriâ€.
Şi cum adevăr grăia părintele Arsenie Boca: “LUAŢI AMINTE PĂRINŢI, CĂ NU E GLUMĂ CU VIAŢA COPIILOR PE CARE ÎI AVEŢI SAU VREŢI SĂ-I AVEŢI. SUNTE-ŢI RĂSPUNZĂTORI DE EI ŞI DE TOATĂ VIAŢA LOR, CĂCI CUM LE-AŢI DAT-O AŞA O AU!
Şi copii voştri vă vor judeca pe voi după cum bine ştiţi şi bine plătiţi. Iar când v-or supăra, fiţi cuminţi nu-i blestemaţi, ci daţi-vă seama că ei vă aduc aminte păcatele voastre cele nemărturisite şi neispăşite.
RugaÅ£i-vă pentru ei ÅŸi pentru voi chiar dacă vă vor blestema!â€.
Ar fi ideal ca părinţii să înveţe de la copii că trebuie să îi crească pentru ei înşişi, nu pentru a-şi îndeplini propriile dorinţe, aşteptări şi visele prin intermediul copiilor.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: familie, univers, copii, parinti, mediu familial |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 31 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :