Statistics:
Visits: 1,770 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Copilaria - varsta marilor superlative
Q: | Intreaba despre Copilaria - varsta marilor superlative |
“Din fericire există pe lume COPILÄ‚RIAâ€. Este vârsta marilor superlative pe care le merită viaÅ£a, vârsta celei mai pure sincerităţi, a celei mai depline libertăţi, vârsta viselor fără graniţă, vârsta care trăieÅŸte prin flori ÅŸi se exprimă prin exclamaÅ£ii, vârsta în care toÅ£i suntem frumoÅŸi. Åži, dacă există copilărie, trebuie să existe dragoste. Oare există pe lume părinÅ£i care să nu-ÅŸi fi iubit copiii?
Includerea în planul de învăţământ al claselor III-IV a educaţiei moral-civice este pe deplin justificată. Actualitatea acestei probleme este determinată, printre altele, de influenţa pe care o exercită educaţia asupra întregii person alităţi. La intrarea în clasa I, copilul dispune de o oarecare experienţă de viaţă. Această experienţă de viaţă poate fi valorificată. Dar acest lucru nu este suficient. Noi, învăţătorii, trebuie să-l introducem pe copil în universul valorilor morale, să-l facem să înţeleagă semnificaţia acestora. Ca suport energetic trebuie să avem componente cognitive şi afective, precum şi efortul de voinţă. Activitatea a numeroşi psihologi a demonstrat că un copil tinde să reproducă la vârsta adultă comportamentul pe care l-au avut în copilărie. Este deci esenţial să punem accent pe satisfacerea nevoilor fundamentale ale copiilor.
De obicei, copiii spun că un nevoie de dragoste, securitate, laudă.â€Nimeni ÅŸi nimic nu te face mai fericit decât familia ta!â€.ÃŽn cadrul familiei, copiii găsesc climatul necesar bunei creÅŸteri. Grija părinÅ£ilor pentru pregătirea copiilor lor rezultă din faptul că-ÅŸi dau seama de exigenÅ£ele vieÅ£ii moderne. „Cei 7 ani de-acasăâ€- nu reprezintă o expresie depăşită, ci o necesitate. Familia este ÅŸcoala primelor emoÅ£ii; îi învaţă pe copii să fie fiinÅ£e sensibile, capabile să-ÅŸi însuÅŸească trăsăturile morale ale persoanei.
O situaÅ£ie întâlnită în unele familii esteâ€regimul†de răsfăţ, când copilului i se satisfac toate plăcerile ÅŸi capriciile, este menajat în toate chipurile, încât acesta repede ajunge micul†tiran†al casei, în faÅ£a căruia se supun ceilalÅ£i membri ai familiei. Un tratament lipsit de afecÅ£iune din partea familiei atrage după sine conduite greÅŸite din partea copilului: agresivitate, încăpăţânare, egoism, izolare, fugă ÅŸi vagabondaj, lene, furt, minciună. Aceste conduite greÅŸite trebuie prevenite ÅŸi corectate.
PoveÅŸtile, se zice, cresc într-o grădină fermecată. Cuibul poveÅŸtilor poartă numele de…copilărie. ÃŽn fiecare poveste locuieÅŸte ÅŸi câte o zână bună. ÃŽn inimile lor calde, numai bucurii ÅŸtiu să adune. Ele alungă din jurul copiilor tristeÅ£ea; vorbele lor aduc mângâiere. Acestor zâne bune, copiii le dau câte un nume: mama, bunica. Cunoscându-ÅŸi bine familia, arborele ei genealogic, trecutul ei, copiii pot gândi ÅŸi simÅ£i ca marele povestitor Ion Creangă: „Nu ÅŸtiu alÅ£ii cum sunt, dar eu, când mă gândesc la locul naÅŸterii mele, la casa părintească din HumuleÅŸti…parcă-mi saltă ÅŸi acum inima de bucurie ÅŸi, Doamne, frumos era pe atunci, căci ÅŸi părinÅ£ii, ÅŸi fraÅ£ii, ÅŸi surorile îmi erau sănătoÅŸi, ÅŸi casa ne era îndestulatăâ€. Copiii sunt raÅ£iunea de a fi a familiei. Fiecăruia îi este dată de natură măsura de minte pe care a fost dat s-o aibă. EducaÅ£ia poate să dezvolte puterile minÅ£ii existente, nu poate pune însă ceea ce nu-i.
Da, din fericire există pe lume copilăria- susur al tuturor izvoarelor de cristal, râs gingaÅŸ al răsăritului lunii, privire candidă ÅŸi adiere a dimineÅ£ilor care proclamă ÅŸi opresc gesturile negre ale inconÅŸtienÅ£ei, pulbere de aur ÅŸi diamant cu care vrea să se obiÅŸnuiască eternitatea. „Copilul nu este copil fiindcă este mic- el este copil ca să devină adultâ€. Joculâ€De-a familiaâ€, pe care l-am desfăşurat împreună cu elevii mei, este intens proiectiv ÅŸi prezintă foarte mare importanţă din cauză că familia este scena principală de viaţă a copilului ÅŸi totodată nucleul social în care se condensează ÅŸi reflectă în mod sensibil întreaga viaţă socială. Acest joc are o poziÅ£ie specială în nomenclatorul general al jocurilor copiilor. Variabilitatea mare a acestui tip de joc se datorează faptului că familia oferă experienÅ£a cea mai nuanÅ£ată ÅŸi trăită intens de către copii. Am constatat că acest joc oglindeÅŸte habitudinile, atmosfera, stilul de comunicare ÅŸi afecÅ£iune din familie, responsabilităţi certe asumate de membrii acesteia, dar ÅŸi tensiunile ce se consumă în familie, evenimentele ce o traversează.
Imitaţia în joc este creatoare.Folosesc jocul didactic în orice moment al lecţiei. Consider că învăţarea prin efort personal însoţită de satisfacţie şi bucurie este temeinică şi generează noi interese de cunoaştere.Deosebit de interesante sunt rolurile profesionale prezentate în jocurile copiilor. Prin aceste jocuri, copilul se apropie de universul profesiunilor şi al muncii. Copilul interpretează roluri pozitive şi negative. Jocurile răspund trebuinţei de creaţie a personalităţii, dar şi a sinelui în raport cu viaţa şi ipostazele ei felurite. Analiza jocurilor pune în evidenţă statutul mintal, cel afectiv, cel de sănătate al copilului, dar şi structura experienţei şi a mediului de cultură. Jocul de rol capătă roluri psihologice tot mai complexe, funcţii formative, funcţii de relaxare, funcţii de facilitare a adaptării copiilor la aspectele mai complexe ale mediului înconjurător, funcţie de umanizare, constituind o pregătire a copilului pentru viaţă. Fiind veşnic supus cerinţelor realităţii, jocul creează copilului o apropiere intuitivă complexă, de aspecte şi laturi importante ale realităţii. Prin jocul cu subiect şi rol se facilitează ca acceptare aspecte legate de frustraţie şi de regulile de viaţă socială mai greu de acceptat. Interesul faţă de activităţile şcolare şi extraşcolare este înglobat în cel de joc şi întreţinut de el. Personalitatea expansivă a copilului iradiază prin traseele organizate de interese, extrăgând din substanţa vieţii sociale valori cu care se†hrăneşte†spiritualitatea lui abia formată.
Şcoala impune modelele ei de viaţă, dar şi modelele sociale de a gândi şi acţiona. Ea creează sentimente sociale şi lărgeşte viaţa interioară, cât şi condiţia de exprimare a acesteia. Asimilarea continuă de cunoştinţe mereu noi, dar mai ales responsabilitatea faţă de calitatea asimilării lor, situaţia de colaborare şi de competiţie, caracterul evident al regulilor implicate în viaţa şcolară contribuie la modificarea de fond de fond existenţială a şcolarului. Adaptarea lui se precipită şi se centrează pe atenţia faţă de un alt adult decât cei din familie. Acest adult(învăţătorul) începe să joace un rol de prim ordin în viaţa copilului. Noi suntem reprezentanţii comunităţii din care face parte copilul. În acelaşi timp, noi suntem cei care veghează la exercitarea regulilor societăţii şi şcolii şi cei care antrenează energia psihică, modelează activitatea intelectuală a copilului şi organizează viaţa scolară în ansamblul ei.
În planul integrării în colectiv intervin unele schimbări- copilul devine mai sensibil la informaţii sociale, la opinia clasei. Preocuparea pentru colectiv se încarcă de nuanţe, se exprimă prietenia şi în cadrul acesteia se creează planuri copilăreşti, confidenţe, mici iniţiative. Rolul nostru este foarte important. Stilul de lucru, atitudinea generală, experienţa de cunoaştere a copilului, cultura, au influenţe formative puternice,. Şcoala creează copilului condiţii directe şi indirecte de a intui existenţa altor tipuri de familie decât a sa, şi de a face comparaţii. Deosebită importanţă capătă în învăţământul primar, două categorii de probleme strâns legate între ele: prima se referă la dezvoltarea interrelaţiilor sociale şi a caracteristicilor acestora; a doua priveşte rezonanţele în structura personalităţii a noii experienţe- inclusiv a celei sociale- pe care o traversează dezvoltarea psihică.
Activităţile ÅŸcolare ÅŸi extraÅŸcolare creează copilului condiÅ£ia unei inserări în evenimentele sociale curente. Participarea activă a ÅŸcolarului la aceste activităţi are influenÅ£e formative privind dezvoltarea laturii sociale a personalităţii. Dacă sunt bine organizate, activităţile dezvoltă interesul ÅŸi facilitează identificarea socială a copilului. Dobândirea statutului de ÅŸcolar alături de acela de membru al familiei creează copilului o deschidere largă spre viaÅ£a socială. „Pentru a trăi prin oameni, trebuie să ÅŸtii să te porÅ£i cu oamenii.â€
sursa imaginii : united-children.blogspot.com
Includerea în planul de învăţământ al claselor III-IV a educaţiei moral-civice este pe deplin justificată. Actualitatea acestei probleme este determinată, printre altele, de influenţa pe care o exercită educaţia asupra întregii person alităţi. La intrarea în clasa I, copilul dispune de o oarecare experienţă de viaţă. Această experienţă de viaţă poate fi valorificată. Dar acest lucru nu este suficient. Noi, învăţătorii, trebuie să-l introducem pe copil în universul valorilor morale, să-l facem să înţeleagă semnificaţia acestora. Ca suport energetic trebuie să avem componente cognitive şi afective, precum şi efortul de voinţă. Activitatea a numeroşi psihologi a demonstrat că un copil tinde să reproducă la vârsta adultă comportamentul pe care l-au avut în copilărie. Este deci esenţial să punem accent pe satisfacerea nevoilor fundamentale ale copiilor.
De obicei, copiii spun că un nevoie de dragoste, securitate, laudă.â€Nimeni ÅŸi nimic nu te face mai fericit decât familia ta!â€.ÃŽn cadrul familiei, copiii găsesc climatul necesar bunei creÅŸteri. Grija părinÅ£ilor pentru pregătirea copiilor lor rezultă din faptul că-ÅŸi dau seama de exigenÅ£ele vieÅ£ii moderne. „Cei 7 ani de-acasăâ€- nu reprezintă o expresie depăşită, ci o necesitate. Familia este ÅŸcoala primelor emoÅ£ii; îi învaţă pe copii să fie fiinÅ£e sensibile, capabile să-ÅŸi însuÅŸească trăsăturile morale ale persoanei.
O situaÅ£ie întâlnită în unele familii esteâ€regimul†de răsfăţ, când copilului i se satisfac toate plăcerile ÅŸi capriciile, este menajat în toate chipurile, încât acesta repede ajunge micul†tiran†al casei, în faÅ£a căruia se supun ceilalÅ£i membri ai familiei. Un tratament lipsit de afecÅ£iune din partea familiei atrage după sine conduite greÅŸite din partea copilului: agresivitate, încăpăţânare, egoism, izolare, fugă ÅŸi vagabondaj, lene, furt, minciună. Aceste conduite greÅŸite trebuie prevenite ÅŸi corectate.
PoveÅŸtile, se zice, cresc într-o grădină fermecată. Cuibul poveÅŸtilor poartă numele de…copilărie. ÃŽn fiecare poveste locuieÅŸte ÅŸi câte o zână bună. ÃŽn inimile lor calde, numai bucurii ÅŸtiu să adune. Ele alungă din jurul copiilor tristeÅ£ea; vorbele lor aduc mângâiere. Acestor zâne bune, copiii le dau câte un nume: mama, bunica. Cunoscându-ÅŸi bine familia, arborele ei genealogic, trecutul ei, copiii pot gândi ÅŸi simÅ£i ca marele povestitor Ion Creangă: „Nu ÅŸtiu alÅ£ii cum sunt, dar eu, când mă gândesc la locul naÅŸterii mele, la casa părintească din HumuleÅŸti…parcă-mi saltă ÅŸi acum inima de bucurie ÅŸi, Doamne, frumos era pe atunci, căci ÅŸi părinÅ£ii, ÅŸi fraÅ£ii, ÅŸi surorile îmi erau sănătoÅŸi, ÅŸi casa ne era îndestulatăâ€. Copiii sunt raÅ£iunea de a fi a familiei. Fiecăruia îi este dată de natură măsura de minte pe care a fost dat s-o aibă. EducaÅ£ia poate să dezvolte puterile minÅ£ii existente, nu poate pune însă ceea ce nu-i.
Da, din fericire există pe lume copilăria- susur al tuturor izvoarelor de cristal, râs gingaÅŸ al răsăritului lunii, privire candidă ÅŸi adiere a dimineÅ£ilor care proclamă ÅŸi opresc gesturile negre ale inconÅŸtienÅ£ei, pulbere de aur ÅŸi diamant cu care vrea să se obiÅŸnuiască eternitatea. „Copilul nu este copil fiindcă este mic- el este copil ca să devină adultâ€. Joculâ€De-a familiaâ€, pe care l-am desfăşurat împreună cu elevii mei, este intens proiectiv ÅŸi prezintă foarte mare importanţă din cauză că familia este scena principală de viaţă a copilului ÅŸi totodată nucleul social în care se condensează ÅŸi reflectă în mod sensibil întreaga viaţă socială. Acest joc are o poziÅ£ie specială în nomenclatorul general al jocurilor copiilor. Variabilitatea mare a acestui tip de joc se datorează faptului că familia oferă experienÅ£a cea mai nuanÅ£ată ÅŸi trăită intens de către copii. Am constatat că acest joc oglindeÅŸte habitudinile, atmosfera, stilul de comunicare ÅŸi afecÅ£iune din familie, responsabilităţi certe asumate de membrii acesteia, dar ÅŸi tensiunile ce se consumă în familie, evenimentele ce o traversează.
Imitaţia în joc este creatoare.Folosesc jocul didactic în orice moment al lecţiei. Consider că învăţarea prin efort personal însoţită de satisfacţie şi bucurie este temeinică şi generează noi interese de cunoaştere.Deosebit de interesante sunt rolurile profesionale prezentate în jocurile copiilor. Prin aceste jocuri, copilul se apropie de universul profesiunilor şi al muncii. Copilul interpretează roluri pozitive şi negative. Jocurile răspund trebuinţei de creaţie a personalităţii, dar şi a sinelui în raport cu viaţa şi ipostazele ei felurite. Analiza jocurilor pune în evidenţă statutul mintal, cel afectiv, cel de sănătate al copilului, dar şi structura experienţei şi a mediului de cultură. Jocul de rol capătă roluri psihologice tot mai complexe, funcţii formative, funcţii de relaxare, funcţii de facilitare a adaptării copiilor la aspectele mai complexe ale mediului înconjurător, funcţie de umanizare, constituind o pregătire a copilului pentru viaţă. Fiind veşnic supus cerinţelor realităţii, jocul creează copilului o apropiere intuitivă complexă, de aspecte şi laturi importante ale realităţii. Prin jocul cu subiect şi rol se facilitează ca acceptare aspecte legate de frustraţie şi de regulile de viaţă socială mai greu de acceptat. Interesul faţă de activităţile şcolare şi extraşcolare este înglobat în cel de joc şi întreţinut de el. Personalitatea expansivă a copilului iradiază prin traseele organizate de interese, extrăgând din substanţa vieţii sociale valori cu care se†hrăneşte†spiritualitatea lui abia formată.
Şcoala impune modelele ei de viaţă, dar şi modelele sociale de a gândi şi acţiona. Ea creează sentimente sociale şi lărgeşte viaţa interioară, cât şi condiţia de exprimare a acesteia. Asimilarea continuă de cunoştinţe mereu noi, dar mai ales responsabilitatea faţă de calitatea asimilării lor, situaţia de colaborare şi de competiţie, caracterul evident al regulilor implicate în viaţa şcolară contribuie la modificarea de fond de fond existenţială a şcolarului. Adaptarea lui se precipită şi se centrează pe atenţia faţă de un alt adult decât cei din familie. Acest adult(învăţătorul) începe să joace un rol de prim ordin în viaţa copilului. Noi suntem reprezentanţii comunităţii din care face parte copilul. În acelaşi timp, noi suntem cei care veghează la exercitarea regulilor societăţii şi şcolii şi cei care antrenează energia psihică, modelează activitatea intelectuală a copilului şi organizează viaţa scolară în ansamblul ei.
În planul integrării în colectiv intervin unele schimbări- copilul devine mai sensibil la informaţii sociale, la opinia clasei. Preocuparea pentru colectiv se încarcă de nuanţe, se exprimă prietenia şi în cadrul acesteia se creează planuri copilăreşti, confidenţe, mici iniţiative. Rolul nostru este foarte important. Stilul de lucru, atitudinea generală, experienţa de cunoaştere a copilului, cultura, au influenţe formative puternice,. Şcoala creează copilului condiţii directe şi indirecte de a intui existenţa altor tipuri de familie decât a sa, şi de a face comparaţii. Deosebită importanţă capătă în învăţământul primar, două categorii de probleme strâns legate între ele: prima se referă la dezvoltarea interrelaţiilor sociale şi a caracteristicilor acestora; a doua priveşte rezonanţele în structura personalităţii a noii experienţe- inclusiv a celei sociale- pe care o traversează dezvoltarea psihică.
Activităţile ÅŸcolare ÅŸi extraÅŸcolare creează copilului condiÅ£ia unei inserări în evenimentele sociale curente. Participarea activă a ÅŸcolarului la aceste activităţi are influenÅ£e formative privind dezvoltarea laturii sociale a personalităţii. Dacă sunt bine organizate, activităţile dezvoltă interesul ÅŸi facilitează identificarea socială a copilului. Dobândirea statutului de ÅŸcolar alături de acela de membru al familiei creează copilului o deschidere largă spre viaÅ£a socială. „Pentru a trăi prin oameni, trebuie să ÅŸtii să te porÅ£i cu oamenii.â€
sursa imaginii : united-children.blogspot.com
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 31 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :