Statistics:
Visits: 1,257 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Scoala, comunitate - actiune si efect
Q: | Intreaba despre Scoala, comunitate - actiune si efect |
Putem afirma că şcoala, comunitatea au caracter intermediar, menirea lor fiind de a se converti în autoeducare, ajutând dezvoltarea personalităţii evolutive a elevului. Elevul va fi privit ca partener în acţiunile şcolii, comunităţii.
Prin acţiuni instructiv educative se dirijează şi formează elevul, participând la activităţile şcolii şi la activităţile familiei, activităţile comunităţii, iar comunitatea, şcoala sunt datoare să participe la activităţile elevului.
Situaţiile de instruire se fac prin activităţi practice (serbări, concursuri şcolare, vizite, etc.) în funcţie de obiective şi specificul disciplinei, particularităţi de vârstă, programe şcolare, m aterial didactic, spaţiu de instruire(clase, cabinete, biblioteci, etc.)
Relaţia şcoală – familie - comunitate prin activităţile moral civice urmăreşte:
1. voinţa de a acţiona democratic
2. raportarea la teoriile actuale europene
3. menţinerea echilibrului între cele trei
4. căutarea unei mai mari eficientizări
În strânsă legătură cu educaţia morală, educaţia civică (cetăţenească) dobândeşte în zilele noastre o importanţă din ce în ce mai mare. Stăpânirea de sine spiritul de abnegaţie înfrânarea egoismului, ajutorul reciproc, probitatea, punctualitatea ş.a., sunt atât virtuţi morale cât şi civice. Cu cât se acordă mai multe drepturi, cetăţenilor li se pretinde să devină mai conştienţi de îndatoririle lor. Din punct de vedere moral şi din punct de vedere civic nu poate nu poate fi admisă libertatea fără respectul unor principii ,al unor norme la care se aderă conştient. A fi liber înseamnă că poţi să-ţi iei libertatea să faci ce vrei ,dar să fii conştient că nu e nici civic nici moral ca libertatea ta să împiedice să se manifeste libertatea celorlalţi.
Iată un fragment din compunerea unui elev de clasa a - IV-a:
Dan şi Eugen au întâlnit un bătrân căzut la marginea drumului. Se simţea rău. Cei doi băieţi au privit bătrânul, apoi s-au uitat unul la celălalt
- Ce facem? a zis Dan, grăbit.
Eugen s-a uitat la ceas ÅŸi a zis:
- Eu n-am ce face; în cinci minute trebuie să fiu acasă am promis!
Åži Eugen a plecat.
Dan a alergat spre gospodăria cea mai apropiată şi a cerut ajutor. Oamenii au dus bătrânul la spital. El a fost salvat. Acasă, Dan a explicat motivul întârzierii lui şi părinţii au apreciat fapta lui.
Dan şi Eugen puteau trece pe lângă bătrân fără să-i acorde ajutor. Din punct de vedere al moralei este o abatere şi este condamnată de toţi cei care îţi judecă faptele prin raportare la normele morale. Din punct de vedere civic nu pot fi condamnaţi nefiind instituţionalizată vreo reglementare în acest sens. Diferenţa este determinată de un element exterior ,deoarece actul rămâne condamnabil,un act pe care nici chiar cinismul nu-l poate admite. Se constată deci strânsa împletire a moralităţii cu civismul.
Iată şi alte exemple:
- a traversa pe ,,zebră’’ sau la semnalul verde al semaforului este un act civic,dar deocamdată nu şi moral;
- a nu respecta recomandările medicului pentru întreţinerea sănătăţii nu constituie un act lipsit de civism dacă boala nu e contagioasă.
dar:
- punctualitatea poate fi şi un act moral,fiind o expresie de respect între oameni.
- neinstruirea poate deveni un act imoral (un medic neinformat poate trata greÅŸit un bolnav).
Rezultă că deşi există unele deosebiri între moralitate şi civism,ele se întrepătrund în multe situaţii .Moralitatea şi civismul se pot educa şi suntem convinşi că fondul pe care se realizează deplin obiectivele educaţiei moral-civice ar trebui să fie cel moral.
Recomandări pentru colegi, pentru eficienţa şi succesul acţiunii educative:
1. Cunoaşteţi copilul, apropiaţi-vă cu afecţiune de el şi ajutaţi-l cu generozitate să crească sub ochii şi prin grija dumneavoastră.
2.Antrenaţi copiii în adoptarea deciziilor pentru probleme organizatorice,de disciplina internă,de îmbunătăţire a climatului de pace şi a vieţii cotidiene în colectivele şcolare!
3.Satisfaceţi necesitatea de mişcare a copilului prin:
a)stimularea participării active la efortul de învăţare,observare,experimentare,aplicare a cunoştinţelor în timpul lecţiilor şi mai ales prin activităţile în natură,la muzee,de petrecere a timpului lor liber!
b)organizarea jocului în timpul recreaţiilor,în vederea prevenirii şi eliminării violenţei şi agresivităţii!
4.Permiteţi copilului să exploreze universul din jur, să înfrunte riscul,fără a se pune în pericol. Adoptaţi soluţia optimă între interdicţie şi vigilenţă pentru educarea libertăţii şi a autonomiei,pentru asigurarea securităţii individuale şi colective.
5.Puneţi copiilor ’’probleme’’ şi testaţi capacitatea lor de susţinere, în calitate de parteneri în procesul de instruire şi educare!
6.Învăţaţi copiii nu numai să execute,ci şi să hotărască în diferite împrejurări.
7.Aplicaţi obiectiv şi raţional sistemul de recompense şi pedepse!
8.Colaboraţi cu familiile copiilor pentru evaluarea comportamentului şi pentru adoptarea celor mai potrivite decizii!
9.Educaţi capacitatea de autonomie a copiilor,şi stimulaţi–le încrederea în forţele proprii antrenaţi-le intelectul,afectivitatea şi voinţa lor de acţiune!
10.Oferiţi exemplu personal impecabil pentru copii,care vă imită şi vă păstrează amintirea în suflete, toată viaţa!
Recomandări pentru părinţi:
Experţi ai Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii consideră necesar ca ambii părinţi să aibă în vedere următoarele sfaturi pentru ca familia să fie‚’’ leagăn de iubire’’.
1.Să vă iubiţi copilul şi să vă apropiaţi de el,pentru a-l cunoaşte şi ajuta să crească!
2.Să-l protejaţi!
3.Să fiţi un bun exemplu pentru copil!
4.Să vă jucaţi cu copilul!
5.Să-l antrenaţi la lucru,alături de dumneavoastră!
6.Să lăsaţi copilul să dobândească singur experienţă de viaţă ,chiar dacă întâmpină greutăţi!
7.Să-l învăţaţi să fie ascultător şi să se adapteze în comunitate!
8.Să aşteptaţi de la copii numai aprecierile pe care le poate da,conform gradului de maturizare a propriei experienţe!
9.Să-i oferiţi copilului trăiri cu valoare de amintire!
Recomandăm câteva materiale pe care le-am folosit cu succes în educarea moral – civică a elevilor. În realizarea obiectivului urmărit ele prilejuiesc formule variate de organizare în funcţie de vârsta elevilor, de particularităţile de conţinut şi formă ale textelor, de inventivitatea cadrului didactic (compuneri), pornind de la texte literare date, concursuri, după – amieze ale poeziei, etc.
Texte literare cu conţinut etic
Deşi textele care se utilizează ca pretext sau ca suport pentru o temă educativă nu sunt analizate minuţios, ca în lecţiile de citire, prin tehnica lecturii explicative, învăţătorul va asista asupra anumitor momente ale subiectului, pentru a evidenţia ţinuta moral a unor personaje, trăsături ce se relevă cu deosebire în momentele de maximă încordare, în punctul culminant. Deznodământul naraţiunii este menit să creeze emoţii, satisfacţii pentru triumful binelui al adevărului. Învăţătorul va orienta discuţiile in aşa fel încât elevii să vadă în rezolvarea conflictului expresia spiritului de dreptate. Deznodământul poate fi imaginat şi în altă ipostază, sau poate fi completat cu o învăţătură, cu o maximă, sau cu un proverb care exprimă sinteza experienţei şi înţelepciunii populare. Se vor urmări înţelegerea şi justificarea comportamentului unor personaje, a profilului fizic şi moral al eroilor, care pot să devină exemple şi modele către care sa aspire copiii.
Exemple:
• „Peştişorul de aur†de Nichita Stănescu, Gheorghe Tomozei;
• „Fata babei şi fata moşneagului†de Ion Creangă;
• „Harababurici†de Mihai Stoian;
• „Unde-s mulţi, puterea creşte†de Otilia Cazimir;
• „Mărinimie†de Emil Gârleanu;
• „Doi fraÅ£i cuminÅ£iâ€, „Gândăcelul†şi „CăţeluÅŸul ÅŸchiop†de Emilia Farago;
• „Copiii din crâng†de K. Uşinski;
• „Funia de nisip†de George Bader;
• „Judecata ţapului†de Bucur Milescu;
• „Puiul de căprioară†de Virgil Carianopol.
FiÅŸa 1
1. Elena a adus azi o cutie cu bomboane pentru colegii ei. Este ziua ei de naÅŸtere.
2. Nu a deschis bine cutia că Alexandru şi Adrian s-au năpustit asupra ei, strigând bucuroşi.
3. Maria ia trei bomboane.
4. Elena îi atrage atenţia că alţi colegi vor rămâne netrataţi.
5. Morena, Filip ÅŸi RareÅŸ o felicită ÅŸi îi urează, „La mulÅ£i ani!â€.
6. Copiii îi cântă în cor „MulÅ£i ani trăiască!â€.
Sarcini:
a) Subliniază prenumele copiilor care ţi se pare că nu ştiu să se comporte civilizat.
b) Subliniază prenumele copiilor care ţi se pare că ştiu să se comporte civilizat.
c) Taie enunţul care exprimă ceea ce nu trebuie să faci:
• Să alegi bomboanele punând mâna pe mai multe;
• Să arunci hârtiile la coş;
• Să te ştergi la gură cu mâna;
• Să spui Simonei că trebuia să aducă mai multe bomboane;
• Să o feliciţi;
• Să iei mai multe bomboane, dacă nu ţi se oferă decât una.
FiÅŸa 2
Ce atitudine ai atunci când iţi dai seama că ai comis o greşeală?
• îţi recunoşti greşeala …
• accepţi pedeapsa …
• ascunzi greşeala …
• te gândeşti cum să te îndrepţi …
• nu accepţi pedeapsa …
• dai vina pe altcineva …
• amâni mărturisirea faptei până la un moment prielnic…
FiÅŸa 3
Imaginează-ţi ce se produce prin nepunctualitate, în cazul întârzierii:
• la şcoală;
• la gară;
• acasă, la întoarcerea de la şcoală;
• la o rudă, căreia i-ai anunţat ora vizitei;
• termenului de restituire a unei datorii;
FiÅŸa 4
Relatează pe scurt o întâmplare din viaţa ta, în care cineva drag te-a minţit. Arată cum ţi-ai dat seama de acest fapt, cum ai procedat ulterior.
FiÅŸa 5
Încercuieşte răspunsul potrivit:
• când cobori din tramvai:
1. pui biletul în buzunar;
2. îl arunci la coş;
3. îl arunci pe stradă;
• dacă vezi un copil aruncând biletul sau unele ambalaje şi hârtii pe stradă:
1. îi atragi politicos atenţia;
2. îl cerţi;
3. te prefaci că nu-l observi;
• când îţi vine să scuipi sau îţi curge nasul:
1. îţi scoţi batista şi o foloseşti;
2. foloseşti un şerveţel igienic şi-l arunci la coş;
3. scuipi pe stradă;
• când este aglomeraţie şi cetăţenii se îndreaptă spre locurile lor de muncă:
1. mergi cu bicicleta pe trotuar;
2. mergi cu patinele cu rotile pe trotuar;
3. mergi neatent izbind călătorii;
4. mergi atent, ţinând mereu dreapta.
• când întâlneşti persoane mature pe care le cunoşti
1. te prefaci că nu le observi;
2. le saluţi respectuos;
3. le priveÅŸti indiferent.
Proverbe :
• „Muntele nu are nevoie de munte, dar omul are nevoie de om.â€.
• „La casa aprinsă ÅŸi vecinul vrăjmaÅŸ aleargă să o stingăâ€.
• „Când îţi lipsesc mijloacele de a ajuta pe altul, răspunde-i cu vorba dulce, că mulÅ£umit se duceâ€.
• „Cine ajută curând ia îndoitâ€.
• „Omul cel mai fericit este acela care face fericiÅ£i pe cât mai mulÅ£i oameniâ€
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Prin acţiuni instructiv educative se dirijează şi formează elevul, participând la activităţile şcolii şi la activităţile familiei, activităţile comunităţii, iar comunitatea, şcoala sunt datoare să participe la activităţile elevului.
Situaţiile de instruire se fac prin activităţi practice (serbări, concursuri şcolare, vizite, etc.) în funcţie de obiective şi specificul disciplinei, particularităţi de vârstă, programe şcolare, m aterial didactic, spaţiu de instruire(clase, cabinete, biblioteci, etc.)
Relaţia şcoală – familie - comunitate prin activităţile moral civice urmăreşte:
1. voinţa de a acţiona democratic
2. raportarea la teoriile actuale europene
3. menţinerea echilibrului între cele trei
4. căutarea unei mai mari eficientizări
În strânsă legătură cu educaţia morală, educaţia civică (cetăţenească) dobândeşte în zilele noastre o importanţă din ce în ce mai mare. Stăpânirea de sine spiritul de abnegaţie înfrânarea egoismului, ajutorul reciproc, probitatea, punctualitatea ş.a., sunt atât virtuţi morale cât şi civice. Cu cât se acordă mai multe drepturi, cetăţenilor li se pretinde să devină mai conştienţi de îndatoririle lor. Din punct de vedere moral şi din punct de vedere civic nu poate nu poate fi admisă libertatea fără respectul unor principii ,al unor norme la care se aderă conştient. A fi liber înseamnă că poţi să-ţi iei libertatea să faci ce vrei ,dar să fii conştient că nu e nici civic nici moral ca libertatea ta să împiedice să se manifeste libertatea celorlalţi.
Iată un fragment din compunerea unui elev de clasa a - IV-a:
Dan şi Eugen au întâlnit un bătrân căzut la marginea drumului. Se simţea rău. Cei doi băieţi au privit bătrânul, apoi s-au uitat unul la celălalt
- Ce facem? a zis Dan, grăbit.
Eugen s-a uitat la ceas ÅŸi a zis:
- Eu n-am ce face; în cinci minute trebuie să fiu acasă am promis!
Åži Eugen a plecat.
Dan a alergat spre gospodăria cea mai apropiată şi a cerut ajutor. Oamenii au dus bătrânul la spital. El a fost salvat. Acasă, Dan a explicat motivul întârzierii lui şi părinţii au apreciat fapta lui.
Dan şi Eugen puteau trece pe lângă bătrân fără să-i acorde ajutor. Din punct de vedere al moralei este o abatere şi este condamnată de toţi cei care îţi judecă faptele prin raportare la normele morale. Din punct de vedere civic nu pot fi condamnaţi nefiind instituţionalizată vreo reglementare în acest sens. Diferenţa este determinată de un element exterior ,deoarece actul rămâne condamnabil,un act pe care nici chiar cinismul nu-l poate admite. Se constată deci strânsa împletire a moralităţii cu civismul.
Iată şi alte exemple:
- a traversa pe ,,zebră’’ sau la semnalul verde al semaforului este un act civic,dar deocamdată nu şi moral;
- a nu respecta recomandările medicului pentru întreţinerea sănătăţii nu constituie un act lipsit de civism dacă boala nu e contagioasă.
dar:
- punctualitatea poate fi şi un act moral,fiind o expresie de respect între oameni.
- neinstruirea poate deveni un act imoral (un medic neinformat poate trata greÅŸit un bolnav).
Rezultă că deşi există unele deosebiri între moralitate şi civism,ele se întrepătrund în multe situaţii .Moralitatea şi civismul se pot educa şi suntem convinşi că fondul pe care se realizează deplin obiectivele educaţiei moral-civice ar trebui să fie cel moral.
Recomandări pentru colegi, pentru eficienţa şi succesul acţiunii educative:
1. Cunoaşteţi copilul, apropiaţi-vă cu afecţiune de el şi ajutaţi-l cu generozitate să crească sub ochii şi prin grija dumneavoastră.
2.Antrenaţi copiii în adoptarea deciziilor pentru probleme organizatorice,de disciplina internă,de îmbunătăţire a climatului de pace şi a vieţii cotidiene în colectivele şcolare!
3.Satisfaceţi necesitatea de mişcare a copilului prin:
a)stimularea participării active la efortul de învăţare,observare,experimentare,aplicare a cunoştinţelor în timpul lecţiilor şi mai ales prin activităţile în natură,la muzee,de petrecere a timpului lor liber!
b)organizarea jocului în timpul recreaţiilor,în vederea prevenirii şi eliminării violenţei şi agresivităţii!
4.Permiteţi copilului să exploreze universul din jur, să înfrunte riscul,fără a se pune în pericol. Adoptaţi soluţia optimă între interdicţie şi vigilenţă pentru educarea libertăţii şi a autonomiei,pentru asigurarea securităţii individuale şi colective.
5.Puneţi copiilor ’’probleme’’ şi testaţi capacitatea lor de susţinere, în calitate de parteneri în procesul de instruire şi educare!
6.Învăţaţi copiii nu numai să execute,ci şi să hotărască în diferite împrejurări.
7.Aplicaţi obiectiv şi raţional sistemul de recompense şi pedepse!
8.Colaboraţi cu familiile copiilor pentru evaluarea comportamentului şi pentru adoptarea celor mai potrivite decizii!
9.Educaţi capacitatea de autonomie a copiilor,şi stimulaţi–le încrederea în forţele proprii antrenaţi-le intelectul,afectivitatea şi voinţa lor de acţiune!
10.Oferiţi exemplu personal impecabil pentru copii,care vă imită şi vă păstrează amintirea în suflete, toată viaţa!
Recomandări pentru părinţi:
Experţi ai Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii consideră necesar ca ambii părinţi să aibă în vedere următoarele sfaturi pentru ca familia să fie‚’’ leagăn de iubire’’.
1.Să vă iubiţi copilul şi să vă apropiaţi de el,pentru a-l cunoaşte şi ajuta să crească!
2.Să-l protejaţi!
3.Să fiţi un bun exemplu pentru copil!
4.Să vă jucaţi cu copilul!
5.Să-l antrenaţi la lucru,alături de dumneavoastră!
6.Să lăsaţi copilul să dobândească singur experienţă de viaţă ,chiar dacă întâmpină greutăţi!
7.Să-l învăţaţi să fie ascultător şi să se adapteze în comunitate!
8.Să aşteptaţi de la copii numai aprecierile pe care le poate da,conform gradului de maturizare a propriei experienţe!
9.Să-i oferiţi copilului trăiri cu valoare de amintire!
Recomandăm câteva materiale pe care le-am folosit cu succes în educarea moral – civică a elevilor. În realizarea obiectivului urmărit ele prilejuiesc formule variate de organizare în funcţie de vârsta elevilor, de particularităţile de conţinut şi formă ale textelor, de inventivitatea cadrului didactic (compuneri), pornind de la texte literare date, concursuri, după – amieze ale poeziei, etc.
Texte literare cu conţinut etic
Deşi textele care se utilizează ca pretext sau ca suport pentru o temă educativă nu sunt analizate minuţios, ca în lecţiile de citire, prin tehnica lecturii explicative, învăţătorul va asista asupra anumitor momente ale subiectului, pentru a evidenţia ţinuta moral a unor personaje, trăsături ce se relevă cu deosebire în momentele de maximă încordare, în punctul culminant. Deznodământul naraţiunii este menit să creeze emoţii, satisfacţii pentru triumful binelui al adevărului. Învăţătorul va orienta discuţiile in aşa fel încât elevii să vadă în rezolvarea conflictului expresia spiritului de dreptate. Deznodământul poate fi imaginat şi în altă ipostază, sau poate fi completat cu o învăţătură, cu o maximă, sau cu un proverb care exprimă sinteza experienţei şi înţelepciunii populare. Se vor urmări înţelegerea şi justificarea comportamentului unor personaje, a profilului fizic şi moral al eroilor, care pot să devină exemple şi modele către care sa aspire copiii.
Exemple:
• „Peştişorul de aur†de Nichita Stănescu, Gheorghe Tomozei;
• „Fata babei şi fata moşneagului†de Ion Creangă;
• „Harababurici†de Mihai Stoian;
• „Unde-s mulţi, puterea creşte†de Otilia Cazimir;
• „Mărinimie†de Emil Gârleanu;
• „Doi fraÅ£i cuminÅ£iâ€, „Gândăcelul†şi „CăţeluÅŸul ÅŸchiop†de Emilia Farago;
• „Copiii din crâng†de K. Uşinski;
• „Funia de nisip†de George Bader;
• „Judecata ţapului†de Bucur Milescu;
• „Puiul de căprioară†de Virgil Carianopol.
FiÅŸa 1
1. Elena a adus azi o cutie cu bomboane pentru colegii ei. Este ziua ei de naÅŸtere.
2. Nu a deschis bine cutia că Alexandru şi Adrian s-au năpustit asupra ei, strigând bucuroşi.
3. Maria ia trei bomboane.
4. Elena îi atrage atenţia că alţi colegi vor rămâne netrataţi.
5. Morena, Filip ÅŸi RareÅŸ o felicită ÅŸi îi urează, „La mulÅ£i ani!â€.
6. Copiii îi cântă în cor „MulÅ£i ani trăiască!â€.
Sarcini:
a) Subliniază prenumele copiilor care ţi se pare că nu ştiu să se comporte civilizat.
b) Subliniază prenumele copiilor care ţi se pare că ştiu să se comporte civilizat.
c) Taie enunţul care exprimă ceea ce nu trebuie să faci:
• Să alegi bomboanele punând mâna pe mai multe;
• Să arunci hârtiile la coş;
• Să te ştergi la gură cu mâna;
• Să spui Simonei că trebuia să aducă mai multe bomboane;
• Să o feliciţi;
• Să iei mai multe bomboane, dacă nu ţi se oferă decât una.
FiÅŸa 2
Ce atitudine ai atunci când iţi dai seama că ai comis o greşeală?
• îţi recunoşti greşeala …
• accepţi pedeapsa …
• ascunzi greşeala …
• te gândeşti cum să te îndrepţi …
• nu accepţi pedeapsa …
• dai vina pe altcineva …
• amâni mărturisirea faptei până la un moment prielnic…
FiÅŸa 3
Imaginează-ţi ce se produce prin nepunctualitate, în cazul întârzierii:
• la şcoală;
• la gară;
• acasă, la întoarcerea de la şcoală;
• la o rudă, căreia i-ai anunţat ora vizitei;
• termenului de restituire a unei datorii;
FiÅŸa 4
Relatează pe scurt o întâmplare din viaţa ta, în care cineva drag te-a minţit. Arată cum ţi-ai dat seama de acest fapt, cum ai procedat ulterior.
FiÅŸa 5
Încercuieşte răspunsul potrivit:
• când cobori din tramvai:
1. pui biletul în buzunar;
2. îl arunci la coş;
3. îl arunci pe stradă;
• dacă vezi un copil aruncând biletul sau unele ambalaje şi hârtii pe stradă:
1. îi atragi politicos atenţia;
2. îl cerţi;
3. te prefaci că nu-l observi;
• când îţi vine să scuipi sau îţi curge nasul:
1. îţi scoţi batista şi o foloseşti;
2. foloseşti un şerveţel igienic şi-l arunci la coş;
3. scuipi pe stradă;
• când este aglomeraţie şi cetăţenii se îndreaptă spre locurile lor de muncă:
1. mergi cu bicicleta pe trotuar;
2. mergi cu patinele cu rotile pe trotuar;
3. mergi neatent izbind călătorii;
4. mergi atent, ţinând mereu dreapta.
• când întâlneşti persoane mature pe care le cunoşti
1. te prefaci că nu le observi;
2. le saluţi respectuos;
3. le priveÅŸti indiferent.
Proverbe :
• „Muntele nu are nevoie de munte, dar omul are nevoie de om.â€.
• „La casa aprinsă ÅŸi vecinul vrăjmaÅŸ aleargă să o stingăâ€.
• „Când îţi lipsesc mijloacele de a ajuta pe altul, răspunde-i cu vorba dulce, că mulÅ£umit se duceâ€.
• „Cine ajută curând ia îndoitâ€.
• „Omul cel mai fericit este acela care face fericiÅ£i pe cât mai mulÅ£i oameniâ€
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: scoala, comunitate, efect, autoeducare, societate |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 31 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :