FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 806
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Cand comunicam trebuie sa fim relevanti si inteligibili

Tag-uri Populare


relatii   social   interactiune   individ   geografie   relief   natura   ape   minerale   timp   distractie   plimbare   relaxare   vacanta   dragoste   educatie   romania   soare   casa   muzeu   plante   literatura   vedete   religie   vise   copii   pasiune   societate   pamant   amabilitate   ghiveci   eleganta   evolutie   madonna   familie   copilarie  

All Tags

Famous Forum

 

Cand comunicam trebuie sa fim relevanti si inteligibili

 Q:   Intreaba despre Cand comunicam trebuie sa fim relevanti si inteligibili       
Relevanta mesajului se referă la ceea ce conumicarea trebuie să evidenţieze efectiv, să arate concret ce s-a schimbat, cum se prezintă lucrările în momentul respectiv, să răspundă la întrebările puse de receptor la problemele pe care trebuie să le rezolve.

Mesajul trebuie să scoată în evidenţă ceea ce este nou altfel decât până în momentul respectiv. în caz contrar, există pericolul ca elementul nou să treacă neobservat, mai ales când destinatarul este stresat ori nu este familiarizat cu problema în cauză. Destinatarul mesajului trebuie ajutat să discrimineze deosebirile faţă de ceea ce şi-a încetat valabilitatea.

Mesajele, îndeosebi cele care declanşează acţiuni, sunt ut ile numai dacă întrunesc cerinţa de a fi complete, dacă furnizează executantului toate datele de care el are efectiv nevoie pentru ca, în situaţia creată, să se poată conforma concepţiei eşalonului superior.

Orice mesaj este util numai dacă este si oportun, cu alte cuvinte dacă cel căruia îi este adresat nu poate primi la timp spre a se conforma cerinţelor ce decurg din conţinut. Oportunitatea se obţine prin conceperea, semnarea, expedierea şi înmânarea la timp a mesajelor scrise (documentelor) astfel încât destinatarul să aibă timpul necesar nu doar de cunoaştere a conţinutului ci şi de a pregăti şi efectua acţiunea ce se impune.

Caracterul inteligibil al mesajelor decurge, de asemenea, din nevoia de informare corectă dar şi din necesitatea existenţei unui limbaj comun, bine cunoscut între emiţător şi receptor. în acest scop, se va urmări ca, pe lângă alte condiţii, forma şi conţinutul comunicării să răspundă capacităţii de înţelegere a destinatarului, bagajului său de cunoştinţe, experienţei pe care o deţine. încă o dată se evidenţiază în acest context importanţa limbajului specific pentru cei care comunică şi a limbajului regulamentar pentru militari.

Sobrietatea mesajelor, se referă la evitarea exceselor de orice fel pe parcursul comunicării. Sobrietatea ca cerinţă, are un spectru larg de cuprindere, de la folosirea unui limbaj accesibil, direct, neînflorit, lipsit de vulgarităţi sau obscenităţi, la gestica şi mimica controlată, la atmosfera de seriozitate a manierei de comunicare. Contravin ideii de sobrietate manifestările de nervozitate, agitaţia, precipitarea, pierderea stătânirii de sine a lucidităţii, nerăbdarea, glumele deplasate, entuziasmul exagerat, remarcile răutăcioase, dispreţiutoare, jignirile, criticarea sub orice formă a eşaloanelor superioare ori a ajutoarelor care au furnizat datele pe care se bazează mesajul etc.

Adresabilitatea mesajului, are în vedere ca informaţiile conţinute de comunicare, să parvină doar celor care au nevoie de ele şi sunt îndreptăţiţi să le cunoască.
Prin urmare, numai conferind asemenea atribute masajului, în genere oricărui act de comunicare, se poate asigura eficienţa necesară procesului de relaţionare umană şi îndeosebi a celor de conducere militară.


Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii



Categorie: Diverse  - ( Diverse - Archiva)

Data Adaugarii: 16 October '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :