Statistics:
Visits: 866 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Cand comunicam trebuie sa fim relevanti si inteligibili
Q: | Intreaba despre Cand comunicam trebuie sa fim relevanti si inteligibili |
Relevanta mesajului se referă la ceea ce conumicarea trebuie să evidenţieze efectiv, să arate concret ce s-a schimbat, cum se prezintă lucrările în momentul respectiv, să răspundă la întrebările puse de receptor la problemele pe care trebuie să le rezolve.
Mesajul trebuie să scoată în evidenţă ceea ce este nou altfel decât până în momentul respectiv. în caz contrar, există pericolul ca elementul nou să treacă neobservat, mai ales când destinatarul este stresat ori nu este familiarizat cu problema în cauză. Destinatarul mesajului trebuie ajutat să discrimineze deosebirile faţă de ceea ce şi-a încetat valabilitatea.
Mesajele, îndeosebi cele care declanşează acţiuni, sunt ut ile numai dacă întrunesc cerinţa de a fi complete, dacă furnizează executantului toate datele de care el are efectiv nevoie pentru ca, în situaţia creată, să se poată conforma concepţiei eşalonului superior.
Orice mesaj este util numai dacă este si oportun, cu alte cuvinte dacă cel căruia îi este adresat nu poate primi la timp spre a se conforma cerinţelor ce decurg din conţinut. Oportunitatea se obţine prin conceperea, semnarea, expedierea şi înmânarea la timp a mesajelor scrise (documentelor) astfel încât destinatarul să aibă timpul necesar nu doar de cunoaştere a conţinutului ci şi de a pregăti şi efectua acţiunea ce se impune.
Caracterul inteligibil al mesajelor decurge, de asemenea, din nevoia de informare corectă dar şi din necesitatea existenţei unui limbaj comun, bine cunoscut între emiţător şi receptor. în acest scop, se va urmări ca, pe lângă alte condiţii, forma şi conţinutul comunicării să răspundă capacităţii de înţelegere a destinatarului, bagajului său de cunoştinţe, experienţei pe care o deţine. încă o dată se evidenţiază în acest context importanţa limbajului specific pentru cei care comunică şi a limbajului regulamentar pentru militari.
Sobrietatea mesajelor, se referă la evitarea exceselor de orice fel pe parcursul comunicării. Sobrietatea ca cerinţă, are un spectru larg de cuprindere, de la folosirea unui limbaj accesibil, direct, neînflorit, lipsit de vulgarităţi sau obscenităţi, la gestica şi mimica controlată, la atmosfera de seriozitate a manierei de comunicare. Contravin ideii de sobrietate manifestările de nervozitate, agitaţia, precipitarea, pierderea stătânirii de sine a lucidităţii, nerăbdarea, glumele deplasate, entuziasmul exagerat, remarcile răutăcioase, dispreţiutoare, jignirile, criticarea sub orice formă a eşaloanelor superioare ori a ajutoarelor care au furnizat datele pe care se bazează mesajul etc.
Adresabilitatea mesajului, are în vedere ca informaţiile conţinute de comunicare, să parvină doar celor care au nevoie de ele şi sunt îndreptăţiţi să le cunoască.
Prin urmare, numai conferind asemenea atribute masajului, în genere oricărui act de comunicare, se poate asigura eficienţa necesară procesului de relaţionare umană şi îndeosebi a celor de conducere militară.
Mesajul trebuie să scoată în evidenţă ceea ce este nou altfel decât până în momentul respectiv. în caz contrar, există pericolul ca elementul nou să treacă neobservat, mai ales când destinatarul este stresat ori nu este familiarizat cu problema în cauză. Destinatarul mesajului trebuie ajutat să discrimineze deosebirile faţă de ceea ce şi-a încetat valabilitatea.
Mesajele, îndeosebi cele care declanşează acţiuni, sunt ut ile numai dacă întrunesc cerinţa de a fi complete, dacă furnizează executantului toate datele de care el are efectiv nevoie pentru ca, în situaţia creată, să se poată conforma concepţiei eşalonului superior.
Orice mesaj este util numai dacă este si oportun, cu alte cuvinte dacă cel căruia îi este adresat nu poate primi la timp spre a se conforma cerinţelor ce decurg din conţinut. Oportunitatea se obţine prin conceperea, semnarea, expedierea şi înmânarea la timp a mesajelor scrise (documentelor) astfel încât destinatarul să aibă timpul necesar nu doar de cunoaştere a conţinutului ci şi de a pregăti şi efectua acţiunea ce se impune.
Caracterul inteligibil al mesajelor decurge, de asemenea, din nevoia de informare corectă dar şi din necesitatea existenţei unui limbaj comun, bine cunoscut între emiţător şi receptor. în acest scop, se va urmări ca, pe lângă alte condiţii, forma şi conţinutul comunicării să răspundă capacităţii de înţelegere a destinatarului, bagajului său de cunoştinţe, experienţei pe care o deţine. încă o dată se evidenţiază în acest context importanţa limbajului specific pentru cei care comunică şi a limbajului regulamentar pentru militari.
Sobrietatea mesajelor, se referă la evitarea exceselor de orice fel pe parcursul comunicării. Sobrietatea ca cerinţă, are un spectru larg de cuprindere, de la folosirea unui limbaj accesibil, direct, neînflorit, lipsit de vulgarităţi sau obscenităţi, la gestica şi mimica controlată, la atmosfera de seriozitate a manierei de comunicare. Contravin ideii de sobrietate manifestările de nervozitate, agitaţia, precipitarea, pierderea stătânirii de sine a lucidităţii, nerăbdarea, glumele deplasate, entuziasmul exagerat, remarcile răutăcioase, dispreţiutoare, jignirile, criticarea sub orice formă a eşaloanelor superioare ori a ajutoarelor care au furnizat datele pe care se bazează mesajul etc.
Adresabilitatea mesajului, are în vedere ca informaţiile conţinute de comunicare, să parvină doar celor care au nevoie de ele şi sunt îndreptăţiţi să le cunoască.
Prin urmare, numai conferind asemenea atribute masajului, în genere oricărui act de comunicare, se poate asigura eficienţa necesară procesului de relaţionare umană şi îndeosebi a celor de conducere militară.
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 16 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :