Statistics:
Visits: 1,217 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
Q: | Intreaba despre Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem |
Orice act de comunicare, are cel puţin două tipuri de auditoriu: unul aflat la sfârşitul emiterii şi altul aflat la sfârşitul recepţiei comunicării. De cele mai multe ori în conducere, se vorbeşte pentru organizaţie, pentru un compartiment funcţional. Atunci când se vorbeşte în calitate de stat majorist, de comandant, de şef militar pentru structurile subordonate, trebuie realizată concordanţa dintre conţinutul comunicării şi obiectivele structurilor organizaţionale în cauză. Analizând auditoriul pe timpul pregătirii comunicării, se cer răspunsuri la întrebări cum sunt:
-Ce se promite organizaţiei (şefului) prin comunicare?
-Ceea ce se afirmă este în consens cu filosofia curentă?
-Este deranjat cineva de ceea ce s-a scris ori s-a spus?
-Cine trebuie să coordoneze aceasta?
-Structura organizaţională mai are şi alte obiective care pot fi introduse cu abilitate
In cadrul acestei comunicări, deşi ele nu pot avea un efect imediat în cadrul acţiunii?
Se pot obţine răspunsurile la aceste probleme generale punând o serie de întrebări specifice despre cel care prezintă (realizează) comunicarea, astfel:
-Care îi sunt punctele de vedere asupra problemei?
-Care îi este stilul (rezervat? umorist? subtil? candid? înşelător? îşi asumă riscul?)
-Cum scrie sau vorbeÅŸte persoana?
-Vor fi analizate scrierile vechi, verificate, rapoartele vechi întocmite de persoana în cauză.
-Când se analizează auditoriul, poate apare o nouă serie de întrebări:
-Cum este de aşteptat să reacţioneze acesta (auditoriul) la această comunicare?
-Cu ce auditoriu avem de-a face: receptiv, cald, ostil?
-Cât de mult este deja familiarizat cu subiectul?
-Ce fundamente educaţionale şi ce experienţă profesională are?
-Ce ton ar fi mai nimerit? Cald? Sobru?
-Mesajul se adresează unui căpitan ori unui sergent ? Ce informaţii ar fi necesare pentru a se putea înlesni comunicarea cu respectivul?
Răspunsurile la acest gen de întrebări sunt greu de dat. Maeştrii în arta comunicării abordează analiza auditoriului cu ceea ce se numeşte "interes".
Privind problema din toate punctele de vedere şi luând în considerare toate resursele de inteligenţă, ei realizează că, a omite sau a judeca greşit ceva, ar putea afecta reuşita lor în acţiunile ce vor urma.
Pentru fiecare lider militar (comandant), constituie o cerinţă mai mult decât necesară dezvoltarea priceperii profesionale de a îndeplini acele cerinţe ale comunicării care pun probleme.
Problema exigenţei faţă de sine şi faţă de ceilalţi în comunicare, reprezintă una din condiţiile de bază ale unei comunicări eficiente. Un individ care comunică şi care este bine dotat din punctul de vedere mental, poate să îşi dezvolte un "al şaselea simţ" în ceea ce priveşte excluderea acelor capcane în comunicare, care umbresc transmiterea mesajului.
-Ce se promite organizaţiei (şefului) prin comunicare?
-Ceea ce se afirmă este în consens cu filosofia curentă?
-Este deranjat cineva de ceea ce s-a scris ori s-a spus?
-Cine trebuie să coordoneze aceasta?
-Structura organizaţională mai are şi alte obiective care pot fi introduse cu abilitate
In cadrul acestei comunicări, deşi ele nu pot avea un efect imediat în cadrul acţiunii?
Se pot obţine răspunsurile la aceste probleme generale punând o serie de întrebări specifice despre cel care prezintă (realizează) comunicarea, astfel:
-Care îi sunt punctele de vedere asupra problemei?
-Care îi este stilul (rezervat? umorist? subtil? candid? înşelător? îşi asumă riscul?)
-Cum scrie sau vorbeÅŸte persoana?
-Vor fi analizate scrierile vechi, verificate, rapoartele vechi întocmite de persoana în cauză.
-Când se analizează auditoriul, poate apare o nouă serie de întrebări:
-Cum este de aşteptat să reacţioneze acesta (auditoriul) la această comunicare?
-Cu ce auditoriu avem de-a face: receptiv, cald, ostil?
-Cât de mult este deja familiarizat cu subiectul?
-Ce fundamente educaţionale şi ce experienţă profesională are?
-Ce ton ar fi mai nimerit? Cald? Sobru?
-Mesajul se adresează unui căpitan ori unui sergent ? Ce informaţii ar fi necesare pentru a se putea înlesni comunicarea cu respectivul?
Răspunsurile la acest gen de întrebări sunt greu de dat. Maeştrii în arta comunicării abordează analiza auditoriului cu ceea ce se numeşte "interes".
Privind problema din toate punctele de vedere şi luând în considerare toate resursele de inteligenţă, ei realizează că, a omite sau a judeca greşit ceva, ar putea afecta reuşita lor în acţiunile ce vor urma.
Pentru fiecare lider militar (comandant), constituie o cerinţă mai mult decât necesară dezvoltarea priceperii profesionale de a îndeplini acele cerinţe ale comunicării care pun probleme.
Problema exigenţei faţă de sine şi faţă de ceilalţi în comunicare, reprezintă una din condiţiile de bază ale unei comunicări eficiente. Un individ care comunică şi care este bine dotat din punctul de vedere mental, poate să îşi dezvolte un "al şaselea simţ" în ceea ce priveşte excluderea acelor capcane în comunicare, care umbresc transmiterea mesajului.
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 16 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :