FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 378
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Corelatia dintre mesaj si comunicare

Tag-uri Populare


relatii   individ   social   interactiune   geografie   relief   natura   ape   minerale   timp   distractie   relaxare   vacanta   plimbare   dragoste   educatie   romania   soare   casa   muzeu   plante   literatura   pasiune   vise   copii   vedete   religie   eleganta   ghiveci   amabilitate   societate   pamant   evolutie   copilarie   madonna   familie  

All Tags

Famous Forum

 

Corelatia dintre mesaj si comunicare

 Q:   Intreaba despre Corelatia dintre mesaj si comunicare       
În limbajul curent,se pare că există o sinonimie între mesaj şi comunicare, dar în termeni riguroşi comunicarea reprezintă procesul, acţiunea prin care mesajele ce conţin informaţii circulă între emiţătorul şi receptorul uman , în timp ce, în sens informaţional prin mesaj (ştire, veste, comunicare) se înţelege elementul material verbal sau vizual prin care ansamblul de informaţii se transmit de la emiţător la receptor, descendent ori ascendent, oblic ori pe orizontală, în cadrul unei structuri de un anumit tip. Există situaţii în care funcţionalitatea comunicării este afectată îndeosebi ca urmare a calităţii slabe a mesajului, a incoerenţei acestuia.

Nereceptarea corectă a mesajului poate avea multiple cauze, dintre care pot fi evidenţiate: lipsa de autoritate profesională ori morală a emiţătorului, exprimarea confuză ori incoerentă, limbaj greu accesibil, redundanţa exagerată, argumentaţia inadecvată ş.a. în toate situaţiile este vorba de calitatea mesajului care se reflectă în mod serios asupra eficienţei actului de comunicare. Ca urmare a însemnătăţii deosebite a mesajului pentru comunicare, se impune ca acesta să îndeplinească, indiferent de conţinut, o serie de cerinţe astfel: necesitatea, concizia, claritatea, precizia, concreteţea, relevanţa, integralitatea, oportunitatea, inteligibilitatea, sobrietatea, realismul, adresabilitatea expresă.

Relativ, la caracterul necesar, justificat al mesajelor, merită reţinut că, atât emiţătorul cât şi receptorul nu vor comunica doar pentru a se afla în treabă, consumând inutil timpul şi energia lor, blocând canalele de legătură, cu mesaje ce nu au importanţă şi utilitate. Tot ce se concepe şi se expediază trebuie să răspundă unor necesităţi legate de buna funcţionare a sistemului, a binonimului E-R , de organizarea, conducerea şi desfăşurarea corespunzătoare a tuturor activităţilor. Totul trebuie subordonat unor nevoi umane, de ordin profesional precum şi de confesiune, de comunicare pur şi simplu, de împărtăşire şi trăire în comun a unor bucurii, satisfacţii sau necazuri. Omul modern , ca fiinţă socială, comunică mult, extrem de mult, este un homo comunicabilis . căci fără această necesitate şi calitate a sa, nu ar putea fi definită cea mai umană componentă a existenţei, sociabilitatea.


Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii



Categorie: Diverse  - ( Diverse - Archiva)

Data Adaugarii: 16 October '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :