FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,326
Votes: 1
Fame Riser
          
Fame Rank
8
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Cetatenia Europeana - un cadru de viata extins

Tag-uri Populare


educatie   scoala   familie   educare   societate   copii   integrare   democratie   elevi   gradinita   rromi   profesori   invatamant   incluziune   parinti   comportament   egalitate   prescolari   educatoare   nevoi speciale   discriminare   dezvoltare   comunitate   dizabilitati   moral-civica   minoritati   tigani   drepturi   formare   marginalizare   copii cu ces   personalitate   cultura   violenta   libertate   deficiente  

All Tags

Famous Forum

 

Cetatenia Europeana - un cadru de viata extins

 Q:   Intreaba despre Cetatenia Europeana - un cadru de viata extins       
Cetatenia Europeana - un cadru de viata extins Gradinita este locul unde copiii exersează pentru început comunicarea interpersonală , socializarea şi nu în ultimul rând independenţa de care pot da dovadă la vârste fragede. Venind din sânul familiei preşcolarii de 3-6/7 ani , vor
folosi în cadrul activităţilor desfăşurate experienţa de viaţă acumulată. Asupra acestei experienţe de viaţă acţionează în mod direct atât modul de viaţă , cât şi societatea contemporană.

Procesul de extindere a Uniunii Europene aduce noi provocări educaţiei pentru cetăţenie, în perspectiva dezvoltării şi asumării unei “noi identităţi-
Cetăţenia democratcă. În procesul de construire a unei societăţi democ ratice, educaţia pentru cetăţenia democratică are un rol deosebit de important, pentru a dezvolta o cultură a drepturilor omului, a principiilor democraţiei şi a responsabilităţilor şi participării cetăţenilor.

Viitorii cetăţeni ai unei Europe unite se vor deosebi de alte generaţiile , motiv pentru care finalitatea actuli învăţării va fi oarecum diferit: un cetăţean capabil să se adapteze cu uşurinţă noului , tolerant , iubitor de oameni , natură pragmatic şi capabil să convieţuiască în bune condiţii alături de alte personae care nu îi semănă intru-totul (religie, rasă, cultură etc.). Cetăţenia înseamnă în acelaşi timp un statut şi un rol. Ca statut juridic şi politic, cetăţenia reprezintă ansamblul de drepturi şi libertăţi pe care statul le acordă cetăţenilor săi, un echilibru între drepturi şi îndatoriri, un contract civic între stat şi individ - ca subiect al dreptului, norme legale care definesc apartenenţa la un organism politic, loialitatea cetăţeanului faţă de statul care îl protejează şi îi acordă drepturi civice, asigurarea accesului la viaţa publică şi participarea civică. Perspective istorice ale cetăţeniei- acesta este modelul de adult pe care trebuie să-l formeze şcoala românească.Cetăţenia Uniunii Europene oferă drepturi cetăţenilor statelor membre şi consolidează protecţia intereselor acestora.

Învăţământul preşcolar familiarizează preşcolarii cu relaţiile sociale ce se stabilesc între adulţi ştiut fiind faptul că la vârsta de 3- 6/7 ani copiii dobândesc cunoştinţe şi îşî formează deprinderi prin imitarea adulţilor (relaţiile interpersonale)-utilizată în jocurile lor – jocuri libere creative sau jocuri dirijate. Educatoarea în colaborare directă cu părinţii şi înconcordanţă cu specificul vârstei dirijează activitatea preşcolarilor.

Activităţile liber creative permit preşcolarilor să aducă în jocurile lor realitatea , mediul de viaţă. Prin implicarea educatoarei în jocurile copiilor aceasta îi poate pune în faţas unei situaţii problemă (joc de rol “În vacanţă”- problematizarea : copilul de lângă camera ta este de culoare, cum reacţionezi).
Tot în cadrul activităţilor liber creative desfăşurate le alegerea copiilor , preşcolarii îşi exersează toleranţa , înţelegerea , comunicarea şi alte trăsături de caracter necesare unui viitor cetăţean democratic.

În cadrul activităţilor frontale, prin temele propuse, copiii dobândesc, tot prin intermediul jocului , cunoştinţe despre normele de comportament civilizat, existenţa unor alte culturi, popoare etc:

- educatia limbajului (poveÅŸti , poezii, creare de poveÅŸti)
- educatie pentru societate (discuţii, jocuri de rol, cântece: Prietenii mei, Natura, Animalele, Aşa da, aşa nu!)
- activitate artisteco plastică, activitate practică : desene ,picturi, colaje, modelaj etc.
- educatie fizică : jocuri sportive, dansuri specifice anumitor zone culturale

Democratia participativa în sistemul de învatamântul peşcolar presupune implicarea celor instruiţi în alegere temelor propuse de educatoare, prin participare directa (discutii de grup) sau indirect, prin discuţii cu părerea părinţilor preşcolarilor.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com


Tag-uri: educatie, gradinita, cetatenie, europeni, uniunea europeana, educatoare, copii, democratie, invatamant



Categorie: Educatie  - ( Educatie - Archiva)

Data Adaugarii: 29 November '07


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :