Statistics:
Visits: 1,397 Votes: 1 Fame Riser |
Fame Rank
8
Fame Riser
|
|||||||||||
Cetatenia Europeana - un cadru de viata extins
Q: | Intreaba despre Cetatenia Europeana - un cadru de viata extins |
Gradinita este locul unde copiii exersează pentru început comunicarea interpersonală , socializarea şi nu în ultimul rând independenţa de care pot da dovadă la vârste fragede. Venind din sânul familiei preşcolarii de 3-6/7 ani , vor
folosi în cadrul activităţilor desfăşurate experienţa de viaţă acumulată. Asupra acestei experienţe de viaţă acţionează în mod direct atât modul de viaţă , cât şi societatea contemporană.
Procesul de extindere a Uniunii Europene aduce noi provocări educaţiei pentru cetăţenie, în perspectiva dezvoltării şi asumării unei “noi identităţi-
Cetăţenia democratcă. În procesul de construire a unei societăţi democ ratice, educaţia pentru cetăţenia democratică are un rol deosebit de important, pentru a dezvolta o cultură a drepturilor omului, a principiilor democraţiei şi a responsabilităţilor şi participării cetăţenilor.
Viitorii cetăţeni ai unei Europe unite se vor deosebi de alte generaţiile , motiv pentru care finalitatea actuli învăţării va fi oarecum diferit: un cetăţean capabil să se adapteze cu uşurinţă noului , tolerant , iubitor de oameni , natură pragmatic şi capabil să convieţuiască în bune condiţii alături de alte personae care nu îi semănă intru-totul (religie, rasă, cultură etc.). Cetăţenia înseamnă în acelaşi timp un statut şi un rol. Ca statut juridic şi politic, cetăţenia reprezintă ansamblul de drepturi şi libertăţi pe care statul le acordă cetăţenilor săi, un echilibru între drepturi şi îndatoriri, un contract civic între stat şi individ - ca subiect al dreptului, norme legale care definesc apartenenţa la un organism politic, loialitatea cetăţeanului faţă de statul care îl protejează şi îi acordă drepturi civice, asigurarea accesului la viaţa publică şi participarea civică. Perspective istorice ale cetăţeniei- acesta este modelul de adult pe care trebuie să-l formeze şcoala românească.Cetăţenia Uniunii Europene oferă drepturi cetăţenilor statelor membre şi consolidează protecţia intereselor acestora.
Învăţământul preşcolar familiarizează preşcolarii cu relaţiile sociale ce se stabilesc între adulţi ştiut fiind faptul că la vârsta de 3- 6/7 ani copiii dobândesc cunoştinţe şi îşî formează deprinderi prin imitarea adulţilor (relaţiile interpersonale)-utilizată în jocurile lor – jocuri libere creative sau jocuri dirijate. Educatoarea în colaborare directă cu părinţii şi înconcordanţă cu specificul vârstei dirijează activitatea preşcolarilor.
Activităţile liber creative permit preÅŸcolarilor să aducă în jocurile lor realitatea , mediul de viaţă. Prin implicarea educatoarei în jocurile copiilor aceasta îi poate pune în faÅ£as unei situaÅ£ii problemă (joc de rol “În vacanţăâ€- problematizarea : copilul de lângă camera ta este de culoare, cum reacÅ£ionezi).
Tot în cadrul activităţilor liber creative desfăşurate le alegerea copiilor , preşcolarii îşi exersează toleranţa , înţelegerea , comunicarea şi alte trăsături de caracter necesare unui viitor cetăţean democratic.
În cadrul activităţilor frontale, prin temele propuse, copiii dobândesc, tot prin intermediul jocului , cunoştinţe despre normele de comportament civilizat, existenţa unor alte culturi, popoare etc:
- educatia limbajului (poveÅŸti , poezii, creare de poveÅŸti)
- educatie pentru societate (discuţii, jocuri de rol, cântece: Prietenii mei, Natura, Animalele, Aşa da, aşa nu!)
- activitate artisteco plastică, activitate practică : desene ,picturi, colaje, modelaj etc.
- educatie fizică : jocuri sportive, dansuri specifice anumitor zone culturale
Democratia participativa în sistemul de învatamântul peşcolar presupune implicarea celor instruiţi în alegere temelor propuse de educatoare, prin participare directa (discutii de grup) sau indirect, prin discuţii cu părerea părinţilor preşcolarilor.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
folosi în cadrul activităţilor desfăşurate experienţa de viaţă acumulată. Asupra acestei experienţe de viaţă acţionează în mod direct atât modul de viaţă , cât şi societatea contemporană.
Procesul de extindere a Uniunii Europene aduce noi provocări educaţiei pentru cetăţenie, în perspectiva dezvoltării şi asumării unei “noi identităţi-
Cetăţenia democratcă. În procesul de construire a unei societăţi democ ratice, educaţia pentru cetăţenia democratică are un rol deosebit de important, pentru a dezvolta o cultură a drepturilor omului, a principiilor democraţiei şi a responsabilităţilor şi participării cetăţenilor.
Viitorii cetăţeni ai unei Europe unite se vor deosebi de alte generaţiile , motiv pentru care finalitatea actuli învăţării va fi oarecum diferit: un cetăţean capabil să se adapteze cu uşurinţă noului , tolerant , iubitor de oameni , natură pragmatic şi capabil să convieţuiască în bune condiţii alături de alte personae care nu îi semănă intru-totul (religie, rasă, cultură etc.). Cetăţenia înseamnă în acelaşi timp un statut şi un rol. Ca statut juridic şi politic, cetăţenia reprezintă ansamblul de drepturi şi libertăţi pe care statul le acordă cetăţenilor săi, un echilibru între drepturi şi îndatoriri, un contract civic între stat şi individ - ca subiect al dreptului, norme legale care definesc apartenenţa la un organism politic, loialitatea cetăţeanului faţă de statul care îl protejează şi îi acordă drepturi civice, asigurarea accesului la viaţa publică şi participarea civică. Perspective istorice ale cetăţeniei- acesta este modelul de adult pe care trebuie să-l formeze şcoala românească.Cetăţenia Uniunii Europene oferă drepturi cetăţenilor statelor membre şi consolidează protecţia intereselor acestora.
Învăţământul preşcolar familiarizează preşcolarii cu relaţiile sociale ce se stabilesc între adulţi ştiut fiind faptul că la vârsta de 3- 6/7 ani copiii dobândesc cunoştinţe şi îşî formează deprinderi prin imitarea adulţilor (relaţiile interpersonale)-utilizată în jocurile lor – jocuri libere creative sau jocuri dirijate. Educatoarea în colaborare directă cu părinţii şi înconcordanţă cu specificul vârstei dirijează activitatea preşcolarilor.
Activităţile liber creative permit preÅŸcolarilor să aducă în jocurile lor realitatea , mediul de viaţă. Prin implicarea educatoarei în jocurile copiilor aceasta îi poate pune în faÅ£as unei situaÅ£ii problemă (joc de rol “În vacanţăâ€- problematizarea : copilul de lângă camera ta este de culoare, cum reacÅ£ionezi).
Tot în cadrul activităţilor liber creative desfăşurate le alegerea copiilor , preşcolarii îşi exersează toleranţa , înţelegerea , comunicarea şi alte trăsături de caracter necesare unui viitor cetăţean democratic.
În cadrul activităţilor frontale, prin temele propuse, copiii dobândesc, tot prin intermediul jocului , cunoştinţe despre normele de comportament civilizat, existenţa unor alte culturi, popoare etc:
- educatia limbajului (poveÅŸti , poezii, creare de poveÅŸti)
- educatie pentru societate (discuţii, jocuri de rol, cântece: Prietenii mei, Natura, Animalele, Aşa da, aşa nu!)
- activitate artisteco plastică, activitate practică : desene ,picturi, colaje, modelaj etc.
- educatie fizică : jocuri sportive, dansuri specifice anumitor zone culturale
Democratia participativa în sistemul de învatamântul peşcolar presupune implicarea celor instruiţi în alegere temelor propuse de educatoare, prin participare directa (discutii de grup) sau indirect, prin discuţii cu părerea părinţilor preşcolarilor.
sursa imaginii : freeschoolclipart.com
Tag-uri: educatie, gradinita, cetatenie, europeni, uniunea europeana, educatoare, copii, democratie, invatamant |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 29 November '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :