Statistics:
Visits: 1,454 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Parintii si adolescentii lor
Q: | Intreaba despre Parintii si adolescentii lor |
ÃŽntr-o zi, Ioana vine acasă cu un cercel în nas. PărinÅ£ii stupefiaÅ£i, o întreabă de ce nu le-a cerut permisiunea. Ea le răspunde plină de ironie: „pentru că nu mi-aÅ£i zis niciodată că nu aÅŸ avea voieâ€; „Dar trebuia să ne întrebi!â€; „De ce? ÅŸtiam oricum că mă veÅ£i refuza.†O asemenea atitudine este tipică pentru un adolescent. ConversaÅ£ii lipsite de afecÅ£iune, replici dure ÅŸi pline de superficialitate.
Părinţii se simt deznădăjduiţi în faţa acestei perioade din viaţa copiilor lor. Ca să îşi uşureze situaţia, părinţii trebuie să fie răbdători şi să încerce să privească dincolo de reacţiile şi de comportam entul adolescentului. Iar, odata ce înţeleg ce se întâmplă, aceştia trebuie să îşi folosească toate resursele intelectuale pentru a le explica cu calm de ce au greşit respectivii, şi cum trebuiau să procedeze.
Tinerii ce trec prin această complicată perioadă, au nevoie de tot mai multe argumente atunci când li se cere să facă un lucru. Încep să aibă complexe cu privire la aspectul lor, să se considere mai autoritari şi mai neîndreptăţiţi, să ascundă lucruri de părinţii lor, să nu accepte afecţiune din partea acestora, etc.
Tot ceea ce pot face părinţii, este să îi privească cum se schimbă şi călătoresc lungul drum înspre maturizare. Însă, pe măsură ce privesc şi îi studiază, părinţii îi vor şi înţelege, iar dacă îi vor înţelege, vor şti cum să procedeze.
Fiecare adolescent este diferit, şi contează mult mediul în care a crescut, relaţiile pe care le-a avut cu părinţii săi, prietenii pe care îi are, şi multe alte aspecte sunt importante pentru a putea găsi un „tratament†potrivit pentru el.
Există totuşi, nişte lucruri care sunt de folos în relaţiile cu orice adolescent. În primul rând, acestora trebuie să li se acorde dreptul de a-şi exprima sentimentele, înainte de a fi corectaţi sau sfătuiţi. În al doilea rând, părinţii trebuie să accepte că cei care le-au fost mici copii, au început să crească şi se transformă în nişte oameni maturi, cu drepturi şi obligaţii. În al treilea rând, adolescenţii au nevoie de libertate. Însă libertatea nu trebuie să fie nelimitată, deoarece consecinţele unei asemenea libertăţi, pot fi grave.
Trebuie ca fiecare părinte în parte să decidă ce lucru dăunător foloseÅŸte copilul lor în mod excesiv, iar accesul la acel lucru sa fie limitat, ÅŸi regula trebuie impusa cu fermitate ÅŸi hotărâre. Chiar ÅŸi restul lucrurilor la care tinerii au acces în mod liber, ÅŸi acelea trebuie să fie urmărite „de pe marginea terenului†pentru a li se descoperi efectele secundare. GândiÅ£i-vă de exemplu în ce domenii copilul dumneavoastră este o persoană responsabilă, iar în acele domenii acordaÅ£i-le libertate deplină (dar acea deplinătate sa fie totuÅŸi supravegheată de pe „margineâ€).
Dar cel mai important lucru în relaţia cu copilul dumneavoastră, ste să nu aveţi aşteptări prea înalte de la el. Să îl lăsaţi să fie el însuşi şi să nu uitaţi că dumneavoastră sunteţi modelul lui în viaţă, chiar dacă nu îi impuneţi un mod de trai asemănător cu al vostru.
Articol scris de Lavinia CavaÅŸi, pentru FamousWhy.ro
Sursa imaginii: freeschoolclipart.com
Părinţii se simt deznădăjduiţi în faţa acestei perioade din viaţa copiilor lor. Ca să îşi uşureze situaţia, părinţii trebuie să fie răbdători şi să încerce să privească dincolo de reacţiile şi de comportam entul adolescentului. Iar, odata ce înţeleg ce se întâmplă, aceştia trebuie să îşi folosească toate resursele intelectuale pentru a le explica cu calm de ce au greşit respectivii, şi cum trebuiau să procedeze.
Tinerii ce trec prin această complicată perioadă, au nevoie de tot mai multe argumente atunci când li se cere să facă un lucru. Încep să aibă complexe cu privire la aspectul lor, să se considere mai autoritari şi mai neîndreptăţiţi, să ascundă lucruri de părinţii lor, să nu accepte afecţiune din partea acestora, etc.
Tot ceea ce pot face părinţii, este să îi privească cum se schimbă şi călătoresc lungul drum înspre maturizare. Însă, pe măsură ce privesc şi îi studiază, părinţii îi vor şi înţelege, iar dacă îi vor înţelege, vor şti cum să procedeze.
Fiecare adolescent este diferit, şi contează mult mediul în care a crescut, relaţiile pe care le-a avut cu părinţii săi, prietenii pe care îi are, şi multe alte aspecte sunt importante pentru a putea găsi un „tratament†potrivit pentru el.
Există totuşi, nişte lucruri care sunt de folos în relaţiile cu orice adolescent. În primul rând, acestora trebuie să li se acorde dreptul de a-şi exprima sentimentele, înainte de a fi corectaţi sau sfătuiţi. În al doilea rând, părinţii trebuie să accepte că cei care le-au fost mici copii, au început să crească şi se transformă în nişte oameni maturi, cu drepturi şi obligaţii. În al treilea rând, adolescenţii au nevoie de libertate. Însă libertatea nu trebuie să fie nelimitată, deoarece consecinţele unei asemenea libertăţi, pot fi grave.
Trebuie ca fiecare părinte în parte să decidă ce lucru dăunător foloseÅŸte copilul lor în mod excesiv, iar accesul la acel lucru sa fie limitat, ÅŸi regula trebuie impusa cu fermitate ÅŸi hotărâre. Chiar ÅŸi restul lucrurilor la care tinerii au acces în mod liber, ÅŸi acelea trebuie să fie urmărite „de pe marginea terenului†pentru a li se descoperi efectele secundare. GândiÅ£i-vă de exemplu în ce domenii copilul dumneavoastră este o persoană responsabilă, iar în acele domenii acordaÅ£i-le libertate deplină (dar acea deplinătate sa fie totuÅŸi supravegheată de pe „margineâ€).
Dar cel mai important lucru în relaţia cu copilul dumneavoastră, ste să nu aveţi aşteptări prea înalte de la el. Să îl lăsaţi să fie el însuşi şi să nu uitaţi că dumneavoastră sunteţi modelul lui în viaţă, chiar dacă nu îi impuneţi un mod de trai asemănător cu al vostru.
Articol scris de Lavinia CavaÅŸi, pentru FamousWhy.ro
Sursa imaginii: freeschoolclipart.com
Tag-uri: parinti, educatie, adolescenti, maturizare |
- Planul educational de interventie individualizata (9152 visits)
- Comportamentul civic al elevilor (6974 visits)
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta (6765 visits)
- Dreptul la odihna si timp liber, la joc si activitati recreative (6666 visits)
- Tehnici de terapie recuperatoare pentru copiii cu dislalie polimorfa (6443 visits)
- Doamna educatoare - a doua mama (6282 visits)
- Familie : definitie, structura, sarcini in educatia copilului (6261 visits)
- Viziune despre Scoala (5617 visits)
- Metode de lucru cu elevii cu CES (5038 visits)
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane (4988 visits)
- Integrarea scolara si educatia integrata (4561 visits)
- Familia - Functiile familiei (4561 visits)
- Socializarea copiilor cu dizabilitati (4462 visits)
- Familia si atitudinea copilului fata de invatatura (4418 visits)
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate (4386 visits)
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Sanse egale prin educatia multiculturala
- Sustinerea educatiei de baza pentru prevenirea abandonului scolar
- Educatia religioasa - factor de cultivare a sentimentului religios
- Abandonul scolar - esecul integrarii sociale
- Pierderile si insuccesul scolar in randul minoritatilor
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Raportul dintre varsta copilariei si sistemul de valori
- Democratia se invata in scoala
- Cunoasterea si sustinerea ideilor si valorilor democratiei
- Subminarea democratiei prin violenta, intoleranta, neimplicare
- Promovarea tolerantei si valorificarea diversitatii intre tinerii din Romania
- Intelegerea si cultivarea drepturilor si libertatilor omului in invatamantul primar
- Gradinita - cadru de formare a comportamentelor civilizate
- Educatia - cel mai eficient mijloc de ridicare a standardelor de viata
- Modalitati de sprijinire a integrarii in viata scolara a copiilor cu dezabilitati
- Mijloace de cooperare eficienta intre familie si scoala in cazul copiilor cu dizabilitati
- Scoala ca ax existential al dimensiunii umane si al dezoltarii sociale
- Alternativa invatamantului integrat
- Etichetele sunt pentru marfa, nu pentru persoane
- Multicultura si intercultura - integrarea copiilor de emigranti
- Problematica educatiei copiilor rromi
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Diversitatea in randul fiintelor umane, un fenomen natural si firesc
- Problematica scolii incluzive pentru copii proveniti din grupurile dezavantajate
- Ora de Dirigentie - Toleranta si Intoleranta
- Familia si scoala - factori implicati in educatie
- Rolul familiei in educatia moral-civica a copilului
- Rolul educatiei pentru mediu in formarea personalitatii umane
- Educatie civica : autocunoasterea, respectul de sine, comunicarea, capacitatea de a decide
- Bazele educatiei se pun la 5 ani
- Respectarea drepturilor copiilor rromi
- Sanse egale pentru copiii cu deficiente de intelect
- Doamna educatoare - a doua mama
- Comportamentul civic al elevilor
- Transformarea unui elev intr-un bun cetatean
- Educatia pentru ocrotirea mediului - parte integranta a unei educatii de baza
- Rapoarte cu privire la abandonul scolar in Romania
- Educarea elevilor prin angajarea in experiente si practici sociale
Categorie: Educatie - ( Educatie - Archiva)
Data Adaugarii: 04 September '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :