Statistics:
Visits: 1,471 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Specificitatea antrenamentului sportiv
Q: | Intreaba despre Specificitatea antrenamentului sportiv |
Antrenamentul sportiv reprezintă procesul pedagogic ce se desfăşoară în scopul pregătirii şi adaptării organismului uman la eforturile (fizice şi psihice) impuse de concurs. Lecţia este forma de bază a organizării activităţii didactice prin care se transmite elevilor un anumit volum de cunoştinţe (Dicţionarul Limbii Române Moderne).
Lecţia reprezintă principala formă de organizare a procesului instructiv — educativ. Noţiunea de mijloc — mijloace — este o categorie cu semnificaţii largi, în majoritatea domeniilor de activitate precum şi în limbajul curent folosit (centru, depărtare egală, perioade de timp, cale, procedeu, metodă, unelte, utilaje, mijloace de muncă, de prod ucţie, de circulaţie, etc), care în cadrul specialităţii noastre a primit o accepţiune restrânsă, mult particularizată.
Este instrumentul (unealta) de lucru a profesorului (antrenorului) şi elevului (sportivului) folosită în scopul enunţat mai sus. Prin urmare mijlocul antrenamentului sportiv reprezintă instrumentul, adaptat specificului activităţii sportive, de care se serveşte în mod conştient profesorul (antrenorul), pentru realizarea conţinutului obiectivelor şi scopului propus.
Pornind de la diversitatea formelor de organizare a activităţii folosite în antrenament, vom constata că fiecare dintre acestea impun mijloace adecvate obiectivelor ce se propun a fi realizate.
Activitatea sportivului se desfăşoară organizat, în lecţii de antrenament (antrenamentul propriu-zis), constituind principala formă de pregătire sub forma şedinţelor de refacere a capacităţii de efort (prezente uneori şi în lecţie) şi sub forma competiţiilor şi concursurilor. în funcţie de obiectivele de instruire şi performanţă se folosesc mijloace ce corespund fiecărei forme. în finalul acestor consideraţii prezentăm clasificarea mijloacelor de antrenament sportiv:
- mijloace de antrenament sau de lecţie;
- mijloace de refacere a capacităţii de efort; mijloace competiţionale.
Mijloace de lecţie sau de antrenament Acestea se împart la rândul lor în:
a. mijloace de pregătire generală;
b. mijloace cu caracter mixt;
c. mijloace de pregătire specifică
a. Mijloace de pregătire generală. Cuprind exerciţii de dezvoltare a calităţilor motrice, de însuşire a deprinderilor motrice variate. Ele urmăresc, de asemenea, dezvoltarea capacităţilor funcţionale. în cadrul acestor exerciţii de pregătire generală îşi au locul mişcările împrumutate din alte sporturi, exerciţi din diverse "şcoli" ca: şcoala alergării, săriturii, şcoala mingi, jocuri de mişcare, elemente de gimnastică, etc. care să aibă efectul dorit — pregătirea generală.
Ele pot fi diferite ca biomecanica şi chiar ca funcţionalitate de cele caracteristice sportului respectiv. Aceste exerciţii au pondere mare în pregătirea copiilor, juniorilor, începătorilor în general pentru creşterea ulterioară a capacităţii de performanţă, pentru dezvoltarea multilaterală a marilor funcţii, aparat locomotor, sisteme şi organe.
b. Mijloace (exerciţii) cu caracter mixt. Acestea se situează la limita dintre cele de pregătire generală şi cele cu caracter specific. Au rol de sine stătător, dar prin funcţionalitatea lor putem spune că fac trecerea de la unele la altele. Se deosebesc esenţial de cele de concurs prin formă şi conţinut.
Aceste exerciţii doresc să creeze o imagine apropiată, pregătitoare pentru însuşirea sau corectarea unor procedee tehnice. Exemple: exerciţii din gimnastică ce reproduc părţi dintr-un element; alergai pe distanţe mai scurte decât cele de concurs; la volei - lucrul braţului pentru corectarea loviturii de atac, ridicarea cotului şi asigurarea unui punct cât mai înalt de lovire a mingii, etc.
c. Mijloace (exerciţii) cu caracter specific. Sunt proprii diferitelor sporturi şi se folosesc în scopul dezvoltării capacităţii specifice activităţii competiţionale. Ele angajează acele grupe musculare responsabile de execuţia corectă şi eficientă a procedeelor tehnice. Exerciţiile speciale de pregătire a alergătorului (porţiuni din distanţa de concurs), elemente de legătură ale exerciţiului de concurs la gimnastică şi combinaţii la scrimă, etc.
În jocurile sportive (şi în alte ramuri) se folosesc structuri pe faze ale jocului, cu caracteristici diferite care se repetă în lecţii, aplicate sub forma procedeelor tehnice înlănţuite pentru pregătirea tehnică sub formă de structuri pentru pregătirea tactică. Aceste exerciţii nu trebuie confundate cu ramura de sport, ele sunt doar orientate asupra deprinderilor sau calităţilor specifice.
Aceste mijloace se împart în două categorii:
- de apropiere, contribuind mai ales la însuşirea tehnicii acţiunii;
- de dezvoltare, îndreptate în special pentru dezvoltarea capacităţii de efort şi dezvoltarea calităţilor motrice.
Aceste mijloace asigură pregătirea pentru toţi factorii antrenamentului (fizic, tehnic, tactic). In perioada competiţională nu dispar din lecţii, se diminuează, lăsând locul principalelor mijloacelor cu caracter competiţional.
sursa imaginii - freeschoolclipart.com
Lecţia reprezintă principala formă de organizare a procesului instructiv — educativ. Noţiunea de mijloc — mijloace — este o categorie cu semnificaţii largi, în majoritatea domeniilor de activitate precum şi în limbajul curent folosit (centru, depărtare egală, perioade de timp, cale, procedeu, metodă, unelte, utilaje, mijloace de muncă, de prod ucţie, de circulaţie, etc), care în cadrul specialităţii noastre a primit o accepţiune restrânsă, mult particularizată.
Este instrumentul (unealta) de lucru a profesorului (antrenorului) şi elevului (sportivului) folosită în scopul enunţat mai sus. Prin urmare mijlocul antrenamentului sportiv reprezintă instrumentul, adaptat specificului activităţii sportive, de care se serveşte în mod conştient profesorul (antrenorul), pentru realizarea conţinutului obiectivelor şi scopului propus.
Pornind de la diversitatea formelor de organizare a activităţii folosite în antrenament, vom constata că fiecare dintre acestea impun mijloace adecvate obiectivelor ce se propun a fi realizate.
Activitatea sportivului se desfăşoară organizat, în lecţii de antrenament (antrenamentul propriu-zis), constituind principala formă de pregătire sub forma şedinţelor de refacere a capacităţii de efort (prezente uneori şi în lecţie) şi sub forma competiţiilor şi concursurilor. în funcţie de obiectivele de instruire şi performanţă se folosesc mijloace ce corespund fiecărei forme. în finalul acestor consideraţii prezentăm clasificarea mijloacelor de antrenament sportiv:
- mijloace de antrenament sau de lecţie;
- mijloace de refacere a capacităţii de efort; mijloace competiţionale.
Mijloace de lecţie sau de antrenament Acestea se împart la rândul lor în:
a. mijloace de pregătire generală;
b. mijloace cu caracter mixt;
c. mijloace de pregătire specifică
a. Mijloace de pregătire generală. Cuprind exerciţii de dezvoltare a calităţilor motrice, de însuşire a deprinderilor motrice variate. Ele urmăresc, de asemenea, dezvoltarea capacităţilor funcţionale. în cadrul acestor exerciţii de pregătire generală îşi au locul mişcările împrumutate din alte sporturi, exerciţi din diverse "şcoli" ca: şcoala alergării, săriturii, şcoala mingi, jocuri de mişcare, elemente de gimnastică, etc. care să aibă efectul dorit — pregătirea generală.
Ele pot fi diferite ca biomecanica şi chiar ca funcţionalitate de cele caracteristice sportului respectiv. Aceste exerciţii au pondere mare în pregătirea copiilor, juniorilor, începătorilor în general pentru creşterea ulterioară a capacităţii de performanţă, pentru dezvoltarea multilaterală a marilor funcţii, aparat locomotor, sisteme şi organe.
b. Mijloace (exerciţii) cu caracter mixt. Acestea se situează la limita dintre cele de pregătire generală şi cele cu caracter specific. Au rol de sine stătător, dar prin funcţionalitatea lor putem spune că fac trecerea de la unele la altele. Se deosebesc esenţial de cele de concurs prin formă şi conţinut.
Aceste exerciţii doresc să creeze o imagine apropiată, pregătitoare pentru însuşirea sau corectarea unor procedee tehnice. Exemple: exerciţii din gimnastică ce reproduc părţi dintr-un element; alergai pe distanţe mai scurte decât cele de concurs; la volei - lucrul braţului pentru corectarea loviturii de atac, ridicarea cotului şi asigurarea unui punct cât mai înalt de lovire a mingii, etc.
c. Mijloace (exerciţii) cu caracter specific. Sunt proprii diferitelor sporturi şi se folosesc în scopul dezvoltării capacităţii specifice activităţii competiţionale. Ele angajează acele grupe musculare responsabile de execuţia corectă şi eficientă a procedeelor tehnice. Exerciţiile speciale de pregătire a alergătorului (porţiuni din distanţa de concurs), elemente de legătură ale exerciţiului de concurs la gimnastică şi combinaţii la scrimă, etc.
În jocurile sportive (şi în alte ramuri) se folosesc structuri pe faze ale jocului, cu caracteristici diferite care se repetă în lecţii, aplicate sub forma procedeelor tehnice înlănţuite pentru pregătirea tehnică sub formă de structuri pentru pregătirea tactică. Aceste exerciţii nu trebuie confundate cu ramura de sport, ele sunt doar orientate asupra deprinderilor sau calităţilor specifice.
Aceste mijloace se împart în două categorii:
- de apropiere, contribuind mai ales la însuşirea tehnicii acţiunii;
- de dezvoltare, îndreptate în special pentru dezvoltarea capacităţii de efort şi dezvoltarea calităţilor motrice.
Aceste mijloace asigură pregătirea pentru toţi factorii antrenamentului (fizic, tehnic, tactic). In perioada competiţională nu dispar din lecţii, se diminuează, lăsând locul principalelor mijloacelor cu caracter competiţional.
sursa imaginii - freeschoolclipart.com
Tag-uri: antrenor, performanta, pregatire |
- Exercitiile prin care un sportiv isi poate dezvolta viteza (6784 visits)
- Exercitiul fizic (6542 visits)
- Dezvoltarea fizica (4404 visits)
- Clasificarea deprinderilor motrice (3739 visits)
- Forta si factorii care o influenteaza (3405 visits)
- Pregatirea fizica a sportivului (3263 visits)
- Clasificarea exercitiilor fizice (3230 visits)
- Recuperarea organismului dupa efortul sportiv (3004 visits)
- Volumul efortului in antrenamentul sportiv (2871 visits)
- Pregatirea tehnica a sportivului de performanta (2831 visits)
- Importanta igienei echipamentului, a salilor sportive si a obiectelor sportive (2801 visits)
- Motricitatea (2703 visits)
- Intensitatea efortului in timpul antrenamentului sportiv (2675 visits)
- Priceperile motrice (2572 visits)
- Viteza (2298 visits)
- Qigong - sportul preluat de la asiatici
- Pilates
- Yoga
- Aparitia hockey-ului pe gheata
- Pregatirea tehnica a sportivului de performanta
- Clasificarea exercitiilor fizice
- Educatia fizica si calitatile motrice
- Sportul in conceptia marilor filosofi
- Sportul si importanta sa straveche
- Rooney a parasit Campionatul Mondial din Germania pe usa din dos
- Paul Scholes, foarte apreciat de specialisti
- Rio Ferdinand: Din Postura De Capitan In Postura De Spectator
- Vidic-un model de devotament
- Cel mai bun fundas stanga din lume in numai 2 ani si jumatate
- Exercitiile prin care un sportiv isi poate dezvolta viteza
- Qigong - sportul preluat de la asiatici
- Sportul in conceptia marilor filosofi
- Caracteristicile fortei sportive
- Efectele devastatoare pe care fumatul si alcoolul le poate produce sportivilor
- Cum putem acorda primul ajutor in caz de leziuni ale oaselor sau ale tesuturilor moi
- Importanta igienei echipamentului, a salilor sportive si a obiectelor sportive
- Specificitatea antrenamentului sportiv
Categorie: Sport - ( Sport - Archiva)
Data Adaugarii: 02 March '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :