Statistics:
Visits: 3,146 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Functiile sportului
Q: | Intreaba despre Functiile sportului |
Apariţia exerciţiilor fizice a fost condiţionată de latura materială a vieţii sociale, dar şi de alţi factori: ştiinţă, religie, cultură etc.
Sportul are multiple valenţe educative în zilele noastre:
1. contribuie la dezvoltarea multilaterală a cetăţeanului;
2. sportul îi modelează pe indivizi;
3. stimulează activitatea de cercetare asupra potentelor
omului, sistemelor ÅŸi organelor
4. promovează ideea de prietenie, contribuie la creşterea prestigiului ( individ-comunitate-naţiune);
5. contribuie la menţinerea stării de sănătate etc.
Sintetizând valenţele educative ale sportului, ajungem la
destinaÅ£ii constante ale fenomenului, la funcÅ£iile sociale ale activitÄ ƒÅ£ii sportive:
1. Funcţia de perfecţionare a dezvoltării fizice, în sensul armoniei şi proporţionalităţii, se amplifică în etapa actuală şi în viitor datorită unor influenţe negative ale ştiinţei contemporane (mecanizare, automatizare etc.) asupra organismului.
2. Funcţia de dezvoltare şi perfecţionare a capacităţii motrice conduce la formarea calităţilor motrice, a deprinderilor şi priceperilor motrice, la capacitatea de însuşire şi coordonare a mişcărilor la nivel general, dar mai ales la capacitatea motrică specifică pentru sportul de performanţă.
3. Funcţia sanogenetică - igienică vizează menţinerea unei stări optime de sănătate a celor ce practică exerciţiile fizice, creşterea potenţialului funcţional al organelor şi sistemelor organismului, perfecţionarea funcţiilor vitale, baza sănătăţii şi capacităţii de muncă.
4. Funcţia recreativă cu cele două sensuri, de practicant - acţionar şi beneficiar al exerciţiului fizic şi în al doilea rând ca spectator, recreerea prin intermediul sportului, mass-media, stadion, TV etc.
5. Funcţia de emulaţie ce trebuie să se materializeze prin dezvoltarea spiritului competitiv, a dorinţei de depăşire şi autodepăşire, dar numai în limite corecte, regulamentare, în spirit de fair-play.
6. Funcţia educativă este cea mai complexă prin aceea că educaţia fizică şi sportul influenţează dezvoltarea personalităţii omului în totalitatea ei: intelectuală, morală, estetică, tehnico- profesională.
- Pe plan intelectual, influenţele sunt evidente, subiecţii primesc cunoştinţe din domenii diverse: anatomie, fiziologie, psihologie, biomecanica, igienă, pedagogie, antropelogie, biochimie etc. asigurând fondul de bază pentru cunoaşterea ştiinţifică a practicării exerciţiului fizic şi pentru conştientizarea fenomenului. Memoria, imaginaţia, atenţia, spiritul de observaţie sunt calităţi ce se dezvoltă în procesul direct de practicare a exerciţiilor fizice.
- Pe plan moral, subiecţii devin acţionari şi beneficiari în procesul de formare a unor deprinderi şi obişnuinţe de comportament corect în întreceri dar şi în viaţă.
- Pe plan estetic, exerciţiile fizice, tehnica, activitatea tactică dusă până la măiestrie contribuie la educarea gustului pentru frumos. Cu ocazia deplasărilor la competiţii, subiecţii îşi dezvoltă acelaşi gust pentru frumuseţile naturii, al unor realizări
umane pe plan socio-economic. Muzica ce însoţeşte unele execuţii sporeşte contribuţia la îmbunătăţirea unor calităţi de ordin estetic (ritm, armonie, graţie), la alegerea unor melodii valoroase.
- Pe plan tehnico-profesional, contribuţia sportului este evidentă. Sporesc indicii calităţilor motrice, capacitatea fizică, indicii superiori de dezvoltare morfofuncţională, necesari în activitatea productivă.
Funcţiile sportului, educaţiei fizice, trebuie să le percepem ca un tot unitar, formând un sistem, fără a neglija una sau alta dintre ele, încercând să realizăm idealul solicitat de comanda socială.
sursa imaginii - .freeschoolclipart.com
Sportul are multiple valenţe educative în zilele noastre:
1. contribuie la dezvoltarea multilaterală a cetăţeanului;
2. sportul îi modelează pe indivizi;
3. stimulează activitatea de cercetare asupra potentelor
omului, sistemelor ÅŸi organelor
4. promovează ideea de prietenie, contribuie la creşterea prestigiului ( individ-comunitate-naţiune);
5. contribuie la menţinerea stării de sănătate etc.
Sintetizând valenţele educative ale sportului, ajungem la
destinaÅ£ii constante ale fenomenului, la funcÅ£iile sociale ale activitÄ ƒÅ£ii sportive:
1. Funcţia de perfecţionare a dezvoltării fizice, în sensul armoniei şi proporţionalităţii, se amplifică în etapa actuală şi în viitor datorită unor influenţe negative ale ştiinţei contemporane (mecanizare, automatizare etc.) asupra organismului.
2. Funcţia de dezvoltare şi perfecţionare a capacităţii motrice conduce la formarea calităţilor motrice, a deprinderilor şi priceperilor motrice, la capacitatea de însuşire şi coordonare a mişcărilor la nivel general, dar mai ales la capacitatea motrică specifică pentru sportul de performanţă.
3. Funcţia sanogenetică - igienică vizează menţinerea unei stări optime de sănătate a celor ce practică exerciţiile fizice, creşterea potenţialului funcţional al organelor şi sistemelor organismului, perfecţionarea funcţiilor vitale, baza sănătăţii şi capacităţii de muncă.
4. Funcţia recreativă cu cele două sensuri, de practicant - acţionar şi beneficiar al exerciţiului fizic şi în al doilea rând ca spectator, recreerea prin intermediul sportului, mass-media, stadion, TV etc.
5. Funcţia de emulaţie ce trebuie să se materializeze prin dezvoltarea spiritului competitiv, a dorinţei de depăşire şi autodepăşire, dar numai în limite corecte, regulamentare, în spirit de fair-play.
6. Funcţia educativă este cea mai complexă prin aceea că educaţia fizică şi sportul influenţează dezvoltarea personalităţii omului în totalitatea ei: intelectuală, morală, estetică, tehnico- profesională.
- Pe plan intelectual, influenţele sunt evidente, subiecţii primesc cunoştinţe din domenii diverse: anatomie, fiziologie, psihologie, biomecanica, igienă, pedagogie, antropelogie, biochimie etc. asigurând fondul de bază pentru cunoaşterea ştiinţifică a practicării exerciţiului fizic şi pentru conştientizarea fenomenului. Memoria, imaginaţia, atenţia, spiritul de observaţie sunt calităţi ce se dezvoltă în procesul direct de practicare a exerciţiilor fizice.
- Pe plan moral, subiecţii devin acţionari şi beneficiari în procesul de formare a unor deprinderi şi obişnuinţe de comportament corect în întreceri dar şi în viaţă.
- Pe plan estetic, exerciţiile fizice, tehnica, activitatea tactică dusă până la măiestrie contribuie la educarea gustului pentru frumos. Cu ocazia deplasărilor la competiţii, subiecţii îşi dezvoltă acelaşi gust pentru frumuseţile naturii, al unor realizări
umane pe plan socio-economic. Muzica ce însoţeşte unele execuţii sporeşte contribuţia la îmbunătăţirea unor calităţi de ordin estetic (ritm, armonie, graţie), la alegerea unor melodii valoroase.
- Pe plan tehnico-profesional, contribuţia sportului este evidentă. Sporesc indicii calităţilor motrice, capacitatea fizică, indicii superiori de dezvoltare morfofuncţională, necesari în activitatea productivă.
Funcţiile sportului, educaţiei fizice, trebuie să le percepem ca un tot unitar, formând un sistem, fără a neglija una sau alta dintre ele, încercând să realizăm idealul solicitat de comanda socială.
sursa imaginii - .freeschoolclipart.com
- Exercitiile prin care un sportiv isi poate dezvolta viteza (6784 visits)
- Exercitiul fizic (6542 visits)
- Dezvoltarea fizica (4404 visits)
- Clasificarea deprinderilor motrice (3739 visits)
- Forta si factorii care o influenteaza (3405 visits)
- Pregatirea fizica a sportivului (3263 visits)
- Clasificarea exercitiilor fizice (3230 visits)
- Recuperarea organismului dupa efortul sportiv (3004 visits)
- Volumul efortului in antrenamentul sportiv (2871 visits)
- Pregatirea tehnica a sportivului de performanta (2831 visits)
- Importanta igienei echipamentului, a salilor sportive si a obiectelor sportive (2801 visits)
- Motricitatea (2703 visits)
- Intensitatea efortului in timpul antrenamentului sportiv (2675 visits)
- Priceperile motrice (2572 visits)
- Viteza (2298 visits)
- Qigong - sportul preluat de la asiatici
- Pilates
- Yoga
- Aparitia hockey-ului pe gheata
- Pregatirea tehnica a sportivului de performanta
- Clasificarea exercitiilor fizice
- Educatia fizica si calitatile motrice
- Sportul in conceptia marilor filosofi
- Sportul si importanta sa straveche
- Rooney a parasit Campionatul Mondial din Germania pe usa din dos
- Paul Scholes, foarte apreciat de specialisti
- Rio Ferdinand: Din Postura De Capitan In Postura De Spectator
- Vidic-un model de devotament
- Cel mai bun fundas stanga din lume in numai 2 ani si jumatate
- Exercitiile prin care un sportiv isi poate dezvolta viteza
- Qigong - sportul preluat de la asiatici
- Sportul in conceptia marilor filosofi
- Caracteristicile fortei sportive
- Efectele devastatoare pe care fumatul si alcoolul le poate produce sportivilor
- Cum putem acorda primul ajutor in caz de leziuni ale oaselor sau ale tesuturilor moi
- Importanta igienei echipamentului, a salilor sportive si a obiectelor sportive
- Specificitatea antrenamentului sportiv
Categorie: Sport - ( Sport - Archiva)
Data Adaugarii: 28 February '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :