Statistics:
Visits: 2,007 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Cerinte ale comunicarii verbale
Q: | Intreaba despre Cerinte ale comunicarii verbale |
Pentru a se putea asigura un flux informaţional corect şi o eficienţă sporită în transmiterea mesajelor orale, comunicarea verbală trebuie să satisfacă o serie de cerinţe dintre care sunt de menţionat:
-Claritatea;
-Acurateţea;
-Empatia;
-Sinceritatea.
Claritatea, este o cerinţă deosebită a comunicării verbale. Exprimarea conţinutului comunicării trebuie să fie simplă iar expozeul astfel organizat încât să fie uşor de urmărit. Auditoriul nu trebuie impresionat folosind fraze lungi şi complicate, ori cuvinte rar întâlnite.
Desigur, uneori se foloseşte în comunicarea orală un vocabular specializat sau argou, însă este necesar ca auditoriului, să-i fie date explicaţii.
O gâ ndire clară implică şi o exprimare potrivită, presupune o pronunţare corectă a cuvintelor astfel încât acestea să fie uşor de recunoscut şi interpretat.
Acurateţea, exprimă necesitatea ca expresiile şi cuvintele utilizate în comunicarea orală să prezinte exact ceea ce managerul intenţionează să spună. Prin urmare, cel care comunică are nevoie de un vocabular suficient de bogat pentru a alege cuvintele cu înţeles precis, în vederea atingerii scopului comunicării. Faptele la care se referă comunicarea trebuie să fie corecte iar informaţiile vehiculate în cadrul comunicării veridice, de încredere. Trebuie evitată tentaţia, ca în cadrul comunicării să se declare lucruri neconforme cu realitatea, care pot fi contestate.
Empatia presupune o cerinţă de atitudine din partea managerului faţă de auditoriu pe timpul comunicării. Se recomandă ca pe timpul comunicării managerul să fie întotdeauna curtenitor şi prietenos. Oricât de supărat ar fi acesta, emoţiile trebuie stăpânite, iar calmul trebuie să domine întreaga atmosferă.
Pentru înţelegerea situaţiei, se recomandă managerului să se transpună în locul interlocutorului, într-o situaţie când comunicarea poartă amprenta stressului generat de lipsa sa de stăpânire. în acest context, expresia feţei şi tonul vocii sunt evident importante în orice situaţie.
Sinceritatea, exprimă faptul că pe timpul comunicării, liderul militar (comandantul) trebuie să fie cât mai natural. Este permanent un pericol, ca atunci când se discută cu persoane necunoscute sau cu un statut social mai înalt, să intervină rigiditatea şi stângăcia, ori să se încerce simularea. Aceasta provine din lipsa de încredere în sine. Desigur, este necesar să se facă distincţie între comunicarea cu un şef ori cu un coleg, dar permanent liderul (comandantul) va avea în vedere să fie el însuşi în oricare situaţie.
-Claritatea;
-Acurateţea;
-Empatia;
-Sinceritatea.
Claritatea, este o cerinţă deosebită a comunicării verbale. Exprimarea conţinutului comunicării trebuie să fie simplă iar expozeul astfel organizat încât să fie uşor de urmărit. Auditoriul nu trebuie impresionat folosind fraze lungi şi complicate, ori cuvinte rar întâlnite.
Desigur, uneori se foloseşte în comunicarea orală un vocabular specializat sau argou, însă este necesar ca auditoriului, să-i fie date explicaţii.
O gâ ndire clară implică şi o exprimare potrivită, presupune o pronunţare corectă a cuvintelor astfel încât acestea să fie uşor de recunoscut şi interpretat.
Acurateţea, exprimă necesitatea ca expresiile şi cuvintele utilizate în comunicarea orală să prezinte exact ceea ce managerul intenţionează să spună. Prin urmare, cel care comunică are nevoie de un vocabular suficient de bogat pentru a alege cuvintele cu înţeles precis, în vederea atingerii scopului comunicării. Faptele la care se referă comunicarea trebuie să fie corecte iar informaţiile vehiculate în cadrul comunicării veridice, de încredere. Trebuie evitată tentaţia, ca în cadrul comunicării să se declare lucruri neconforme cu realitatea, care pot fi contestate.
Empatia presupune o cerinţă de atitudine din partea managerului faţă de auditoriu pe timpul comunicării. Se recomandă ca pe timpul comunicării managerul să fie întotdeauna curtenitor şi prietenos. Oricât de supărat ar fi acesta, emoţiile trebuie stăpânite, iar calmul trebuie să domine întreaga atmosferă.
Pentru înţelegerea situaţiei, se recomandă managerului să se transpună în locul interlocutorului, într-o situaţie când comunicarea poartă amprenta stressului generat de lipsa sa de stăpânire. în acest context, expresia feţei şi tonul vocii sunt evident importante în orice situaţie.
Sinceritatea, exprimă faptul că pe timpul comunicării, liderul militar (comandantul) trebuie să fie cât mai natural. Este permanent un pericol, ca atunci când se discută cu persoane necunoscute sau cu un statut social mai înalt, să intervină rigiditatea şi stângăcia, ori să se încerce simularea. Aceasta provine din lipsa de încredere în sine. Desigur, este necesar să se facă distincţie între comunicarea cu un şef ori cu un coleg, dar permanent liderul (comandantul) va avea în vedere să fie el însuşi în oricare situaţie.
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 18 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :