Statistics:
Visits: 953 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Conditii ale comunicării verbale
Q: | Intreaba despre Conditii ale comunicării verbale |
Condiţiile comunicării verbale, exprimă acele determinări necesare care permit realizarea unui cadru adecvat circulaţiei corespunzătoare de mesaje verbale între doi sau mai mulţi interlocutori. Dintre condiţiile comunicării verbale sunt de menţionat:
- Relaxarea vorbitorului;
- Contactul vizual permanent dintre interlocutori;
- Prestanţa vorbitorului;
- Prezenţa fizică a vorbitorului;
- Calităţile vocale ale vorbitorului.
Relaxarea vorbitorului, exprimă acea atitudine de detaşare a celui ce comunică faţă de actul în sine al comunicării. O supraconcentrare a vorbitorului, ot)ie, cauzează dificultăţi de vorbire, o stare emoţională care se transmite şi auditoriului, afectând în acest mod cali tatea comunicării. Se recomandă ca pe timpul comunicării să fie evitate mişcările bruşte, să se respire cât mai natural, lucru ce asigură fluenţa vorbirii şi eficienţă comunicării.
Contactul vizual permanent, între cei care comunică este deosebit de semnificativ, pentru efectul comunicării. Orice privire are semnificaţia unui mesaj care vine să îl completeze pe cel verbal. Un vorbitor care nu-şi priveşte auditoriul ori interlocutorul poate exprima unul din următoarele mesaje:
'Nu mă interesezi!", "Nu-mi placi!", "Nu sunt prea sigur!", "Nu sunt sigur pe ceea ce spun!" sau chiar "Să nu crezi ce-ţi spun!'
Prin urmare, este absolut necesar să se stabilească un contact vizual între participanţii la comunicarea verbală. Privirea nu se va concentra spre birou, spre genunchi ori spre fereastră.
Felul în care îi privim pe alţii poate influenţa în mod definitoriu relaţiile pe care le costruim.
Dacă vorbitorul se adresează unui grup mare, acesta va fi cuprins cu privirea astfel încât fiecare individ să simtă că este observat. Ochii nu se ţin plecaţi, nici privind spre cer, ori fixaţi numai asupra unui punct. Aceasta presupune prea multă concentrare axată doar asupra discursului. Ochii, trebuie să se mişte uşor asupra ascultătorilor, fără a viza o anumită persoană. Flacăra privirii dă poate cea mai mare putere discursului. Ea, de regulă subjugă auditoriul.
Prestanţa vorbitorului evidenţiază ţinuta acestuia, capacitatea acestuia de a-şi domina auditoriul prin apariţia sa. Ascultătorul înregistrează înfăţişarea vorbitorului, ţinuta sa, el primind prin metacomunicare o imagine a modului de comportare a acestuia, modul cum se îngrijeşte şi se îmbracă. în cele mai multe situaţii de dialog (exceptându-le pe cele intermediate tehnic) oamenii privesc vorbitorul şi îl judecă chiar înainte de a se exprima. O haină atractivă, o ţinută vestimentară îngrijită, tunsul, bărbieritul sunt deosebite în situaţii formale: întâlniri publice, conferinţe, prezentare la raport ş.a.
Prezenţa fizică a vorbitorului, exprimă în mod sintetic modul cum vorbitorul îşi utilizează fizicul în procesul de comunicare.
O persoană care se sprijină de perete sau stă aplecată înainte pe scaun, în timp ce transmite un mesaj verbal unei alte persoane surprinde în mod neplăcut, demostrând o atitudine de oboseală, plictiseală, neglijenţă, sau toate trei la un loc.
Cu atât mai important, este prezenţa fizică pentru managerul militar. Din această cauză este absolut necesară examinarea poziţiei fizicului pe timpul comunicării: modul de şedere pe scaun, ori în picioare, poziţia membrelor inferioare, a celor superioare, a capului ş.a. Anumite poziţii necorespunzătoare ale corpului influenţează şi calitatea vocii. O poziţie gârbovită, capul plecat, umerii lăsaţi vor influenţa asupra calităţii vocii, atât fizic cât şi psihologic; fiecare mişcare şi stare psihică schimbă tonalitatea, ritmul şi intensitatea vocii. Privirea vicleană, denotă o voce pe măsură, indiferentă şi arogantă, ori mieroasă. Pentru ameliorarea şi perfecţionarea prezenţei fizice, trebuie avute în vedere vioiciunea, plăcerea de a comunica, distincţia şi expresivitatea. Ele vor influenţa şi calităţile vocale.
- Relaxarea vorbitorului;
- Contactul vizual permanent dintre interlocutori;
- Prestanţa vorbitorului;
- Prezenţa fizică a vorbitorului;
- Calităţile vocale ale vorbitorului.
Relaxarea vorbitorului, exprimă acea atitudine de detaşare a celui ce comunică faţă de actul în sine al comunicării. O supraconcentrare a vorbitorului, ot)ie, cauzează dificultăţi de vorbire, o stare emoţională care se transmite şi auditoriului, afectând în acest mod cali tatea comunicării. Se recomandă ca pe timpul comunicării să fie evitate mişcările bruşte, să se respire cât mai natural, lucru ce asigură fluenţa vorbirii şi eficienţă comunicării.
Contactul vizual permanent, între cei care comunică este deosebit de semnificativ, pentru efectul comunicării. Orice privire are semnificaţia unui mesaj care vine să îl completeze pe cel verbal. Un vorbitor care nu-şi priveşte auditoriul ori interlocutorul poate exprima unul din următoarele mesaje:
'Nu mă interesezi!", "Nu-mi placi!", "Nu sunt prea sigur!", "Nu sunt sigur pe ceea ce spun!" sau chiar "Să nu crezi ce-ţi spun!'
Prin urmare, este absolut necesar să se stabilească un contact vizual între participanţii la comunicarea verbală. Privirea nu se va concentra spre birou, spre genunchi ori spre fereastră.
Felul în care îi privim pe alţii poate influenţa în mod definitoriu relaţiile pe care le costruim.
Dacă vorbitorul se adresează unui grup mare, acesta va fi cuprins cu privirea astfel încât fiecare individ să simtă că este observat. Ochii nu se ţin plecaţi, nici privind spre cer, ori fixaţi numai asupra unui punct. Aceasta presupune prea multă concentrare axată doar asupra discursului. Ochii, trebuie să se mişte uşor asupra ascultătorilor, fără a viza o anumită persoană. Flacăra privirii dă poate cea mai mare putere discursului. Ea, de regulă subjugă auditoriul.
Prestanţa vorbitorului evidenţiază ţinuta acestuia, capacitatea acestuia de a-şi domina auditoriul prin apariţia sa. Ascultătorul înregistrează înfăţişarea vorbitorului, ţinuta sa, el primind prin metacomunicare o imagine a modului de comportare a acestuia, modul cum se îngrijeşte şi se îmbracă. în cele mai multe situaţii de dialog (exceptându-le pe cele intermediate tehnic) oamenii privesc vorbitorul şi îl judecă chiar înainte de a se exprima. O haină atractivă, o ţinută vestimentară îngrijită, tunsul, bărbieritul sunt deosebite în situaţii formale: întâlniri publice, conferinţe, prezentare la raport ş.a.
Prezenţa fizică a vorbitorului, exprimă în mod sintetic modul cum vorbitorul îşi utilizează fizicul în procesul de comunicare.
O persoană care se sprijină de perete sau stă aplecată înainte pe scaun, în timp ce transmite un mesaj verbal unei alte persoane surprinde în mod neplăcut, demostrând o atitudine de oboseală, plictiseală, neglijenţă, sau toate trei la un loc.
Cu atât mai important, este prezenţa fizică pentru managerul militar. Din această cauză este absolut necesară examinarea poziţiei fizicului pe timpul comunicării: modul de şedere pe scaun, ori în picioare, poziţia membrelor inferioare, a celor superioare, a capului ş.a. Anumite poziţii necorespunzătoare ale corpului influenţează şi calitatea vocii. O poziţie gârbovită, capul plecat, umerii lăsaţi vor influenţa asupra calităţii vocii, atât fizic cât şi psihologic; fiecare mişcare şi stare psihică schimbă tonalitatea, ritmul şi intensitatea vocii. Privirea vicleană, denotă o voce pe măsură, indiferentă şi arogantă, ori mieroasă. Pentru ameliorarea şi perfecţionarea prezenţei fizice, trebuie avute în vedere vioiciunea, plăcerea de a comunica, distincţia şi expresivitatea. Ele vor influenţa şi calităţile vocale.
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 18 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :