Statistics:
Visits: 1,964 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Povestirea
Q: | Intreaba despre Povestirea |
Este forma esenţială a epicului, mai întinsă ca schiţa, limitată la un singur fapt epic. Conţinutul este restrâns şi construcţia mai puţin riguroasă ca în nuvelă, relatarea este făcută din perspectiva naratorului implicat ca protagonist sau narator al întâmplării.
Caracteristici:
Este o naraţiune subiecţi vizată.
Nararea se face la persoana I sau a III-a din unghiul povestitorului. Are un singur fir epic, personaje puţine, întindere mica
Accentul cade pe acţiune, pe fapte, mai puţin asupra personajului.
Deosebirea faţă de nuvelă este şi implicarea naratorului în tradiagetic, în faptele povestite.
Construcţia subiectului este mai puţin tensionată, dar este marcată de un anumit ceremonial, atmosferă, oralitate.
Finalul este, de regulă, imprevizibil, însoţit de suspans.
Se observă tehnica enunţului discontinuu, cu întreruperi, reveniri, reluări servind la precipitarea acţiunii, la creşterea stării de tensiune a momentului;
Se creează impresia unui lung monolog în care dialogul este folosit doar pentru a da dinamism povestirii. Prin modul cum sunt prezentate faptele, acestea par autentice, reale, dând aspect aproape autobiografic pricinuind ades confuzia între narator şi autor.
Rememorarea se elaborează sub semnul aducerii aminte, este o evocare, restituirea din memorie a unui fapt de altădată. Ea reclamă o participare afectivă de mare intensitate, În nuvelă cititorul acceptă convenţiile literare, pe când în povestire lucrurile par verosimile fiind narate de un participant sau observator al evenimentelor.
Se stabileşte un spaţiu afectiv, o captatio benevolentiae. Timpul narativ se situează într-un plan al trecutului, iar spaţiul este un topos, se respectă un ceremonial prestabilit şi se desfăşoară o artă a discursului narativ, a povestirii.
Povestirea în ramă (în cadru, în povestire) este o naraţiune de sine stătătoare ce se încadrează într-o naraţiune mai amplă.
Caracteristici:
Este o naraţiune subiecţi vizată.
Nararea se face la persoana I sau a III-a din unghiul povestitorului. Are un singur fir epic, personaje puţine, întindere mica
Accentul cade pe acţiune, pe fapte, mai puţin asupra personajului.
Deosebirea faţă de nuvelă este şi implicarea naratorului în tradiagetic, în faptele povestite.
Construcţia subiectului este mai puţin tensionată, dar este marcată de un anumit ceremonial, atmosferă, oralitate.
Finalul este, de regulă, imprevizibil, însoţit de suspans.
Se observă tehnica enunţului discontinuu, cu întreruperi, reveniri, reluări servind la precipitarea acţiunii, la creşterea stării de tensiune a momentului;
Se creează impresia unui lung monolog în care dialogul este folosit doar pentru a da dinamism povestirii. Prin modul cum sunt prezentate faptele, acestea par autentice, reale, dând aspect aproape autobiografic pricinuind ades confuzia între narator şi autor.
Rememorarea se elaborează sub semnul aducerii aminte, este o evocare, restituirea din memorie a unui fapt de altădată. Ea reclamă o participare afectivă de mare intensitate, În nuvelă cititorul acceptă convenţiile literare, pe când în povestire lucrurile par verosimile fiind narate de un participant sau observator al evenimentelor.
Se stabileşte un spaţiu afectiv, o captatio benevolentiae. Timpul narativ se situează într-un plan al trecutului, iar spaţiul este un topos, se respectă un ceremonial prestabilit şi se desfăşoară o artă a discursului narativ, a povestirii.
Povestirea în ramă (în cadru, în povestire) este o naraţiune de sine stătătoare ce se încadrează într-o naraţiune mai amplă.
Tag-uri: naratiune |
- Baltagul - rezumat pe capitole (71338 visits)
- Dorinta de Mihai Eminescu - demmonstratie-opera lirica (27402 visits)
- Caracterizarea comisului Ionita (24518 visits)
- Comentariu - Fantana dintre plopi (23303 visits)
- Caracterizarea lui Lefter Popescu din Doua loturi de I.L.Caragiale (19400 visits)
- Oda (in metru antic) - comentariu (17660 visits)
- Comentariu - Dorinta de Mihai Eminescu (16444 visits)
- Dorinta de Mihai Eminescu - comentariu literar (14276 visits)
- Viziunea despre lume reflectata intr-un basm cult studiat - Eseu (13127 visits)
- Comentariu - Testament (12418 visits)
- Psalm - Tudor Arghezi - comentariu literar (12026 visits)
- Comentariu - Cuvant de Tudor Arghezi (11345 visits)
- Scrisoarea I de Mihai Eminescu (11134 visits)
- Hanul Ancutei - comentariu (10679 visits)
- Marii cronicari ai secolului al XVII-lea si inceputul secolului al XVIII-lea
- Eseu despre Dimitrie Cantemir
- Referat despre Scoala Ardeleana
- Vasile Alecsandri- Pasteluri
- Nicolae Filimon Ciocoii vechi si noi
- Junimea si "Convorbirile Literare"
- Revedere
- Patul lui Procust de Camil Petrescu
- Mihai Eminescu - Prezentare generala
- Sara pe Deal de Mihai Eminescu
- Oda in metrul antic de Mihai Eminescu
- Scrisoarea I de Mihai Eminescu
- Luceafarul de Mihai Eminescu
- Prelungiri ale Clasicismului si Romantismului - George Cosbuc, Intrducere in arta Poetica
- Dreptatea Leului de Grigore Alexandrescu - Incadrarea in epoca. Definitia Fabulei
- Satira Duhului meu de Grigore Alexandrescu
- Umbra lui Mircea la Cozia de Grigore Alexandrescu
Categorie: Comentarii - ( Comentarii - Archiva)
Data Adaugarii: 23 November '11
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :