FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 4,151
Votes: 1
Fame Riser
          
Fame Rank
5
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Etapele psihologice si metodice in formarea deprinderilor motrice

Tag-uri Populare


casa   gospodarie   aparate   reparatii   curent   lemn   curatenie   murdarie   invitati   petrecere   educatie   tratament   ingrijire   boli   job   sfat   vopsea   individ   relatii   dragoste   vin   interactiune   dorinta   sapun   social   carpa   antilopa   lumina   benzi de albire   aluminiu   bronz   importanta prezentului   dinti   solutii   imagine   stomatolog  

All Tags

Famous Forum

 

Etapele psihologice si metodice in formarea deprinderilor motrice

 Q:   Intreaba despre Etapele psihologice si metodice in formarea deprinderilor motrice       
Etapele psihologice si metodice in formarea deprinderilor motrice Etapele psihologice ale formării deprinderilor motrice

Formarea deprinderilor motrice sau învăţarea motrică este un proces complex intelectual-motric, caracterizat de prezenţa permanentă a conştientizării actelor motrice efectuate .

Din punct de vedere psihologic, în învăţarea motrică, un rol important îl joacă formarea acţiunilor mentale care parcurge trei faze: familiarizarea cu sarcina motrică, executarea acţiunii, transformarea ei în limbaj interior . În general, cei mai mulţi specialişti în psihologie disting următoarele faze de ordin psihologic în formarea unei deprinderi de mişcare:

- faza iniţială, a familiarizării cu acţiunea motrică, a însuşirii preliminare a baze lor acesteia, prin formarea reprezentării ideomotorii pe baza demonstraţiei şi explicaţiei, precum şi a primelor încercări de execuţie din partea subiectului;

- faza însuşirii precizate a execuţiei, în care se produc legarea şi unificarea acţiunilor parţiale, atenţia îndreptându-se asupra corectitudinii mişcărilor şi a momentului cheie al actului global;

- faza consolidării deprinderii - în care se realizează diferenţierea proceselor corticale şi precizarea raporturilor spaţio-temporale ale acestora;

- faza automatizării - care nu este obligatorie întrucât nu toate deprinderile motrice se automatizează total.

Etapele metodice ale formării deprinderilor motrice

Bazându-se pe rezultatele cercetărilor din domeniul fiziologiei şi psihologiei actelor motrice, teoria educaţiei fizice nu a acordat o prea mare importanţă fenomenului formării actelor motrice. în general, se apreciază că din punct de vedere metodic se parcurg trei etape în formarea unei deprinderi motrice :

a. etapa învăţării, a iniţierii în bazele tehnice de execuţie a unei deprinderi, având ca obiective:

- formarea unei reprezentări ideomotorii cât mai fidele a deprinderii pe baza demonstraţiei şi explicaţiei specialistului;

- formarea ritmului general de execuţie cursivă a mişcării;

- descompunerea mişcărilor complexe în elementele componente şi însuşirea separată a acestora;

- preîntâmpinarea sau corectarea greşelilor tipice de execuţie;

b. etapa, consolidării - a formării stereotipului dinamic, cu următoarele obiective:

- unificarea elementelor componente ale mişcărilor şi formarea tehnicii de execuţie în concordanţă cu caracteristicile spaţiale, temporale şi dinamice ale mişcării;

- întărirea legăturilor temporare din scoarţa cerebrală prin exersarea independentă repetată, în condiţii standard, a deprinderii motrice;

- includerea deprinderii într-o înlănţuire cu alte deprinderi motrice însuşite anterior, în condiţii specifice probelor şi ramurilor sportive şi efectuarea lor în condiţii relativ constante;

- înlăturarea greşelilor atipice de execuţie;


c. Etapa perfecţionării - având ca obiective următoarele:

- exersarea deprinderii în condiţii variate, neobişnuite sau îngreuiate (micşorarea suprafeţelor, mărirea tempoului, adversar activ, etc);

- exersarea deprinderii în condiţii tehnice întâlnite în practica sportivă şi în condiţii apropiate sau identice cu cele regulamentare;

- exersarea deprinderii în condiţii de întrecere (ştafete, parcursuri aplicative, etc] şi de concurs [competiţii neoficiale sau oficiale).

După A. Dragnea (1999), în formarea unei deprinderi motrice se disting patru etape:

- etapa informării şi a formării imaginii mentale (echivalentul reprezentării ideomotorii), pe baza explicaţiei şi a demonstraţiei directe sau mijlocite;

- etapa mişcărilor grosiere sau insuficient diferenţiate (numită şi a mişcărilor încordate), în care are loc efectuarea primelor execuţii corecte din punct de vedere tehnic;

- etapa consolidării mişcării, a coordonării fine - caracterizată de efectuarea corectă a mişcării, de regulă în condiţii standard şi cu indici superiori de forţă, precizie, ritm şi amplitudine;

- etapa perfecţionării - caracterizată de efectuarea mişcării în condiţii variate, cu indici superiori de eficienţă; este considerată a fi şi etapa declanşării priceperilor motrice complexe, executate adaptat cerinţelor mediului sau celor impuse de regulament, de conducător etc.

sursa imaginii - .freeschoolclipart.com


Tag-uri: exercitii fizice, antrenament



Categorie: Sfaturi Utile  - ( Sfaturi Utile - Archiva)

Data Adaugarii: 28 February '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :