Statistics:
Visits: 937 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Aparitia transportului in comun
Q: | Intreaba despre Aparitia transportului in comun |
Cunoscut ca matematician, fizician şi filosof, Blaise Pascal este însă şi intemeietorul transportului public. În 1661 el a propus ca un numar de trăsuri ar trebui să circule pe rute predeterminate în Paris, la intervale orare de timp, pentru a transporta oameni, constra cost. Trăsurile au intrat în funcţiune in martie 1662, cunoscute sub numele de «trăsuri pentru cinci franci ». Popularitatea acestor trăsuri s-a dovedit ulterior a fi mai mult un capriciu decât succes. Nu s-a mai înregistrat alt mijloc de transport în comun până în anul 1819 când ideea lui Pascal a fost preluată de Jaques Lafitte, din nou în Paris.
« Autobuz », ca noţiune, a fost aplicată trasurilor publice în 1823 de căt re birjarul Stanislas Baudry inspirat fiind de numele unui local numit « Omnes Omnibus » (Magazin cu de toate). Baudry s-a gândit că se poate folosi omnibus ca însemnând pentru oricine şi şi-a denumit astfel trăsura deoarece oricine se putea urca în ea de-alungul rutei.
Prima trăsură de închiriat pentru călătorii individuale, în secolul al 17-lea, era cunoscută sub numele de birjă, deşi nimic nu puteai să faci cu birja în Londra, numele ei a venit din Franţa unde însemna cal de închiriat. În secolul al 19-lea trăsurile au fost înlocuite cu birjele, sau trăsuri de piaţă, o altă invenţie franceză. Una dintre cele mai faimoase a fost birja Hansom, prima care a străbătut străzile, ăn 1834 şi care era denumită după stăpânul său, Joseph Hansom. Mulţi birjari foloseau aparate de taxat pentru a încasa un preţ corect.
Sursa imagine: newcastle-emlyn.com
« Autobuz », ca noţiune, a fost aplicată trasurilor publice în 1823 de căt re birjarul Stanislas Baudry inspirat fiind de numele unui local numit « Omnes Omnibus » (Magazin cu de toate). Baudry s-a gândit că se poate folosi omnibus ca însemnând pentru oricine şi şi-a denumit astfel trăsura deoarece oricine se putea urca în ea de-alungul rutei.
Prima trăsură de închiriat pentru călătorii individuale, în secolul al 17-lea, era cunoscută sub numele de birjă, deşi nimic nu puteai să faci cu birja în Londra, numele ei a venit din Franţa unde însemna cal de închiriat. În secolul al 19-lea trăsurile au fost înlocuite cu birjele, sau trăsuri de piaţă, o altă invenţie franceză. Una dintre cele mai faimoase a fost birja Hansom, prima care a străbătut străzile, ăn 1834 şi care era denumită după stăpânul său, Joseph Hansom. Mulţi birjari foloseau aparate de taxat pentru a încasa un preţ corect.
Sursa imagine: newcastle-emlyn.com
- Care au fost factorii si etapele romanizarii Daciei (8310 visits)
- Zeita Atena (7428 visits)
- Spartanii si modelul lor de educatie (5904 visits)
- Legenda regelui Arthur (5397 visits)
- Razboaiele ruso-austro-turce pe teritoriul Tarilor Romane si consecintele lor (5222 visits)
- Politica externa a lui Vlad Tepes (5134 visits)
- Personalitatile culturale ale perioadei interbelice (4812 visits)
- Cauzele revolutiei de la 1848-1849 (4710 visits)
- Tutankhamon, cel mai celebru faraon egiptean (4604 visits)
- Politica interna a lui Stefan cel Mare (4501 visits)
- Politica interna a lui Vlad Tepes (4460 visits)
- Ghilgames (4381 visits)
- Zeul Hermes (4375 visits)
- Familia in perioada medievala (4314 visits)
- Importanta Revolutiei Franceze (4054 visits)
- Mestesugurile si comertul intern in lumea romaneasca in secolele XIV si XV
- Razboaiele ruso-austro-turce pe teritoriul Tarilor Romane si consecintele lor
- Anahita
- Castigarea independentei Tarii Romanesti de catre Mihai Viteazul
- Problema nationala in Transilvania si Banatul aflate sub stapanire straina
- Problema nationala in Bucovina, Dobrogea si Basarabia aflate sub stapanire straina
- Activitatea " monstruoasei coalitii " si declinul domniei lui Cuza
- Rolul istoric al lui Alexandru loan Cuza
- Raporturile dintre Atena, Persia si Sparta in perioada posterioara pacii lui Antalcidas
- Marea Piramida, apogeul arhitecturii ehiptene
- Emanciparea Moldovei lui Stefan cel Mare de sub suzeranitatea Poloniei
- O caracterizare generala a secolului al XVI-lea
- Care era situatia internationala inainte de izbucnirea rascoalei conduse de Gheorghe Doja
- Mestesugurile si comertul intern in lumea romaneasca in secolele XIV si XV
- Razboaiele ruso-austro-turce pe teritoriul Tarilor Romane si consecintele lor
- Razboiul impotriva samnitilor purtat de romanii condusi de generalul Dentatus-partea 2
- Razboiul impotriva samnitilor purtat de romanii condusi de generalul Dentatus
- Sistemul tetarhic antic de conducere
- Constantinopol, capitala lui Constantin cel Mare
Categorie: Istorie si Civilizatie - ( Istorie si Civilizatie - Archiva)
Data Adaugarii: 03 March '09
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :