Statistics:
Visits: 2,221 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Dionisos
Q: | Intreaba despre Dionisos |
Dionisos este unul dintre cei mai importanti zei ai grecilor, fiind zeul vegetetiei, al vinului si al extazului, dezlantuind deliruri si refulari, orgii si visari mistice ce provoaca tulburari in lumea buna.
Legendele despre viata si despre aparitia lui Dionisos sunt unele dintre cele mai spectaculoase si mai captivante. Se spune ca Dionisos este zeul care s-a nascut de doua ori, fiind un zeu mort si inviat. Initial, acesta a fost nascut din coapsa lui Zeus, iar apoi a fost crescut de Atamas si de Ino. Zeus l-a transformat intr-o caprita pentru a putea scapa copilul de razbunarea mamei sale vitrege, Hera. Insa acesta este prins pana la urma de titani. Acestia il fura, il taie in bucati pe care le arunca intr-un cazan, le fierb si apoi le frig. Insa Atena, sora sa vitrega, salveaza inim a micutului, iar Zeus da lui Apolo membrele copilului, care le ingroapa in Parnas. Zeita Reea reasambleaza bucatile risipite si-i reda zeului viata.
Alte legende afirma ca Dionisos este fiul lui Zeus si al Semelei. Dionisos este reprezentat ca un tanar cu pletele albastrui care-i flututa in jurul capului si pe umerii puternici poarta o mantie intunecata. Calatoreste intr-un car tras de pantere si ornat cu iedera si cu vita de vie. Zeu marginal, tulbura totul in drumul lui si isi bate joc de legi si de obiceiuri. Iubeste mastile si deghizarile, dansurile libertine si locurile salbatice. Este mereu beat si nu are salas, ratacind prin grote si favorizand vegeteatia luxurianta si desfraul omenesc. Este zeul lipsei de masura si al nebuniilor.
Zeu straniu, nu este bine venit. Este un zeu care nu este slavit de oameni, acestia reprimandu-l. Cultul sau este respins, inchis in ghetouri si chiar reprimat. Singurii care se inchina lui Dionisos sunt petrecaretii, cei care au o viata dominata de betie si de desfrau. El trebuie sa seduca, sa cucereasca un imperiu, iar pentru aceasta isi foloseste toata viclenia si tot talentul, imbinand extravagante si mistere. Mii de mijloace ii sunt la indemana pentru a impinge exaltarea la paroxism si a zdruncina barierele dintre zei si oameni.
Dionisos este cel care a descoperit vita de vie si vinul. De aceea este considerat zeul betiei. Domina tinutul Beotiei, tinut in care introduce sarbatorile numite Bacanale. Acestea sunt renumitele festivitati in care toata populatia din acest tinut se lasa prada delirului, betiei si orgiilor. Acesta contrasteaza prin excelenta cu fratele sau – Apolo. Apolo este inalt, atletic si frumos, reprezentand calmul, mandria, demnitatea, distantarea de lucrurile lumesti si efemere, lumina, gloria. Pe de alta parte, Dionisos este vanjos si gras, iubeste viata si placerile pe care aceasta le poate oferi, reprezinta nebunia, desfraul, noaptea, locurile intunecate. Chiar acest izbitor contrast reflecta cele doua aspecte ale omului, cele doua laturi ale sale- una rea si una buna. Dionisos, la fel ca si Apolo, este necesar acestei lumi pentru pastrarea echilibrului necesar dintre Rau si Bine.
Sursa Imaginii - aldaia-ajuntament.es
Legendele despre viata si despre aparitia lui Dionisos sunt unele dintre cele mai spectaculoase si mai captivante. Se spune ca Dionisos este zeul care s-a nascut de doua ori, fiind un zeu mort si inviat. Initial, acesta a fost nascut din coapsa lui Zeus, iar apoi a fost crescut de Atamas si de Ino. Zeus l-a transformat intr-o caprita pentru a putea scapa copilul de razbunarea mamei sale vitrege, Hera. Insa acesta este prins pana la urma de titani. Acestia il fura, il taie in bucati pe care le arunca intr-un cazan, le fierb si apoi le frig. Insa Atena, sora sa vitrega, salveaza inim a micutului, iar Zeus da lui Apolo membrele copilului, care le ingroapa in Parnas. Zeita Reea reasambleaza bucatile risipite si-i reda zeului viata.
Alte legende afirma ca Dionisos este fiul lui Zeus si al Semelei. Dionisos este reprezentat ca un tanar cu pletele albastrui care-i flututa in jurul capului si pe umerii puternici poarta o mantie intunecata. Calatoreste intr-un car tras de pantere si ornat cu iedera si cu vita de vie. Zeu marginal, tulbura totul in drumul lui si isi bate joc de legi si de obiceiuri. Iubeste mastile si deghizarile, dansurile libertine si locurile salbatice. Este mereu beat si nu are salas, ratacind prin grote si favorizand vegeteatia luxurianta si desfraul omenesc. Este zeul lipsei de masura si al nebuniilor.
Zeu straniu, nu este bine venit. Este un zeu care nu este slavit de oameni, acestia reprimandu-l. Cultul sau este respins, inchis in ghetouri si chiar reprimat. Singurii care se inchina lui Dionisos sunt petrecaretii, cei care au o viata dominata de betie si de desfrau. El trebuie sa seduca, sa cucereasca un imperiu, iar pentru aceasta isi foloseste toata viclenia si tot talentul, imbinand extravagante si mistere. Mii de mijloace ii sunt la indemana pentru a impinge exaltarea la paroxism si a zdruncina barierele dintre zei si oameni.
Dionisos este cel care a descoperit vita de vie si vinul. De aceea este considerat zeul betiei. Domina tinutul Beotiei, tinut in care introduce sarbatorile numite Bacanale. Acestea sunt renumitele festivitati in care toata populatia din acest tinut se lasa prada delirului, betiei si orgiilor. Acesta contrasteaza prin excelenta cu fratele sau – Apolo. Apolo este inalt, atletic si frumos, reprezentand calmul, mandria, demnitatea, distantarea de lucrurile lumesti si efemere, lumina, gloria. Pe de alta parte, Dionisos este vanjos si gras, iubeste viata si placerile pe care aceasta le poate oferi, reprezinta nebunia, desfraul, noaptea, locurile intunecate. Chiar acest izbitor contrast reflecta cele doua aspecte ale omului, cele doua laturi ale sale- una rea si una buna. Dionisos, la fel ca si Apolo, este necesar acestei lumi pentru pastrarea echilibrului necesar dintre Rau si Bine.
Sursa Imaginii - aldaia-ajuntament.es
- Care au fost factorii si etapele romanizarii Daciei (8310 visits)
- Zeita Atena (7428 visits)
- Spartanii si modelul lor de educatie (5904 visits)
- Legenda regelui Arthur (5397 visits)
- Razboaiele ruso-austro-turce pe teritoriul Tarilor Romane si consecintele lor (5222 visits)
- Politica externa a lui Vlad Tepes (5134 visits)
- Personalitatile culturale ale perioadei interbelice (4812 visits)
- Cauzele revolutiei de la 1848-1849 (4710 visits)
- Tutankhamon, cel mai celebru faraon egiptean (4604 visits)
- Politica interna a lui Stefan cel Mare (4501 visits)
- Politica interna a lui Vlad Tepes (4460 visits)
- Ghilgames (4381 visits)
- Zeul Hermes (4375 visits)
- Familia in perioada medievala (4314 visits)
- Importanta Revolutiei Franceze (4054 visits)
- Mestesugurile si comertul intern in lumea romaneasca in secolele XIV si XV
- Razboaiele ruso-austro-turce pe teritoriul Tarilor Romane si consecintele lor
- Anahita
- Castigarea independentei Tarii Romanesti de catre Mihai Viteazul
- Problema nationala in Transilvania si Banatul aflate sub stapanire straina
- Problema nationala in Bucovina, Dobrogea si Basarabia aflate sub stapanire straina
- Activitatea " monstruoasei coalitii " si declinul domniei lui Cuza
- Rolul istoric al lui Alexandru loan Cuza
- Raporturile dintre Atena, Persia si Sparta in perioada posterioara pacii lui Antalcidas
- Marea Piramida, apogeul arhitecturii ehiptene
- Emanciparea Moldovei lui Stefan cel Mare de sub suzeranitatea Poloniei
- O caracterizare generala a secolului al XVI-lea
- Care era situatia internationala inainte de izbucnirea rascoalei conduse de Gheorghe Doja
- Mestesugurile si comertul intern in lumea romaneasca in secolele XIV si XV
- Razboaiele ruso-austro-turce pe teritoriul Tarilor Romane si consecintele lor
- Razboiul impotriva samnitilor purtat de romanii condusi de generalul Dentatus-partea 2
- Razboiul impotriva samnitilor purtat de romanii condusi de generalul Dentatus
- Sistemul tetarhic antic de conducere
- Constantinopol, capitala lui Constantin cel Mare
Categorie: Istorie si Civilizatie - ( Istorie si Civilizatie - Archiva)
Data Adaugarii: 24 December '07
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :