Statistics:
Visits: 1,232 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Mai rapid ca sunetul
Q: | Intreaba despre Mai rapid ca sunetul |
63,15 km/h este primul record oficial de viteză stabilit la 18 decembrie 1898 de francezul Count Gaston de Chasseloup-Laubat cu o maşină electrică. Acesta a fost punctul de plecare pentru Camille Jenatzy (Belgia) care un an mai târziu, 1899, a devenit primul care a depăşit viteza de 100km/h, şi 1 milă pe minut, tot cu o maşină electrică pe care o numea La Jamais Contente - Niciodată Satisfăcută. Acesta a fost al şaselea record de viteză stabilit de la 1898.
Recordul însă, a fost păstrat până în 1902, când William K. Vanderbilt Jr. (SUA), a stabilit cu ajutorul unei maşini cu motor cu combustie internă noul record de viteză la 122,43 km/h. Motoarele cu reacţie au fost recunoscute oficial în 1964 când a fost stabilit şi un nou record de viteză 664,96 km/h. După acest record viteza sunetului a devenit o ţintă reală.
În 1983 scoţianul Richard Noble a spart recordurile de viteză cu maşina sa Thrust 2, dar nu a fost complet satisfăcut de performanţa sa, astfel că 14 ani mai târziu a revenit încercând să-şi depăşească propriul record. De data aceasta scopul lui a fost viteza sunetului. Noble a angajat un pilot de curse, Andy Green, să-i conducă noua sa maşină pe care a numit-o de data acesta Thrust SSC (Super Sonic Car). Nu a fost dezamăgit de alegerea făcută pentru că pilotul Andy Green a reuşit o viteză de 1227,952 km/h, surclasândul astfel pe pilorul Chuck Yeager care stabilise un record de 1077km/h.
Viteza pe care a atins-o Green, depăşeşte cu 2,952 km/h viteza Mach 1, care în condiţii standard este egală cu 1225 km/h. Andy Green şi Richard Noble şi recordul lor de viteză (1227,952km/h) nu a fost depăşit până în prezent de nimeni.
Fiind în structura noastră genetică să ne împingem limitele mai departe şi să dovedim că istoria a ridicat superlative doar pentru ca noi să le surclasăm Craig Breedlove (SUA) şi-a propus să-i doboare de pe podium pe cei doi. Chiar şi aşa Green şi Noble au rămas în istorie pentru ca sunt primii care au reuşit să se deplaseze cu o maşină mai repede decât sunetul.
Sursa imaginii: hotrod.com
Recordul însă, a fost păstrat până în 1902, când William K. Vanderbilt Jr. (SUA), a stabilit cu ajutorul unei maşini cu motor cu combustie internă noul record de viteză la 122,43 km/h. Motoarele cu reacţie au fost recunoscute oficial în 1964 când a fost stabilit şi un nou record de viteză 664,96 km/h. După acest record viteza sunetului a devenit o ţintă reală.
În 1983 scoţianul Richard Noble a spart recordurile de viteză cu maşina sa Thrust 2, dar nu a fost complet satisfăcut de performanţa sa, astfel că 14 ani mai târziu a revenit încercând să-şi depăşească propriul record. De data aceasta scopul lui a fost viteza sunetului. Noble a angajat un pilot de curse, Andy Green, să-i conducă noua sa maşină pe care a numit-o de data acesta Thrust SSC (Super Sonic Car). Nu a fost dezamăgit de alegerea făcută pentru că pilotul Andy Green a reuşit o viteză de 1227,952 km/h, surclasândul astfel pe pilorul Chuck Yeager care stabilise un record de 1077km/h.
Viteza pe care a atins-o Green, depăşeşte cu 2,952 km/h viteza Mach 1, care în condiţii standard este egală cu 1225 km/h. Andy Green şi Richard Noble şi recordul lor de viteză (1227,952km/h) nu a fost depăşit până în prezent de nimeni.
Fiind în structura noastră genetică să ne împingem limitele mai departe şi să dovedim că istoria a ridicat superlative doar pentru ca noi să le surclasăm Craig Breedlove (SUA) şi-a propus să-i doboare de pe podium pe cei doi. Chiar şi aşa Green şi Noble au rămas în istorie pentru ca sunt primii care au reuşit să se deplaseze cu o maşină mai repede decât sunetul.
Sursa imaginii: hotrod.com
- Muschii ischiogambrieri (8878 visits)
- Muschii gatului (7011 visits)
- Alcatuirea generala a corpului uman (3683 visits)
- Muschii miscarilor de pronatie-supinatie (3658 visits)
- Materiale rezistente la temperaturi inalte (3537 visits)
- Caile respiratorii extrapulmonare (3524 visits)
- Respiratia tisulara (3199 visits)
- Osmiul, metalul cel mai greu (3001 visits)
- Totul despre wolfram (2897 visits)
- Totul despre fier (2804 visits)
- Centura scapulara (2514 visits)
- Fiziologia respiratiei, digestiei, circulatiei si excretiei (2508 visits)
- Totul despre beriliu (2500 visits)
- Planul 3 al regiunii posterioare a trunchiului (2460 visits)
- Muschii membrului inferior (2409 visits)
- Curriculum la decizia scolii oportunitate in abordarea interdisciplinara a fizicii
- Cum este impartit corpul omenesc
- Bio-mecanica miscarilor gleznei
- Muschii gleznei si piciorului- extrinseci plantari
- Muschii gleznei si piciorului- intrinseci plantari
- Celula
- Clasificare tesuturilor, organelor, sistemelor si aparatelor corpului omenesc
- Alcatuirea generala a corpului uman
- Fiziologia respiratiei, digestiei, circulatiei si excretiei
- Aparatul respirator si fiziologia respiratiei
- Coordonarea umorala si nervoasa a organismului
- Cauzele imbolnavirii aparatului respirator
Categorie: Stiinta si Tehnica - ( Stiinta si Tehnica - Archiva)
Data Adaugarii: 20 October '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :