Statistics:
Visits: 1,402 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Borobudur, templul budist de la Magelang
Q: | Intreaba despre Borobudur, templul budist de la Magelang |
Prin anul 1814 s-a descoperit într-o pădure tropicală din insula Java (Indonezia), aproape de localitatea Magelang, o uriaşă construcţie acoperită de luxurianta vegetaţie a junglei. Scos la lumină, ciudatul edificiu ce avea forma unei piramide era în realitate celebrul templu Barabudur.
Restaurat între anii 1907-1911, acest neobişnuit lăcaş de cult era un monument închinat zeului Buddha, din categoria construcţiilor numite de către orientali „stupe". Acestea erau nişte morminte fastuoase, deasupra cărora se construia un corp cilindric încheiat cu o cupolă şi un turnuleţ ca un trunchi de piramidă.
Inscripţiile descoperite pe pereţii templului au înlesnit datarea construirii acestuia pe la mijlocul secolului al VIII-lea. Utilizarea templului ca lăcaş de cult s-a făcut până pe la anul 925, când religia islamică a asimilat budismul. De aici şi abandonarea Barabudurului, probabil în partea finală a secolului al X-lea.
Aşezat pe un deal circular, izolat, monumentul înalt de 31 m a fost realizat în nouă terase în scară, şase dintre terasele inferioare fiind de formă pătrată, iar celelalte trei având aspectul unor cercuri circumscrise. Baza dealului a fost întărită, înconjurându-se cu blocuri mari de piatră. Având aspectul unui gigantic tort, templul era pavat cu rocă vulcanică, pe pereţii celor şase pătrate fiind realizate sculpturi în relief (peste 1300 de reprezentări între care personajul principal, zeul Buddha, era simbolizat în 504 ipostaze).
Pe terasele circulare erau aşezate nişte construcţii rotunde, sub formă de clopote. Pe terasa inferioară se aflau 32 de clopote de piatră, pe cea de mijloc, 24, iar pe cea superioară, 16 clopote. Fiecare terasă avea scări care permiteau urcarea până la clopotul mare, în interiorul căruia nu intrau simplii slujitori ai lui Buddha. Importanţa documentară a reliefurilor sculptate aici a făcut ca Barabudur să fie luat sub protecţia UNESCO şi a guvernului Indoneziei.
Restaurat între anii 1907-1911, acest neobişnuit lăcaş de cult era un monument închinat zeului Buddha, din categoria construcţiilor numite de către orientali „stupe". Acestea erau nişte morminte fastuoase, deasupra cărora se construia un corp cilindric încheiat cu o cupolă şi un turnuleţ ca un trunchi de piramidă.
Inscripţiile descoperite pe pereţii templului au înlesnit datarea construirii acestuia pe la mijlocul secolului al VIII-lea. Utilizarea templului ca lăcaş de cult s-a făcut până pe la anul 925, când religia islamică a asimilat budismul. De aici şi abandonarea Barabudurului, probabil în partea finală a secolului al X-lea.
Aşezat pe un deal circular, izolat, monumentul înalt de 31 m a fost realizat în nouă terase în scară, şase dintre terasele inferioare fiind de formă pătrată, iar celelalte trei având aspectul unor cercuri circumscrise. Baza dealului a fost întărită, înconjurându-se cu blocuri mari de piatră. Având aspectul unui gigantic tort, templul era pavat cu rocă vulcanică, pe pereţii celor şase pătrate fiind realizate sculpturi în relief (peste 1300 de reprezentări între care personajul principal, zeul Buddha, era simbolizat în 504 ipostaze).
Pe terasele circulare erau aşezate nişte construcţii rotunde, sub formă de clopote. Pe terasa inferioară se aflau 32 de clopote de piatră, pe cea de mijloc, 24, iar pe cea superioară, 16 clopote. Fiecare terasă avea scări care permiteau urcarea până la clopotul mare, în interiorul căruia nu intrau simplii slujitori ai lui Buddha. Importanţa documentară a reliefurilor sculptate aici a făcut ca Barabudur să fie luat sub protecţia UNESCO şi a guvernului Indoneziei.
Tag-uri: istorie, civilizatie, antichitate |
- Care au fost factorii si etapele romanizarii Daciei (8310 visits)
- Zeita Atena (7428 visits)
- Spartanii si modelul lor de educatie (5904 visits)
- Legenda regelui Arthur (5397 visits)
- Razboaiele ruso-austro-turce pe teritoriul Tarilor Romane si consecintele lor (5222 visits)
- Politica externa a lui Vlad Tepes (5134 visits)
- Personalitatile culturale ale perioadei interbelice (4812 visits)
- Cauzele revolutiei de la 1848-1849 (4710 visits)
- Tutankhamon, cel mai celebru faraon egiptean (4604 visits)
- Politica interna a lui Stefan cel Mare (4501 visits)
- Politica interna a lui Vlad Tepes (4460 visits)
- Ghilgames (4381 visits)
- Zeul Hermes (4375 visits)
- Familia in perioada medievala (4314 visits)
- Importanta Revolutiei Franceze (4054 visits)
- Mestesugurile si comertul intern in lumea romaneasca in secolele XIV si XV
- Razboaiele ruso-austro-turce pe teritoriul Tarilor Romane si consecintele lor
- Anahita
- Castigarea independentei Tarii Romanesti de catre Mihai Viteazul
- Problema nationala in Transilvania si Banatul aflate sub stapanire straina
- Problema nationala in Bucovina, Dobrogea si Basarabia aflate sub stapanire straina
- Activitatea " monstruoasei coalitii " si declinul domniei lui Cuza
- Rolul istoric al lui Alexandru loan Cuza
- Raporturile dintre Atena, Persia si Sparta in perioada posterioara pacii lui Antalcidas
- Marea Piramida, apogeul arhitecturii ehiptene
- Emanciparea Moldovei lui Stefan cel Mare de sub suzeranitatea Poloniei
- O caracterizare generala a secolului al XVI-lea
- Care era situatia internationala inainte de izbucnirea rascoalei conduse de Gheorghe Doja
- Mestesugurile si comertul intern in lumea romaneasca in secolele XIV si XV
- Razboaiele ruso-austro-turce pe teritoriul Tarilor Romane si consecintele lor
- Razboiul impotriva samnitilor purtat de romanii condusi de generalul Dentatus-partea 2
- Razboiul impotriva samnitilor purtat de romanii condusi de generalul Dentatus
- Sistemul tetarhic antic de conducere
- Constantinopol, capitala lui Constantin cel Mare
Categorie: Istorie si Civilizatie - ( Istorie si Civilizatie - Archiva)
Data Adaugarii: 05 September '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :