Statistics:
Visits: 1,387 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Natura si mijloacele comicului
Q: | Intreaba despre Natura si mijloacele comicului |
-procedee, motive, modalitati actioneaza simultan
a)comical situatiilor-rezultat din fapte neprevazute si din prezenta unor grupe insolite
-Calinescu foloseste scheme tipice, cum ar fi: incurcatura, confuzia, coincidenta, substituirea, echivocul...
-la Calinescu predominanta este o situatie comica in care sunt implicate personaje comice, avind idei si un limbaj comic
b)comic al intentiilor-reiese din atitudinea scriitorului fata de evenimente si oameni
-Calinescu este un scriitor obiectiv, dar nu indiferent=>este ingaduitor fata de personaje, dar nu iarta hazaturile care-i fac ridicoli=>ii hoteaza cu ironie, umor; situatiile absurde
c)comic al caracterelor-in comedia clasica caracterele comice sunt: avarul, fanfaranul, orgulizul, gelosul, prostul...
-Calinescu creeaza si el o tipizare comica, dar eroii lui au intotdeauna numeroase elemente care-i particularizeaza
-Calinescu sustine: "natura nu lucreaza dupa tipare, ci-l toarna pe fiecare dupa calapod deosebit; unul e sucit intr-un fel, altul intr-un alt fel; fiecare in felul lui, incat nu te mai saturi sa-i vezi si sa-ti faci hazele ei"
d)comic de limbaj-comicul de acest nivel este provocat de:
1)prezenta numeroaselor greseli de vocabular: deformarile apar prin: pronuntie gresita("famelie"), etimologie populara("scrofilosi", "capitalisti"), sau prin lipsa de proprietate a termenilor(liber-schinulist<=>elastic in conceptii)
2)incalcarea regulilor gramatice si a logicii:
-abateri: polisemia("ne-am ratacit impreuna"), contradictia in termeni("12 trecute fix"), asociatiile incompatibile, nonsensul, truismele-adevarurile evidente, expresiile tantologice("intrigi pucaste"), constructiile prolixe
3)repetitia care deplaseaza atentia de la fondul comunicarii la forma ei
4)nepotrivirea rezultata din interferenta stilulilor
-multe personaje folosesc un stil in totala contradictie cu situatia concreta a momentului
-consecintele sunt comice, pt. ca se simte nepotrivirea
e)comic de nume, de o savoare inimitabila
-primul: G. Alecsndri-numindu-si eroii transparent
-Calinescu alege nume care sa sugereze dominanta de caracter a personajului, originea sau rolul lui in desf. evenimentelor
-G. Calinescu: "Umorul lui Calinescu e inefabil, ca si lirismul eminescian, constand in cariagialism, adica intr-o maniera proprie de a vorbi"
Natura si mijloacele comicului
-procedee, motive, modalitati actioneaza simultan
a)comical situatiilor-rezultat din fapte neprevazute si din prezenta unor grupe insolite
-Calinescu foloseste scheme tipice, cum ar fi: incurcatura, confuzia, coincidenta, substituirea, echivocul...
-la Calinescu predominanta este o situatie comica in care sunt implicate personaje comice, avind idei si un limbaj comic
b)comic al intentiilor-reiese din atitudinea scriitorului fata de evenimente si oameni
-Calinescu este un scriitor obiectiv, dar nu indiferent=>este ingaduitor fata de personaje, dar nu iarta hazaturile care-i fac ridicoli=>ii hoteaza cu ironie, umor; situatiile absurde
c)comic al caracterelor-in comedia clasica caracterele comice sunt: avarul, fanfaranul, orgulizul, gelosul, prostul...
-Calinescu creeaza si el o tipizare comica, dar eroii lui au intotdeauna numeroase elemente care-i particularizeaza
-Calinescu sustine: "natura nu lucreaza dupa tipare, ci-l toarna pe fiecare dupa calapod deosebit; unul e sucit intr-un fel, altul intr-un alt fel; fiecare in felul lui, incat nu te mai saturi sa-i vezi si sa-ti faci hazele ei"
d)comic de limbaj-comicul de acest nivel este provocat de:
1) prezenta numeroaselor greseli de vocabular: deformarile apar prin: pronuntie gresita("famelie"), etimologie populara("scrofilosi", "capitalisti"), sau prin lipsa de proprietate a termenilor(liber-schinulist<=>elastic in conceptii)
2) incalcarea regulilor gramatice si a logicii:
-abateri: polisemia("ne-am ratacit impreuna"), contradictia in termeni("12 trecute fix"), asociatiile incompatibile, nonsensul, truismele-adevarurile evidente, expresiile tantologice("intrigi pucaste"), constructiile prolixe
3) repetitia care deplaseaza atentia de la fondul comunicarii la forma ei
4) nepotrivirea rezultata din interferenta stilulilor
-multe personaje folosesc un stil in totala contradictie cu situatia concreta a momentului
-consecintele sunt comice, pt. ca se simte nepotrivirea
e)comic de nume, de o savoare inimitabila
-primul: G. Alecsndri-numindu-si eroii transparent
-Calinescu alege nume care sa sugereze dominanta de caracter a personajului, originea sau rolul lui in desf. evenimentelor
-G. Calinescu: "Umorul lui Calinescu e inefabil, ca si lirismul eminescian, constand in cariagialism, adica intr-o maniera proprie de a vorbi"
a)comical situatiilor-rezultat din fapte neprevazute si din prezenta unor grupe insolite
-Calinescu foloseste scheme tipice, cum ar fi: incurcatura, confuzia, coincidenta, substituirea, echivocul...
-la Calinescu predominanta este o situatie comica in care sunt implicate personaje comice, avind idei si un limbaj comic
b)comic al intentiilor-reiese din atitudinea scriitorului fata de evenimente si oameni
-Calinescu este un scriitor obiectiv, dar nu indiferent=>este ingaduitor fata de personaje, dar nu iarta hazaturile care-i fac ridicoli=>ii hoteaza cu ironie, umor; situatiile absurde
c)comic al caracterelor-in comedia clasica caracterele comice sunt: avarul, fanfaranul, orgulizul, gelosul, prostul...
-Calinescu creeaza si el o tipizare comica, dar eroii lui au intotdeauna numeroase elemente care-i particularizeaza
-Calinescu sustine: "natura nu lucreaza dupa tipare, ci-l toarna pe fiecare dupa calapod deosebit; unul e sucit intr-un fel, altul intr-un alt fel; fiecare in felul lui, incat nu te mai saturi sa-i vezi si sa-ti faci hazele ei"
d)comic de limbaj-comicul de acest nivel este provocat de:
1)prezenta numeroaselor greseli de vocabular: deformarile apar prin: pronuntie gresita("famelie"), etimologie populara("scrofilosi", "capitalisti"), sau prin lipsa de proprietate a termenilor(liber-schinulist<=>elastic in conceptii)
2)incalcarea regulilor gramatice si a logicii:
-abateri: polisemia("ne-am ratacit impreuna"), contradictia in termeni("12 trecute fix"), asociatiile incompatibile, nonsensul, truismele-adevarurile evidente, expresiile tantologice("intrigi pucaste"), constructiile prolixe
3)repetitia care deplaseaza atentia de la fondul comunicarii la forma ei
4)nepotrivirea rezultata din interferenta stilulilor
-multe personaje folosesc un stil in totala contradictie cu situatia concreta a momentului
-consecintele sunt comice, pt. ca se simte nepotrivirea
e)comic de nume, de o savoare inimitabila
-primul: G. Alecsndri-numindu-si eroii transparent
-Calinescu alege nume care sa sugereze dominanta de caracter a personajului, originea sau rolul lui in desf. evenimentelor
-G. Calinescu: "Umorul lui Calinescu e inefabil, ca si lirismul eminescian, constand in cariagialism, adica intr-o maniera proprie de a vorbi"
Natura si mijloacele comicului
-procedee, motive, modalitati actioneaza simultan
a)comical situatiilor-rezultat din fapte neprevazute si din prezenta unor grupe insolite
-Calinescu foloseste scheme tipice, cum ar fi: incurcatura, confuzia, coincidenta, substituirea, echivocul...
-la Calinescu predominanta este o situatie comica in care sunt implicate personaje comice, avind idei si un limbaj comic
b)comic al intentiilor-reiese din atitudinea scriitorului fata de evenimente si oameni
-Calinescu este un scriitor obiectiv, dar nu indiferent=>este ingaduitor fata de personaje, dar nu iarta hazaturile care-i fac ridicoli=>ii hoteaza cu ironie, umor; situatiile absurde
c)comic al caracterelor-in comedia clasica caracterele comice sunt: avarul, fanfaranul, orgulizul, gelosul, prostul...
-Calinescu creeaza si el o tipizare comica, dar eroii lui au intotdeauna numeroase elemente care-i particularizeaza
-Calinescu sustine: "natura nu lucreaza dupa tipare, ci-l toarna pe fiecare dupa calapod deosebit; unul e sucit intr-un fel, altul intr-un alt fel; fiecare in felul lui, incat nu te mai saturi sa-i vezi si sa-ti faci hazele ei"
d)comic de limbaj-comicul de acest nivel este provocat de:
1) prezenta numeroaselor greseli de vocabular: deformarile apar prin: pronuntie gresita("famelie"), etimologie populara("scrofilosi", "capitalisti"), sau prin lipsa de proprietate a termenilor(liber-schinulist<=>elastic in conceptii)
2) incalcarea regulilor gramatice si a logicii:
-abateri: polisemia("ne-am ratacit impreuna"), contradictia in termeni("12 trecute fix"), asociatiile incompatibile, nonsensul, truismele-adevarurile evidente, expresiile tantologice("intrigi pucaste"), constructiile prolixe
3) repetitia care deplaseaza atentia de la fondul comunicarii la forma ei
4) nepotrivirea rezultata din interferenta stilulilor
-multe personaje folosesc un stil in totala contradictie cu situatia concreta a momentului
-consecintele sunt comice, pt. ca se simte nepotrivirea
e)comic de nume, de o savoare inimitabila
-primul: G. Alecsndri-numindu-si eroii transparent
-Calinescu alege nume care sa sugereze dominanta de caracter a personajului, originea sau rolul lui in desf. evenimentelor
-G. Calinescu: "Umorul lui Calinescu e inefabil, ca si lirismul eminescian, constand in cariagialism, adica intr-o maniera proprie de a vorbi"
- Povestirea pe scurt la Moara cu noroc de Ioan Slavici (222208 visits)
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu (174661 visits)
- Povestirea pe scurt la Maitreyi de Mircea Eliade (129021 visits)
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu (103718 visits)
- Ciocoii noi si vechi de Nicolae Filimon - Rezumat pe capitole (101706 visits)
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu (86513 visits)
- Povestirea pe scurt la Harap-Alb (60165 visits)
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda (46496 visits)
- O noapte furtunoasa de I.L.Caragiale - Comedie in doua acte (40323 visits)
- Povestirea pe scurt la Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon (38455 visits)
- Dl Goe - momentele subiectului (34911 visits)
- Comentariul poeziei In limba ta scrisa de Grigore Vieru- a treia parte (29311 visits)
- Interpretarea cuvintelor Batranei din fraza introductiva a nuvelei Moara cu noroc de Ioan Slavici (28108 visits)
- Caracterizarea personajului Marga din opera Hanu-Ancutei scrisa de Mihail Sadoveanu (25938 visits)
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat (25438 visits)
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Caracterizarea lui Nica din "Amintiri din copilarie"
- Literatura Romana in perioada pasoptista
- Dl Goe - momentele subiectului
- Caracterizarea lui Lica Samadaul din Moara cu Noroc
- Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Rezumat
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Vasile Alecsandri - Pastelurile
- Praslea cel voinic - Caracterizarea personajului principal
- Poezia "Vara" de George Cosbuc - pastel
- Caracterizarea personajului principal dintr-o schita - D-l Goe
Categorie: Referate - ( Referate - Archiva)
Data Adaugarii: 13 December '12
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :