FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 896
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Trebuie mereu sa ne ascultam interlocutorul

Tag-uri Populare


relatii   social   interactiune   individ   geografie   relief   natura   ape   minerale   timp   distractie   plimbare   relaxare   vacanta   dragoste   educatie   romania   soare   casa   muzeu   plante   literatura   vedete   religie   vise   copii   pasiune   societate   pamant   amabilitate   ghiveci   eleganta   evolutie   madonna   familie   copilarie  

All Tags

Famous Forum

 

Trebuie mereu sa ne ascultam interlocutorul

 Q:   Intreaba despre Trebuie mereu sa ne ascultam interlocutorul       
Comunicarea verbală nu înseamnă numai vorbire ci şi ascultare. Liderul militar (comandantul) trebuie să deprindă şi arta de a asculta, care constă în a şti când să vorbească şi când să asculte.

Ascultarea este la fel de importantă în comunicare ca şi emiterea. Pentru atingerea obiectivelor comunicării, ascultarea trebuie să respecte o serie de canoane astfel:
- interlocutorul trebuie privit pe timpul cât este ascultat;
- pe timpul comunicării verbale, interlocutorul trebuie întrerupt cât mai puţin posibil;
- vorbitorul trebuie încurajat prin aprobări gestice (din cap) ori zâmbete;
- nu trebuie anticipat ceea ce vorbitorul doreşte să prezinte;
- vorbitorul trebuie ajutat să se exprime cà ¢nd nu-ÅŸi găseÅŸte cuvintele.

Ascultarea cu atenţie, fără întreruperi dese, favorizează înţelegerea problemei, sesizarea modului de gândire a colaboratorilor ori subaltenilor, oferă timp pentru reflecţie şi chiar pentru găsirea soluţiei.

Liderul militar (comandantul), care ştie să asculte cu răbdare şi atenţie, câştigă mai mult prin aceasta decât câştigă vorbind. In consecinţă managerul trebuie nu numai să-şi impună efortul de a asculta, ci să adopte o atitudine binevoitoare care să-l încurajeze pe subaltern. Pentru a se realiza o bună ascultare se recomandă următoarele sugestii celui pus în postura de ascultător,astfel:
- Fiţi pregătiţi să ascultaţi pe vorbitor!
- Fiţi interesaţi să ascultaţi!
- Arătaţi-vă interesaţi de subiectul comunicării verbale!
- Păstraţi-vă mintea deschisă!
- Urmăriţi ideile principale!
- Ascultaţi critic!
- Ascultaţi cu atenţie!
- Luaţi notiţe!
- Ajutaţi (încurajaţi) vorbitorul!
- Nu întrerupeţi pe vorbitor!


Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii



Categorie: Diverse  - ( Diverse - Archiva)

Data Adaugarii: 18 October '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :