Statistics:
Visits: 1,250 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Interactiunea in grup a indivizilor
Q: | Intreaba despre Interactiunea in grup a indivizilor |
Grupurile diferă între ele în funcţie de mai multe caracte ristici : numărul membrilor (sunt grupuri mari şi grupuri mici), după durata existenţei lor, după felul relaţiilor dintre membrii care le alcătuiesc (formale, adică oficiale sau infoi male, relaţii spontane, născute din sentimentele de atracţie -respingere reciprocă).
în cadrul grupului se dezvoltă sisteme de roluri, norme (reguli) şi relaţii (legături, coeziune).
Rolul este un model de comportare asociat unei anumite poziţii sociale, este punere în act a drepturilor şi îndatoririlor ce revin unei persoane într-un grup.
Rolul este ansamblul de comportamente pe care în mod legitim îl aşteaptă ceilalţi.
Profesorul educă, medicul trat ează bolnavi, elevul învaţă. Un membru al unui grup se află în relaţii cu ceilalţi membri ai grupului în conformitate cu anumite modele stabilite, se consideră el însuşi membru al grupului şi, în sfârşit, este privit ca atare de alţi indivizi aflaţi în afara grupului. Aceasta înseamnă că aderenţa unui individ la un grup oarecare îi afectează acestuia calitatea în sensul că devine participant al unei activităţi generate de tipul grupului, asumându-şi un rol.
In experimentele făcute pe grupuri mixte de bărbaţi şi femei s-a putut constata că bărbaţii se orientează către sarcini concrete, în timp ce femeile preferă rolurile cu tentă social-protectivă. Acest fapt reflectă diferenţele existente între bărbaţi şi femei în privinţa propriilor aprecieri ale competenţelor personale. Când bărbaţii şi femeile consideră că au competenţe similare, atonei rolurile pe care şi le asumă sunt remarcabil de apropiate.
Normele sunt reguli de conduită pentru membrii grupului. Dragostea, fraternitatea, întrajutorarea pot fi reguli acceptate în grup.
Coeziunea reprezintă puterea legăturilor dintre persoanele care. alcătuiesc grupul şi care se manifestă în vederea realizării obiectivelor grupului. în grup pot fi exercitate presiuni puternice asupra membrilor săi pentru ca aceştia să se conformeze regulilor grupului, pentru a-şi îndeplini rolurile asumate. Dacă devianţa de la norma grupului este persistentă, atunci individul deviant este exclus.
Fluxul informaţiilor într-un grup este determinat de reţeaua comunicaţiilor în funcţie de care se va şti cine vorbeşte şi cu cine. într-un studiu devenit clasic.A patra reţea, „cercul", este total descentralizată, toţi membrii având un rol egal în transmiterea mesajului.
S-a constatat că sarcinile simple sunt realizate mai eficient în cadrul reţelelor centralizate iar satisfacţia resimţită de membrii grupului este minimă. In cazul sarcinilor complexe, individul care ocupă rolul cheie în cadrul reţelelor centralizate poate fi copleşit de asaltul informaţional; în reţea se propagă, în acest mod, erori. Pentru realizarea sarcinilor complexe sunt mai eficiente reţelele descentralizate, iar satisfacţia membrilor grupului este mare datorită nivelului calitativ al participării fiecăruia.
De regulă, grupurile sociale au un conducător, iar în viaţa lor relaţiile de conducere se manifestă ca un tip special şi important de relaţii între indivizi. Am văzut că dimensiunile grupurilor pot fi foarte diferite. Există grupuri mari (clase, pături sociale, naţiuni) şi grupuri mici, la care se şi referă situaţiile prezentate în această lecţie. Tipul de conducător şi de relaţie de conducere diferă, în primul rând, în funcţie de mărimea grupurilor în care acestea se manifestă.
În general, conducătorul este o persoană care focalizează eforturile grupului la realizarea obiectivelor sale şi care, totodată, aduce o contribuţie individuală însemnată la înfăptuirea respectivelor obiective. Relaţia de conducere implică, alături de conducător, pe membrii grupului, mediul social, grupul însuşi cu fenomenele şi procesele lui.
Conducătorul şi relaţia de conducere se pot prezenta în viaţa socială în două forme principale : din punctul de vedere al caracterului lor (organizat sau neorganizat) ele pot fi formale şi informale. în cazul conducătorului şi relaţiilor de conducere formale, anumite instituţii (de exemplu : armata, biserica) stabilesc un sistem de comportare pentru lider şi, totodată, principalele trăsături ale relaţiei de conducere. In realizarea sarcinilor lor este necesar ca liderii să înveţe nu numai cadrul legal în limitele căruia trebuie să desfăşoare activitatea lor, ci şi cadrul informai al relaţiilor lor cu membrii grupurilor din care fac parte. Aceste cadre informale sunt de foarte multe ori de o importanţă crucială pentru succesul liderilor.
Referitor la întrebarea „ cine ar trebui să fie conducătorul unui anumit grup " -răspunsul nu este deloc simplu. Am putea spune că cine anume devine lider depinde de circumstanţele concrete în care se află grupul, care cer anumite trăsături de personalitate. Deşi cercetările asupra trăsăturilor personalităţii nu explică de ce se nasc liderii, ele pot oferi anumite indicaţii în legătură cu indivizii care au cele mai mari şanse de a deveni lideri într-un grup oarecare.
în cadrul grupului se dezvoltă sisteme de roluri, norme (reguli) şi relaţii (legături, coeziune).
Rolul este un model de comportare asociat unei anumite poziţii sociale, este punere în act a drepturilor şi îndatoririlor ce revin unei persoane într-un grup.
Rolul este ansamblul de comportamente pe care în mod legitim îl aşteaptă ceilalţi.
Profesorul educă, medicul trat ează bolnavi, elevul învaţă. Un membru al unui grup se află în relaţii cu ceilalţi membri ai grupului în conformitate cu anumite modele stabilite, se consideră el însuşi membru al grupului şi, în sfârşit, este privit ca atare de alţi indivizi aflaţi în afara grupului. Aceasta înseamnă că aderenţa unui individ la un grup oarecare îi afectează acestuia calitatea în sensul că devine participant al unei activităţi generate de tipul grupului, asumându-şi un rol.
In experimentele făcute pe grupuri mixte de bărbaţi şi femei s-a putut constata că bărbaţii se orientează către sarcini concrete, în timp ce femeile preferă rolurile cu tentă social-protectivă. Acest fapt reflectă diferenţele existente între bărbaţi şi femei în privinţa propriilor aprecieri ale competenţelor personale. Când bărbaţii şi femeile consideră că au competenţe similare, atonei rolurile pe care şi le asumă sunt remarcabil de apropiate.
Normele sunt reguli de conduită pentru membrii grupului. Dragostea, fraternitatea, întrajutorarea pot fi reguli acceptate în grup.
Coeziunea reprezintă puterea legăturilor dintre persoanele care. alcătuiesc grupul şi care se manifestă în vederea realizării obiectivelor grupului. în grup pot fi exercitate presiuni puternice asupra membrilor săi pentru ca aceştia să se conformeze regulilor grupului, pentru a-şi îndeplini rolurile asumate. Dacă devianţa de la norma grupului este persistentă, atunci individul deviant este exclus.
Fluxul informaţiilor într-un grup este determinat de reţeaua comunicaţiilor în funcţie de care se va şti cine vorbeşte şi cu cine. într-un studiu devenit clasic.A patra reţea, „cercul", este total descentralizată, toţi membrii având un rol egal în transmiterea mesajului.
S-a constatat că sarcinile simple sunt realizate mai eficient în cadrul reţelelor centralizate iar satisfacţia resimţită de membrii grupului este minimă. In cazul sarcinilor complexe, individul care ocupă rolul cheie în cadrul reţelelor centralizate poate fi copleşit de asaltul informaţional; în reţea se propagă, în acest mod, erori. Pentru realizarea sarcinilor complexe sunt mai eficiente reţelele descentralizate, iar satisfacţia membrilor grupului este mare datorită nivelului calitativ al participării fiecăruia.
De regulă, grupurile sociale au un conducător, iar în viaţa lor relaţiile de conducere se manifestă ca un tip special şi important de relaţii între indivizi. Am văzut că dimensiunile grupurilor pot fi foarte diferite. Există grupuri mari (clase, pături sociale, naţiuni) şi grupuri mici, la care se şi referă situaţiile prezentate în această lecţie. Tipul de conducător şi de relaţie de conducere diferă, în primul rând, în funcţie de mărimea grupurilor în care acestea se manifestă.
În general, conducătorul este o persoană care focalizează eforturile grupului la realizarea obiectivelor sale şi care, totodată, aduce o contribuţie individuală însemnată la înfăptuirea respectivelor obiective. Relaţia de conducere implică, alături de conducător, pe membrii grupului, mediul social, grupul însuşi cu fenomenele şi procesele lui.
Conducătorul şi relaţia de conducere se pot prezenta în viaţa socială în două forme principale : din punctul de vedere al caracterului lor (organizat sau neorganizat) ele pot fi formale şi informale. în cazul conducătorului şi relaţiilor de conducere formale, anumite instituţii (de exemplu : armata, biserica) stabilesc un sistem de comportare pentru lider şi, totodată, principalele trăsături ale relaţiei de conducere. In realizarea sarcinilor lor este necesar ca liderii să înveţe nu numai cadrul legal în limitele căruia trebuie să desfăşoare activitatea lor, ci şi cadrul informai al relaţiilor lor cu membrii grupurilor din care fac parte. Aceste cadre informale sunt de foarte multe ori de o importanţă crucială pentru succesul liderilor.
Referitor la întrebarea „ cine ar trebui să fie conducătorul unui anumit grup " -răspunsul nu este deloc simplu. Am putea spune că cine anume devine lider depinde de circumstanţele concrete în care se află grupul, care cer anumite trăsături de personalitate. Deşi cercetările asupra trăsăturilor personalităţii nu explică de ce se nasc liderii, ele pot oferi anumite indicaţii în legătură cu indivizii care au cele mai mari şanse de a deveni lideri într-un grup oarecare.
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 13 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :