Statistics:
Visits: 1,292 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Comunicarea de masa si cea artificiala
Q: | Intreaba despre Comunicarea de masa si cea artificiala |
Un mare număr de mijloace noi de difuzare a comunicării a fost dezvoltat îndeosebi în secolul nostn:. Toate au caracteristici comune, care le diferenţiază de mijloacele clasice, astfel:
-desfăşurarea activităţii în echipă la nivelul creaţiei, tehnicilor de elaborare, de realizare a comunicării;
-transpunerea simultană a diferitelor moduri de exprimare;
-afectarea simultană a unui larg public, căruia îi este adresată comunicarea.
Lista mijloacelor de informare în masă se extinde mereu. în categoria acestora sunt grupate mijloacele centrate pe conceptul de informaţie, ca de exemplu presa tipărită, radioul, televiziunea ş.a. Fiecare dintre aceste mijloace era considerat un suport al informaţiei politice sau de propagandă. Referinţele însă nu se fac numai la politică ci la domeniul socialului, a economicului si la cel al vieţii cotidiene a indivizilor. în ultimii ani, termenul audio-vizual este utilizat tot mai frecvent. O mare atenţie a fost şi este acordată dezvoltării noilor mijloace cum sunt teledistribuţia. Sateliţii de difuzare, videotextul, internetul, reţelele de cabluri şi sateliţi putând oferi consumatorilor de comunicare în masă informaţii variate şi utile. Comunicarea de masă, prin definiţie ignoră comunicarea reciprocă, dialogul, cercetarea şi/sau stocajul informaţiei de memorie, ca reprezentând un domeniu tot mai prezent şi mai necesar în viaţa de zi cu zi a oamenilor.
Simultan cu dezvoltarea comunicării în masă, s-au afirmat noile mijloace pentru comunicarea bilaterală între doi indivizi, între două instituţii, suprimând obstacolele şi desfiinţând distanţele. Pe lângă marea importanţă socială pe care o au aceste mijloace ele au şi o mare eficienţă economică. Telecomunicaţiile, informatica şi mass-media tind astăzi să generereze mijloace de noi comunicări. Aceste noi mijloace combină în modalităţi deverse trei elemente:
-un instrument de transmisie telefonic;
-un instrument de procesare, computerul;
-un instrument de afiÅŸaj, televizorul, monitorul.
Din punctul de vedere al utilizatorilo, aceste mijloace se divid în:
-cele care se adresează instituţiilor, administraţiei;
-cele destinate particularilor, indivizilor.
Din punctul de vedere al căilor de transmitere deosebim:
-teledistribuţia;
-videotransmisia;
-sateliţii;
-teledifuziunea.
Acestea sunt modalităţi de prelungire a mijloacelor actuale, cum sunt radioul şi televiziunea, nemodificând raporturile cu publicul, păstrând aceleaşi relaţii între un mijloc central şi un public larg, printr-un canal comun de difuzare. Prin urmare, presupun tehnici performante, care le prelungesc pe cele clasice- telefonul şi teletextul - permiţând:
-punerea în legătură a unui mare număr de persoane, simultan;
-stabilirea de contacte cu persoane aflate în mişcare, chiar în mijloace de transport, radiotelefonul, sistemele de apel;
-transmiterea de imagini prin telecopiere ÅŸi videofon.
Telematica (videotextul, banca de date) pune la dispoziţia persoanelor şi instituţiilor resurse de informaţii printr-o reţea de telecomunicaţii. Aceste tehnici dau acces maselor largi de oameni la un număr considerabil de date, permiţând cercetarea efectivă a informaţiilor în funcţie de nevoile concrete ale fiecărui
individ.
-desfăşurarea activităţii în echipă la nivelul creaţiei, tehnicilor de elaborare, de realizare a comunicării;
-transpunerea simultană a diferitelor moduri de exprimare;
-afectarea simultană a unui larg public, căruia îi este adresată comunicarea.
Lista mijloacelor de informare în masă se extinde mereu. în categoria acestora sunt grupate mijloacele centrate pe conceptul de informaţie, ca de exemplu presa tipărită, radioul, televiziunea ş.a. Fiecare dintre aceste mijloace era considerat un suport al informaţiei politice sau de propagandă. Referinţele însă nu se fac numai la politică ci la domeniul socialului, a economicului si la cel al vieţii cotidiene a indivizilor. în ultimii ani, termenul audio-vizual este utilizat tot mai frecvent. O mare atenţie a fost şi este acordată dezvoltării noilor mijloace cum sunt teledistribuţia. Sateliţii de difuzare, videotextul, internetul, reţelele de cabluri şi sateliţi putând oferi consumatorilor de comunicare în masă informaţii variate şi utile. Comunicarea de masă, prin definiţie ignoră comunicarea reciprocă, dialogul, cercetarea şi/sau stocajul informaţiei de memorie, ca reprezentând un domeniu tot mai prezent şi mai necesar în viaţa de zi cu zi a oamenilor.
Simultan cu dezvoltarea comunicării în masă, s-au afirmat noile mijloace pentru comunicarea bilaterală între doi indivizi, între două instituţii, suprimând obstacolele şi desfiinţând distanţele. Pe lângă marea importanţă socială pe care o au aceste mijloace ele au şi o mare eficienţă economică. Telecomunicaţiile, informatica şi mass-media tind astăzi să generereze mijloace de noi comunicări. Aceste noi mijloace combină în modalităţi deverse trei elemente:
-un instrument de transmisie telefonic;
-un instrument de procesare, computerul;
-un instrument de afiÅŸaj, televizorul, monitorul.
Din punctul de vedere al utilizatorilo, aceste mijloace se divid în:
-cele care se adresează instituţiilor, administraţiei;
-cele destinate particularilor, indivizilor.
Din punctul de vedere al căilor de transmitere deosebim:
-teledistribuţia;
-videotransmisia;
-sateliţii;
-teledifuziunea.
Acestea sunt modalităţi de prelungire a mijloacelor actuale, cum sunt radioul şi televiziunea, nemodificând raporturile cu publicul, păstrând aceleaşi relaţii între un mijloc central şi un public larg, printr-un canal comun de difuzare. Prin urmare, presupun tehnici performante, care le prelungesc pe cele clasice- telefonul şi teletextul - permiţând:
-punerea în legătură a unui mare număr de persoane, simultan;
-stabilirea de contacte cu persoane aflate în mişcare, chiar în mijloace de transport, radiotelefonul, sistemele de apel;
-transmiterea de imagini prin telecopiere ÅŸi videofon.
Telematica (videotextul, banca de date) pune la dispoziţia persoanelor şi instituţiilor resurse de informaţii printr-o reţea de telecomunicaţii. Aceste tehnici dau acces maselor largi de oameni la un număr considerabil de date, permiţând cercetarea efectivă a informaţiilor în funcţie de nevoile concrete ale fiecărui
individ.
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 16 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :