FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 555
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Comentariul operei Domnisoara Nastasia de George Mihail Zamfirescu - partea a doua

Tag-uri Populare


comentariu   poezie   referat   istorie   antichitate   personalitati   roman   mihai eminescu   opera   camil petrescu   caracterizare   lucian blaga   mihail sadoveanu   enigma otiliei   george calinescu   literatura   o scrisoare pierduta   nuvela   rezumat   marin preda   ion luca caragiale   tudor arghezi   ioan slavici   liviu rebreanu   balada   pamant   continent   ape   geografie   poet   morometii   omor   investigatie   personaj   crima   otrava  

All Tags

Famous Forum

 

Comentariul operei Domnisoara Nastasia de George Mihail Zamfirescu - partea a doua

 Q:   Intreaba despre Comentariul operei Domnisoara Nastasia de George Mihail Zamfirescu - partea a doua       
Comentariul operei Domnisoara Nastasia de George Mihail Zamfirescu - partea a doua Peisajul acestei mahalale sordide este violent colorat de oameni framantati de patimi devoratoare si de aspiratii cutremuratoare. Nastasia uraste Mahalaua Veseliei, cu tot cortegiul de intamplari, umilinte si vexatiuni care i-au agresat dar n-au putut sa-i intineze fiinta ea aspira la o preschimbare a vietii sale, o data cu visata revenire in lumea ei de alta data de pe Popa Nan, alaturi de logodnicul ei, tanarul lucrator Luca, un simbol de puritate si adevar intr-o lume calauzita de interese meschine.

Reactia directa de impotrivire a eroinei fata de mediul in care traieste se manifesta, cel mai direct, in atitudinea fata de Vulpasin, in care vede doar o abjectie a malialalei: inca din copilarie il apara neincetat pe Luca de acest derbedeu, iar din momentul in care constata ca Vulpasin , care terorizeaza intreaga mahala o divinizeaza si o urmareste cu supunere oarba, il jigneste si-l dispretuieste cu neostenita fermitate. Sila pe care o incearca in fata acestui fante de mahala este, rostita, invariabil, prin cuvintele aspre ""Vulpasin este un caine!" ", nevoind si neputand sa creada ca acest detractat si ucigas de suflete este, el insusi, o victima, ca pastreaza, el insusi, o incarcatura de umanitate, sperand sa se salveze prin dragoste, sa-si poata schimba viata alaturi de Nastasia Cand Nastasia il palmuieste si-i arunca in fata intreaga ei ura, Vulpasin isi ucide rivalul. Banuind cine este autorul acestei ticalosii, Nastasia proiecteaza o razbunare nestramutata, cumplita, la fel ca Anca din "Napasta" lui Caragiale, urmand indemnurile unei vendete abil proiectata: ""Dinte pentru dinte si napasta pentru napasta!". Ea isi ascunde simtamintele reale, accepta casatoria cu Vulpasin si, in seara nuntii, isi pune capat zilelor prin spanzuratoare. Finalul piesei este zguduitor: in fata cadavrului fiintei dragi, singura lui nadejde de izbavire sufleteasca, Vulpasin isi iese din minti, lovit napraznic in strafundul aspiratiei sale spre o farama de lumina dintr-o existenta larvara de smoala: "Fratilor! imi umbla soarecii prin teasta!"

Pana la un punct, similitudinile de atmosfera si caractere cu lumea lui Caragiale sunt transparente. Insasi romantiozitatea eroilor este un punct comun: ca si eroinele lui I. L. Caragiale, Nastasia si Paraschiva ingana melodii sfasietoare, iar stilul declaratiilor de dragoste (mai ales modul in care Vulpasin sau Ionel "trateaza oral" cu Paraschiva sau cu Niculina) apartine eroilor lui Caragiale. George Mihail Zamfirescu impune, insa pe scena o mahala zugravita in culori tipatoare si contrastante, in care se imbina trivialitatea cu ardenta pasionala brutalitatea cu manifestarile unei ambiante umane de un fel deosebit, cuceritoare chiar. Vulpasin este o bruta cu suflet de copil in mai toate aparitiile lui: ii place sa cante si sa i se cante (pentru a-si dezvalui sau alina sufletul); inainte de a-l ucide pe Luca el il imbratiseaza ca pentru o despartire; dezlantuirile sale tragice sunt sincere si, mai totdeauna cauta solidaritatea in nefericire. Destainuirile sunt fruste, directe, de o anumita violenta dar si pline de adevar.


Tag-uri: domnisoara nastasia, george mihail zamfirescu, comentariu



Categorie: Referate  - ( Referate - Archiva)

Data Adaugarii: 09 December '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :