Statistics:
Visits: 1,154 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Prin ce se caracterizeaza un zvon
Q: | Intreaba despre Prin ce se caracterizeaza un zvon |
Caracteristici ale zvonului:
A. Zvonul este un important mijloc informai de comunicare în masă.
Această caracteristică, conferă zvonului o complexitate deosebită şi explică de ce acesta a fost considerat mult timp un fapt social misterios, aproape magic. Fiind un canal de comunicare între oameni, zvonul are o existenţă obiectivă, este prezent în toate sferele vieţii sociale. Apariţia mijloacelor moderne de comunicare în masă (presa, radioul, televiziunea ş.a.) nu a determinat suprimarea zvonurilor, ci o specializare a lor, publicul continuând să vehiculeze o mare parte a informaţiei, pe cale orală, de la om la om.
B. Zvonurile suplinesc informaţiile oficiale, fiind generate de evenimente,fapte sau probleme reale o ri imaginare, de mare interes public. Existenţa zvonurilor se explică aşadar, numai prin acţiunea oamenilor care le transmit. Mecanismul de transmitere a zvonurilor se declanşează atunci când un individ ori un grup consideră o informaţie suficient de importantă ori utilă pentru a o răspândi. Rezultă deci că sursa şi caracterul (adevărat/fals) ale informaţiilor vehiculate nu au relevanţă pentru înţelegerea dinamicii zvonurilor, acestea există nu pentru că anumite surse le lansează, ci pentru că oamenii le transmit.
C. Zvonul este o "ştire" distorsionată, neoficială, rezultând dintr-un proces constructiv, de producere colectivă, în lanţ. Caracterul distorsionat se datorează faptului că, pe timpul transmiterii în lanţ, de la o persoană la alta, conţinutul zvonului este supus unor importante modificări. Acestea au loc simultan în cadrul a trei procese: reducerea (simplificarea), accentuarea (amplificarea), asimilarea potrivit aspiraţiilor şi motivaţiilor transmiţătorului. Caracterul neoficial rezultă din faptul că zvonul pune la îndoială credibilitatea autorităţilor, contrazice informaţiile oficiale şi cel mai adesea devansează sursa oficială (în rău sau în bine),
D. Zvonul posedă o capacitate ridicată de influenţare, deoarece mesajul său încorporează elemente de esenţă, psihologice şi psihosociale, ce definesc însuşi omul ca fiinţă socială. Participarea la procesul colectiv de profilare a zvonului răspunde unor cerinţe de comunicare ale fiecărui individ: plăcerea de a vorbi, de a slărui interesul şi primi laude; consumarea legăturilor de rudenie, vecinătate şi prietenie ş.a. Zvonul este atrăgător prntru că vine în întâmpinarea aspiraţiilor şi motivaţiilor indivizilor.
E. Zvonul se bucură de o credibilitate deosebită. Circulând, zvonul devine cu atât mai seducător şi mai credibil, cu cât el ajunge, prin implicarea subiectivă a fiecărui transmiţător, să exprime cu voce tare ceea ce şi ceilalţi oameni doreau să cunoască, ceea ce gândeau în sinea lor, dar nu era confirmat. Credibilitatea zvonului este strâns legată de persoană care-1 aduce la cunoştinţă. Pe măsură ce este răspândit zvonul devine din ce în ce mai convingător.
F. Zvonul dispune de un important potenţial de manipulare a atitudinilor şi comportamentelor umane. De asemenea, prezintă particularitatea potrivit căreia o informaţie falsă introdusă deliberat în mecanismul său de funcţionare se răspândeşte exact la fel ca şi una veridică. Zvonul cu un conţinut fals este des utilizat în toate domeniile vieţii sociale şi mai ales în cel militar pentru a se obţine avantaje în detrementul inamicilor şi concurenţilor.
A. Zvonul este un important mijloc informai de comunicare în masă.
Această caracteristică, conferă zvonului o complexitate deosebită şi explică de ce acesta a fost considerat mult timp un fapt social misterios, aproape magic. Fiind un canal de comunicare între oameni, zvonul are o existenţă obiectivă, este prezent în toate sferele vieţii sociale. Apariţia mijloacelor moderne de comunicare în masă (presa, radioul, televiziunea ş.a.) nu a determinat suprimarea zvonurilor, ci o specializare a lor, publicul continuând să vehiculeze o mare parte a informaţiei, pe cale orală, de la om la om.
B. Zvonurile suplinesc informaţiile oficiale, fiind generate de evenimente,fapte sau probleme reale o ri imaginare, de mare interes public. Existenţa zvonurilor se explică aşadar, numai prin acţiunea oamenilor care le transmit. Mecanismul de transmitere a zvonurilor se declanşează atunci când un individ ori un grup consideră o informaţie suficient de importantă ori utilă pentru a o răspândi. Rezultă deci că sursa şi caracterul (adevărat/fals) ale informaţiilor vehiculate nu au relevanţă pentru înţelegerea dinamicii zvonurilor, acestea există nu pentru că anumite surse le lansează, ci pentru că oamenii le transmit.
C. Zvonul este o "ştire" distorsionată, neoficială, rezultând dintr-un proces constructiv, de producere colectivă, în lanţ. Caracterul distorsionat se datorează faptului că, pe timpul transmiterii în lanţ, de la o persoană la alta, conţinutul zvonului este supus unor importante modificări. Acestea au loc simultan în cadrul a trei procese: reducerea (simplificarea), accentuarea (amplificarea), asimilarea potrivit aspiraţiilor şi motivaţiilor transmiţătorului. Caracterul neoficial rezultă din faptul că zvonul pune la îndoială credibilitatea autorităţilor, contrazice informaţiile oficiale şi cel mai adesea devansează sursa oficială (în rău sau în bine),
D. Zvonul posedă o capacitate ridicată de influenţare, deoarece mesajul său încorporează elemente de esenţă, psihologice şi psihosociale, ce definesc însuşi omul ca fiinţă socială. Participarea la procesul colectiv de profilare a zvonului răspunde unor cerinţe de comunicare ale fiecărui individ: plăcerea de a vorbi, de a slărui interesul şi primi laude; consumarea legăturilor de rudenie, vecinătate şi prietenie ş.a. Zvonul este atrăgător prntru că vine în întâmpinarea aspiraţiilor şi motivaţiilor indivizilor.
E. Zvonul se bucură de o credibilitate deosebită. Circulând, zvonul devine cu atât mai seducător şi mai credibil, cu cât el ajunge, prin implicarea subiectivă a fiecărui transmiţător, să exprime cu voce tare ceea ce şi ceilalţi oameni doreau să cunoască, ceea ce gândeau în sinea lor, dar nu era confirmat. Credibilitatea zvonului este strâns legată de persoană care-1 aduce la cunoştinţă. Pe măsură ce este răspândit zvonul devine din ce în ce mai convingător.
F. Zvonul dispune de un important potenţial de manipulare a atitudinilor şi comportamentelor umane. De asemenea, prezintă particularitatea potrivit căreia o informaţie falsă introdusă deliberat în mecanismul său de funcţionare se răspândeşte exact la fel ca şi una veridică. Zvonul cu un conţinut fals este des utilizat în toate domeniile vieţii sociale şi mai ales în cel militar pentru a se obţine avantaje în detrementul inamicilor şi concurenţilor.
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 20 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :