FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 1,131
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Prin ce se caracterizeaza un zvon

Tag-uri Populare


relatii   social   interactiune   individ   geografie   relief   natura   ape   minerale   timp   distractie   plimbare   relaxare   vacanta   dragoste   educatie   romania   soare   casa   muzeu   plante   literatura   vedete   religie   vise   copii   pasiune   societate   pamant   amabilitate   ghiveci   eleganta   evolutie   madonna   familie   copilarie  

All Tags

Famous Forum

 

Prin ce se caracterizeaza un zvon

 Q:   Intreaba despre Prin ce se caracterizeaza un zvon       
Caracteristici ale zvonului:

A. Zvonul este un important mijloc informai de comunicare în masă.
Această caracteristică, conferă zvonului o complexitate deosebită şi explică de ce acesta a fost considerat mult timp un fapt social misterios, aproape magic. Fiind un canal de comunicare între oameni, zvonul are o existenţă obiectivă, este prezent în toate sferele vieţii sociale. Apariţia mijloacelor moderne de comunicare în masă (presa, radioul, televiziunea ş.a.) nu a determinat suprimarea zvonurilor, ci o specializare a lor, publicul continuând să vehiculeze o mare parte a informaţiei, pe cale orală, de la om la om.

B. Zvonurile suplinesc informaţiile oficiale, fiind generate de evenimente,fapte sau probleme reale o ri imaginare, de mare interes public. Existenţa zvonurilor se explică aşadar, numai prin acţiunea oamenilor care le transmit. Mecanismul de transmitere a zvonurilor se declanşează atunci când un individ ori un grup consideră o informaţie suficient de importantă ori utilă pentru a o răspândi. Rezultă deci că sursa şi caracterul (adevărat/fals) ale informaţiilor vehiculate nu au relevanţă pentru înţelegerea dinamicii zvonurilor, acestea există nu pentru că anumite surse le lansează, ci pentru că oamenii le transmit.

C. Zvonul este o "ştire" distorsionată, neoficială, rezultând dintr-un proces constructiv, de producere colectivă, în lanţ. Caracterul distorsionat se datorează faptului că, pe timpul transmiterii în lanţ, de la o persoană la alta, conţinutul zvonului este supus unor importante modificări. Acestea au loc simultan în cadrul a trei procese: reducerea (simplificarea), accentuarea (amplificarea), asimilarea potrivit aspiraţiilor şi motivaţiilor transmiţătorului. Caracterul neoficial rezultă din faptul că zvonul pune la îndoială credibilitatea autorităţilor, contrazice informaţiile oficiale şi cel mai adesea devansează sursa oficială (în rău sau în bine),

D. Zvonul posedă o capacitate ridicată de influenţare, deoarece mesajul său încorporează elemente de esenţă, psihologice şi psihosociale, ce definesc însuşi omul ca fiinţă socială. Participarea la procesul colectiv de profilare a zvonului răspunde unor cerinţe de comunicare ale fiecărui individ: plăcerea de a vorbi, de a slărui interesul şi primi laude; consumarea legăturilor de rudenie, vecinătate şi prietenie ş.a. Zvonul este atrăgător prntru că vine în întâmpinarea aspiraţiilor şi motivaţiilor indivizilor.

E. Zvonul se bucură de o credibilitate deosebită. Circulând, zvonul devine cu atât mai seducător şi mai credibil, cu cât el ajunge, prin implicarea subiectivă a fiecărui transmiţător, să exprime cu voce tare ceea ce şi ceilalţi oameni doreau să cunoască, ceea ce gândeau în sinea lor, dar nu era confirmat. Credibilitatea zvonului este strâns legată de persoană care-1 aduce la cunoştinţă. Pe măsură ce este răspândit zvonul devine din ce în ce mai convingător.

F. Zvonul dispune de un important potenţial de manipulare a atitudinilor şi comportamentelor umane. De asemenea, prezintă particularitatea potrivit căreia o informaţie falsă introdusă deliberat în mecanismul său de funcţionare se răspândeşte exact la fel ca şi una veridică. Zvonul cu un conţinut fals este des utilizat în toate domeniile vieţii sociale şi mai ales în cel militar pentru a se obţine avantaje în detrementul inamicilor şi concurenţilor.


Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii



Categorie: Diverse  - ( Diverse - Archiva)

Data Adaugarii: 20 October '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :