Statistics:
Visits: 1,414 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Ce este un zvon
Q: | Intreaba despre Ce este un zvon |
Zvonul reprezintă o informaţie neoficială; adevărată sau falsă, despre un eveniment sau despre o problemă de interes public, care circulă, de regulă, pe cale orală, de la om la om, de la individ la individ.
Ca fenomen psihosocial complex, zvonul are un conţinut ambiguu, nemodificabil sau greu verificabil pe termen scurt. Informaţia purtată de zvon este de cele mai multe ori tendenţioasă, circulând paralel şi în mod frecvent în contra sens cu informaţiile transmise prin mijloacele oficiale de comunicare. Dintre trăsăturile specifice zvonului sunt de menţionat: caracterul predominant informai; noutatea; intenţionalitatea; corelarea conţinutului său cu speranţele, aşteptările şi temerile de credibilit ate.
În condiţiile în care are loc împletirea conţinutului informaţiei- cu interesele şi aspiraţiile celor ce o recepţionează, zvonul poate determina stările de spirit, curente de opinii, atitudini şi comportamente specifice mesajului evidt transmis.
Având o puternică încărcătură emoţională, zvonul produce de regulă, efecte pe o arie largă putând influenţa atitudinile, convingerile, conduita şi zona eficientă acţiunii unui mare număr de indivizi şi chiar a unor întregi colectivităţii. De regulă zvonurile apar cel mai adesea pe fondul lipsei de informaţii oficiale, pertinente şi credibile, sau datorită necuprinderii întregii comunităţi în sfera comunicării instituţionalizate.
Zvonul "serveşte" individului şi colectivităţii pentru lămurirea anumitor situaţii incerte, dar de mare interes despre care- nu dispun informaţii satisfăcătoare. în astfel de împrejurări pot apare zvonuri generate de încercările oamenilor de a-şi explica evenimente, procese, fenomene, precum şi deliberat, concepute şi lansate cu scopuri bine definite de către organe specializate. Sub paravanul explicării unor situaţii, specialişti ai domeniului "construiesc" zvonuri ce oferă explicaţii justificate, dar cu un grad mare de credibilitate pentru influenţarea opiniei publice din ţara proprie sau din alte ţări.
O altă funcţie a zvonului o constituie aceea de modificare a tensiunii emoţionale a comportamentului, crearea de procese negative (climat şi stări de spirit încordate) în rândul unei părţi a populaţiei sau în cadrul unor instituţii. Pe un fond psihologic tensionat, generat de evenimente sociale sau naturale deja produse, ca şi iminenşa altora, zvonurile lansate spontan sau dirijat, amplifică blocajele şi inhibiţiile emoţionale, accentuează aşteptările şi temerile indivizilor. O dată pus în circulaţie zvonul generează şi o intensificare a nevoii de noi informaţii, de căutare, adesea fără discernământ, de noi argumente pentru clarificarea situaţiei existente, deci o adevărată "reacţie în lanţ".
Ca fenomen psihosocial complex, zvonul are un conţinut ambiguu, nemodificabil sau greu verificabil pe termen scurt. Informaţia purtată de zvon este de cele mai multe ori tendenţioasă, circulând paralel şi în mod frecvent în contra sens cu informaţiile transmise prin mijloacele oficiale de comunicare. Dintre trăsăturile specifice zvonului sunt de menţionat: caracterul predominant informai; noutatea; intenţionalitatea; corelarea conţinutului său cu speranţele, aşteptările şi temerile de credibilit ate.
În condiţiile în care are loc împletirea conţinutului informaţiei- cu interesele şi aspiraţiile celor ce o recepţionează, zvonul poate determina stările de spirit, curente de opinii, atitudini şi comportamente specifice mesajului evidt transmis.
Având o puternică încărcătură emoţională, zvonul produce de regulă, efecte pe o arie largă putând influenţa atitudinile, convingerile, conduita şi zona eficientă acţiunii unui mare număr de indivizi şi chiar a unor întregi colectivităţii. De regulă zvonurile apar cel mai adesea pe fondul lipsei de informaţii oficiale, pertinente şi credibile, sau datorită necuprinderii întregii comunităţi în sfera comunicării instituţionalizate.
Zvonul "serveşte" individului şi colectivităţii pentru lămurirea anumitor situaţii incerte, dar de mare interes despre care- nu dispun informaţii satisfăcătoare. în astfel de împrejurări pot apare zvonuri generate de încercările oamenilor de a-şi explica evenimente, procese, fenomene, precum şi deliberat, concepute şi lansate cu scopuri bine definite de către organe specializate. Sub paravanul explicării unor situaţii, specialişti ai domeniului "construiesc" zvonuri ce oferă explicaţii justificate, dar cu un grad mare de credibilitate pentru influenţarea opiniei publice din ţara proprie sau din alte ţări.
O altă funcţie a zvonului o constituie aceea de modificare a tensiunii emoţionale a comportamentului, crearea de procese negative (climat şi stări de spirit încordate) în rândul unei părţi a populaţiei sau în cadrul unor instituţii. Pe un fond psihologic tensionat, generat de evenimente sociale sau naturale deja produse, ca şi iminenşa altora, zvonurile lansate spontan sau dirijat, amplifică blocajele şi inhibiţiile emoţionale, accentuează aşteptările şi temerile indivizilor. O dată pus în circulaţie zvonul generează şi o intensificare a nevoii de noi informaţii, de căutare, adesea fără discernământ, de noi argumente pentru clarificarea situaţiei existente, deci o adevărată "reacţie în lanţ".
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 20 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :