Statistics:
Visits: 5,657 Votes: 2 Fame Riser |
Fame Rank
5
Fame Riser
|
|||||||||||
George Bacovia - Teme si elemente specifice
Q: | Intreaba despre George Bacovia - Teme si elemente specifice |
George Bacovia isi bazeaza opera pe arta poetica in care se descompune dimensiunea fundamentala a lirismului bazat pe simbol si sugestie, ca oricare alt poet simbolist. George Bacovia este un poet modern in adevaratul sens al cuvantului. Caracterizarile de poet simbolist, monocord, decadent, sunt juste dar restrictive. In faza de inceput a creatiei si apoi in celelalte etape, Bacovia a fost, eminescian, clasicizant, decadent, simbolist. O parte importanta a operei lui Bacovia scapa acestor calificative, termenul adecvat fiind cel de bacovianism.
Bacovia este poetul toamnelor nesfarsite, al iernilor("Nevroza") ce dau sentimentul de sfarsit de lume, este poetul caldurilor toride("Cuptor"), al primaverilor nevrotice si intante ("Nervi de primavara"), al monotoniei targului vechi, prapadit.
Cadrul fizic al operelor bacoviene este orasul de provincie, agonic si angoasant, cu parcuri solitare, cu cafenele sarace , cu fanfare militare. In lirica bacoviana , angoasa este generata de lipsa unor repere stabile, ordonatoare. Natura lui Bacovia este amenintatoare, imprevizibila, stihinica. Starea sufleteasca a poetului, dominata de neliniste, se rasfrange asupra cadrului fizic. Spatiile sunt ilimitate, zarile devin lacasul corbilor unde exista o permanenta amenintare, prefigurata prin sunete sinistre.
Bacovia prefera spatiile vide , celor populate cu oameni si obiecte . Spatiile acestea sunt asaltate de vietati sinistre ce sugereaza moartea. Nelimitarea spatiilor produce groaza . Lumea de obiecte este apasatoare, amenintatoare. Devin adevarate personaje: toamna, plansul, ploaia, ninsoarea, frigul, vantul, primavara, marea descompunere. Provincia bacoviana este mai mult decat o lume a tristetii si a uitarii, este mai mult decat locul unde nu s-a intamplat nimic, este locul unde se moare prin sufocare.
Groaza de pustiu este unul din elementele care individualizeaza decisiv vocea baciviana. Eul liric se simte exilat in orasul de provincie. Solitudinea favorizeaza aparitia tristetii sfasietoare, a gandurilor sumbre, a spleenului. Nasterea pustiului este efectul pierdreii reperelor capabile sa dea liniste fiintei umane . Desi apeleaza la culori, acestea sunt concentrate devenind adevarate strigate ale fiintei umane . Motive precum uratul, tristetea, monotonia, isi gasesc corespondente in lume instrumentelor muzicale.
Bacovia este un poet al toamnei, anotimpul acesta la el tulbura raporturile existenete, universul are comportari absurde iar omul are un singur tel, acela al autonimicirii. Poetul e un insingurat care trece printr-o lume aflata in proces de descompunere. Tarziul si intunericul exprima la cea mai inalta tensiune un sentiment al ireversibilitatii si al aneantizarii fara egal.
Noptile la Bacovia sunt ipostaze ale infrangerii. Universul exterior se prezinta in consecinta ca un cadru alienant. In aceasta situatie eul liric cauta refugiul in camera proprie, dar si aceasta este ostila pentru ca uratul de afara patrunde in interiorul camerei, se amplifica, moartea parand a se cuibarii prin toate cotloanele .
Muzicalitatea operei bacoviene este apropiata de muzica atonala in care frecvente sunt asonantele si stridentele .Elementele care compun aceasta muzica atonala au darul de a "deschide" spatiile limitate dar sugestia sonora e indreptata spre macabru .
Bacovia este creatorul unui stil unic, inconfundabil, neimitabil, generat de o experienta culturala si existentiala proprie .
La Bacovia, universul exteror se prezinta ca un cadru alienant. In aceasta situatie eul liric cauta refugiul in camera proprie, dar si aceasta este ostila , pentru ca uratul de afara patrunde in interiorul camerei, se se amplifica, moartea parand sa se cuibareasza in toate cotloanele.
Bacovia se defineste ca o constiinta tragica a carei particularitate consta in faptul ca isi are suportul in categoria nelinistii. Uratul, monotonia, tristetea, vagabondajul, nevroza, comunica o experienta de viata specifica.
Provincia bacoviana este mult mai mult decat o lume a tristestii si a uitarii, este mai mult decat “locul unde nu s-a intamplat nimic†, este locul unde se moare incet prin sufocare. Groaza de pustiu este unul dintre elementele specifice ce individualizeaza vocea lirica bacoviana. Eul liric se simte un exilat intr-un astfel de oras de provincie. Solitudinea favorizeaza aparitia tristetii sfasietoare, a gandurilor sumbre, al spleenului.
Bacovia este poetul toamnelor nesfarsite, al iernilor("Nevroza") ce dau sentimentul de sfarsit de lume, este poetul caldurilor toride("Cuptor"), al primaverilor nevrotice si intante ("Nervi de primavara"), al monotoniei targului vechi, prapadit.
Cadrul fizic al operelor bacoviene este orasul de provincie, agonic si angoasant, cu parcuri solitare, cu cafenele sarace , cu fanfare militare. In lirica bacoviana , angoasa este generata de lipsa unor repere stabile, ordonatoare. Natura lui Bacovia este amenintatoare, imprevizibila, stihinica. Starea sufleteasca a poetului, dominata de neliniste, se rasfrange asupra cadrului fizic. Spatiile sunt ilimitate, zarile devin lacasul corbilor unde exista o permanenta amenintare, prefigurata prin sunete sinistre.
Bacovia prefera spatiile vide , celor populate cu oameni si obiecte . Spatiile acestea sunt asaltate de vietati sinistre ce sugereaza moartea. Nelimitarea spatiilor produce groaza . Lumea de obiecte este apasatoare, amenintatoare. Devin adevarate personaje: toamna, plansul, ploaia, ninsoarea, frigul, vantul, primavara, marea descompunere. Provincia bacoviana este mai mult decat o lume a tristetii si a uitarii, este mai mult decat locul unde nu s-a intamplat nimic, este locul unde se moare prin sufocare.
Groaza de pustiu este unul din elementele care individualizeaza decisiv vocea baciviana. Eul liric se simte exilat in orasul de provincie. Solitudinea favorizeaza aparitia tristetii sfasietoare, a gandurilor sumbre, a spleenului. Nasterea pustiului este efectul pierdreii reperelor capabile sa dea liniste fiintei umane . Desi apeleaza la culori, acestea sunt concentrate devenind adevarate strigate ale fiintei umane . Motive precum uratul, tristetea, monotonia, isi gasesc corespondente in lume instrumentelor muzicale.
Bacovia este un poet al toamnei, anotimpul acesta la el tulbura raporturile existenete, universul are comportari absurde iar omul are un singur tel, acela al autonimicirii. Poetul e un insingurat care trece printr-o lume aflata in proces de descompunere. Tarziul si intunericul exprima la cea mai inalta tensiune un sentiment al ireversibilitatii si al aneantizarii fara egal.
Noptile la Bacovia sunt ipostaze ale infrangerii. Universul exterior se prezinta in consecinta ca un cadru alienant. In aceasta situatie eul liric cauta refugiul in camera proprie, dar si aceasta este ostila pentru ca uratul de afara patrunde in interiorul camerei, se amplifica, moartea parand a se cuibarii prin toate cotloanele .
Muzicalitatea operei bacoviene este apropiata de muzica atonala in care frecvente sunt asonantele si stridentele .Elementele care compun aceasta muzica atonala au darul de a "deschide" spatiile limitate dar sugestia sonora e indreptata spre macabru .
Bacovia este creatorul unui stil unic, inconfundabil, neimitabil, generat de o experienta culturala si existentiala proprie .
La Bacovia, universul exteror se prezinta ca un cadru alienant. In aceasta situatie eul liric cauta refugiul in camera proprie, dar si aceasta este ostila , pentru ca uratul de afara patrunde in interiorul camerei, se se amplifica, moartea parand sa se cuibareasza in toate cotloanele.
Bacovia se defineste ca o constiinta tragica a carei particularitate consta in faptul ca isi are suportul in categoria nelinistii. Uratul, monotonia, tristetea, vagabondajul, nevroza, comunica o experienta de viata specifica.
Provincia bacoviana este mult mai mult decat o lume a tristestii si a uitarii, este mai mult decat “locul unde nu s-a intamplat nimic†, este locul unde se moare incet prin sufocare. Groaza de pustiu este unul dintre elementele specifice ce individualizeaza vocea lirica bacoviana. Eul liric se simte un exilat intr-un astfel de oras de provincie. Solitudinea favorizeaza aparitia tristetii sfasietoare, a gandurilor sumbre, al spleenului.
- Povestirea pe scurt la Moara cu noroc de Ioan Slavici (222208 visits)
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu (174661 visits)
- Povestirea pe scurt la Maitreyi de Mircea Eliade (129021 visits)
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu (103718 visits)
- Ciocoii noi si vechi de Nicolae Filimon - Rezumat pe capitole (101706 visits)
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu (86513 visits)
- Povestirea pe scurt la Harap-Alb (60165 visits)
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda (46496 visits)
- O noapte furtunoasa de I.L.Caragiale - Comedie in doua acte (40323 visits)
- Povestirea pe scurt la Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon (38455 visits)
- Dl Goe - momentele subiectului (34911 visits)
- Comentariul poeziei In limba ta scrisa de Grigore Vieru- a treia parte (29311 visits)
- Interpretarea cuvintelor Batranei din fraza introductiva a nuvelei Moara cu noroc de Ioan Slavici (28108 visits)
- Caracterizarea personajului Marga din opera Hanu-Ancutei scrisa de Mihail Sadoveanu (25938 visits)
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat (25438 visits)
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Caracterizarea lui Nica din "Amintiri din copilarie"
- Literatura Romana in perioada pasoptista
- Dl Goe - momentele subiectului
- Caracterizarea lui Lica Samadaul din Moara cu Noroc
- Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Rezumat
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Vasile Alecsandri - Pastelurile
- Praslea cel voinic - Caracterizarea personajului principal
- Poezia "Vara" de George Cosbuc - pastel
- Caracterizarea personajului principal dintr-o schita - D-l Goe
Categorie: Referate - ( Referate - Archiva)
Data Adaugarii: 13 March '09
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :