Statistics:
Visits: 1,867 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Familia - expresie a iubirii lui Dumnezeu
Q: | Intreaba despre Familia - expresie a iubirii lui Dumnezeu |
Familia este cea mai veche ÅŸi, totodată, cea mai puternică instituÅ£ie umană, cunună a creaÅ£iei ÅŸi expresie a iubirii ÅŸi comuniunii proniatoare a lui Dumnezeu. Pentru caracterul ei comunitar ÅŸi atmosfera de sfinÅ£enie pe care trebuie să o cultive, ea a fost numită “biserica de acasă†sau “mica bisericăâ€. Poate fi considerată ÅŸi o “mică ÅŸcoalăâ€, pentru că aici copiii primesc lecÅ£ii esenÅ£iale de viaţă, nu numai în “cei ÅŸapte ani de acasăâ€, dar ÅŸi ulterior.
Familia este recunoscută ca instituţie de bază a societăţii nu doar din perspectivă religioasă, ci şi din punct de vedere civil, deoarece în toate ţările civilizate familia este ocrotită de lege. În România statul ocroteşte căsătoria şi familia, sprijină dezvoltarea şi consolidarea familiei, apără interesele mamei şi copilului şi manifestă deosebită grijă pentru creşterea şi educarea copiilor.
Familia reprezintă factorul cel mai important al educaţiei creştine, nu numai al copiilor, ci al fiecărui membru în parte pentru că fiecare persoană, aparţinătoare unei familii, este atât “factor†cât şi “subiect†al educaţiei: copiii învaţă de la părinţi, bunici, fraţii mai mari, dar şi invers. De asemenea, ceilalţi membri ai familiei învaţă unii de la alţii.
Cuvântul familie are în general două sensuri. În sens propriu înseamnă unirea conjugală dintre cei doi soţi, prin Taina Nunţii, în vederea naşterii de copii, iar în sens duhovnicesc, prin familie se întelege obştea tuturor creştinilor, care formează Biserica unică, pe care a întemeiat-o Fiul lui Dumnezeu în lume, prin moartea şi învierea Sa.
Sfântul Ioan Gură de Aur arăta, prin multe învăţături ÅŸi îndemnuri ale sale, că acolo unde bărbatul, femeia ÅŸi copilul merg pe cărarea virtuÅ£ii, acolo este Iisus Hristos. Sfântul Ioan Gură de Aur i-a tălmacit întreaga sa operă Sfântului Apostol Pavel care ne arată modelul ceresc al familiei; el arată Biserica, “Mireasa lui Hristosâ€, unită duhovniceÅŸte cu Mirele ei – Hristos. Când vorbeÅŸte despre unirea dintre soÅ£ ÅŸi soÅ£ie prin Taina NunÅ£ii, arată unitatea sfântă ÅŸi tainică dintre Domnul Hristos ÅŸi Biserica Sa. ÃŽn Hristos ÅŸi în Biserică descoperim valoarea sacră a căsătoriei, Taina Cununiei.
Există şi căsătorii în afară de creştinism, ele functionează omeneşte, dar Taina care ajută familia să depăşească omenescul din ea, ne-a dat-o doar Domnul nostru Iisus Hristos şi a aratat aceasta chiar întru-un mod văzut , venind la Nunta din Cana Galileii; a arătat că nunta este cinstită când vine Dumnezeu acolo.
Sfânta Taină a Cununiei reprezintă începutul bun al familiei. Ea reprezintă o încununare a iubirii bărbatului şi femeii, prin harul divin. Cei doi îşi făgăduiesc iubire până la sfârşitul vieţii, dar numai Dumnezeu poate să-i binecuvânteze, pentru ca iubirea lor să se împlinească, harul divin primit în ziua cununiei fiindu-le întărire şi sprijin de-a lungul vieţii, bucurându-se astfel de ocrotirea lui Dumnezeu.
Sunt foarte multe familii nereuşite, nefericite, multe cazuri de divorţ cu consecinţe grele asupra rodului familiei, care este copilul. Abandonul copiilor nu este altceva decât eşecul familiei, atunci când familia nu se străduieşte să aibă ceva sfânt în ea. Numai ceea ce este sfânt în familie dăinuieşte şi biruieşte prin puterea lui Dumnezeu, prin rabdarea şi jertfa noastră.
Familia este celula socială prin excelenţă ÅŸi factorul de seamă în procesul educaÅ£iei. Ea are rolul important în creÅŸterea ÅŸi educarea copiilor. Necesitatea educaÅ£iei rezultă din faptul că “omul nu a fost creat perfect, ci perfectibil, cu misiunea de a lucra constant în vederea perfecÅ£ionării lui.â€
Educaţia crestină are un rol important în păstrarea sfinţeniei familiei. Educaţia creştină este optimă atunci când iubirea dintre membrii familiei imită iubirea dumnezeiască dintre persoanele Sfintei Treimi. Astfel, Tatăl şi Fiul îşi răsfrâng iubirea asupra Duhului Sfânt, Tatăl şi Duhul Sfânt asupra Fiului, Fiul şi Duhul Sfânt asupra Tatălui. Aşa trebuie să fie şi în familie: tata şi mama să-şi îndrepte toată iubirea asupra copilului, tatăl şi copilul asupra mamei, mama şi copilul asupra tatălui. Această solidaritate de răsfrângere a iubirii este cea mai bună pază de înlăturare a egoismului, care poate constitui pentru orice om o mare şi grea ispită.
ÃŽn familie, întotdeauna trebuie să se dea întâietate valorilor religioase, în raport cu cele de ordin material, potrivit cuvintelor Mântuitorului: â€CăutaÅ£i mai întâi împărăţia lui Dumnezeu ÅŸi dreptatea Lui ÅŸi toate acestea se vor adăuga vouă.†(Matei 6,33). Copiii trebuie învăţaÅ£i să se poarte ca oameni duhovniceÅŸti, nu materialnici. Să gândească, să vorbească ÅŸi să se manifeste duhovniceÅŸte. Cea mai preÅ£ioasă moÅŸtenire pe care o putem lăsa copiilor noÅŸtri constă nu în cele materiale, ci în cele de ordin spiritual. Principala grijă a părinÅ£ilor este să-i asocieze pe copii la viaÅ£a ÅŸi rugăciunea Bisericii, deprinzându-i să se roage în fiecare zi ÅŸi să manifeste înÅ£elegere faţă de semenii lor. Cea mai importantă datorie a părinÅ£ilor în educarea copiilor este deci cultivarea spirituală. Sfaturile bune ale părinÅ£ilor ÅŸi exemplul pe care aceÅŸtia îl dau au o valoare deosebită pentru copii.
Scopul educaţiei este pregătirea şi formarea copiilor pentru viaţă. Sfânta Scriptură recomandă părinţilor:
• să educe copiii în spiritul dreptăţii. “Drepţii vor moşteni pământul şi îl vor locui în veacul veacului.†(Ps. 36,29);
• să trezească în sufletul lor dragostea de muncă, să combată lenevia. “Cea mai scumpă comoară pentru om este munca.†(Prov. 12,27);
• să cultive ideea de pace;
• să cultive sentimentul de dragoste şi respect faţă de colectivitate. “Cel ce se însoţeşte cu cei înţelepţi ajunge înţelept, iar cel ce se întovărăşeşte cu cel nebun se face rău.†(Prov. 12,20).
Părinţii trebuie să cultive de timpuriu aceste virtuţi.
Relaţiile dintre parinţi şi copii trebuie să se bazeze pe sinceritate, afecţiune şi adevăr. Între parinţi şi copii trebuie să fie o bună comunicare, deoarece în comunicarea dintre ei stă reuşita educaţiei creştine. Părinţii nu vor impune copiilor propriile dorinţe, ci îi vor ajuta să-şi aleagă responsabil viaţa.
Deoarece calitatea atitudinii părinteşti este în anumită măsură rezultatul experienţelor premergătoare căsătoriei şi funcţiei de părinte, educaţia viitorilor părinţi trebuie făcută încă din copilărie. Educarea viitorilor părinţi înseamnă un continuu efort de pregătire pentru viaţa adultă.
Copilul se va dezvolta normal şi va deveni un bun creştin, dacă îl va
întâlni pe Dumnezeu , la fel ca în Biserică, şi în familie.
Scopul principal al familiei creştine este ajutorarea reciprocă a soţilor, pentru uşurarea greutăţilor vieţii pământeşti, iubirea si cinstirea reciprocă, îmbărbătarea lor în vremea primejdiilor şi ispitelor, înfrânarea trupească şi evitarea cumplitelor păcate ale desfrânării. Prin aceste scopuri, familia devine cea dintâi Biserică, şcoală şi casă a credinţei în Dumnezeu, a sfinţeniei, a naşterii şi educării copiilor în dreapta credinţă şi în frica de Dumnezeu.
Numai o familie care împlineşte cu sfinţenie aceste scopuri divine pe pământ, poate fi cu adevărat binecuvântată de Dumnezeu şi umbrită de harul Duhului Sfânt.
Familia este izvorul divin al vieţii pe pământ, precum însuşi Dumnezeu este singurul izvor al vieţii cereşti şi pământeşti. Omul nu poate exista şi rodi singur, ci numai în familie.
Familia este casa vieţii fireşti, aşa cum Biserica este casa vieţii duhovniceşti, căci pe amândouă le-a întemeiat Dumnezeu. Una pentru trup, iar cealaltă pentru suflet, dar numai unite una cu alta, familia cu Biserica îşi au ca izvor şi model Unitatea Preasfintei Treimi. Dacă familia creştină păstrează cu sfinţenie dreapta credinţă şi este iubitoare de Dumnezeu şi de Biserică, de rugăciune şi de toate cele sfinte ea formează cea mai tare cetate şi obşte duhovnicească de pe pământ.
În concluzie, în familie se cultivă toate virtuţile necesare vieţii creştine, copilul fiind deprins să asculte, să respecte, să fie recunoscător, modest, harnic, cinstit, iubitor de dreptate, de pace. Putem spune că familia este grupul cel mai important dintre toate grupurile sociale deoarece ea modelează persoana umană.
sursa imaginii : focusonthefamilytv.com
Familia este recunoscută ca instituţie de bază a societăţii nu doar din perspectivă religioasă, ci şi din punct de vedere civil, deoarece în toate ţările civilizate familia este ocrotită de lege. În România statul ocroteşte căsătoria şi familia, sprijină dezvoltarea şi consolidarea familiei, apără interesele mamei şi copilului şi manifestă deosebită grijă pentru creşterea şi educarea copiilor.
Familia reprezintă factorul cel mai important al educaţiei creştine, nu numai al copiilor, ci al fiecărui membru în parte pentru că fiecare persoană, aparţinătoare unei familii, este atât “factor†cât şi “subiect†al educaţiei: copiii învaţă de la părinţi, bunici, fraţii mai mari, dar şi invers. De asemenea, ceilalţi membri ai familiei învaţă unii de la alţii.
Cuvântul familie are în general două sensuri. În sens propriu înseamnă unirea conjugală dintre cei doi soţi, prin Taina Nunţii, în vederea naşterii de copii, iar în sens duhovnicesc, prin familie se întelege obştea tuturor creştinilor, care formează Biserica unică, pe care a întemeiat-o Fiul lui Dumnezeu în lume, prin moartea şi învierea Sa.
Sfântul Ioan Gură de Aur arăta, prin multe învăţături ÅŸi îndemnuri ale sale, că acolo unde bărbatul, femeia ÅŸi copilul merg pe cărarea virtuÅ£ii, acolo este Iisus Hristos. Sfântul Ioan Gură de Aur i-a tălmacit întreaga sa operă Sfântului Apostol Pavel care ne arată modelul ceresc al familiei; el arată Biserica, “Mireasa lui Hristosâ€, unită duhovniceÅŸte cu Mirele ei – Hristos. Când vorbeÅŸte despre unirea dintre soÅ£ ÅŸi soÅ£ie prin Taina NunÅ£ii, arată unitatea sfântă ÅŸi tainică dintre Domnul Hristos ÅŸi Biserica Sa. ÃŽn Hristos ÅŸi în Biserică descoperim valoarea sacră a căsătoriei, Taina Cununiei.
Există şi căsătorii în afară de creştinism, ele functionează omeneşte, dar Taina care ajută familia să depăşească omenescul din ea, ne-a dat-o doar Domnul nostru Iisus Hristos şi a aratat aceasta chiar întru-un mod văzut , venind la Nunta din Cana Galileii; a arătat că nunta este cinstită când vine Dumnezeu acolo.
Sfânta Taină a Cununiei reprezintă începutul bun al familiei. Ea reprezintă o încununare a iubirii bărbatului şi femeii, prin harul divin. Cei doi îşi făgăduiesc iubire până la sfârşitul vieţii, dar numai Dumnezeu poate să-i binecuvânteze, pentru ca iubirea lor să se împlinească, harul divin primit în ziua cununiei fiindu-le întărire şi sprijin de-a lungul vieţii, bucurându-se astfel de ocrotirea lui Dumnezeu.
Sunt foarte multe familii nereuşite, nefericite, multe cazuri de divorţ cu consecinţe grele asupra rodului familiei, care este copilul. Abandonul copiilor nu este altceva decât eşecul familiei, atunci când familia nu se străduieşte să aibă ceva sfânt în ea. Numai ceea ce este sfânt în familie dăinuieşte şi biruieşte prin puterea lui Dumnezeu, prin rabdarea şi jertfa noastră.
Familia este celula socială prin excelenţă ÅŸi factorul de seamă în procesul educaÅ£iei. Ea are rolul important în creÅŸterea ÅŸi educarea copiilor. Necesitatea educaÅ£iei rezultă din faptul că “omul nu a fost creat perfect, ci perfectibil, cu misiunea de a lucra constant în vederea perfecÅ£ionării lui.â€
Educaţia crestină are un rol important în păstrarea sfinţeniei familiei. Educaţia creştină este optimă atunci când iubirea dintre membrii familiei imită iubirea dumnezeiască dintre persoanele Sfintei Treimi. Astfel, Tatăl şi Fiul îşi răsfrâng iubirea asupra Duhului Sfânt, Tatăl şi Duhul Sfânt asupra Fiului, Fiul şi Duhul Sfânt asupra Tatălui. Aşa trebuie să fie şi în familie: tata şi mama să-şi îndrepte toată iubirea asupra copilului, tatăl şi copilul asupra mamei, mama şi copilul asupra tatălui. Această solidaritate de răsfrângere a iubirii este cea mai bună pază de înlăturare a egoismului, care poate constitui pentru orice om o mare şi grea ispită.
ÃŽn familie, întotdeauna trebuie să se dea întâietate valorilor religioase, în raport cu cele de ordin material, potrivit cuvintelor Mântuitorului: â€CăutaÅ£i mai întâi împărăţia lui Dumnezeu ÅŸi dreptatea Lui ÅŸi toate acestea se vor adăuga vouă.†(Matei 6,33). Copiii trebuie învăţaÅ£i să se poarte ca oameni duhovniceÅŸti, nu materialnici. Să gândească, să vorbească ÅŸi să se manifeste duhovniceÅŸte. Cea mai preÅ£ioasă moÅŸtenire pe care o putem lăsa copiilor noÅŸtri constă nu în cele materiale, ci în cele de ordin spiritual. Principala grijă a părinÅ£ilor este să-i asocieze pe copii la viaÅ£a ÅŸi rugăciunea Bisericii, deprinzându-i să se roage în fiecare zi ÅŸi să manifeste înÅ£elegere faţă de semenii lor. Cea mai importantă datorie a părinÅ£ilor în educarea copiilor este deci cultivarea spirituală. Sfaturile bune ale părinÅ£ilor ÅŸi exemplul pe care aceÅŸtia îl dau au o valoare deosebită pentru copii.
Scopul educaţiei este pregătirea şi formarea copiilor pentru viaţă. Sfânta Scriptură recomandă părinţilor:
• să educe copiii în spiritul dreptăţii. “Drepţii vor moşteni pământul şi îl vor locui în veacul veacului.†(Ps. 36,29);
• să trezească în sufletul lor dragostea de muncă, să combată lenevia. “Cea mai scumpă comoară pentru om este munca.†(Prov. 12,27);
• să cultive ideea de pace;
• să cultive sentimentul de dragoste şi respect faţă de colectivitate. “Cel ce se însoţeşte cu cei înţelepţi ajunge înţelept, iar cel ce se întovărăşeşte cu cel nebun se face rău.†(Prov. 12,20).
Părinţii trebuie să cultive de timpuriu aceste virtuţi.
Relaţiile dintre parinţi şi copii trebuie să se bazeze pe sinceritate, afecţiune şi adevăr. Între parinţi şi copii trebuie să fie o bună comunicare, deoarece în comunicarea dintre ei stă reuşita educaţiei creştine. Părinţii nu vor impune copiilor propriile dorinţe, ci îi vor ajuta să-şi aleagă responsabil viaţa.
Deoarece calitatea atitudinii părinteşti este în anumită măsură rezultatul experienţelor premergătoare căsătoriei şi funcţiei de părinte, educaţia viitorilor părinţi trebuie făcută încă din copilărie. Educarea viitorilor părinţi înseamnă un continuu efort de pregătire pentru viaţa adultă.
Copilul se va dezvolta normal şi va deveni un bun creştin, dacă îl va
întâlni pe Dumnezeu , la fel ca în Biserică, şi în familie.
Scopul principal al familiei creştine este ajutorarea reciprocă a soţilor, pentru uşurarea greutăţilor vieţii pământeşti, iubirea si cinstirea reciprocă, îmbărbătarea lor în vremea primejdiilor şi ispitelor, înfrânarea trupească şi evitarea cumplitelor păcate ale desfrânării. Prin aceste scopuri, familia devine cea dintâi Biserică, şcoală şi casă a credinţei în Dumnezeu, a sfinţeniei, a naşterii şi educării copiilor în dreapta credinţă şi în frica de Dumnezeu.
Numai o familie care împlineşte cu sfinţenie aceste scopuri divine pe pământ, poate fi cu adevărat binecuvântată de Dumnezeu şi umbrită de harul Duhului Sfânt.
Familia este izvorul divin al vieţii pe pământ, precum însuşi Dumnezeu este singurul izvor al vieţii cereşti şi pământeşti. Omul nu poate exista şi rodi singur, ci numai în familie.
Familia este casa vieţii fireşti, aşa cum Biserica este casa vieţii duhovniceşti, căci pe amândouă le-a întemeiat Dumnezeu. Una pentru trup, iar cealaltă pentru suflet, dar numai unite una cu alta, familia cu Biserica îşi au ca izvor şi model Unitatea Preasfintei Treimi. Dacă familia creştină păstrează cu sfinţenie dreapta credinţă şi este iubitoare de Dumnezeu şi de Biserică, de rugăciune şi de toate cele sfinte ea formează cea mai tare cetate şi obşte duhovnicească de pe pământ.
În concluzie, în familie se cultivă toate virtuţile necesare vieţii creştine, copilul fiind deprins să asculte, să respecte, să fie recunoscător, modest, harnic, cinstit, iubitor de dreptate, de pace. Putem spune că familia este grupul cel mai important dintre toate grupurile sociale deoarece ea modelează persoana umană.
sursa imaginii : focusonthefamilytv.com
- Omul Fiinta Sociala si Omul Persoana (9646 visits)
- Biserica si rolul ei in inaltarea spirituala a tineretului (1953 visits)
- Sfintii - ocrotitorii si prietenii copiilor (1882 visits)
- Realizarea educatiei morale prin activitati cu continut religios (1741 visits)
- Familia crestina in societate (1733 visits)
- Templul din Ierusalim (1635 visits)
- Educatia copilului in familia crestina (1594 visits)
- Fecioara Maria (1580 visits)
- Iubirea in familia crestina (1418 visits)
- Familia crestina in pragul sarbatorilor de iarna (1265 visits)
- Intelepciunea - Puterea suprema (1253 visits)
- Familia - expresie a iubirii lui Dumnezeu (1214 visits)
- Educatia morala - parte componenta a lectiei de religie (1202 visits)
- Familia Crestina : Matrita de viata fundamentala in formarea personalitatii copilului (1170 visits)
- Despre Daoism (1124 visits)
- Omul Fiinta Sociala si Omul Persoana
- Biserica cea mica - factor determinant al educatiei
- Educatia morala - parte componenta a lectiei de religie
- Educatia copilului in familia crestina
- Familia in lumina moralei crestine
- Intelepciunea - Puterea suprema
- Biserica si rolul ei in inaltarea spirituala a tineretului
- Viziunea Crestina si Ciziunea Fiozofica Despre Om
- Un an la Seminarul Teologic "Grigore Teologul" Craiova
- Sfintii - ocrotitorii si prietenii copiilor
- Realizarea educatiei morale prin activitati cu continut religios
- Omul Fiinta Sociala si Omul Persoana
- Familia crestina in societate
- Familia crestina in pragul sarbatorilor de iarna
- Familia - expresie a iubirii lui Dumnezeu
- Placerile trupesti, unelte ale diavolului
- Copiii si libertatea de a alege binele sau raul
- Biserica cea mica - factor determinant al educatiei
- Top Mitropoliti ai Moldovei si Bucovinei
- Top 40 Mitropoliti ai Ardealului
- Top Mitropoliti ai Munteniei si Dobrogei
- Top 22 artisti membri ai Bisericii Scientologice
Categorie: Viata Religioasa - ( Viata Religioasa - Archiva)
Data Adaugarii: 24 January '08
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :