Statistics:
Visits: 2,959 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Comentariul poeziei Mai am un singur dor scrisa de Mihai Eminescu - a treia parte
Q: | Intreaba despre Comentariul poeziei Mai am un singur dor scrisa de Mihai Eminescu - a treia parte |
In legatura cu acest aspect, Tudor Vianu preciza ca "in timp ce la Vigny, moartea este dorita de omul superior, coplesit de marile osteneli ale unor vieti mesianice, la Eminescu este vorba de tristetea istovitoare a unui contemplativ".
Tema poemului eminescian implica melancolia unui destin particular pe care o asociaza cu motivul folcloric al stingerii si al integrarii in natura cosmica, singura reprezentare filozofica a gandirii si experientei umane. "Darul" mortii izvorat din deznadejde ne conduce catre o anume viziune a firii eterne a naturii in ritmurile si infloririle careia poetul isi cauta alinarea prin moarte.
Cufundarea in moarte la Eminescu nu iseamna numai o forma de protest impotriva inechitatilor vietii ei si o ferma de integrare in natura eterna care 1-a ocrotit de at atea ori. in viziunea eminesciana moartea nu deschide porti spre tenebrele infricosatoare de dincolo, ci este mai degraba consecinta fireasca a trecerii in izolare si singuratate sau de ce nu, de restituire a "eului" pierdut De asemenea, in "Mai am un singur dor", moartea intruchipata sub semnul eternitatii ei ideale ii va aduce poetului o suprema si definitiva eliberare. In virtutea sentimentului propriei sale valori, izvorat din acea desavarsita constiinta de sine, se inchipuie dupa moarte troienit "cu drag" de atatea "aduceri-aminte". Dar, desi luceferii "ce rasar din umbra de cetini", fiindu-i "prieteni", o sa-i "zambeasca iar", marea "Va geme", totusi, "de patimi", iar poetul, redevenind "pamant", va reintra in vesnica solitudine.
Viziunea poetului nu mai inseamna acum consolare; ea patrunde din nou in acel delir al durerii. Moartea inseamna in cele din urma si pentru post o distrugere a tot ce individualizeaza o dispersiune in Univers, in marea natura Natura eminesciana este perceputa ca insasi vesnicia in care se topeste fiinta materiala si in care intrarea se face pe treptele regresiunii tragice a cufundarii in neant. Fixarea elegiei filozofice "Mai am un singur dor" in dezvoltarea universala a motivului, mai precis in cadrul marelui ciclu tematic al poeziei sepulcrale europene, punand in lumina ca si "Miorita", o atitudine romaneasca fata de moarte, este hotarata si de realizarea ei estetica.
Tema poemului eminescian implica melancolia unui destin particular pe care o asociaza cu motivul folcloric al stingerii si al integrarii in natura cosmica, singura reprezentare filozofica a gandirii si experientei umane. "Darul" mortii izvorat din deznadejde ne conduce catre o anume viziune a firii eterne a naturii in ritmurile si infloririle careia poetul isi cauta alinarea prin moarte.
Cufundarea in moarte la Eminescu nu iseamna numai o forma de protest impotriva inechitatilor vietii ei si o ferma de integrare in natura eterna care 1-a ocrotit de at atea ori. in viziunea eminesciana moartea nu deschide porti spre tenebrele infricosatoare de dincolo, ci este mai degraba consecinta fireasca a trecerii in izolare si singuratate sau de ce nu, de restituire a "eului" pierdut De asemenea, in "Mai am un singur dor", moartea intruchipata sub semnul eternitatii ei ideale ii va aduce poetului o suprema si definitiva eliberare. In virtutea sentimentului propriei sale valori, izvorat din acea desavarsita constiinta de sine, se inchipuie dupa moarte troienit "cu drag" de atatea "aduceri-aminte". Dar, desi luceferii "ce rasar din umbra de cetini", fiindu-i "prieteni", o sa-i "zambeasca iar", marea "Va geme", totusi, "de patimi", iar poetul, redevenind "pamant", va reintra in vesnica solitudine.
Viziunea poetului nu mai inseamna acum consolare; ea patrunde din nou in acel delir al durerii. Moartea inseamna in cele din urma si pentru post o distrugere a tot ce individualizeaza o dispersiune in Univers, in marea natura Natura eminesciana este perceputa ca insasi vesnicia in care se topeste fiinta materiala si in care intrarea se face pe treptele regresiunii tragice a cufundarii in neant. Fixarea elegiei filozofice "Mai am un singur dor" in dezvoltarea universala a motivului, mai precis in cadrul marelui ciclu tematic al poeziei sepulcrale europene, punand in lumina ca si "Miorita", o atitudine romaneasca fata de moarte, este hotarata si de realizarea ei estetica.
Tag-uri: mai am un singur dor, mihai eminescu, comentariu |
- Povestirea pe scurt la Moara cu noroc de Ioan Slavici (222208 visits)
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu (174661 visits)
- Povestirea pe scurt la Maitreyi de Mircea Eliade (129021 visits)
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu (103718 visits)
- Ciocoii noi si vechi de Nicolae Filimon - Rezumat pe capitole (101706 visits)
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu (86513 visits)
- Povestirea pe scurt la Harap-Alb (60165 visits)
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda (46496 visits)
- O noapte furtunoasa de I.L.Caragiale - Comedie in doua acte (40323 visits)
- Povestirea pe scurt la Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon (38455 visits)
- Dl Goe - momentele subiectului (34911 visits)
- Comentariul poeziei In limba ta scrisa de Grigore Vieru- a treia parte (29311 visits)
- Interpretarea cuvintelor Batranei din fraza introductiva a nuvelei Moara cu noroc de Ioan Slavici (28108 visits)
- Caracterizarea personajului Marga din opera Hanu-Ancutei scrisa de Mihail Sadoveanu (25938 visits)
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat (25438 visits)
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Caracterizarea lui Nica din "Amintiri din copilarie"
- Literatura Romana in perioada pasoptista
- Dl Goe - momentele subiectului
- Caracterizarea lui Lica Samadaul din Moara cu Noroc
- Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Rezumat
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Vasile Alecsandri - Pastelurile
- Praslea cel voinic - Caracterizarea personajului principal
- Poezia "Vara" de George Cosbuc - pastel
- Caracterizarea personajului principal dintr-o schita - D-l Goe
Categorie: Referate - ( Referate - Archiva)
Data Adaugarii: 13 December '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :