Statistics:
Visits: 1,118 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Comentariul poeziei Lacul scrisa de Mihai Eminescu- a doua parte
Q: | Intreaba despre Comentariul poeziei Lacul scrisa de Mihai Eminescu- a doua parte |
Cele cateva componente "realiste" ale tabloului: "lacul", "codrul", "luntrea", elemente ale spatiului terestru, "luna", "vantul", simboluri ale cosmosului, sunt evident subordonate caracterului imaginar al intregului peisaj, usurand transpunerea cititorului intr-o lume fantastica in care se vor integra indragostitii.
In ceea ce priveste sintaxa frazei, aceasta este subordonata transmiterii directe a sentimentului poetic: exceptand ultima strofa propozitiile care "compun" jocul imaginar al iubirii sunt coordonate, fie prin juxtapunere, fie prin conjunctia coordonatoare "si". Raportul de adversitate cu propozitia cu care debuteaza ultima strofa "Dar nu vine..." are menirea de a mentine "jocul erotic" in ipostaza de vis, de aspiratie, iar neinplinirea, in cele din urma sugerata si de adjec tivul "singuratic"cu care debuteaza ultima strofa: "Dar nu vine..." are menirea de a mentine "jocul erotic" in ipostaza de vis, de aspiratie iar neimplinirea, in cele din urma sugerata si de adjectivul "singuratic" cu care debuteaza prin inversiune topica propozitia urmatoare: "In zadar suspin" il va conduce pe indragostit spre o alta stare de spirit: sentimentul singuratatii ("singuratic"), aceluia al zadarniciei idealului in iubire ("in zadar") li se asociaza acela al deziluziei pentru iubirea neimplinita "sufar".
Caracteristica pentru armonia desavarsita a versului eminescian, "Lacul" nu este o creatie dintre cele de mari si tulburatoare adancimi, dar este una din acelea in care limbajul poetic se dovedeste a fi un element de esenta in structura poeziei. Iubirea se impleteste aici, in mod desavarsit, cu sentimentul unei naturi pline de lumina si miscare, dorinta cu regretul, amintirea cu nostalgia, posibilul cu nesiguranta caci ea "nu vine... Singuratic/ In zadar suspin si sufar" si, laolalta acesta ne introduce intr-un lirism de esenta superioara oferindu-ne un original si puternic sentiment al existentei.
In totalitatea ei, poezia are o naturalete a exprimarii si o limpezime cu totul exceptionale, trasaturi care reprezinta semne ale maturizarii artistice eminesciene.
Poetul nu abuzeaza de figuri de stil, dar nici nu le elimina. Ele apar dintr-o mare putere de asociere a cuvintelor, care ne tulbura prin noutate si efect, contribuind la cresterea expresivitatii poetice.
In ceea ce priveste versificatia, ritmul e trohaic cu masura de 7-8 silabe, ca in poezia populara Versurile sustin, prin muzicalitatea lor interioara insasi miscarea sentimentului care izbucneste cu tarie, evolueaza spre implinire si "se stinge", imprevizibil in resemnare.
In ceea ce priveste sintaxa frazei, aceasta este subordonata transmiterii directe a sentimentului poetic: exceptand ultima strofa propozitiile care "compun" jocul imaginar al iubirii sunt coordonate, fie prin juxtapunere, fie prin conjunctia coordonatoare "si". Raportul de adversitate cu propozitia cu care debuteaza ultima strofa "Dar nu vine..." are menirea de a mentine "jocul erotic" in ipostaza de vis, de aspiratie, iar neinplinirea, in cele din urma sugerata si de adjec tivul "singuratic"cu care debuteaza ultima strofa: "Dar nu vine..." are menirea de a mentine "jocul erotic" in ipostaza de vis, de aspiratie iar neimplinirea, in cele din urma sugerata si de adjectivul "singuratic" cu care debuteaza prin inversiune topica propozitia urmatoare: "In zadar suspin" il va conduce pe indragostit spre o alta stare de spirit: sentimentul singuratatii ("singuratic"), aceluia al zadarniciei idealului in iubire ("in zadar") li se asociaza acela al deziluziei pentru iubirea neimplinita "sufar".
Caracteristica pentru armonia desavarsita a versului eminescian, "Lacul" nu este o creatie dintre cele de mari si tulburatoare adancimi, dar este una din acelea in care limbajul poetic se dovedeste a fi un element de esenta in structura poeziei. Iubirea se impleteste aici, in mod desavarsit, cu sentimentul unei naturi pline de lumina si miscare, dorinta cu regretul, amintirea cu nostalgia, posibilul cu nesiguranta caci ea "nu vine... Singuratic/ In zadar suspin si sufar" si, laolalta acesta ne introduce intr-un lirism de esenta superioara oferindu-ne un original si puternic sentiment al existentei.
In totalitatea ei, poezia are o naturalete a exprimarii si o limpezime cu totul exceptionale, trasaturi care reprezinta semne ale maturizarii artistice eminesciene.
Poetul nu abuzeaza de figuri de stil, dar nici nu le elimina. Ele apar dintr-o mare putere de asociere a cuvintelor, care ne tulbura prin noutate si efect, contribuind la cresterea expresivitatii poetice.
In ceea ce priveste versificatia, ritmul e trohaic cu masura de 7-8 silabe, ca in poezia populara Versurile sustin, prin muzicalitatea lor interioara insasi miscarea sentimentului care izbucneste cu tarie, evolueaza spre implinire si "se stinge", imprevizibil in resemnare.
Tag-uri: lacul, mihai eminescu, comentariu |
- Povestirea pe scurt la Moara cu noroc de Ioan Slavici (222208 visits)
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu (174661 visits)
- Povestirea pe scurt la Maitreyi de Mircea Eliade (129021 visits)
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu (103718 visits)
- Ciocoii noi si vechi de Nicolae Filimon - Rezumat pe capitole (101706 visits)
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu (86513 visits)
- Povestirea pe scurt la Harap-Alb (60165 visits)
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda (46496 visits)
- O noapte furtunoasa de I.L.Caragiale - Comedie in doua acte (40323 visits)
- Povestirea pe scurt la Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon (38455 visits)
- Dl Goe - momentele subiectului (34911 visits)
- Comentariul poeziei In limba ta scrisa de Grigore Vieru- a treia parte (29311 visits)
- Interpretarea cuvintelor Batranei din fraza introductiva a nuvelei Moara cu noroc de Ioan Slavici (28108 visits)
- Caracterizarea personajului Marga din opera Hanu-Ancutei scrisa de Mihail Sadoveanu (25938 visits)
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat (25438 visits)
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Caracterizarea lui Nica din "Amintiri din copilarie"
- Literatura Romana in perioada pasoptista
- Dl Goe - momentele subiectului
- Caracterizarea lui Lica Samadaul din Moara cu Noroc
- Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Rezumat
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Vasile Alecsandri - Pastelurile
- Praslea cel voinic - Caracterizarea personajului principal
- Poezia "Vara" de George Cosbuc - pastel
- Caracterizarea personajului principal dintr-o schita - D-l Goe
Categorie: Referate - ( Referate - Archiva)
Data Adaugarii: 10 December '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :