Statistics:
Visits: 1,066 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Muzeul de Arta din Craiova
Q: | Intreaba despre Muzeul de Arta din Craiova |
La capatul celor opt decenii de dominatie a coalitiei burghezo-misieresti, in Romania existau doar sapte muzee de arta. S-a manifestat aici nu numai lipsa de interes a claselor stapanitoare pentru crearea si sprijinirea materiala a muzeelor, nu numai pentru faptul ca erau de ele insele rupte de cultura, ignorand si dispretuind valorile artei nationale si universale, ci si o politic ace urmarea sa tina poporul departe de un superb tezaur de frumusete.
Tara care i-a dat pe Grigorescu si Andreeascu, pe Luchian si Paciurea, pe Brancusi, Petrascu, Pallady si altii, nu avea un mare muzeu national de arta plastica. In acelas timp, operele lui Rombrant, El Greco, si alti maiestrii vestiti zaceau in salile resedintelor regale.
Revolutia socialista reface radical ordinea lucrurilor. Odata cu mijloacele de productie materiala, ca a restului poporului si proprietatea asupra valorilor spirituale. In asemenea conditii muzeele se dezvolta si implinesc o functie sociala cultural-educativa.
Vechile muzee s-au reorganizat si modernizat. Altele, noi, din ce in ce mai numeroase sunt create treptat.
Primul asezamant muzeal al Craiovei dateaza de la inceputul sec. al XX-lea. In anul 1908, indeplinindu-se voia testamentara a lui Alexandru Aman, fratele pictorului Theodor Aman, au fost inaugurate Muzeul si Biblioteca Fundatiei, ce purta numele intemeietorului si al sotiei sale. Alcatuita, in partea ei cea mai importanta din opera de Theodor Aman, pinacoteca a contribuit la formarea unui interes pentru arte plastice in orasul Craiova.
Actualul muzeu, asezamant nou, creat in anii constructiei socialiste, se inscrie in randul infaptuirilor revolutiei culturale care a schimbat fizionomia spirituala a Romaniei.
Patrimoniul muzeului s-a inchegat prin reunirea mai multor colectii locale, prin inzestrarea cu opera ale maestrilor artei romanesti provenite din fondul central al statului, si ulterior, prin imbogatirea lui datorita achizitionarii de lucrari.
Sediul muzeului este un edificiu construit intre 1899 si 1907, dupa planurile arhitectului francez Paul Gottereau. Cu stil, arhitectura constituie o replica si o interpretare a barocului si a rorocului. Eleganta si echilibrul, logica si bunul gust, fac din aceasta cladire un nonument de valoare.
Muzeul de compune dintr-o galerie de arta romaneasca situate la etaj, si o galerie de arta straina, la parter. Tot aici functioneaza si o expozitie permanenta de arta contemporana romaneasca.
"Galeria de arta romaneasca" infatiseaza sintetic dezvoltarea plasticii nationale, evidentiind momentele mari si figurile de frunte din istoria artei noastre. In "Galeria de arta straina" sunt reprezentate scolile olandeza, flamanda, franceza, italizana. "Cabinetul de grafica" si un "lectorat de arta", dispunand de o sala cu o capacitate de 100 locuri, completeaza structura institutiei.
Inaugurat in 1954, Muzeul de arta din Craiova s-a afirmat in scurt timp ca un for de raspandire a culturii artistice si de educarea estetica a maselor. Ca si celelalte institutii similare infiintate de puterea populara, muzeul craiovean este asadar, un purtator de comori si totodata, un centru de cercetare stiintifica si de programare active a mesajului artei.
Autor: Vancea Catalin
Tara care i-a dat pe Grigorescu si Andreeascu, pe Luchian si Paciurea, pe Brancusi, Petrascu, Pallady si altii, nu avea un mare muzeu national de arta plastica. In acelas timp, operele lui Rombrant, El Greco, si alti maiestrii vestiti zaceau in salile resedintelor regale.
Revolutia socialista reface radical ordinea lucrurilor. Odata cu mijloacele de productie materiala, ca a restului poporului si proprietatea asupra valorilor spirituale. In asemenea conditii muzeele se dezvolta si implinesc o functie sociala cultural-educativa.
Vechile muzee s-au reorganizat si modernizat. Altele, noi, din ce in ce mai numeroase sunt create treptat.
Primul asezamant muzeal al Craiovei dateaza de la inceputul sec. al XX-lea. In anul 1908, indeplinindu-se voia testamentara a lui Alexandru Aman, fratele pictorului Theodor Aman, au fost inaugurate Muzeul si Biblioteca Fundatiei, ce purta numele intemeietorului si al sotiei sale. Alcatuita, in partea ei cea mai importanta din opera de Theodor Aman, pinacoteca a contribuit la formarea unui interes pentru arte plastice in orasul Craiova.
Actualul muzeu, asezamant nou, creat in anii constructiei socialiste, se inscrie in randul infaptuirilor revolutiei culturale care a schimbat fizionomia spirituala a Romaniei.
Patrimoniul muzeului s-a inchegat prin reunirea mai multor colectii locale, prin inzestrarea cu opera ale maestrilor artei romanesti provenite din fondul central al statului, si ulterior, prin imbogatirea lui datorita achizitionarii de lucrari.
Sediul muzeului este un edificiu construit intre 1899 si 1907, dupa planurile arhitectului francez Paul Gottereau. Cu stil, arhitectura constituie o replica si o interpretare a barocului si a rorocului. Eleganta si echilibrul, logica si bunul gust, fac din aceasta cladire un nonument de valoare.
Muzeul de compune dintr-o galerie de arta romaneasca situate la etaj, si o galerie de arta straina, la parter. Tot aici functioneaza si o expozitie permanenta de arta contemporana romaneasca.
"Galeria de arta romaneasca" infatiseaza sintetic dezvoltarea plasticii nationale, evidentiind momentele mari si figurile de frunte din istoria artei noastre. In "Galeria de arta straina" sunt reprezentate scolile olandeza, flamanda, franceza, italizana. "Cabinetul de grafica" si un "lectorat de arta", dispunand de o sala cu o capacitate de 100 locuri, completeaza structura institutiei.
Inaugurat in 1954, Muzeul de arta din Craiova s-a afirmat in scurt timp ca un for de raspandire a culturii artistice si de educarea estetica a maselor. Ca si celelalte institutii similare infiintate de puterea populara, muzeul craiovean este asadar, un purtator de comori si totodata, un centru de cercetare stiintifica si de programare active a mesajului artei.
Autor: Vancea Catalin
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 08 December '09
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :