Statistics:
Visits: 827 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Marea putere a televiziunii
Q: | Intreaba despre Marea putere a televiziunii |
S-a constatat că, dincolo de rolul consacrat de informare, mijloacele de comunicare în masă reprezintă un element care determină schimbări în interiorul unei societăţi. O bună parte din viaţa socială, politică sau economică a unei naţiuni este un efect al mass-media.
Pentru că are la bază transmiterea imaginilor în mişcare însoţite de sunet, televiziunea a dobândit cea mai mare putere de influenţare dintre toate mijloacele de comunicare în masă. Inventarea primului sistem de televiziune de înaltă definiţie aparţine lui Isaac Shoenberg, un cercetător sovietic emigrat în Anglia. Beneficiar al marii descoperiri tehnice, British Broadcasting Corporation (BBC) a realizat în 1936, prima emisiune tv din lume. în SUA, televiziunea s-a dezvoltat destul de lent. Abia la 30 aprilie 1939, la deschiderea Expoziţiei universale de la New York. Naţional Broadcasting Company (NBC) a făcut o demonstraţie şi a anunţat că este gata să înceapă transmisii de două ore pe săptămână. La scurt timp, Columbia Broadcasting System (CBS) i-a urmat exemplul. Debutul timid al televiziunii nu a prevestit deloc avalanşa ce urma să se producă. La jumătatea anului 1940, pe teritoriul american existau 23 de staţii tv, iar după perioada de restricţii cauzată de cel de-al doilea război mondial, mai precis în 1949, în State existau deja un milion de televizoare în uz. Peste două decenii numărul lor a ajuns la 50 de milioane, fapt care a făcut din SUA prima putere tv a momentului.
Astăzi, peste tot în lume există posturi de televiziune care s-au transformat şi în mari afaceri. De unde şi denumirea de "televiziune comercială ". Ele se află într-o acerbă concurenţă cu televiziunile publice, care, pe lângă transmiterea programelor de mare audienţă, au obligaţia - sau ar trebui să o aibă - de a difuza programe de culturalizare a publicului. Posturile comerciale nu fac decât studii de mediametrie, adică măsoară audienţă emisiunilor, şi studii de conţinut al programelor. în funcţie de aceste rezultate, îşi ajustează grilele de programe. Restul, adică o cercetare ştiinţifică riguroasă asupra impactului psihologic al emisiunilor, pare să fie uitat. Majoritatea observatorilor sunt de acodr că nici o televiziune nu trebuie să fie în întregime independentă faţă de stat, deoarece toate obţin licenţe în corespondenţă cu înţelegerile internaţionale ce trebuie respectate.
Pentru că are la bază transmiterea imaginilor în mişcare însoţite de sunet, televiziunea a dobândit cea mai mare putere de influenţare dintre toate mijloacele de comunicare în masă. Inventarea primului sistem de televiziune de înaltă definiţie aparţine lui Isaac Shoenberg, un cercetător sovietic emigrat în Anglia. Beneficiar al marii descoperiri tehnice, British Broadcasting Corporation (BBC) a realizat în 1936, prima emisiune tv din lume. în SUA, televiziunea s-a dezvoltat destul de lent. Abia la 30 aprilie 1939, la deschiderea Expoziţiei universale de la New York. Naţional Broadcasting Company (NBC) a făcut o demonstraţie şi a anunţat că este gata să înceapă transmisii de două ore pe săptămână. La scurt timp, Columbia Broadcasting System (CBS) i-a urmat exemplul. Debutul timid al televiziunii nu a prevestit deloc avalanşa ce urma să se producă. La jumătatea anului 1940, pe teritoriul american existau 23 de staţii tv, iar după perioada de restricţii cauzată de cel de-al doilea război mondial, mai precis în 1949, în State existau deja un milion de televizoare în uz. Peste două decenii numărul lor a ajuns la 50 de milioane, fapt care a făcut din SUA prima putere tv a momentului.
Astăzi, peste tot în lume există posturi de televiziune care s-au transformat şi în mari afaceri. De unde şi denumirea de "televiziune comercială ". Ele se află într-o acerbă concurenţă cu televiziunile publice, care, pe lângă transmiterea programelor de mare audienţă, au obligaţia - sau ar trebui să o aibă - de a difuza programe de culturalizare a publicului. Posturile comerciale nu fac decât studii de mediametrie, adică măsoară audienţă emisiunilor, şi studii de conţinut al programelor. în funcţie de aceste rezultate, îşi ajustează grilele de programe. Restul, adică o cercetare ştiinţifică riguroasă asupra impactului psihologic al emisiunilor, pare să fie uitat. Majoritatea observatorilor sunt de acodr că nici o televiziune nu trebuie să fie în întregime independentă faţă de stat, deoarece toate obţin licenţe în corespondenţă cu înţelegerile internaţionale ce trebuie respectate.
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea şi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 28 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :