FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 827
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Marea putere a televiziunii

Tag-uri Populare


relatii   social   interactiune   individ   geografie   relief   natura   ape   minerale   timp   distractie   plimbare   relaxare   vacanta   dragoste   educatie   romania   soare   casa   muzeu   plante   literatura   vedete   religie   vise   copii   pasiune   societate   pamant   amabilitate   ghiveci   eleganta   evolutie   madonna   familie   copilarie  

All Tags

Famous Forum

 

Marea putere a televiziunii

 Q:   Intreaba despre Marea putere a televiziunii       
S-a constatat că, dincolo de rolul consacrat de informare, mijloacele de comunicare în masă reprezintă un element care determină schimbări în interiorul unei societăţi. O bună parte din viaţa socială, politică sau economică a unei naţiuni este un efect al mass-media.

Pentru că are la bază transmiterea imaginilor în mişcare însoţite de sunet, televiziunea a dobândit cea mai mare putere de influenţare dintre toate mijloacele de comunicare în masă. Inventarea primului sistem de televiziune de înaltă definiţie aparţine lui Isaac Shoenberg, un cercetător sovietic emigrat în Anglia. Beneficiar al marii descoperiri tehnice, British Broadcasting Corporation (BBC) a realizat în 1936, prima emisiune tv din lume. în SUA, televiziunea s-a dezvoltat destul de lent. Abia la 30 aprilie 1939, la deschiderea Expoziţiei universale de la New York. Naţional Broadcasting Company (NBC) a făcut o demonstraţie şi a anunţat că este gata să înceapă transmisii de două ore pe săptămână. La scurt timp, Columbia Broadcasting System (CBS) i-a urmat exemplul. Debutul timid al televiziunii nu a prevestit deloc avalanşa ce urma să se producă. La jumătatea anului 1940, pe teritoriul american existau 23 de staţii tv, iar după perioada de restricţii cauzată de cel de-al doilea război mondial, mai precis în 1949, în State existau deja un milion de televizoare în uz. Peste două decenii numărul lor a ajuns la 50 de milioane, fapt care a făcut din SUA prima putere tv a momentului.

Astăzi, peste tot în lume există posturi de televiziune care s-au transformat şi în mari afaceri. De unde şi denumirea de "televiziune comercială ". Ele se află într-o acerbă concurenţă cu televiziunile publice, care, pe lângă transmiterea programelor de mare audienţă, au obligaţia - sau ar trebui să o aibă - de a difuza programe de culturalizare a publicului. Posturile comerciale nu fac decât studii de mediametrie, adică măsoară audienţă emisiunilor, şi studii de conţinut al programelor. în funcţie de aceste rezultate, îşi ajustează grilele de programe. Restul, adică o cercetare ştiinţifică riguroasă asupra impactului psihologic al emisiunilor, pare să fie uitat. Majoritatea observatorilor sunt de acodr că nici o televiziune nu trebuie să fie în întregime independentă faţă de stat, deoarece toate obţin licenţe în corespondenţă cu înţelegerile internaţionale ce trebuie respectate.


Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii



Categorie: Diverse  - ( Diverse - Archiva)

Data Adaugarii: 28 October '10


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :