Statistics:
Visits: 1,512 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
In dulcele stil clasic - nivelurile textului poetic
Q: | Intreaba despre In dulcele stil clasic - nivelurile textului poetic |
Nivelul fonetic ; elemente de prozodie
-sonoritatea trista, elegiaca a versurilor se realizeaza prin monorima care sustine scandarea discursului poetic ca intr-un bocet sau un descantec.
-reluarea refrenului dupa fiecare vers al primei secvente poetice confera tonalitatea grava a meditatiei pe tema creatiei
-acelasi rol il are aliteratia ‘Mai ramai cu mersul tau / parca pe timpanul meu’ si formularea lapidara a sentintei finale
Nivelul morfosintactic
-revalorizarea formei verbale ‘l-am fost zarit
-timpul prezent al unicului verb din prima secventa poetica reda actiunea in derulare ‘coboara’ si sustine impresia de epic
-reducerea frecventei verbului este compensata prin plasarea substantivului in pozitii- cheie ; cele patru substantive sunt repreze ntari ale abstractiilor in forma concreta.
-adverbul ‘parca’ sustine sugestia si ambiguitatea limbajului poetic (care nu denumeste, ci sugereaza)
-conjunctia’caci’, specializata in exprimarea raporturilor de tip cauzal, sustine retorismul exprimarii
-prepozitiile cu sugestie spatiala exprima raportarea fata de lume si de creatie a eului liric in ipostaza de creator :dintr-un, dintr-o, in, pe, pe sub.
Nivelul lexico-semantic
-multiplicarea sensurilor conotative ale cuvintelor
-asocierea unor termeni incompatibili : ‘pasare amara, soare aurit’
-sintagma insolita :’inserare-n seara’
-ambiguitatea limbajului ; rasturnarea firescului ; ermetismul expresiei
-reteaua de semnificatii a textului poetic
Nivelul stilistic
-subtilitatea metaforei
-epitetul neobisnuit ‘soarele pitic, aurit si mozaic’
-inovarea enumeratiei- includerea in enumeratia prin ‘si’ (semnificand plasarea pe aceeasi pozitie) a unor parti de vorbire diferite :’Stau intins si lung si zic ‘.
Folosind unele clisee ale poeziei anacreontice sau romantice, Nichita Stanescu le plaseaza in contexte noi si le confera noi sensuri . Pentru poet, iubirea si creatia sunt ingemanate, tot astfel cum el insusi apartine simultan planului existentei (conditia umana) si planului cunoasterii (conditia de creator). De unde si ambiguitatea sau ambivalenta smenificatiei textului poetic.
-sonoritatea trista, elegiaca a versurilor se realizeaza prin monorima care sustine scandarea discursului poetic ca intr-un bocet sau un descantec.
-reluarea refrenului dupa fiecare vers al primei secvente poetice confera tonalitatea grava a meditatiei pe tema creatiei
-acelasi rol il are aliteratia ‘Mai ramai cu mersul tau / parca pe timpanul meu’ si formularea lapidara a sentintei finale
Nivelul morfosintactic
-revalorizarea formei verbale ‘l-am fost zarit
-timpul prezent al unicului verb din prima secventa poetica reda actiunea in derulare ‘coboara’ si sustine impresia de epic
-reducerea frecventei verbului este compensata prin plasarea substantivului in pozitii- cheie ; cele patru substantive sunt repreze ntari ale abstractiilor in forma concreta.
-adverbul ‘parca’ sustine sugestia si ambiguitatea limbajului poetic (care nu denumeste, ci sugereaza)
-conjunctia’caci’, specializata in exprimarea raporturilor de tip cauzal, sustine retorismul exprimarii
-prepozitiile cu sugestie spatiala exprima raportarea fata de lume si de creatie a eului liric in ipostaza de creator :dintr-un, dintr-o, in, pe, pe sub.
Nivelul lexico-semantic
-multiplicarea sensurilor conotative ale cuvintelor
-asocierea unor termeni incompatibili : ‘pasare amara, soare aurit’
-sintagma insolita :’inserare-n seara’
-ambiguitatea limbajului ; rasturnarea firescului ; ermetismul expresiei
-reteaua de semnificatii a textului poetic
Nivelul stilistic
-subtilitatea metaforei
-epitetul neobisnuit ‘soarele pitic, aurit si mozaic’
-inovarea enumeratiei- includerea in enumeratia prin ‘si’ (semnificand plasarea pe aceeasi pozitie) a unor parti de vorbire diferite :’Stau intins si lung si zic ‘.
Folosind unele clisee ale poeziei anacreontice sau romantice, Nichita Stanescu le plaseaza in contexte noi si le confera noi sensuri . Pentru poet, iubirea si creatia sunt ingemanate, tot astfel cum el insusi apartine simultan planului existentei (conditia umana) si planului cunoasterii (conditia de creator). De unde si ambiguitatea sau ambivalenta smenificatiei textului poetic.
- Povestirea pe scurt la Moara cu noroc de Ioan Slavici (222208 visits)
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu (174661 visits)
- Povestirea pe scurt la Maitreyi de Mircea Eliade (129021 visits)
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu (103718 visits)
- Ciocoii noi si vechi de Nicolae Filimon - Rezumat pe capitole (101706 visits)
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu (86513 visits)
- Povestirea pe scurt la Harap-Alb (60165 visits)
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda (46496 visits)
- O noapte furtunoasa de I.L.Caragiale - Comedie in doua acte (40323 visits)
- Povestirea pe scurt la Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon (38455 visits)
- Dl Goe - momentele subiectului (34911 visits)
- Comentariul poeziei In limba ta scrisa de Grigore Vieru- a treia parte (29311 visits)
- Interpretarea cuvintelor Batranei din fraza introductiva a nuvelei Moara cu noroc de Ioan Slavici (28108 visits)
- Caracterizarea personajului Marga din opera Hanu-Ancutei scrisa de Mihail Sadoveanu (25938 visits)
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat (25438 visits)
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Popa Tanda- povestirea pe momente
- Personajele din Ciocoii vechi si noi de Nicolae Filimon
- Povestirea pe scurt la Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi de Camil Petrescu
- Povestirea pe scurt din Morometii de Marin Preda
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - prima parte
- Poezia Niciodata toamna, scrisa de Tudor Arghezi - comentariu
- Poezia Focuri de primavara scrisa de Lucian Blaga - comentariu
- Subiectul operei literare Maitreyi de Mircea Eliade
- Referat despre testamentul ciobanului din balada pastorala Miorita
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Povestirea pe scurt la Ion de Liviu Rebreanu
- Comentariul poeziei Limba noastra scrisa de Alexe Mateevici - a doua parte
- Eseu Originea si Dezvoltarea Limbii Romane
- Povestirea pe scurt a actiunii romanului Enigma Otiliei de George Calinescu
- Caracterizarea lui Nica din "Amintiri din copilarie"
- Literatura Romana in perioada pasoptista
- Dl Goe - momentele subiectului
- Caracterizarea lui Lica Samadaul din Moara cu Noroc
- Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi - Rezumat
- Amintiri din copilarie - La cirese - Rezumat
- Vasile Alecsandri - Pastelurile
- Praslea cel voinic - Caracterizarea personajului principal
- Poezia "Vara" de George Cosbuc - pastel
- Caracterizarea personajului principal dintr-o schita - D-l Goe
Categorie: Referate - ( Referate - Archiva)
Data Adaugarii: 13 March '09
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :