FamousWhy
ROM
Biografii, Celebritati, Vedete Vacante de vis, Destinatii, Regiuni Articole, Referate, Comentarii Download programe software FamousWhy Lucruri faimoase Forum Submit Content
|


Referate


Statistics:
Visits: 2,357
Votes: 0
Fame Riser
          
Fame Rank
N/A
Fame Riser
create pool

Articole


Intreaba despre Fecioara Maria

Tag-uri Populare


religie   biserica   dumnezeu   familie   copii   societate   crestini   credinta   sfinti   iubire   familie crestina   educatie   formare   scoala   personalitate   intelepciune   suflet   viata   matrita   factor   egipt   evanghelie   fecioara   parinti   rol   crestin   morala   craciun   sarbatori   expresie   noul testament   caracter   mantuitor   sfintii apostoli   arta educarii   activitate  

All Tags

Famous Forum

 

Fecioara Maria

 Q:   Intreaba despre Fecioara Maria       
Fecioara Maria Evangheliile canonice nu furnizează prea multe amănunte despre viaţa Fecioarei Maria.
Ea este unica fiică a lui Iachim şi a Anei .
De loc din Nazaret, în Galileea, ea era logodită cu Iosif.
Din cauza acestei logodne Iisus a fost considerat fiul lui Iosif şi al Mariei, deci Iosif are o paternitate legală asupra Lui , nu şi una fizică.

Sfânta Fecioară Maria, a fost cea mai sfântă dintre femei şi venerată ca cea dintâi dintre toţi sfinţii.

Cinstirea ei a fost inaugurată de însuşi arhanghelul Gavril, care, trimis de Dumnezeu să vestească Fecioarei din Nazaret că ea va naşte pe Mesia a salutat-o cu cuvintele ,,Binecuvântată eşti tu între femei! “

Cu acelaÅŸi salut o întâmpin ƒ pe sfânta Fecioară ÅŸi vara sa, Elisabeta, mama sfântului Ioan Botezătorul, înainte de naÅŸterea acestuia, când fecioara Maria o vizitează, după vestirea îngerului: ,,Binecuvântată eÅŸti tu între femei ÅŸi binecuvântat este rodul pântecelui tău”.

In imnul de bucurie, de laudă şi de mulţumire pe care îl înalţă lui Dumnezeu, şi pe care ni la transmis Luca , sfânta Fecioară prevesteşte situaţia ei excepţională:,, sufletul meu măreşte pe Domnul şi mi se bucură duhul în Dumnezeu, Mântuitorul meu, pentru că a privit spre starea smerită a roabei sale. Căci iată că de acum în colo toate neamurile îmi vor zice fericită, pentru că Cel Atot Puternic a făcut lucruri mari pentru mine, numele lui e sfânt.”

După naşterea fiului său ea este alături de acesta în toate marile momente ale vieţii şi activităţii lui: tăierea împrejur, prezentarea la templu, fuga în Egipt, predica în templu, minunea din Cana, în timpul patimilor, după care Fecioara este încredinţată apostolului Ioan.

Până in secolul al IV-lea, lipseşte o literatură proprie despre Fecioara Maria, cu toate că scrierile aprocrife se refereau deseori la scene din viaţa ei.

De exemplu în cartea Petrecerii Prea Sfintei Fecioare, datorată Episcopului Meliton De Sartes, se menţionează că apostolii care au fost în preajma Fecioarei în ultimele momente ale sale au dus trupul spre înhumare în valea lui Iosaphat , dar aici , în faţa mormântului, a fost înălţată la cer.

In biserica apuseană, începând cu episcopul Epifanie De Salamina, cultul Maicii Domnului ia amploare . Printre altele , sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului este menţionată de Grigorie de Tours (594) în ,, Tratat despre minuni”.

Sub Papa Grigorie (590-604) sărbătoarea era comemorată la Roma la 15 august .
Papa Sergiu (687 -701) prescrie anumite rugăciuni pentru sărbătorile mariale (naşterea,bunavestire, curăţirea la Templu şi Adormirea).

O serie de preoţi şi scriitori din răsărit au consacrat Maicii Domnului numeroase tratate , studii şi în special omilii şi imnuri, precum:Ioan Damaschin, Gherman de Constantinopol, Modest de Erusalim, Andrei de Creta,Teodor Studitul.

Literatura cultică este plină de rugăciuni şi doxologii referitoare la persoana şi rolul Maicii Domnului în iconomia întrupării fiului lui Dumnezeu.

Invăţătura ortodoxă despre Fecioara Maria poate fi rezumată în câteva titluri principale:
-,,Mireasa, pururea fecioară”.Termenul aiparthenia – pururi – fecioria - apare pentru prima dată la sfântul Ignatie, care considera naşterea virginală a mântuitorului ca unul din marile mistere ale mântuirii, de unde va fi reluat de întreaga tradiţie patristică pentru a desemna zămislirea fără prihană a lui Hristos din sânul Fecioarei, fără intervenţia omului.

In cărţile liturghice, ea este numită ,,Poata vieţii”, ,,Fecioara neîntinată “, ,,Uşa Domnului neumblată, prin care singur cel Prea Inalt a trecut şi pe tine însăţi pecetluită te-a păzit”. Ea ,,a zămislit fără sămânţă şi a născut în chip negrăit pe Dumnezeu Cuvâtul” , ,, Cu curăţia fiind pecetluită şi cu fecioria păzită”, astfel încât mai înainte de naştere a fost fecioară şi în naştere fecioară şi după naştere iarăşi a rămas fecioară.

-Născătoare de Dumnezeu, Maica Domnului . Numele propriu zis al fecioarei Maria înscris pe icoane cu iniţialele MR-THU, este Mater Domini – Maica Domnului.

Acest titlu a fost adoptat de către al III –lea sinod ecumenic, dar biserica nu le-a introdus în crez.

Nestorie, care separa în fiul lui Dumnezeu întrupat două persoane, cea dumnezeiască şi cea omenească, susţinea că Isus este un simplu om în care Fiul a venit şi locuit şi cu care formează o unitate foarte strânsă.

Impotriva acestei erezii, sinodul de la Efes va hotărî că fecioara nu a născut un om, sau un om unic, ci pe fiul lui Dumnezeu însuşi.

Astfel, a fost recunoscută maternitatea ei dumnezeiască, împreună cu fecioria ei.
-,,Cea plină de har” , ,,Prea sfânta” , ,, Impărăteasa”. Vechiul testament vorbeşte deja de prea slăvirea Maicii Domnului.
Ea este identificată cu scara dintre cer şi pământ, din visul lui Iacov, prin care Dumnezeu a luat firea noastră umană, pe care îngerii lui Dumnezeu se suie şi se coboară.

In tradiţia patristică, Maria este comparată cu Eva, fiind chipul unei noi umanităti. Aşa cum Eva a luat parte la căderea şi moarte lui Adam, tot aşa şi Maria a participat la întoarcerea chipului celui întinat la chipul cel dintâi.

Biserica ortodoxă n-a acceptat cele două dogme mariologice promulgate de magisteriul romano-catolic pe temeiul pietăţii mariale din Biserica Apuseană: zămislirea imaculată a fecioarei (1854) şi înălţarea cu trupul (1950) .

Cele două dogme strică raportul dintre om şi întruparea lui Dumnezeu, dar şi dintre Isus Hristos şi iconomia mântuirii .

După har „Născătoare de Dumnezeu” , Fecioara Maria este după naştere fiica lui Adam şi numai astfel ea reprezintă umanitatea care aşteaptă mântuirea: „Iată roaba Domnului. Fie mie după cuvântul tău” .

Inălţarea cu trupul poate avea sensul de glorificare a firii omeneşti, dar ea nu anulează rolul de unic mijlocitor şi răscumpărător al lui Iisus Hristos căci Hristos este cel care îi înalţă trupul la cer.

In termeni teologici, cinstirea pe care o dăm celei mai sfinte dintre femei se numeşte supravenerare, spre deosebire de cinstirea pe care o dăm celorlalţi sfinţi pe care o numim simplu venerare.


Tag-uri: fecioara, evanghelie, ioan botezatorul, egipt



Categorie: Viata Religioasa  - ( Viata Religioasa - Archiva)

Data Adaugarii: 13 February '08


Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :