Statistics:
Visits: 984 Votes: 0 Fame Riser |
Fame Rank
N/A
Fame Riser
|
|||||||||||
Cum sa avem un discurs ingrijit
Q: | Intreaba despre Cum sa avem un discurs ingrijit |
Mulţi cred, că retorica e perimată, că lumea nu mai ţine la discursurile îngrijite, ca în vechime. Fapt e, că epoca noastră nu mai ţine atâta la forma pompoasă, la splendoarea oratorică, cum ţineau în vechime.
Lumea a devenit pozitivă: nu se caută, decât ce e practic şi util. Mai mult de cât ori când, ar râde de florăria retorică goală, în care se complăceau cei vechi. Nu sunt iubite teoria, speculaţiile, abstacfiile; se cer fapte şi lucruri.
Asta denotă o schimbare a gusturilor, de care un orator bun trebuie să fină seama, fiindcă prima condiţie a succesului e adaptarea la ascultători.
Dar unde se vor găsi, chiar în zilele noastre, ascultători ce se respectă, care sà „Æ’ nu pretindă nici unitate, nici ordine, nici claritate, nici vioiciune, nici sentiment, nici convenienÅ£a tonului; care ar găsi de neplăcută ordonarea logică
a discursului, care nu ar avea simţ pentru o frază armonioasă, nu i-ar mişca un sentiment delicat? Şi dacă s-ar găsi asemenea ascultători şi oratori, care se acomodează lor, oare nu ar fi asta un indiciu, că gustul degenerează şi că s-a sfârşit cu elocvenţa?!
Cine ar putea spune, că operele oratorice datorate la asemenea oameni şi pronunţate în faţa unor asemenea ascxdtători, sunt capodopere?
Stimularea bunăvoinţei nu este numai o parte a politeţei, ea ajută la cultivarea relaţiilor viitoare:
-să se decidă cu discermănânt, momentul încheierii convorbirii; eticheta cere ca cel care sună să facă acest lucru.
După convorbire, imediat, înainte de a uita:
se vor completa notiţele, pentru a fi inteligibile mai târziu;
- se va reţine orice informaţie relevantă pentru viitor sau se va nota în agendă;
- vor fi informaţi despre rezultatele convorbirii, toţi cei implicaţi în problemele respective.
Răspunsul la telefon este tot atât de important ca şi apelul şi de aceea oricine răspunde la telefon trebuie să fie politicos, săritor şi eficient.
Înainte de a răspvride la telefon:
-se întrerup orice alte discuţii ori zgomote;
-se păstrează în apropiere un creion şi un bloc-notes şi o listă cu telefoanele interioare.
În timp ce se răspunde de la telefon:
- vor fi date, pe cât posibil, toate informaţiile solicitate de interlocutor;
- se va asculta atent solicitarea interlocutorului şi vor fi luate notiţe;
- să nu ezite în a ruga vorbitorul să pronunţe cuvintele mai clar ori să repete anumite probleme;
- se se evite formulările prea familiare dacă nu este cazul;
- să se manifeste multă atenţie în convorbire, pentru a se economisi
timp;
- să se recapituleze pe scurt, înainte de a închide, ideile de bază ale convorbirii, numele, adresele, numerele de telefon, ş.a.
După convorbire vor fi verificate notiţele, vor fi completate astfel încât să fie inteligibile, vor fi transmise mesajele la destinatari dacă este cazul, sau vor ji stabilite alte măsuri.
Lumea a devenit pozitivă: nu se caută, decât ce e practic şi util. Mai mult de cât ori când, ar râde de florăria retorică goală, în care se complăceau cei vechi. Nu sunt iubite teoria, speculaţiile, abstacfiile; se cer fapte şi lucruri.
Asta denotă o schimbare a gusturilor, de care un orator bun trebuie să fină seama, fiindcă prima condiţie a succesului e adaptarea la ascultători.
Dar unde se vor găsi, chiar în zilele noastre, ascultători ce se respectă, care sà „Æ’ nu pretindă nici unitate, nici ordine, nici claritate, nici vioiciune, nici sentiment, nici convenienÅ£a tonului; care ar găsi de neplăcută ordonarea logică
a discursului, care nu ar avea simţ pentru o frază armonioasă, nu i-ar mişca un sentiment delicat? Şi dacă s-ar găsi asemenea ascultători şi oratori, care se acomodează lor, oare nu ar fi asta un indiciu, că gustul degenerează şi că s-a sfârşit cu elocvenţa?!
Cine ar putea spune, că operele oratorice datorate la asemenea oameni şi pronunţate în faţa unor asemenea ascxdtători, sunt capodopere?
Stimularea bunăvoinţei nu este numai o parte a politeţei, ea ajută la cultivarea relaţiilor viitoare:
-să se decidă cu discermănânt, momentul încheierii convorbirii; eticheta cere ca cel care sună să facă acest lucru.
După convorbire, imediat, înainte de a uita:
se vor completa notiţele, pentru a fi inteligibile mai târziu;
- se va reţine orice informaţie relevantă pentru viitor sau se va nota în agendă;
- vor fi informaţi despre rezultatele convorbirii, toţi cei implicaţi în problemele respective.
Răspunsul la telefon este tot atât de important ca şi apelul şi de aceea oricine răspunde la telefon trebuie să fie politicos, săritor şi eficient.
Înainte de a răspvride la telefon:
-se întrerup orice alte discuţii ori zgomote;
-se păstrează în apropiere un creion şi un bloc-notes şi o listă cu telefoanele interioare.
În timp ce se răspunde de la telefon:
- vor fi date, pe cât posibil, toate informaţiile solicitate de interlocutor;
- se va asculta atent solicitarea interlocutorului şi vor fi luate notiţe;
- să nu ezite în a ruga vorbitorul să pronunţe cuvintele mai clar ori să repete anumite probleme;
- se se evite formulările prea familiare dacă nu este cazul;
- să se manifeste multă atenţie în convorbire, pentru a se economisi
timp;
- să se recapituleze pe scurt, înainte de a închide, ideile de bază ale convorbirii, numele, adresele, numerele de telefon, ş.a.
După convorbire vor fi verificate notiţele, vor fi completate astfel încât să fie inteligibile, vor fi transmise mesajele la destinatari dacă este cazul, sau vor ji stabilite alte măsuri.
Tag-uri: social, interactiune, individ, relatii |
- Omul si destinul (10442 visits)
- Importanta principiilor morale in viata societatii (8883 visits)
- Comportamentul nostru in societate (6556 visits)
- Compozitia si definitia aerului (5535 visits)
- Copilaria, paradisul inocentei (3386 visits)
- Importanta lacurilor in Romania (3278 visits)
- Metacomunicarea ÅŸi paralimbajul (2946 visits)
- Ce sunt depresiunile intramontane (2612 visits)
- Despre NixServers.ro (2537 visits)
- Cum s-a format Delta Dunarii (2477 visits)
- Clima de campie din Romania (2411 visits)
- Limbajul timpului (2400 visits)
- Limbajul tacerii (2386 visits)
- Uscatorul de par (2342 visits)
- Tipuri de comportament ale indivizilor in societate (2089 visits)
- Pasiunea aristocratilor si a vedetelor pentru iahturi
- Cum ne pregatim de o drumetie
- Cum ne pregatim de o calatorie cu masina in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu trenul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu avionul in vacanta
- Cum ne pregatim de o calatorie cu vaporul in vacanta
- Relatiile interumane in cadrul familiei
- Protectia familiei si a copilului
- Cum se organizeaza comunicarea
- Cine sunt interlocutorii mesajelor pe care la transmitem
- Comunicarea este esentiala convietuirii sociale
- Importanta calitatilor vocale ale vorbitorului in procesul de comunicare
- Comuniarea determina relatii interumane
Categorie: Diverse - ( Diverse - Archiva)
Data Adaugarii: 28 October '10
Adaugati un link spre aceasta pagina pe blog-ul, site-ul sau forum-ul Dvs. :